Малко преди публичната премиера на новото GLE, от щутгартската компания разсекретиха снимки и информация за модела. Иновацията заменя излизащият в пенсия предходен модел, който е на конвейера от 2011 година. Новото GLE е построено на кросоувърската платформа на марката MHA (Modular High Architecture), която има много общи черти с модулната MRA (Modular Rear Architecture), на която се правят C, E и S-Klasse.
Новата генерация ще е значително по-просторна, междуосието е нараснало с 80 мм. (2 995 мм.), като за сметка на това пространството на втори ред е по-голямо с 69 мм. от това на досегашното GLE. Интериорът наподобява този на концепцията Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury, а приборните панели представляват два сдвоени таблета.
Интересно е, че мултимедийната система е MBUX, която е заимствана от A-Klasse и е разработена в България. Що се отнася до офроуд възможности, от компанията обещават, че проходимостта на новото GLE няма да отстъпва на тази при Land Rover. Освен това новото GLE е първият Mercedes с новото E-Active Body Control окачване. Използването на това окачване налага интегриране на 48-волтова електрическа система.
С нея могат да се захранват компактните електромотори, интегрирани в амортисьорите. Окачването използва още стерео камери и предвижда пътната обстановка. Голяма част от двигателите са редови шестаци, като модификациите са от типа "меки хибриди". Налични са и четирицилиндрови мотори, и осмаци. На по-късен етап ще се появят и plug-in хибриди. Всички варианти на новото GLE са оборудвани с деветстепенната 9G-Tronic трансмисия.
4х4 системата ще е различна. При четирицилиндровите версии тя ще е опростена с междуосев диференциал и с електронна имитация на блокажи. При по-мощните версии ще е налична 4х4 система с електронна многодискова муфа. Друг любопитен факт е, че новото GLE е с най-добър коефициент на въздушно съпротивление в своя клас - 0.29. Първите партиди вече се произвеждат в американския завод на марката. Публичната премиера ще е в Париж през октомври.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цар Навуходносор
Коментиран от #16
09:48 12.09.2018
2 Мераклия
Коментиран от #3
10:25 12.09.2018
3 До Мераклия
До коментар #2 от "Мераклия":
За да вземеш такъв, теб трябва да те бибиткат!Коментиран от #21
10:31 12.09.2018
4 Боян
10:59 12.09.2018
5 Антон
Коментиран от #12
11:10 12.09.2018
6 Гошо
11:12 12.09.2018
7 koko
11:19 12.09.2018
8 Driving pleasure
Лично на мен ми харесва, но намирам доста забежки и пропорции от един може би 20тина години вече стар концептуален модел на М-клас и за това се е и получило...
11:26 12.09.2018
9 БатП
11:27 12.09.2018
10 onq s konq
11:41 12.09.2018
11 Телевизора на Елвис
Същото и с тия SUV-ове.
Разхождаш 2.5 тона железо, да си возиш скъпоценния гъз. Иначе нито място има повече вътре от при другите коли, нито багажника е по-голям, а проходимостта на повечето не е за приказване. Даже напоследък популярните по-бюджетни варианти са само с моно предаване и то най-често предно.
Както и да е. Конкретния екземпляр чисто визуално е добре изпипан и на мен ми грабва окото и ми харесва. Браво на Мерцедес.
11:49 12.09.2018
12 Ники
До коментар #5 от "Антон":
Тук не позна , хората са ти го написали ... от 2011 е предния , просто му смениха моделното означение , при фейса ... значи 8 години общо .. Относно дизайна ... всичко е много спорно ... често - автомобили дето са имали първоначално лоши отзиви в последствие се приемат добре ... Смениха мерцедес - преди време дизайнерите .. щото бяха се малко наакали особено с Е класата , ако помните ... сега са добре ... Не изглежда лошо колата , дайте и време ...Коментиран от #18
11:53 12.09.2018
13 Пешо Манивелата
Фрицовете се насраха.
12:11 12.09.2018
14 асддса
12:33 12.09.2018
15 Дачия фен
13:12 12.09.2018
16 MERCEDES GLE
До коментар #1 от "Цар Навуходносор":
Само не забравяй, че този дизайн и линий на стоповете и на други елементи от колата не е от вчера. Просто е преоткрит. И е много по-стар и типичен за MERCEDES-BENZ много преди другите "копирачи" като VW и HYUNDAI да го изкопират. Така, че мнението ти не е много миродавно. Поинтересувай се малко от старите модели на MERCEDES и ще разбереш за какво ти говоря.13:13 12.09.2018
17 Jek
13:41 12.09.2018
18 Антон
До коментар #12 от "Ники":
В грешка си! И то голяма! Ем ел се произвежда до 2015 год. като 2015 вкл.последния фейслифт. После 2016 вече е преименувам модела на gle, като от същата година са първите модели с обозначение ГЛЕ. В момента сме 2018 и вече ни показват коренно новия ГЛЕ. Сега ако не ми вярваш бъди така добър да се ограмотиш.Ем ел 2011 изглежда по един начин последния от тези бракмите по горубляне; ем ел 2012 изглежда по коренно различен начин, като първия гле /вече 2016/ е доста по-различен и вътрешно и въшно, и сега 2018 съвсем друг.....
Коментиран от #20, #23
14:11 12.09.2018
19 арогантен
Коментиран от #22
14:33 12.09.2018
20 Ники
До коментар #18 от "Антон":
ТАЯ КОЛА ПРЕДНИЯ МОДЕЛ Е 3 ТО ПОКОЛЕНИЕ И СЕ НАРИЧА ...................... W166............. Произвежда се от 2011–2019 ДО 2016 се продава под ЗАГЛАВИЕТО ML след това следва козметичен ФЕЙС и започват да го продават като GLE .. за да може всички джипове да започват GL МОДЕЛА НА КОЛАТА Е ........... W166 .............. 2011-2019 година се пройзвежда ....15:49 12.09.2018
21 Мераклия
До коментар #3 от "До Мераклия":
Ти явно си бибиткал ня някой!17:45 12.09.2018
22 CL500
До коментар #19 от "арогантен":
Ти полудя ли? Баш БМВ имат най-тъпия интериор, изглежда супер стар с това радио и някакси елементарен. Всичките БМВ-та са с сходен интериор - този грозния. Отвън са пак еднакви, но поне изглеждат агресивно и не зле, но вътре са пълен та.ак.20:27 12.09.2018
23 МSux
До коментар #18 от "Антон":
В заблуда си.Коментиран от #24
20:30 12.09.2018
24 Антон
До коментар #23 от "МSux":
Добре ок21:08 12.09.2018