6 360 42

Mercedes-Benz влезе в електрическата ера

Георги Касабов

На специално организирано събитие в Швеция Mercedes-Benz представи официално серийната версия на първия си електрически кросоувър. EQC е дебютният модел на суббранда EQ, под който ще се продават екологично чистите автомобили на компанията.

Новият кросоувър на ток е дълъг 4 761, широк 1 884 и висок 1 624 мм при база 2 873 мм. Това го прави 105 мм по-дълъг, 6 мм по-тесен и 15 мм по-нисък от GLC. Междуосията на двата автомобила са еднакви. Електрическият модел обаче тежи почти половин тон повече от върховия GLC 63 S с 150 к.с. - 2 420 килограма.

EQC има два електромотора за всяка от осите. Сумарната им мощност е 300 кВт/408 к.с., а въртящият момент - 765 Нм. Захранват ги йон-литиеви батерии с капацитет 80 кВтч и тегло 650 кг, разположени в пода.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема на EQC 5.1 секунди. Максималната скорост е ограничена по електронен път на 180 км/ч. При ниски и средни натоварвания работи само предният електромотор, за да се пести енергия.

Автономният пробег на електрическия Benz по цикъла New European Driving Cycle (NEDC) е 450 км. От компанията обаче уточняват, че това да "предварителни" данни. Разходът на енергия в смесен цикъл е 22.2 кВтч на 100 км пробег. В зависимост от типа и мощността на зарядното устройство за 40 минути могат да бъдат попълнени между 10% и 80% от капацитета на акумулаторите.

Кросоувърът е снабден със система за рекуперация на кинетичната енергия, чиято работа може да се управлява с пера зад волана. Предвидени са пет режима - от автоматичен до максимално ефективен, при който дори не се налага натискането на спирачния педал, тъй като електромобилът започва да намалява рязко със самото отпускане на газта.

Електрониката подсказва на водача най-ефективния стил на шофиране на базата на информацията от навигационната система (завои, кръстовища и наклон на пътя), знаците за ограничение на скоростта и разстоянието до автомобила отпред. На прожекционния дисплей, например, се появява препоръка ако предстои спускане.

EQC ще се оборудва с мултимедийна система MBUX с функции за гласово управление, дигитален приборен панел, функция за дистанционно управление на климатика и възможност за зареждане на всякакви зарядни станции независимо чия собственост са. За целта ще се използва единен абонамент Mercedes me Charge, с който ще се заплаща потребената енергия.

Собствениците на новия електрически кросоувър ще получат достъп и до мрежата от станции за бързо зареждане IONITY, която развиват BMW, Daimler, Ford, Volkswagen, Audi и Porsche. До 2020 г. броят им в Европа ще достигне 400. EQC ще се продава и с домашно зарядно.

Mercedes-Benz EQC ще се сглобява в заводите на Daimler в Бремен и Пекин. Серийното производство започва догодина, когато ще бъде обявена и цената на електромобила.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Авто спеца
    Отговор
    1 10:33  05.09.18
    Мерцедес все повече заприличва на грозните Инфинити

    Коментиран от #5

  • Крум
    Отговор
    2 10:34  05.09.18
    Изглежда солидно
  • слабо
    Отговор
    3 10:41  05.09.18
    По-бавен от Tesla Model X и с малко по-малък пробег с едно зареждане. Иначе добре изглежда от вътре. Стоповете са ги взели от Renault. Цената обаче сигурно ще е тройна. Германците можеха да правят коли до преди 20-30 години, после инженерите бяха сменени с мениджъри.
  • Кофти
    Отговор
    4 10:42  05.09.18
    Панамера се обажда, иска си задницата обратно

  • Антон 1
    Отговор
    5 10:43  05.09.18

    До коментар #1 от "Авто спеца":

    На мене ми прилича на фейс на CR-V !:)
  • гост
    Отговор
    6 10:49  05.09.18
    Една кола с подобни размери може да тежи с 1т. по-малко. Представяте ли си какво ще стане ако колите станат с 800кг. по-тежки от сегашните, все едно да си натоварите колата с тон и да карате из града. Пробвайте да видите как е. Гумите се износват за 15х.км. защото са подложени на голямо натоварване от страна на килограми и въртящ момент на електричката. За пътя важи същото. Инак това си е на база китайските им разработки и тяхната платформа на серия Б. Реално е конкурент на Ягуар.
  • Антиелектрика
    Отговор
    7 10:50  05.09.18
    650 кг батерия - колко иновативна била тази електрическа ера. Ех ако имах автосервиз, как щях да се кефя на тези миксери. Този слон ще е постоянно в сервиза за ремонти по ходовата част след като се кара по прекрасните ни пътища. Дано в Китай имат по-хубави пътища :))))))

    Коментиран от #20

  • smeh
    Отговор
    8 10:51  05.09.18
    Дойдоха времената в които ни се обяснява как след като си купим кола/СУВ за 200к + да караме икономично, че да можем да се приберем. Такава демагогия не е имало дори при навлизането на ДВГ. Ако наистина станат масови директно правя бизнес с репатраци за закъсали електрички, на които да давам ток или да карам. Под път и над път ще спират.
  • Марио
    Отговор
    9 11:01  05.09.18
    Красив е, хубав е и ми харесва.Но предполагам, че цената ще е висока.В интериора по таблото има прилики от Hyundai Nexo.Като цяло е супер мерцедеса.
  • не е задължително
    Отговор
    10 11:02  05.09.18
    Не е задължително на човек да му дреме за Mercedes.
  • Цецо
    Отговор
    11 11:03  05.09.18
    На мен ми харесва...
  • 1234
    Отговор
    12 11:04  05.09.18
    Ел колички са пълна глупост. Ше стане съшото като с дизела. ЕС го насърчи а после го забрани, щото било измама. Ами това е същото. 400 км в идеални условия и много бавно каране. Като дойде зимата и лятото на магистралата, германците ще ги разлюбят за една година

    Коментиран от #13

  • Марио
    Отговор
    13 11:08  05.09.18

    До коментар #12 от "1234":

    Да така е.Така ще стане.Ама нали първо трябва да направят"иновация и да вземат парите на хората, а й данъци да съберат.
  • ДВГ
    Отговор
    14 11:34  05.09.18
    2,5 тона екологичен автомобил, да ви имам и екологията и всичкото!!! Сигурно е и много икономичен а ????? Предпочитам 1,5 тона с ДВГ!!!
  • Гражданин
    Отговор
    15 11:46  05.09.18
    И цената е.....?

    Коментиран от #41

  • Driving pleasure
    Отговор
    16 11:48  05.09.18
    Изключвам факта, че е тъп електро боклук - с EQ и Е-tron на Ауди може да кажете сбогом на Тесла! Тия двете поне приличат на нещо и качеството на интериора и на изработката са на ниво...
  • 333
    Отговор
    17 12:19  05.09.18
    Два електромотора за всяка от осите ли има, или по един на ос? Понеже това са доста различни неща.

    Коментиран от #18

  • ДВГ
    Отговор
    18 12:26  05.09.18

    До коментар #17 от "333":

    Един отпред, един отзад като Тесла.
  • Електрошок
    Отговор
    19 12:33  05.09.18
    С тази кинематична схема не могат да се избегнат диференциалните предавки .
  • Boxer
    Отговор
    20 12:36  05.09.18

    До коментар #7 от "Антиелектрика":

    Коментарите днес са хубави и във всеки има логика. Но нека да имаме в предвид, че тази технология най-сетне прохожда, след като беше изкуствено подтискана около век от петролните магнати. Аз приветствам развитието на електромобилите, без да си затварям очите за техните недостатъци, които ме карат и да не бързам с покупката (отделно от финансовата част ;). Най-голямото предимство,което имат е ефективността. Точно в РАЗМЕРА на преобразувателят на енергия от фосилни горива (газ,въглища,нефт и т.н.) е разковничето! Когато имаш генераторче 7 KW и Генератор 700 MW, разликата в ефективността е около 2 ПЪТИ! При малък ДВГ имаш 25-30% КПД, при голяма енергийна установка над 55%! Освен това при електромобила имаш рекуперация, докато при обикновената кола всяко натискане на спирачката ти е безвъзвратно загубена енергия под формата на топлина. Електромобила не означава просто преместване на ауспуха извън града, а по-ефективно използване на енергията от горивата! Така че поздравления за Мерцедес, че и те се включиха в НАЧИНАНИЕТО!

    Коментиран от #21, #22, #23, #29

  • ДВГ
    Отговор
    21 12:43  05.09.18

    До коментар #20 от "Boxer":

    Конспиративните теории са за наивници!!! Подтискането беше от "науката". Само се замисли кога премина от ПЦ на лаптоп кога си купи винтоверт с батерия дори кога купи кола/мотор на 3 годишният си син и всичко ще си дойде на мястото и без да ви се привиждат конспирации.

    Коментиран от #25

  • Електрошок
    Отговор
    22 12:44  05.09.18

    До коментар #20 от "Boxer":

    Коментара ти е БЕТОН!! Железни аргументи,но сега ще видиш какво ще последва:)
  • Driving pleasure
    Отговор
    23 13:01  05.09.18

    До коментар #20 от "Boxer":

    Значи да започнем с това, че съвременен ДВГ особено дизелов има КПД от порядъка на 50% (48 за да сме по-точни). Освен това при преноса на електроенергия процент загуби. Така че ефективността е едно на ръка и не е толкова голяма. Друго е важното - това не е екологичен автомобил с 22 кВ за 100 км в една добре развита германия 9 кВ идват от ТЕЦ, което прави почти 170 г СО2/100 - за справка малък дизелов А-клас е със 103 г. 170 г при днешното двигателостроене е еквивалент на напомпан V6 мотор. А допълнителните отрови от батерията няма да ги обсъждам въобще след като в състава и влизат даже и радиоактивни елементи... Не съм любител на дизела - но малък 1.6 дизел е далеч по-чист и по-практичен от тая 2.5 тонна щайга П.С. Автобилд засякоха 29 кВ разход за Модел Х което в Германия се равнява на 220 г СО2/100 тука сме на V8двигател вече :) А повечето държави са по-зле от германия откъм използване на ТЕЦ

    Коментиран от #27

  • hlic
    Отговор
    24 13:40  05.09.18
    Отпред -Хонда,отзад -Киа....
  • Boxer
    Отговор
    25 14:05  05.09.18

    До коментар #21 от "ДВГ":

    "Конспиративните теории са за наивници!" - Вярно! Практиката е ПЕЧАЛБАТА да управлява ТЕХНОЛОГИИТЕ. Само се замисли кога прие за нормално ограниченият живот, до около 7 години, на всичко което ние ползваме? При положение, че преди 50 и даже 100 години, има произведени аналози, които още работят, а днешните едвам изкарват гаранционният срок?! И ми кажи, че АЛЧНОСТТА на големите корпорации няма намеса в контрола над технологиите.

    Коментиран от #28

  • Hater
    Отговор
    26 14:06  05.09.18
    До автора на статията: "върховия GLC 63 S с 150 к.с." е V8 biturbо и конете са 510!
  • Boxer
    Отговор
    27 14:12  05.09.18

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    "Значи да започнем с това, че съвременен ДВГ особено дизелов има КПД от порядъка на 50%" - ЗНАЧИ е време да отрежеш кабелите от електромера, защо ще им плащаш на онези от Енергото с тяхните неефективни централи и преносни мрежи? Слагаш един Дизел-Генератор на балкона и си ти!
  • ДВГ
    Отговор
    28 14:38  05.09.18

    До коментар #25 от "Boxer":

    Ще ти задам по лесен въпрос защото не ме разбра! Кога Ли-Йон батерии навлязоха масово в бита? Нима компютърът ти беше с ДВГ, че петролната мафия спираше лаптопите или ГСМте и те ли бяха с ДВГ???

    Коментиран от #34

  • Антиелектрика
    Отговор
    29 14:48  05.09.18

    До коментар #20 от "Boxer":

    Тъй като беше адресирано към мен, ще ти отговоря и аз. Първо, половин век преди да се появят колите с ДВГ, кой е подтискал електричкте? Второ, ако петролното лоби е подтискало електричките, защо сега най-големите инвеститори са именно петролните компании? По-голямо доказателство за балона на електричките от това, аз лично не се сещам! Що се касае до ефективността, то КПД на батериите не е като КПД на ел. двигателя. Но тук аз лично не виждам каква е практическата полза от това КПД ако електроенергията се добива без да се горят въглища. Тук замърсяването ще идва от отровните и токсични батерии, докато кола с ДВГ на водород например, би била наистина напълно екологично чиста. Иначе аз многократно съм казвал, че нямам нищо против електричките, но ме притеснява лесното запалване на батериите и силното електромагнито поле от порядъка на 1000 хладилника на 30 см от краката ми например.

    Коментиран от #30

  • Никой
    Отговор
    30 15:27  05.09.18

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Значи какво излиза, електричеството хич не е чисто, заради начина му на производство, но иначе ДВГ с водород е перфектната "зелена" алтернатива нали ? Бих искал да се поитересуваш как се добива водород на индустриален мащаб и колко енергия изисква това, отделно колко е труден за съхранение и безопасно използване. По-близко до реалност е електромобил с водородни клетки, но отново, просто добавяш още една ненужна стъпка към процеса и жертваш ефективността и простотата на обикновен пълен EV. Радвам се че Мерцедес, Ауди, Порше и т.н най-накрая започват да изкарват конкуренти на Тесла, защото конкуренцията е това, което движи прогреса в тоя свят. Не спираш да говориш за батерии, ами колко пъти в експлоатацията на един двг се сменя маслото и къде и как се изхвърля старото, колко много примери има на аварии при транспорт и складиране на нефт, колко пъти се сменят накладки и т.н електромобилите най-вече обещават по-ефективно придвижване и спирачките ще останат само наложителни като средство за безопасност при аварийна ситуация.

    Коментиран от #32

  • Boxer
    Отговор
    31 15:41  05.09.18
    Първо, 50 години преди колите с ДВГ, са прохождали първите парни локомотиви, а ние сме били още под османско робство, например. Второ, типично за големите корпорации е да изкупуват патенти на конкурентни технологии. Съответно, който изобретател откаже да им продаде патента, скоро, някакси случайно умира или изчезва безследно. Примери много. По-големият изяжда по-малкият :( Ние за тях сме "население" и "човешки материал" , и те ще изваждат от ръкавите, тази технология, която им утърва. Относно самозапалването, това е "детска болест" и ще бъде отстранено след съответния брой проби-грешки. Относно магнитните полета, не се бях замислял, така че имаш един плюс от мене.

    Коментиран от #33

  • Антиелектрика
    Отговор
    32 15:49  05.09.18

    До коментар #30 от "Никой":

    Прочети пак какво съм написал: Публикувано във факти.бг: "АКО електроенергията се добива БЕЗ ДА СЕ ГОРЯТ ВЪГЛИЩА. Тук замърсяването ще идва от отровните и токсични батерии, докато кола с ДВГ на водород например, би била наистина напълно екологично чиста." Прост и ефективен EV може да има само ако ползва електричество от мрежата като тролеи и влакове. Всяко едно EV с батерия в него, веднага поставя редица проблеми като тегло, токсичност, лесно възпламеняване и трудно гасене. Това води след себе си по-голямо износване на гумите и на ходовата част, а накладките ще са ти последния проблем, защото само чифт гуми за автомобил с над 3 тона максимално тегло, ще ти е поне 1500-2000 лева, а окачването отива на повечко. Така, че безплатен обяд няма.
  • Антиелектрика
    Отговор
    33 15:56  05.09.18

    До коментар #31 от "Boxer":

    Нека пак повторя - не съм против електричките, а съм против диктатът за налагането им! Ето сега какво пише за тях: "Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г. Електрическите автомобили са популярни в края на 19 век и началото на 20 век" - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0 Та какви петролни магнати потискат развитието на електромобилите? И вярваш ли, че петролните компании са отслабнали точно сега и не могат с трилионите си долари да смажат електричките ако решат? А дали ще се реши проблема с батериите е в сферата на научната фантастика все още, както и е в сферата на фантастиката все още и масов ДВГ с водород.
  • Boxer
    Отговор
    34 16:21  05.09.18

    До коментар #28 от "ДВГ":

    Представи си, че някакси се върнеш 100г назад във времето в сащ, с техологията за йон-литиевите батерии в ръка. Колко време щеше да мине преди г-н Рокфелер да те докопа? Насочването на потециала на човечеството, водено от интереса на няколко алчни хора, няма как да е в интерес на човечеството. Правилно отбелязваш последните 20-30г. в развитието на батериите, а преди това? Нямаше ли начин, тези изобретения да навлязат по-рано? Виж и коментар №31

    Коментиран от #35, #36

  • Антиелектрика
    Отговор
    35 17:09  05.09.18

    До коментар #34 от "Boxer":

    Извинявай, но коментарът е несериозен! Ако залагаш на конспиративни теории просто се замисли какво пречи сега всички петролни долари да разкарат електричките? Или изведнъж светът е станал по-добър и по-малко алчен,а?

    Коментиран от #39

  • Никой
    Отговор
    36 18:19  05.09.18

    До коментар #34 от "Boxer":

    Триумфът на двг над електромобилите в началото на 20ти век може да се обясни и без конспирации. Много по-просто е. 1вите електрички са били главно за града и са били сравнително скъпи. Голяма роля играе Модел Т в САЩ. Просто масовото му и евтино производство измества конкурентните електрически и дори парни автомобили. Бензинът е бил евтин и хората започнали да инвестират в това, което е било просто по-добро и по-практично. Сега, благодарение на революцията на мобилните устройства се радваме на връщане към тази забравена технология, която почти не се е развивала от 100години насам до 90те.

    Коментиран от #38

  • ккк
    Отговор
    37 20:21  05.09.18
    Ако трябва да кажа как оприличавам от пръв поглед визията, без предварително да знам коя марка е всъщност, то отпред УАЗ-3170 отзад "започнат" сякаш Velar, но "завършен" сякаш Cayenne. Сякаш неубедително се вписва с дизайна на концерна? А тежината и габаритите сякаш още повече объркват представите, какъв би трябвало да бъде съвременният електробомил? Всъщност кому е нужно толкова "прахосваща" мощност ? Но те си знаят?
  • Boxer
    Отговор
    38 00:02  06.09.18

    До коментар #36 от "Никой":

    Добър довод. Според мен едното не пречи да е вярно и другото. Плюсче от мене : )

  • Boxer
    Отговор
    39 01:39  06.09.18

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    Какво им пречи да цоцат и от двете? Така и така патентите са тяхно притежание (аз, предполагам, че от много време). По този начин регулират цената на петрола. Когато не ставаше по тяхната, си убиха президента. Или пак вярваш на официалната версия? Манталитета им и сега и преди 100 години си е същия. За по сериозен отговор от това коментарче, се запознай с живота на Никола Тесла.

    Коментиран от #40

  • Антиелектрика
    Отговор
    40 09:32  06.09.18

    До коментар #39 от "Boxer":

    Това е дискутирано и дъвкано многократно. Какви патенти има в един електромотор и една батерия натъпкана с обикновени малки батерийки на Panasonic или пък в един мощен инвертор? И защо в САЩ нямат такива завишени екостандарти и такова субсидиране като в ЕС на електричките? А относно Никола Тесла, то няма нищо конспиративно в това, че науката е отрекла неговите схващания за етера - самия Айнщайн доказва, че етер няма, а има електромагнитни вълни. Моя съвет е да мислиш трезво, а не да вярваш в подобни нелепи конспирации.
  • Селски тарикат
    Отговор
    41 10:09  06.09.18

    До коментар #15 от "Гражданин":

    Цената със сигурност няма да ти хареса.
  • гост
    Отговор
    42 13:17  11.09.18
    Немските списания казват за цена над 70х.евро. Е да си го държат.

Напиши коментар:


Публикувай