Last news in Fakti

11 Септември, 2018 16:14 47 093 68

Автомобилите, които се обезценяват най-слабо

  • обезценяване-
  • класация-
  • рейтинг
Автомобилите, които се обезценяват най-слабо - 1

Надеждността и евтината поддръжка безспорно са водещи фактори при избора на автомобил. Не по-малко значение за джоба на собственика обаче има и степента, с която се обезценява колата след покупката.

Експерти от маркетинговата агенция "Автостат-инфо" и проекта "Правилна цена" анализираха вторичния пазар на автомобили в Русия, за да определят кои марки и модели губят най-малко от стойността си три години след покупката. В изследването са включени данни за остатъчната цена на 160 употребявани коли от всички класове и сегменти.

Преобладаващата част от моделите в изследването - 96 - са от най-масовата и достъпна категория. Средната стойност на тригодишните автомобили, попадащи в нея, е 71.2% от цената им като нови. Шампиони по слабо обезценяване са корейските марки (малко над 75%), следвани от японските (73.75%), руските (70.69%) и европейските производители.

Челната десетка по най-слаба загуба от стойността в масовия сегмент оформят Mazda (87.77%), Renault (над 85 %), Toyota и Honda (почти 80.6%), Hyundai (79.79%), KIA (79.03%), Volkswagen (76.78%), Skoda (75.68%), Suzuki (73,98%) и Geely (72.75%). В класацията по модели убедително води Mazda CX-5, която след три години експлоатация запазва почти 90% от цената си като нова. Следват Renault (Dacia) Logan (малко над 88%), Mazda 6 (87.43%), Renault (Dacia) Sandero (87.32%) и Mazda 3 (над 85%).

Автомобилите от премиум сегмента по правило губят около 30% от цената си като нови на третата година след покупката. Според експертите от "Автостат-инфо" и "Правилна цена" инвестиция с най-добри изгледи за възвръщаемост са Land Rover (80.46%), MINI (76.88%) и Volvo (76.25%). В десетката влизат също Acura (75.60%), Lexus (72.28%), Mercedes-Benz (71.58%), Porsche (71.54%), Audi (67.41%), BMW (67.28%) и Jeep (66.92%).

Най-ликвидни сред премиум моделите се оказват Land Rover Discovery Sport, който запазва 85.05% от цената си през 2015 г. По петите го следват Acura TLX (малко над 85%), Land Rover Discovery (84.52%), BMW X5 (84.5%) и Jeep Wrangler (84.4%). Десетката допълват Mercedes-Benz GL-Klasse, Audi Q7, Porsche Cayenne и Macan, Range Rover - всички с остатъчна стойност над 80% от цената като нови.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 784

    156 88 Отговор
    особено се ценят високо японските автомобили.
    Само тук в Булгаристан се робува на немските бурки.

    Коментиран от #4, #55, #68

  • 2 гост

    177 9 Отговор
    Опитайте се да продадете 3 годишното си рено на 85% от закупената стойност и да видим колко години ще ви виси обявата в мобилето, досущ като тези, които се опитват да продават новите си рена там. Дори в Европа на хората е ясно, че след като седнеш в колата тя губи повече стойност от тези 15%, без значение дали я караш или не. А те какво правят: купуват един Каджар за 34-35х.лв с отстъпките, карат го 2,3 години и му навъртат 30х.км след това му пускат една обява за 31х.лв и си мислят, че 10% намаляне на цената спрямо нова за 3г. е добра оферта. Да, ама си седят така с тези коли.
    Не, правилната формула е 10% на година при средни 10х.км годишен пробег. Другото са търговски мокри сънища.
  • 3 292

    38 10 Отговор
    Аха, да, и на 5-та година трябва да ги подаряват.
  • 4 туесар

    15 69 Отговор

    До коментар #1 от "784":

    Ако японските не бяха толкова грозни и бяха със задно, бих си взел някоя. Ама засега се двоумя между W124 и E34. IS-а не е лош, ама двигателя му не може да се доработва(нямам впредвид махане на дпф,егр и други глупости, а например М50Б30 - смяна на карантия, турбо и т.н., сериозни неща)

    Коментиран от #6, #10, #13, #16, #31

  • 5 Балама

    21 38 Отговор
    Значи, да обобщя, правилно ли съм разбрал:
    Ако си купя нов автомобил за 100 лв и след 3 години реша да го продавам, ще му взема 80 лв, така ли?
    Ами аз трябва да съм някаква страшна балама, защото като вляза в шоурума за нови автомобили и от там получавам отстъпка от 20% - реално нов го взимам на 80 лв.
    Баламите в русия са много!...

    Коментиран от #46

  • 6 1234

    29 11 Отговор

    До коментар #4 от "туесар":

    ми субарото е като конструктор лего бе баце може до 1000 коня явно не си запознат със японките и ти е 4§4
  • 7 Meganoob BG

    63 3 Отговор
    Точно в България този проблем го нямаме, нашите 20-30 и кусур годишни коли изобщо не си губят стойността..... на вторични суровини, 1 тон кола все 500 лева ще и земеш.
  • 8 Ники

    38 10 Отговор
    Тия класаций са меко казани тъпи .. па квото щете ми говорете ...
  • 9 глупост

    29 4 Отговор
    имам най-обикновена корола, слабият 1.4 бензинов мотор, базови екстри, нищо особено. Ако гледам мобилето за 4г. тази кола е поевтиняла с 2к, в същото време ако искам да си взема пак корола но с 4г. по-нова от моята ще ми излезе с 6к повече от цената дето взех моята преди 4г. Шантава работа
  • 10 Дада

    45 27 Отговор

    До коментар #4 от "туесар":

    Японски коли със задно има! И 4х4 има, просто не може да си ги позволиш, което не значи, че са по-лоши от немските курници даже обратното. Вземи си лада и тя е със задно и е ефтина ;)

    Коментиран от #14

  • 11 Бенц

    26 6 Отговор
    Глупости не ми се четат.

    Коментиран от #41

  • 12 гумата

    17 9 Отговор
    Това е класация спам. Пълна лъжа!
  • 13 ТУЕСар 1

    24 8 Отговор

    До коментар #4 от "туесар":

    Тихо не коментирай, срамиш училището... Тия кошници дето се двоумиш между тях изобщо не се броят за коли вече...

    Коментиран от #17, #51

  • 14 туесар

    3 8 Отговор

    До коментар #10 от "Дада":

    Вече имам, трябва ми нещо за всекидневка пък и да носи.
  • 15 Алекс

    35 3 Отговор
    Най-бързо обезценяващите се коли са масовите скъпи коли. Който си взима нова кола, особено в Бг при продажба след 3 -4 години ще загуби доста, така че това не се практикува масово, в държава където средната заплата достига 1500 лв, а нова кола струва 35 000 лв.
    За пример един Голф комби с редно ниво и среден мотор струва 47 000, ако се опитате да го продадете след 4 години на 60 000 км няма да успеете да му вземете 20 000 лв.
    При БМВ 3-та серия цената е около 70 000 лв след 5 -6 години не се намира клинет за 30 000 лв.

    Коментиран от #39

  • 16 Антон 1

    6 12 Отговор

    До коментар #4 от "туесар":

    W124 -1996 г - голям бензин , автомат , 4 матик !

    Коментиран от #20, #52

  • 17 Anton 1

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "ТУЕСар 1":

    Що , ти до колко можеш да броиш ?
    Колко коли от тия “кошници “ си шофирал и колко нови , от сега !

    Коментиран от #56

  • 18 Радо

    25 5 Отговор
    Една кола в момента, в който излезе от магазина, и е вече с 20% по-евтина....след 3г. всички са на макс. 50% от стойността си...това 70-80% са пълни простотиии...един роднина си купи хубав мерцедес на 3г- от Германия, на 140К км, от дилър на Мерцедес за 18К евра, при положение, че нов е струвал 78К евра по фактура...т.е. под 20% от цената като нов.
  • 19 ПРОТЕСТ

    53 16 Отговор
    Всеки който иска да промени нещо в държавата ни е длъжен да дойде на протеста 16.09.2018 г. пред НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ! Данък стар автомобил 1000 лв? А от къде да ги даде като колата му е 1000 лв ???

    Коментиран от #62, #63

  • 20 селянин

    23 10 Отговор

    До коментар #16 от "Антон 1":

    Lehus-LS-400,1996год...още по голям бензин,японски автомат,задно задвижване..салон,интериор и екстри..ще удари бенца у земята..и най вече,няма ръжда..а двг 1UZ-FE-вечен,търпи всякакви модификации.

    Коментиран от #47

  • 21 Специалист

    16 2 Отговор
    Или пазарът е изкривен поради факти които ние не знаем, или класацията е фалшива!
  • 22 Байо

    41 8 Отговор
    Ахаххаах - Рендж и Ленд Роувър ли?! Момент................без малко да пукна от смях! Я погледайте малко видеота за "доволни" собственици на тези коптори и как се саморазправят с покупките си......Божееееее!
    Рено?! Божееее...Въргалям се по земята и не мога да стигна до клавиатурата, за да продължа...

    Коментиран от #29

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Реалист

    11 23 Отговор
    По скучна и пластмасова кола от японската няма.Имам нова CX 3 ultimate кочина никакво удоволствие от шофирането за 60 к .за две години сега отценката е 32 к за 18000 км и две години се е обезценила 28000

    Коментиран от #48

  • 25 Кирка в капака

    15 7 Отговор
    Някои от изследователите май са били пияни. Рено? Ленд Ровър?
  • 26 ТРОСЕК

    14 2 Отговор
    КАТО ГЛЕДАМ МОБИЛЕТО НАЙ СИ ПАЗИ ЦЕНАТА ГОЙОТА РАФ4 АМА ЗАЩО Е ТАКА НЕ ЗНАМ
  • 27 Еди кой си

    8 1 Отговор
    Да поясня - това са данни от дилърите, като те определят продажната цена на автомобила, след като го откупят или бъде върнат от лизинг.
  • 28 Батьо ви да ви каже

    6 19 Отговор
    Купувам ново рено и след 10 месеца го продавам на цената на новата +2800 горница.Сега някой ще каже това е невъзможно да ама не.Може защото е рено точка........
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Джамбаз

    24 10 Отговор
    Научихме селтаците да карат немски коли (особено премиум-комбита) и сега може спокойно да си караме японски и корейски коли. Даже аз предпочитам корейски, най-здрави са. И умирам от смях като видя некой мамул, гордо нахлупил черните очила зад волана на некое 20 годишно БМВ или МБ комби, малииии.... Ма отде да знаят тъпаците, че комбитата са ги скапали от юркане.

    Коментиран от #35

  • 31 debil

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "туесар":

    Ти вземи си смени крантията в главата... само сееиозните неща....
  • 32 Кольо Дапа

    12 3 Отговор
    Рено се обезценява най-много в Европа и у нас. Вижте колко струва 5г рено в мобилето на 1/3 от цената. Френска кола се купува само ако ще се кара до последно (400хил км)
  • 33 босе

    23 4 Отговор
    Количките след 98 година си имат заложен лимит,като качество на материалите,електроника и т.н.Просто робувате на марки,а това не е правилно,всичко е еднакво....купувате си нова кола,няма значение каква е,след 3-тата година идват първите "малки" проблеми,след 5-тата година нещата са по-сериозни,гаранцията е изтекла.Даваш едни пари,и си викаш-айде още 5 години без проблеми.Да,ама не....вече си мислиш кого да "обуеш" с трошляка който си купил за едни големи пари!Личен опит-извинете ме за искреността!
  • 34 777

    15 1 Отговор
    Хубаво си беше едно време преди 89г. Купуваш си нова Лада за 8 хил.лв, и след 3г я продаваш за 10 хил.лв.
  • 35 ГЕРМАНЕЦА

    20 1 Отговор

    До коментар #30 от "Джамбаз":

    Да си жив и здрав , цял живот корейски автомобили да караш.
  • 36 Transporter

    6 5 Отговор
    Аман вече от порьчкова статии...Какво да кажем ний с возилата/ custom/ сглобявани по порьчка в бутикови манифактури?!😎
  • 37 Va60

    3 2 Отговор
    Аз така като гледам май само 911ката на Порше не губи стойност а я увеличава
  • 38 Минаващ от тук

    3 4 Отговор
    Бе викам на кого Реното му толкова скъпо излиза, те били братята. Те там на Рено гледат като на по-големия брат спасител на Лада, затова така го ценят. Дачията там е голяма работа. Даде генеративна линия на новите Лади. Иначе Рено. Ликвидно, ликвидно, колко да е ликвидно!? Рено! Не че нещо, ама пък и чак толкова.
  • 39 Шофьор

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Алекс":

    Така е,защото им е скъпа поддръжката.Данъка висок,гумите скъпи,обслужването скъпо,разхода на гориво висок.Затова:нова от магазина до 100 к.с. "B" или "C"сегмент кола Киа,Хюндай,Тойота,Рено,Дачия,Опел или нещо от този клас.Па тогава да видим дали ще имаш зор да я продаваш за без пари като премиум а,или ще си я караш с кеф.Тези коли държат цена,както пише в статията,защото им е евтина поддръжката и са надеждни.В тях не бърка от ненужни екстри,които се развалят като луди.За "cost of ownership"да си чувал?
  • 40 Иван

    12 1 Отговор
    Рено Клио комби бензин взех го за 21 000 с ДДС, с допълнителни лети джанти със зимни гуми, цвят металик и още екстри, карах го 3 год до 78 000 км и го продадох за 16 000 лв. Разбира се перфектно. Така че няма нищо невъзможно. Важно е да се получи съответната отстъпка от дилъра.
  • 41 ААА8

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бенц":

    Точно.
  • 42 Никола Ник

    3 0 Отговор
    Най си увеличават цените Мерцедесите от времето на Хитлер и преди него!
    Айде духайте супата!
  • 43 Дачия фен

    5 3 Отговор
    Много си е вярна статията но просто премиума не може да го преглътне това.Виж в мобиле нов бенц 100000 след 3 години 30000 лева.
  • 44 Plameni

    5 1 Отговор
    Suzuki Liana служебен автомобил цена 30000 лв.Без ДДС 24000 лв. с лизинг за 4 год. 30000 лв.Продаден след 4 год. на 78000 км.с осем чисто нови Michelin и пълно каско за 10000 лв.
  • 45 селянин от обеля

    10 2 Отговор
    Само японски коли, Хонда от Великобритания, Нисан Примера и Алмера от Испания, Митсубиши от Холандия, и Тойота Авенсис от Истанбул /Турция/
  • 46 fen

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Балама":

    Явно наистина си Балама щом като новият си автомобил си закупил първоначално без отстъпка. А ако си то тогава ти куца математиката.
  • 47 Тошко

    4 5 Отговор

    До коментар #20 от "селянин":

    Какъв Лексус бе земеделец?? Пий ракийката, гледай новините и не давай много акъл!

    Коментиран от #53

  • 48 Радко

    4 8 Отговор

    До коментар #24 от "Реалист":

    Кажи им на слепците бе, кажи им. Японската кола е синоним на скука и пластмаса. Но понеже е пълно с наивници бълнуващи за измислена надеждност ги боли като им кажеш, че са се преебали..
  • 49 МБ213

    6 6 Отговор
    Точно пък руския пазар въобще не трябва да е показателен. Купуват се коли еднодневки защото пътищата са окаяни, държат на идиотско отношение и на гаражни майстори на бутилка водка, и лесно ги прежалват като ги ударят защото това е ежедневие в Русия. Премиум автомобилът иска добър стопанин който да спазва сервизни интервали, да не прави компромиси с консумативи и да има паричен буфер за подмяна на по-скъпи части. Пластмасовите кофички от кисело мляко са за простолюдието, което няма нито акъл, нито възпитание, нито пари да ги поддържа в нормален вид.
  • 50 onq s konq

    14 2 Отговор
    Моито беенве преди 5 години го зех за 1000 лева а са като гледам па са си по толко !Начи не се обесценява спорет мене и съм уцелил с покупката !
  • 51 туесар

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "ТУЕСар 1":

    Каквото искам ще си карам, ти кой си да ми даваш наклон на оная работа?
  • 52 туесар

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Антон 1":

    Предпочитам ръчка.
  • 53 РЖД

    1 0 Отговор

    До коментар #47 от "Тошко":

    Тошко африкански,с къси гащи без презрамки..давай акъл на бедуйните..
  • 54 Галин

    5 7 Отговор
    Японеца след 5 год не се обезценява, защото след тези години, няма сериозен проблем, може da изкара още 10 год, а туко виж немеца след 4-5та год. започва да влиза за сериозни ремонти и цената му пада до 3 пъти...КОмплексарчета мой, карайте си немските кошници и си търсете добри приятелчета, че после като е вкарате в гаражчето с гидорията, да има кои да ви помага да си я правите, че понеже сте се пре*бали с покупката на немския кенеф и нямате излишни 400-500лв. за оторизиран сервиз :) Купувайте си качество с ум и дерзайте, а не ксенонова кошница с ревизия на главата. Айде

    Коментиран от #58, #67

  • 55 PlimP

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "784":

    да така е, през първите 5 години, после рязко не се ценят заради гнилочите, кви глупости дрънкаш, ноФ фнос с газ и е чисто загинала
  • 56 ТУЕСар 1

    9 3 Отговор

    До коментар #17 от "Anton 1":

    Шофирал съм и двете. Отделно шофирам нови всеки ден, поради простата причина, че продавам такива.
    Смешно е да обяснявате как коли който са по-стари от вас са топа и няма по-добри от тях. За времето си са били супер, само че вече не е 1995.
  • 57 Немските

    5 2 Отговор
    Обърнете внимание: "Автостат-инфо" е маркетингова агенция, фирма, опитваща се да промени нагласите на средния руснак.
    Обърнете класацията наобратно и ще разберете, че най-слабо се обезценяват немските возила, защото просто са най-малко от горепосочените масовки.Изключение има само за форд, защото имат завод там.А слабото обезценяване на Ладата означава, че е толкова обезценена, че си е твоя завинаги.Руснаците купуват Лада на цената на кашон водка, ама тази истинската по лиценз на Фиат.Защото има части, бензинова е и пали на -20.И пести гориво по наклон.Това е единствената кола, която, когато изгасиш двигателя и работят спирачките.Вярно, че последните са трагични, но гореописаното е положителен факт, за бедния руснак.

    Коментиран от #61

  • 58 Трифон

    1 5 Отговор

    До коментар #54 от "Галин":

    Може спокойно да се метнеш в първата канавка с твоето японско чудо! Нито ти ще ни липсваш, нито колата ти.

    Коментиран от #65

  • 59 Нормален човек

    5 2 Отговор
    Верна е статията.Помислете логично,а не с комплексираните си болни закърнели гладки мозъчета,и ще осъзнаете истината.Колите от по-ниските класове и от не премиум марки са с евтина поддръжка,затова и държат цена.Плюс това не са набъкани с куп ненужни на никого екстри,които се чупят.Та затова мерцедеса пада на 1/3 за 3 години.Мерцедес не е това,което беше.Няма марки вече.Мерцедес влага в продуктите си 1,5 дци, Дачия също.Между другото-това му е единственото хубаво на мерцедеса.
  • 60 Гражданин

    5 3 Отговор
    През 2014,след като ми писна да карам изгнилата си Е-класа с развален климатроник и придърпваща автоматична скоростна кутия,реших че ми стига толкова и я продадох.С парите отидох в магазина и си купих Шевролет Авео бензин.Четири години и 130 000 км по-късно не съм съжалил и за миг!Аз ценя времето,парите и нервите си.Нямам намерение скоро да се разделям с почти новата си кола.
  • 61 Random

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Немските":

    Публикувано във факти.бг: истинската по лиценз на Фиат. Само дето не се произвежда от 2012...
  • 62 321

    3 7 Отговор

    До коментар #19 от "ПРОТЕСТ":

    Хайде стига лъга. Първо няма такъв данък 1000 лева, защото старите бангии пак са коефициент 1. Второ трябва толкова да стане, защото по основните булеварди в София не може да се диша от тоя скрап, който бълва черен пушек във въздуха. Който не може да си купи по-екологичен автомобил - има колело, автобус и метро.
  • 63 321

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "ПРОТЕСТ":

    А всеки, който иска да промени държавата трябва да протестира да въведем като всички нормални държави вносна такса за автомобили без поне Евро 4 в размер не по-малък от 2-3000 лева. Иначе бавно и полека се превръщаме в бунището на Европа. За да може всеки комплексар да се вози в собствена каруца се тровим взаимно - и нас и децата ни.
  • 64 Ввв

    4 1 Отговор
    То е ясно,че 90 процента от немските щайги се предават рано рано,така че нищо ново
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Plameni

    2 2 Отговор
    Италианските автомобили нисък клас губят най-много цената си.След третата година струват под 30% спрямо платената за него цена като нов.
  • 67 Plameni

    4 1 Отговор

    До коментар #54 от "Галин":

    Нямам думи! Японските автомобили между 5 и 10 год.не се обезценявали. Няма разлика в цената дали е на 5 год. или на 10 год.
  • 68 гощо

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "784":

    И аз като теб бях залухав и копувах японски коли.Подържах скъпо а карах обикновен кошник.Обаче един ден се пробудих и разбрах,че аз до сега не съм живял,не съм шофирал. Та ако има как да се пробудиш докато ощр можеш да шофираш ще се насладиш и ти на расови автомобили.