Last news in Fakti

10 Септември, 2018 16:25 14 151 15

Lamborghini става собственост на Porsche

  • lamborghini-
  • porsche-
  • audi-
  • vag

В началото на следващата година Audi ще се отстъпи контрола си над Lamborghini на Porsche, твърди Automobile Magazine. Според американското списание подготвяната промяна в собствеността над италианската марка ще бъде финализирана на 1 януари 2019-а, а целта на VW Group е да унифицира във възможно най-висока степен спортните автомобили, произвеждани от компаниите под шапката на концерна.

Планираното уеднаквяване на продукцията може да се превърне в проблем за Lamborghini, чиито инженери вече са напреднали в проектирането на наследниците на Aventador и Huracan. По идея новите модели ще споделят обща архитектура с монокок от въглеродни нишки.

Приемникът на Aventador е планиран за 2022 г. и проектът вече се намира в доста напреднала фаза. Това означава, че VAG няма особен избор освен да се примири с ограниченото влияние на Porsche върху проекта, който предвижда хибридна компоновка с два електромотора отпред, атмосферен V12 с трансмисия Getrag с двоен съединител и трети електромотор на задния мост. По предварителни разчети системната мощност на автомобила ще надхвърля 1 000 к.с.

Не така обаче стои въпросът с наследника на Huracan. Ако Lamborghini действително стане собственост на Porsche в началото на следващата година, плановете за малкия модел на компанията може да претърпят сериозни промени и карбоновата конструкция да отстъпи място на изцяло нова алуминиева модулна платформа, която да бъде използвана за всички бъдещи спортни коли на VAG.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    17 18 Отговор
    Всъщност плана е след като Ламборджини прмине към Порше , двете плюс Бентли и Бугати да бъдат отделени и пуснати на борсата както Фиат направи с Ферари ! И тъй като четирите марки носят 60% от цялата печалба на ВАГ и то при положение , че Бугати е губеща , предствете си какво ще става с плебса Шкода , СЕАТ , Фолксваген , Ауди !!! Ако въобще оцелеят след всички гейтове дето не им се види края , най-вероятно ще имат нов китайски собственик , щото вече това е пазара без който са АБСОЛЮТНО загубени !!!

    Коментиран от #10

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Я виж

    11 17 Отговор
    Който се заяжда с VW накрая става негова собственост.Историята пише.
  • 4 ГосТ

    15 5 Отговор
    Пффф,са ще го окепазат
  • 5 Мършата

    0 41 Отговор
    Аз на Тракия изпреварих Порше без много да напъвам беенвето! Ламборджини имат бензинов двигател това мога да нарека диагноза! Така че беенвето дето карам на нафта ще лапне без проблем Ламборджинито!

    Коментиран от #9

  • 6 гост

    8 3 Отговор
    Ако четирите луксозни бранда се отделят, те биха стрували два пъти повече от целия концерн в момента
    Възможно ли е концернът Volkswagen да се разцепи, отделяйки най-луксозните си марки в нова публична компания? Продължителните спекулации по темата най-после получиха частично потвърждение от устата на финансовия директор на групата Франк Витер. "Това без съмнение е съвсем основателен въпрос", коментира Витер по време на уебинара на Bloomberg Intelligence в Лондон. Според него на дневен ред първо е листването на борсата на поделението за товарни автомобили на Volkswagen, но след това и такъв вариант е съвсем възможен, за да "освободим потенциала, който имаме", каза Витер. Идеята е четирите свръхлуксозни бранда на концерна - Porsche, Lamborghini, Bentley и Bugatti - да се обособят в една отделна "супер-премиум" група. За целта Lamborghini, която сега е под контрола на Audi, ще бъде прехвърлена под шапката на Porsche. Тази реорганизация е сигурна, потвърдена лично от новия главен изпълнителен директор на VW Херберт Дийс. Въпросът е само дали новата група ще бъде листвана на борсата. Акционерите във VW натискат за такъв сценарий, който би им донесъл огромни печалби.

    Макар четирите бранда да произвеждат автомобили в малки серии, те носят над 60% от чистата печалба на Volkswagen. При евентуално първично публично предлагане пазарът ще ги оцени на повече от 120 милиарда евро според прогнозата на старши аналитика на Bloomberg Inteligence Майкъл Дийн. В момента

    Коментиран от #15

  • 7 гост

    5 2 Отговор
    Макар четирите бранда да произвеждат автомобили в малки серии, те носят над 60% от чистата печалба на Volkswagen. При евентуално първично публично предлагане пазарът ще ги оцени на повече от 120 милиарда евро според прогнозата на старши аналитика на Bloomberg Inteligence Майкъл Дийн. В момента пазарната капитализация на цялата група Volkswagen е едва 67 милиарда евро. !!!!!
  • 8 ааааааааааа

    5 10 Отговор
    Ха ха ,начи вече Ламбото е ВАГ групата. Сектантите сега кво ли ще говорят? На края ще останат само ВАГ , Тойота , ГМ и Форд, Ма лошо нема ,щото ТОйота и Форд са едни от най- добрите автомобили, каато махнем немските премиуми- там повече се плаща за избиване на комплекси и за име - не толкова за нещо супер издръжливо. В крайна сметка , от масовите коли - Тойота и Форд .
  • 9 АЛФА Q4

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "Мършата":

    АБЕ ВИЕ 90% КОИТО УЧАСТВАТЕ В ТАЯ ТЕМА МАЙ РАБОТИТЕ В ЕНЕРГОТО
    АБЕ ПУСНЕТЕ ТРИФАЗНИЯ КАБЕЛ БЕ
  • 10 Чичу Ади

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Абе аланколу, как го измисли това за загубата на Бугати. Ти толкова ли си плитък? Ако беше произведено в тираж 200 бройки, както беше планувано, то наистина нямаше да си избият разходите за развитието на автомобила. Да ама не! Пуснаха се допълнителни роудстъри, появи се суперспорт версия. После още не знам си колко лимитирани специални серии... Накрая същия двигател и шаси стоят в новия Чирон, за който разработката реално е коствала нула и половина. Та те в пъти си избиха вече вложенията в проекта с Бугати и сега си лапат печалбата. Предстои ново Бугати да излезе след 7-8 години, което познай.... ще бъде със същия W16 8.0 литра обем и шаси от Чирон (т.е. Вейрон)
    Вземете малко да ги ползвате тези кухи кратуни на раменете си, защото днес в този капиталистически свят няма безплатен обяд. Всичко се прави само и единствено заради ПАРИ!!!!!

    Коментиран от #13, #14

  • 11 ВАГин

    0 1 Отговор
    Ще им бухат боксери до второ пришествие.
  • 12 К817

    1 5 Отговор
    Трошките се обединяват. Така още по-лесно ще може да ги разпознаваме. Одобрявам!
  • 13 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Чичу Ади":

    Volkswagen Group продаде 450-ия и последен Bugatti Veyron, като отбелязва края на един от най-ексклузивните суперавтомобили, произвеждан някога.

    Последният Veyron се нарича La Finale и е открита версия Grand Sport Vitesse, чийто компресорен двигател генерира 1200 конски сили.

    Автомобилът ще бъде изложен през следващата седмица по време на изложението в Женева заедно с първия произведен.

    Бяха продадени общо 450 автомобила Veyron при средна цена от около 2,3 милиона евро (2,6 милиона щатски долара) за всеки един, заявиха в понеделник от компанията, базирана в Молсхайм, Франция.

    Veyron постави рекорд не само за скорост, но и за загуба на много пари, по оценките на анализатора Макс Уорбъртън от сингапурската компания Sanford Bernstein Ltd. VW губи 4 600 000 евро от всеки продаден Veyron и е загубил още 1,7 милиарда евро в разработването и продажбата на супер автомобила, според доклада Bernstein за най-големите провали в европейската автомобилна индустрия. Немската компания Volkswagen, която през миналата година продаде 10 140 000 автомобила, може да поеме разходите на Bugatti благодарение на успешните марки като Audi, Porsche и Skoda. Докато VW не разкрива финансови подробности за Bugatti, компанията заяви, че разходите са умерени в сравнение с това, което конкурентите харчат за дейности, свързани с Формула 1.
  • 14 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Чичу Ади":

    Само да допълня , че тия 450 броя са от ВСИЧКИ версии на Вейрон , при положение че бяха планирани 500 само от купето !!!!! И това за над 10 години !!!! А от Широн досега са продадени има няма стотина бройки и няма и надежда да мине Вейрона по бройки !!!! И Фолксваген всъщност се радва затова , щото повече бройки значат по-голяма загуба !!! А глупостите , че разработката била без пари само показват собственото ти невежество как се харчат пари в тия концерни !!!! Парите за разработка са 80% заплати на "квалифицирани" специалисти , които ако не ги получат просто ще си вдигна задните части и ще се преместят в друга фирма и веднъж заложени в бюджета ще бъдат дадени и взети до последния цент !!!!
  • 15 smeh

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    А бе Електрик, какво си се развилнял пак, хапчетата ли си забрави сутринта? Такива интернет дезинформатори като тебе...под път и над път, никой не те взима на сериозно. Почини малко, та и ние да отдъхнем от постоянния ти спам. Не мога да разбера тея вашите шефове /началник на екип тролове, само колко престижно звучи/, не следят ли някакви резултати, нямате ли поне таргети да убедите определена аудитория в това което твърдите? Че като ти гледам минусите и непоносимостта на останалите към тебе тук, по-скоро постигаш обратен ефект.