В началото на 90-те години на миналия век Alfa Romeo доминираше в състезанията с туристически автомобили на Стария континент. Моделът 155 печели DTM в Германия, Superturismo в Италия, испанския и британския шампионат и в Ломбардската автомобилна фабрика закономерно се замислят за цивилна версия на седана, която да се изправи срещу BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.5-16.
За съжаление разходите по разработката на такъв автомобил и невъзможността да бъде екипиран с по-мощен V6 спъват проекта, който можеше да се превърне в предшественик на днешната Giulia Quadrifoglio.
Италианците обаче създават прототип, който остава в една-единствена бройка и по обясними причини днес струва доста. Alfa Romeo 155 GTA Stradale е базирано на 155 Q4, но има повече сходства с Lancia Delta Integrale.
Главен конструктор на колата е легендарният инженер на Abarth Серджо Лимоне, "бащата" на Lancia 037. Четирицилиндровият 2.0-литров турбодвигател със 190 к.с. отговаря на състезателните спецификации на Group N, а каросерията е "облечена" в агресивен аеродинамичен пакет. Окачването и спирачките също са усъвършенствани.
155 GTA Stradale дебютира на автосалона в Болоня през 1994-та и дори служи като медицински автомобил по време на Голямата награда на "Монца" същата година, след което потъва из складовете на Alfa Romeo. Сменя няколко собственици преди отново да излезе на бял свят.
Уникалната Alfa ще бъде предложена на търг на аукционната къща Bonhams на 27 октомври в Падуа. Прогнозната цена на реставрирания до заводско състояние седан е €180 000 - €220 000.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дада
Коментиран от #32
13:38 07.10.2018
2 Мир
Коментиран от #5
13:42 07.10.2018
3 Потник
14:10 07.10.2018
4 ГОСТ
15:07 07.10.2018
5 антрашпиц
До коментар #2 от "Мир":
Красота но с недостоен двигател.Каква конкуренция на М3 което по това време е със 286кс...Коментиран от #27
15:32 07.10.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Търсещ
Коментиран от #10, #13, #33
16:21 07.10.2018
8 икем
17:00 07.10.2018
9 ITALIA
Коментиран от #14, #16
17:17 07.10.2018
10 оня
До коментар #7 от "Търсещ":
Кво рече?18:21 07.10.2018
11 Ivan
19:35 07.10.2018
12 Filо
19:35 07.10.2018
13 Аз съм човека
До коментар #7 от "Търсещ":
Имам за 1399919:51 07.10.2018
14 антрашпиц
До коментар #9 от "ITALIA":
Мда ,не са чували щото от 2.3 вадеха повече мощност от колкото твоя любим двулитров 190 коньов моторКоментиран от #15, #19
20:09 07.10.2018
15 Търтак
До коментар #14 от "антрашпиц":
Да ама сегашната 2.4 на алфа пердаши кирливите 535ци на баварците ахахахха :*Коментиран от #17, #29
20:35 07.10.2018
16 Гост
До коментар #9 от "ITALIA":
Само да те светна леко и да не пишеш глупости!!! BMW 2002tii -1966г!!! Прочети малко и после пак пиши глупости!Коментиран от #18
20:41 07.10.2018
17 антрашпиц
До коментар #15 от "Търтак":
Говорим за тогавашния модел 155.Между другото този модел ми харесва но както казах със 190 коня е доста малко зада е конкуренция на германците по онова време.Коментиран от #34
21:05 07.10.2018
18 Ancient evil
До коментар #16 от "Гост":
А да не говорим за Ф1,колега. Че там са били световен шампион с Брабъм БМВ, с четирицилиндров турбо двигател, с 1500 кубика и 1200 коня.Коментиран от #21
23:21 07.10.2018
19 Бачо Киро
До коментар #14 от "антрашпиц":
Що не го обясниш на Никола Ларини? Тоя дето през 1993 стана шампион с Алфа Ромео 155 в DTM където преобладават ... немските автомобили? От 10 състезания с по две пускания Алфа печели 13 и има 14 най бързи обиколки....Верно не им беше конкуренция, съдра ги ...
Алфа караше със 2.5 V6, както и останалите ползваха шестцилиндрови.
И не се пълни толкова, 190 Evo на Мерцедес беше 200 коня с изключение на лимитираните по 500 бройки, М3 Е36 което визираш с 278 коня е с 3.0 двигател и т.н. ...
Нали се сещаш колко по-лесно бе да изкараш повече коне от турбинирания мотор, отколкото от атмосферата?
Та нещата не са изобщо черно и бяло, както ги представяш, а точно тази Алфа Ромео се е доказала многократно по пистите и точно срещу колите, които изкарваш по-добри от нея...
За жалост от много години Алфа Ромео и Ланчия липсват на пътя ... Вярно, новата Алфа върви, но не е същото... Просто отдавна няма хомологации и липсва онази аура. Колите в състезанията никога не са били като на пътя, но имаха много повече допир от днес, когато хомологацията не ги задължава като преди... Сега само външно изглеждат и туй то...
Между другото, 93а когато алфата ги размаза, БМВ беше извън играта, защото 2.5 мотора им от M3 Sport Evolution беше няма и 390 коня срещу 430 от Алфа, задвижването на всички колела допълнително беше в плюс на алфата и се факто само пилоти от задните редове караха М3. Е36 така и не стана заместник на Е30 и чак Е46 блесна, но само като GTR с V8 мотор, защото
Коментиран от #22
23:57 07.10.2018
20 Бачо Киро
Та спокойно, баш 155 се е доказала отвсякъде и то точно срещу Мерцедес и БМВ.
Коментиран от #24
00:01 08.10.2018
21 Бачо Киро
До коментар #18 от "Ancient evil":
Всъщност не, не са. Нелсън Пикет наистина печели титлата при пилотите с Brabham-BMW, но конструкторската титла я печели Ферари. Вярно е, тогава за първи път печели пилот с турбо мотор, но от следващата година ТАГ с Порше отлепят, Тирел с атмосфера откраднаха една година и после Хонда сътвори чудеса. Не знам за теб, но аз никога няма да забравя турбо ерата, за мой късмет имам немска жилка и пътувахме безпроблемно преди 89а. Звукът беше неземен в края на 80те ...00:20 08.10.2018
22 Plameni
До коментар #19 от "Бачо Киро":
1992г. печелят Mercedes 1993г.Alfa Romeo 1994г. Mercedes .Alfa имат само една титла в DTM, а Mercedes десет без да броим 2018г.която са на път да спечелят01:31 08.10.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Алфа Ромео
До коментар #20 от "Бачо Киро":
Алфата има по-расови коне и със по-малки мотори от баварските ги наказват.03:22 08.10.2018
25 Азззз
Коментиран от #26
09:14 08.10.2018
26 Ivan
До коментар #25 от "Азззз":
Както писах, този модел е хубав но в ежедневието си няма шанс срещу конкуренция на Мерцедес и БМВ.Алфите изчезнаха от пътя, докато БМВ Е36 и Мерцедес 190,за Ц-класите да не говорим, са все още по пътищата.
Наскоро карах новата Джулия и Стелвио, уникални коли но нямат шанс срещу немците, особено с цените си.
09:23 08.10.2018
27 Густо Майна
До коментар #5 от "антрашпиц":
Каква конкуренция ли? Преди 18 год. имах честта да експлоатирам Алфа 155 1.8 /125 к.с. и БМВ 520 /163 к.с. Ей Богу (както казваше един мустакат мъж) е пък алфата беше чувствително по - пъргава (едва ли само 300-те кила в повече на бавареца са причина), а с почти 40 коня по - малко достигаше мах скоросрта на бавареца. Да, истина е, че от БМВ-то се "оттървах" много по-бързо и сгодно отколкото от алфата, но тогава разбрах, че българина не разбира от автомобили, а от МАРКИ!10:21 08.10.2018
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Густо Майна
До коментар #15 от "Търтак":
А няма да ти разправям как 140 коньова 159-ка на газ - комби, преследва ново 525 на нафта - седан. Като хрътка го гони, а на правите амен-амен бавареца да се издъни! После м/у Велинград и Юндола (ах как алфата обича да ви папка на планинско), собственика на немската гордост установи сентенцията:"къде сгреших в избора..."10:28 08.10.2018
30 1914
Коментиран от #31
11:01 08.10.2018
31 Густо Майна
До коментар #30 от "1914":
Дерзай, аз съм вече на 5-та подред. И няма сила, която да ме убеди, че има нещо по-сгодно от тази марка за средностатистически личен автомобил. А втората ми 156-ца удари всички български антидогми с/у алфа: 9 год., 190 к км при мен. Продадох я на почти 300 к км в перфектно здраве, без никакви, ама никакви интервенции извън обичайните планови! Само една централа на еърбеците сменена и шунтиран имобилайзер... Това е! От година и малко шофирам 159. Също безпроблемно до сега. Само едно мога да кажа: тази кола няма аналог в класа си!!! Всеки, който шофира друга марка от този клас има какво още много да научи, ако се качи в 159. Пробвайте!Коментиран от #35
11:15 08.10.2018
32 алфа Q4
До коментар #1 от "Дада":
НЕ НЕВЛИЗАТ.ЗА.СЕРВИЗИ, ТАМ ИМА ПЪЛЧИЩА ОТ ГОЛФОВЕ,,,ДОКАТО СЕ ДОРЕДЯТ15:11 08.10.2018
33 ИЗКУПУВАТ СИ ГИ ШВАБИТЕ
До коментар #7 от "Търсещ":
ДОСТА СЕ НАСРАХА15:20 08.10.2018
34 алфа Q4
До коментар #17 от "антрашпиц":
АБЕ ТОЙ НЕ Е.КОНКУРЕНЦИЯТОЙ ГИ РАЗМАЗА
15:24 08.10.2018
35 Алфа Ромео
До коментар #31 от "Густо Майна":
Браво колега страхотна кола си избрал, 159 кола със предно превъзхожда като пътно поведение БМВ е90, и то според немски тест, а може би и във други отношения я превъзхожда.19:42 08.10.2018
36 Filо
21:34 08.10.2018