Last news in Fakti

17 Септември, 2018 11:56 28 484 46

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят

  • германски автомобили-
  • 80-те
Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят - 1

За германската автомобилна промишленост 80-те години на миналия век са едни от най-успешните. Именно тогава продажбите на масовите VW Golf II и Opel Kadett чупят всички рекорди, а на бял свят се появяват неубиваемите BMW 5er E34 и Mercedes W124.

През този период германските специалисти вадят и супер наточени автомобили, над които работят както заводските тунинг ателиета, така и независими студия за доработка. Сега, ще ви представим нашето виждане за култови германски коли от 80-те, които вече не се правят.

Audi Sport Quattro

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


Audi произвежда пътни версии на рали автомобили много преди Mitsubishi Lancer Evo и Subaru Impreza STI. От модела Audi Sport Quattro са направени 200 екземпляра, оборудвани с 2.1-литрови турбомотори с мощност 302 конски сили. Днес тези коли струват повече и от съвременните суперкари.

Alpina B7 Turbo

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


За тези, на които мощността и доработките на BMW M5 (E28) им се виждат малко, тунинг ателието Alpina прави още по-екстремното B7 Turbo. Високопроизводителният турбокомпресор вдига мощността на 3.5-литровия шестак от 286 до 320 конски сили.

BMW M3 Sport Evolution

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


Днес , първото купе BMW M3 (E30) също представлява изключителна ценност. Но има и още по-лимитирани и редки версии. Най-ярката от тях е Sport Evolution - един изключителен автомобил, разполагащ с мощност от 238 конски сили.

BMW M5 (E34)

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


BMW M5 E34 от далечната вече 1988 година е оборудван с 3.6-литров шестцилиндров двигател, който разполага с мощност от 311 коня. Това е истинска баварска класика. С времето мощността и нараства до 340 конски сили, като дори се появява и комби вариант.

Mercedes-Benz 190E Evolution

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


Спортният седан Mercedes 190E Evolution постоянно чупи ценови рекорди по различни аукциони, като особено ценна е версията с мощност 235 коня, носеща названието Evo II. Тази кола развива 250 км/ч без проблем, а цената и надхвърля $700 000.

Mercedes-Benz 560 SEC 6.0 AMG

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


Специалистите от AMG превръщат разкошното купе Mercedes 560 SEC в снаряд с мощност 380 конски сили. За 80-те години на миналия век тази мощност се счита за изключителна.

Ruf CTR Yellowbird

Култови германски коли от 80-те, които вече не се правят


Porsche 911 Turbo от Ruf е един от най-бързите автомобили на 80-те. След доработката на колата в култовото ателие, мощността му нараства до 470 коня, а максималната скорост - до 342 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гощо

    77 3 Отговор
    Легендарни красавици!!! В някой съм се возил една от тях съм имал разбира се без доработките които споменават.

    Коментиран от #14

  • 2 Камагра

    126 4 Отговор
    Колите са хубави но НЕ СА за Бай Ганя, това са коли за ХОРА с пари, с хубави пътища и култура, а не да ти форсира пред блока или да ти върти гуми по цял ден, още по - малко да се лепи зад другите шофоьри и да ги ръчка, както ставаше винаги у нас през 90-те, материала на полето и .................. работа

    Коментиран от #17

  • 3 Toyota Rav4 2018

    10 223 Отговор
    стари багии за нищо не стават вече нещо ново е в пъти по-добро

    Коментиран от #21, #31, #37

  • 4 тойота е кенеф

    110 11 Отговор
    е тъпата ти тойотка "rav" със сигурност е по добра
  • 5 onq s konq

    40 71 Отговор
    Беенве е религя!Моито е същото като тва от фтората снимка отгоре надоле и още връви на самолет и кога опна четрите фара на магистралата сичко живо бега налево надесно прет мене а ас се хилим като откачен!!!Нема текъф кеф!!!Беенве е сфетовен лидер в галактически мащап!!!

    Коментиран от #6, #24, #32, #36, #38, #43

  • 6 на коня комшията

    46 11 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Знаеме те !Я кажи сега че и ББ е най-добрия държавник от 681-ва година до наши дни!

    Коментиран от #18

  • 7 asd

    38 7 Отговор
    BMW 850
  • 8 Пропагандист

    5 44 Отговор
    Пак четем, че е хубаво да купуваме стари немски коли ... тази пропаганда за изхвърляне на старо желязо, базирано на пропагандни статии и суетня ... това е резултата. Хубаво е да сме бедни, че да можем точно тези стари коли да можем да купуваме, ни по-нови, ни по не-немски )

    Коментиран от #9, #12

  • 9 smeh

    58 2 Отговор

    До коментар #8 от "Пропагандист":

    Дай боже всекиму да има възможност да купи някоя от иконите горе. Автора даже го е написал, че добрите екземпляри струват повече от съвременен суперкар. Разликата е, че всеки с пари може да си поръча последен модел БМВ, Ауди, Мерц, а единици могат да докопат ТОП реликва от 80-те.
  • 10 kkk

    3 35 Отговор
    Всички тези коли си имат наследници и то много добри. Не схванах какво се има предвид под заглавието....
  • 11 Бенц

    31 7 Отговор
    190Е или W201 това е автомобилът за всеки истински уважаващ себеси мъж.
  • 12 ванката

    60 3 Отговор

    До коментар #8 от "Пропагандист":

    статията не е за хора които неразбират от автомобили !!!
  • 13 Гост

    56 1 Отговор
    От времената когато колите бяха истински. Здрави, красив дизайн, мощност в най - първичен и суров вид! Жалко че само ще си ги гледаме на картинки.
  • 14 Социопат

    17 4 Отговор

    До коментар #1 от "гощо":

    Гощо, за 190 2.0 дизел ли говориш, тази без доработките и без климатик?

    Коментиран от #19, #25

  • 15 Кольо Дапа

    29 3 Отговор
    На тези и други модели от онова време се крепи славата на немските коли, които сега са турски, китайски и румънски със съответното качество.

    Коментиран от #16

  • 16 Емо

    47 3 Отговор

    До коментар #15 от "Кольо Дапа":

    Напълно съм съгласен ! Никога пак човечеството няма да създаде толкова здрави автомобили , но рядко има хора под 30 годишна възраст които са наясно с това.
  • 17 filo

    12 1 Отговор

    До коментар #2 от "Камагра":

    Хубавото в случая е, че като гледам съотношението на дадените плюсове и минуси, най-после нашенеца си е дал правилна самооценка.
  • 18 filo

    12 14 Отговор

    До коментар #6 от "на коня комшията":

    Какво му е на Баце, супер си е. При турско-червените мафиоти да не бяхме по-добре.
  • 19 куку руку ку

    14 9 Отговор

    До коментар #14 от "Социопат":

    Познат германец казваше така: "Който няма пари за Мерцедес си купува 190"
  • 20 гост

    26 1 Отговор
    мерца 560...аре кажи ми има ли по-красиво нещо

    Коментиран от #22

  • 21 Българин

    5 5 Отговор

    До коментар #3 от "Toyota Rav4 2018":

    Не намесвай Тато карал ли е, то времената бяха добри.
  • 22 W126 300SEL

    16 2 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Става дума за "пурата" ли? Ами няма. Бруно Сако е сътворил нещо прекрасно. Я си спомнете как изглеждаше кортежа на краля в "Пристигане в Америка". А W126 560 SEK е истински красавец.
  • 23 Torlak

    3 23 Отговор
    Стара кола =стара жена изводът си е за вас
  • 24 оня с магарето

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Ей брато гоуем си! зема и ас да си купа бе-ен-ве, направо ме запали. Ма требе да озносим старото АЛДИ дето е на пръвата снимка, и да знаеш още си е куатро.
  • 25 Така е

    9 5 Отговор

    До коментар #14 от "Социопат":

    Някога с трабанта тия мерцедеси 190 2.0 дизел ги правих луди на зелен светофар.Поне 300 метра пушеха след мен докато ме стигнат.

    Коментиран от #34, #44

  • 26 бегачка

    6 0 Отговор
    Ааааа ПОДМОКРИХ САА
  • 27 Чичо АДИ

    15 2 Отговор
    Поклон пред Великият Райх !!
  • 28 mumia

    14 11 Отговор
    Който не е карал БМВ, не е живял!
  • 29 vasik atanasova

    19 0 Отговор
    тези коли са класики
  • 30 оня с опелите

    7 4 Отговор
    ало автора къде е lotus omegata ???
  • 31 Бай Шиле

    13 2 Отговор

    До коментар #3 от "Toyota Rav4 2018":

    Б,ратчет,имам е36 2.3 на 20 години.10 пъти е по здрава от твойта,20 пъти доставя по голямо удоволствие при каране и ще я надживее 30 пъти.Ако караш само да стигнеш до някъде,не се бъркай в нашите работи.Извинявай,но ако покараш едно старо БМВ до Беклемето или до Щастливеца ще оставиш твоята японка на пазара да я купи някой като теб - пресметлив и практичен.
  • 32 555

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Човече, с цел да изкараш прехраната си се опитваш да демонстрираш неграмотност. Дано имаш кауза...
  • 33 Гоуст

    4 0 Отговор
    Класики! Баща ми има познат, който е виждал една от колите на живо... :) :)
  • 34 Plameni

    7 0 Отговор

    До коментар #25 от "Така е":

    Твоя Трабант и него трябваше да го наредят до култовите немски класики,ама не заради ускорението му от 0-100 км/ч., а заради 100 метровия пушек.
  • 35 Алфа Ромео

    11 0 Отговор
    Бенца SEC e невероятен, даже и да не е АМГ!
  • 36 Боб

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Само че ти си неграмотен другото не е важно
  • 37 АЛФА Q4

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Toyota Rav4 2018":

    НЕОБИЧАМ НЕМСКИ КОЛИ,, НО ЗА ТЕЗИ НЯМА КАК ДА ПИШЕШ БАНГИЙ
    МАЛКО КОРЕКТНОСТ И УВАЖЕНИЕ
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Франс

    4 0 Отговор
    Тези наистина са класики . Показвам на малкият ми син снимки на всякакви коли много на брой в автовестник и гго питам кой най много ти харесват .Показа точно тези модели на Мецедес БМВ и Порше въпреки наличието на по нови.Детето не знае кои са по новите модели
  • 40 Опаа

    0 2 Отговор
    Ама те и телевизорите Опера бяха много добри.Ама всичко с времетоси.
  • 41 Veriggata

    0 0 Отговор
    А може ли да узнаем кои коли от 80 те, все още се произвеждат??
  • 42 Бут Тарикат

    0 0 Отговор
    Хубави таксета...
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Кондйо

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Така е":

    Аре бе стига! ти карал ли си 190тка 2.0d с 75кс мотора е железен може да измине милиони ама не с повече од 130 до 140 км/в час и од 0 до 100 за повече од 20 секунди така че забрави този модел и съзстезания търкачо
  • 45 NESHTOTO GTi

    0 0 Отговор
    Audi Sport Quattro
  • 46 Kolibri

    0 0 Отговор
    Е такива статии искам да чета