5 919 17

Ето ги първите български електромобили

Радослав Славчев

Електрификацията на автомобилите тече с пълна сила, но по-любопитното е, че и българи правят опити да създават електрически превозни средства. Четири години след като Росен Даскалов представи у нас първата българска суперкола Sin R1, сега пак той показа концептуални електромобили с щампа made in BG. Те бяха представени снощи в НДК. Електромобилите са два - един спортен и един градски.

Спортната версия на практика не е нова. Тя беше показана през март в Женева, като модулен спорткар. На този автомобил всеки ще може да монтира какъвто агрегат желае, било то двигател с вътрешно горене или електрически мотор. Според Росен Даскалов, изцяло електрическият вариант на Sin S1 ще разполага с автономен пробег от 400 километра.

Това, което Sin Cars представиха за първи път беше втората електрическа кола. Градското возило се нарича L City и също се прави на т.нар. модулен принцип. Евентуалните клиенти ще могат да поръчат, както различна дължина на електромобила, така и акумулаторен блок с различен капацитет. Електромобилът е типично градски и е насочен към младото поколение.

Според Росен Даскалов в бъдеще този електромобил лесно може да се превърне и в напълно автономен - такъв без волан и педали. Това, което сподели още Даскалов по време на представянето на първите български електромобили е, че ще насочи усилията си (съвместно с FIA) към намаляване на катастрофите по българските пътища. Компанията има подкрепата за това начинание и от Министерство на икономиката.



Още по темата

  • Противоречивата нова българска кола Sin S1

    Противоречивата нова българска кола Sin S1

    Женева, Швейцария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието. Компанията на Росен Даскалов Sin Cars беше представена на най-значимото автомобилно ...
    8.03.2018
    30 021
    72
  • Греховете български

    Греховете български

    Месец след британската си премиера първата българска суперкола дебютира на родна земя. На мъгливата писта на летище "Лесново" кацнаха ...
    18.12.2014
    82 435
    135

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 10:05  05.09.18
    Малко са закъсняли с 50 години да са първите
  • Жунгла
    Отговор
    2 10:09  05.09.18
    Е що жълта,розовичко по ще и ходи.Браво на момчетата за ентусиазма.БГ да пръв.
  • 3 10:17  05.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    4 10:20  05.09.18
    То добре, но това е голф количка, макар и вероятно по-мощна. Далеч е от кола с врати, стъкла, изолация и дори чистачки. А цената няма да е под 20х.лв, така че само за демонстрация или реклама става.

    Коментиран от #16


  • 5 10:23  05.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Димов
    Отговор
    6 10:26  05.09.18
    Малко по-консервативен дизайн щеше да повлияе добре на маркетинга и вероятно, да занижи себестойността. Поздравления за начинанието. Похвално е, но защо чак такъв футуризъм трябва да крещи от тия коли?
  • Гост
    Отговор
    7 11:48  05.09.18
    Радославчо, ти само положителни коментари ли постваш?
  • 4х4
    Отговор
    8 12:13  05.09.18
    Водно колело трофи .
  • РЯЗАН ФЕС
    Отговор
    9 12:49  05.09.18
    НА ВСИЧКО БУГАРСКО,МОГА САМО ДА СЕ ИЗСЕРА
  • 10 12:50  05.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Е па
    Отговор
    11 13:38  05.09.18
    само джантите са му хубави.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    12 14:20  05.09.18
    Не мога да разбера защо света се напъва толкова да направи всички коли електрически при положение че това не е чак толкова екологично. Колко ток ша ни трябва ако почти всички коли са електрически, производството на ток не винаги е много екологично, батериите са пълни със отрови, кво става със тях като им изтече срока на годност. Проблема със възпламеняването на батериите дори при по-лека катастрофа още не е решен, пострадалите коли се самозапалват дори дни след като са изгасени вече. Не е ли по-добре да се усъвършенстват колите работещи на газ и хибридите бензин-ел. мотори, товарните, селскостопанските и строителни машини е ясно че ще останат на дизел.

    Коментиран от #13

  • незнайко
    Отговор
    13 16:55  05.09.18

    До коментар #12 от "Алфа Ромео":

    Не е за разбиране ! Това е поредната нисша за ПАРИ !!! Заводи за батерии, соларни станции, електродвигатели и т.н.

  • 14 22:43  05.09.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • НЕ Е ПЪРБВИЯ
    Отговор
    15 17:07  06.09.18
    КОРУПЦИОННА СХЕМА ЧАСТЕН БИЗНЕС С ДЪРЖАВНИ///нашите пари//
  • гост
    Отговор
    16 22:48  06.09.18

    До коментар #4 от "гост":

    Прочети статията отново и се помъчи да разбереш!!!Това е платформата само, купето е по избор искаш пикап правят ти пикап искаш катафалка правят ти катафалка и т.н.т!!
  • охлюв
    Отговор
    17 22:56  06.09.18
    Браво на хората дано да продължат ида ги усъвършенстват!!!А резака дето иска да се изсере на Българското да го хване запек и да иде в Анадола да му го оправят!!!

Напиши коментар:


Публикувай