12 468 22

Mercedes-AMG се отказва от V12

Mercedes-AMG се отказва от V12

Култовият 12-цилиндров двигател на Mercedes-Benz ще отпадне от гамата на спортното подразделение AMG. Решението е продиктувано от все по-строгите екологични норми за допустимите нива на отработените газове.

6.0-литровият мотор с два турбокомпресора, който развива 621 к.с. в последното си издание, ще бъде пенсиониран поетапно. Новината е обявил лично шефът на Mercedes-AMG Тобиас Мьорс на салона в Париж.

Последният модел, който ще се оборудва с огромния двигател, ще бъде S-Klasse S65. Той ще бъде заменен от хибридна установка със съпоставима производителност, съставена от 4.0-литровия V8 на компанията и електромотор.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Още по темата

  • Mercedes-AMG обещава много по-спортен SL

    Mercedes-AMG обещава много по-спортен SL

    Следващото поколение на култовия роудстър SL ще има много общи черти с втората генерация на суперспортния GT, твърди главният изпълнителен директор ...
    19.04.2019
    6 483
    20
  • Без V12 за новата "осмица" на BMW

    Без V12 за новата "осмица" на BMW

    Второто поколение на BMW 8er няма да се оборудва с 12-цилиндров двигател, обяви вицепрезидентът по продуктовия мениджмънт на компанията Карстен ...
    8.10.2018
    6 191
    7

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Ввв

    97 13 Отговор
    Тъпите евроджендъри съсипаха всичко

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    53 17 Отговор

    До коментар #1 от "Ввв":

    Тц тц... Сега няма да можеш да си подмениш стария 12-так с нов. Заради тия джендъри!
  • 3 Порно

    14 11 Отговор
    Даунсайзинг, брато, даунсайзинг. Което за Голф е приемливо, ама за AMG ? Въпреки . че за мене перфектното е редови шестак

    Коментиран от #4

  • 4 Никой

    12 35 Отговор

    До коментар #3 от "Порно":

    Приемливо е за всички. Това което аз виждам е промяна към нещо по-добро, по-чисто, по-леко и по-ефективно. И коментари на хора с астри срещу решение на инженери от Мерцедес. V12 винаги е бил просто мерене на п*шки без особени плюсове в сравнение с V8. Освен тишината и баланса. Което електромоторът постига по-добре и от най-сложния и добре направен V12.

    Коментиран от #5, #15

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Никой

    4 12 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Дали не е продиктувано по технически причини? Ами нека да видим, но съм напълно сигурен, че следващото поколение ще е по-добро във всяко едно отношение. Хибридът си има място при пърформанс коли. Докато електричките достигнат добър пробег, хибридът съчетава най-доброто и от двата свята. Не може завинаги да живееш в миналото, 'баце'. Приеми фактите. V12 е разточителство присъщо за 80те и трябва да си остане там. А батериите, които толкова много повтаряш, engineering explained има много добро видео по тази тема, предлагам ти да го гледаш.

  • 7 RvR

    8 26 Отговор
    Това е един от най-нещастните и импотентни двигатели създавани някога. КПД-то му е трагично и швайне братен го държаха общо взето на инат, много шум много нещо много коне и накрая един Lotus с V6 350 к.с го спуква от бой и на ускорение и на писта. Този V12 на мерцедес е все едно да ти е много голяма оная работа ама да е мека и да не може да стане. При всички нормални спортни автомобили V12 с големия си ресурс превъзхожда V8, само при мерцедес е обратното, така че това е предизвестена смърт на този импотентен агрегат.

    Коментиран от #9, #16, #21

  • 8 RvR

    11 21 Отговор
    И това важи само за мерцедес, защото истинските спортисти с V12 като Ферари и Ламборгини още дълго ще използват V12 и техните V12 са наистина спортни и бързи за разлика от този на мерцедес. Да не говорим че Ферари продават V12 с програми които се карат само по писти и никой не може да ги спре да си ги карат щом не са на пътя. Нормалните V12 отдавна минаха 800 к.с само швайне братен се мъкнеха още с 620 к.с на 2,5 тона, умрял предварително както казах, така че да не се правим на изненадани.
  • 9 Driving pleasure

    32 4 Отговор

    До коментар #7 от "RvR":

    Тоя двигател се монтира в Зонда пич, и без проблем минава 1000 коня, ако кажеш че Zonda и Huayra с лемави значи друсаш нещо! А що сравняваш 1080 кг Лотус с 2.2 тона лукс лимузина като S65 си остава неясно за мене ама как да е...

    Коментиран от #11, #18

  • 10 Ники

    9 3 Отговор
    Тук въпросът е на вкус , доста от хората са привързани към V12 .. При все че повечето нямат .. този двигател дава доста чиста мощ и има удивително представяне при скорост над 250 км/ч ... факт е че хич не е еко френдли и гълта като ламя , имам познати дет са карали V12 още началото на 90 те .. някой от тях карат хибриди като Porsche Panamera turbo S ... Мисля че V12 ще липсва най много на хората които не са го имали .. а са си мечтали за такъв к са си викали .. един ден ще си купя ...
  • 11 RvR

    5 18 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Няма такъв филм пич, нещо си се объркал, двигателят на Зонда и този монтиран в 65 версиите на мерцедес са различни двигатели, но да, имат общо, и двата са V12 и двата са супер тежки и проблемни и постиженията им са доста по-лоши от на повечето спортни V8. А защо 2.5 тона "лукс" имат нужда от 620 к.с си остава загадка, като му видиш представянето по завоите и може да се задавиш от смях. Но само мерцедес и феновете им могат да оправдаят слабото представяне на V12 и да започнат да те убеждават че това с 620 к.с не е спортен автомобил, т.е ако Той е по-бърз от някой става спортен, ако го пребие някой V6 истински спортист вече не е спортен ами луксозен. Ами той щеше да е по-бавен и с 450 к.с, защо 621 к.с? За който се впечатлява от цифрички?

    Коментиран от #12, #13

  • 12 МВР

    11 4 Отговор

    До коментар #11 от "RvR":

    Балък.
  • 13 Driving pleasure

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "RvR":

    М158 V12 в Хуайра (или както се произнася) е доработка на същия тоя двигател в общи линии са взели М275 променили са запалването и са заменили турбините с по-малко, за да избегнат турбо дупката. Иначе блок глава и т.н си е същия просто се търсят различни характеристики при супер спортист и при луксозен лайнер. Аз никога не съм твърдял, че кой да е от 65 моделите са спортни - няма как 2 тона да е спортна кола - вклюително и SL65 е гранд турер а не спортист. Защо са нужни 600+ коня ли - ами качи се и ще се влюбиш в усещането за мощ, в звука в ускорението и в деликатния начин и лекотата това да се случва в една супер луксозна обстановка. Пак не знам що сравняваш представянето на лекия на перце Лотус Ексиж с неговото спортно окачва в завоите и 5 метра лимузина...

    Коментиран от #20

  • 14 S8plus

    0 1 Отговор
    https://www.youtube.com/watch?v=fkidLL6upmg и това не е плюс версията която е с 605 коня
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 АСДДСА

    3 6 Отговор
    v12 в момента е много по-скъп от 63 АМГ с V8, а не предлага почти нищо повече и затова никой не го купува.
  • 18 асддса

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Да, в сравнение с другите суперкари Zonda i Huayra не ги превъзхождат. Уникално красиви са, уникален звук, но не са по-бързи от другите.
  • 19 майстора

    8 0 Отговор
    е да ве ама s600 и производните му майбахчета остават .... така че който иска v12 може да заповяда и да преоткрие лукса
  • 20 Random

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "Driving pleasure":

    На Зонда двигателя е доработен М120 от W140 S600. Мисля че и на Хуайра е същия, та тоя М275 няма нищо общо.

    Коментиран от #22

  • 21 Plameni

    9 1 Отговор

    До коментар #7 от "RvR":

    Mercedes CLK GTR 1997г V 12 612 - 655кс.за две години в GT1 само първо място. Победител и на Льо Ман. Mercedes S 600 w220 е ускорявал за 4.3 сек. колкото Ferrari 575
  • 22 Мхм

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Random":

    Pagani Huayra e с m158 който е от серията m275, не е с m120! Лично за мен m120 е по-добрия двигател.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.