Last news in Fakti

28 Септември, 2018 09:42 52 718 31

Сериозни повреди, с които може да се кара колата

  • автомобили-
  • повреди-
  • индикатори
Сериозни повреди, с които може да се кара колата - 1

Не са малко шофьорите, които при проблем, който се индикира на приборите на арматурното табло, привеждат моментално автомобила в покой. Има и такива, които не обръщат внимание на индикациите за проблем и карат автомобила, докато повредата не доведе до неговото спиране. В тази връзка решихме да направим някои разяснения относно това, кога при отчетен проблем можете да продължите да управлявате автомобила си. Най-общо трябва да знаете, че светне ли червен индикатор е задължително да спрете колата. Оранжевите и зелените не налагат мигновено привеждане на колата в покой. При тях обаче също има изключения. Наборът от т.нар. некритични индикации, при които безопасната експлоатация на колата е възможна са малко. Ето и пет от тях.

Първата, свързана с некритичните индикации, е известието за некоректна работа на ламбда сондата и по-конкретно на датчика за наличие на кислород в отработените газове. От него блокът за управление ECU непрекъснато получава данни за изгарянето и съответно коригира режима на впръскване на горивото. Тогава колата превключва на авариен режим, но макар и по-бавно, можете да се движите докато стигнете до сервиза.

Втората система, която не е опасна, когато спре да функционира, е уведомлението за проблем в протоколите ABS и ESP. Тези системи са важни за безопасното придвижване, особено при хлъзгави пътища, но всеки водач може да управлява колата и без тях. С други думи не е наложително моментално спиране.

Сериозни повреди, с които може да се кара колата

Още едно полезно устройство в автомобила, без което е напълно възможно движението му, са въздушните възглавници. Те са особено необходими при евентуална колизия, но проблем с тях не налага привеждането на колата в покой. Просто потърсете помощ в сервиз по най-бързия начин.

Много неприятна за водача и пасажерите, но съвършено не влияеща на работата на колата е извадената от строя климатична инсталация. Повредите в тази система могат да се дължат на много неща, от липса на фреон в инсталацията до блокиране на компресора, но това не е проблем за движението на колата.

От подобен род проблеми си числи и изваждането от строя на електронни помощници, като круиз контрол (стига да не блокира при ускорение, но това се случва изключително рядко), датчици за парктроник, видеокамера за обратно виждане, ел. управление на врати и прозорци и т.н. С подобни технически проблеми не е страшно да се управлява автомобилът.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 куку руку ку

    105 5 Отговор
    Казано е: Свети ли оранжево, карай и мисли за посещение в сервиз. Светне ли червено, спирай, гаси и викай сервиз (ако не можеш да се оправиш сам де).

    Коментиран от #28

  • 2 НАТО ВЕЦ

    68 5 Отговор
    И как ще разбереш, че "engine check light"-а ти е светнал заради ламбда, а не за друго, ако нямаш инфо дисплей, изписващ "грешката" с думи. Пък и ако хал хабер си нямаш от това, съвсем...
  • 3 JEEP

    88 5 Отговор
    Лампата на Аладин към критичниите индикатори ли е?

    Коментиран от #4, #5

  • 4 НАТО ВЕЦ

    33 3 Отговор

    До коментар #3 от "JEEP":

    Не. Тя е "безкритична" и за това трябва да се внимава с търкането и :)))))

    Коментиран от #6

  • 5 heklh

    51 2 Отговор

    До коментар #3 от "JEEP":

    Бащата на един познат, му беше звъннал да му каже, че на таблото светел един чайник. Познайте какво се случи с колата?

    Коментиран от #7, #12

  • 6 JEEP

    16 7 Отговор

    До коментар #4 от "НАТО ВЕЦ":

    Еееее, много мерси. Питам защото от една седмица свети на таблото.... :)

    Коментиран от #20

  • 7 НАТО ВЕЦ

    25 2 Отговор

    До коментар #5 от "heklh":

    Сигурно говориш за "лампата за основен ремонт" ;)

    Коментиран от #8

  • 8 heklh

    22 1 Отговор

    До коментар #7 от "НАТО ВЕЦ":

    Колата беше Фиат 125р, отиде директно за вторични суровини.

    Коментиран от #9

  • 9 Дионтей

    15 3 Отговор

    До коментар #8 от "heklh":

    Тя често свети при този фиат 125п :)
  • 10 Шофьор

    18 0 Отговор
    Ами индикатор "cold beer 🍻"?

    Коментиран от #11

  • 11 НАТО ВЕЦ

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "Шофьор":

    Ко "светне", "фърляш" колата и са "дигаш на трупчета" :))))))
  • 12 Гад

    21 4 Отговор

    До коментар #5 от "heklh":

    И на мен ми светна "чайника" на излизане от Бургас, бях тръгнал за София. И какво, нищо стигнах си. Просто спрях на място за минута, лампата не изгасна, колата не изгасна, а тя е с хидравлични повдигачи на клапаните значи има налягане на маслото, значи е проблем с датчика, както и се оказа. Та си минах 400км със светнал "чайник" на "червен фон".
  • 13 Прост

    16 2 Отговор
    Внимавайте за чайника, лампата на Аладин, 710 :)

    Коментиран от #15

  • 14 незнайко

    23 4 Отговор
    С две думи, "много тъпа" статия !

    Коментиран от #23

  • 15 куку руку ку

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "Прост":

    710 е капачката...
  • 16 Гоуст

    13 1 Отговор
    Ако ви светне червеният чайник, налейте масло там, където пише 710 (на обратно) :)
  • 17 Селски тарикат

    21 5 Отговор
    Направо ми отворихте очите.Как съм живял досега без тази ценна информация!?
  • 18 перко

    9 5 Отговор
    а като светне лампата с бензиноколонката кво прайме тогава ?

    Коментиран от #21

  • 19 1234567

    9 2 Отговор
    Ти какво правиш не ние
  • 20 comment

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "JEEP":

    Изпъни я на междуградско, ще спре да свети... :D
  • 21 Алфа Ромео

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "перко":

    Зареждаш и ревеш....
  • 22 оня с питоня

    7 0 Отговор
    Караш я до сервиз и на компа всеки читав автомонтьор ще ти каже откъде ти забива грешка.Грешките се изчистват но ако има основателна повреда някъде добре е да се отстраняват навреме.
  • 23 Тоя

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "незнайко":

    Тоя дето я е писал сигурно не е карал заска
  • 24 дим

    4 0 Отговор
    Май хал хабер си нямате от климатични инсталации, но що да не използвате [колизия]вместо сблъсък.
  • 25 Ефтини сензации

    4 1 Отговор
    А като светне плафона докато караш, какво се прави?
  • 26 Бат.Влад

    1 3 Отговор
    На ЗАЗа ми светна зелено фарче през деня и спря И тръгна по тъмно
  • 27 1234

    2 2 Отговор
    ми то на всички наши дрънгели това си им свети постоянно бре,дажи и още 2-3 си ми смигат ама аз джарам
    еб*х го у дрънгелу
  • 28 Карам с червена лампа

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "куку руку ку":

    И като например моята кола датчика за накладките ми е заминал, а накладки или и ми свети на таблото червена лампа не мога да карам ли? От 5 месеца така я каран без проблем.
  • 29 Дизеляк Маняк

    0 0 Отговор
    Нямам нито ECU, нито ABS/ESP, нито въздушни възглавници, нито климатик. Колата никога не е имала такива екстри, даже и хидравлика няма и се движи без проблем!
  • 30 Bobi

    0 0 Отговор
    КОЛИЗИЯ
  • 31 вирус

    0 0 Отговор
    много тъпа статия