Last news in Fakti

7 Октомври, 2018 12:59 18 730 36

Продава се единственото Alfa Romeo 155 GTA Stradale

  • alfa romeo-
  • 155-
  • gta stradale-
  • търг-
  • аукцион

В началото на 90-те години на миналия век Alfa Romeo доминираше в състезанията с туристически автомобили на Стария континент. Моделът 155 печели DTM в Германия, Superturismo в Италия, испанския и британския шампионат и в Ломбардската автомобилна фабрика закономерно се замислят за цивилна версия на седана, която да се изправи срещу BMW M3 и Mercedes-Benz 190E 2.5-16.

За съжаление разходите по разработката на такъв автомобил и невъзможността да бъде екипиран с по-мощен V6 спъват проекта, който можеше да се превърне в предшественик на днешната Giulia Quadrifoglio.

Италианците обаче създават прототип, който остава в една-единствена бройка и по обясними причини днес струва доста. Alfa Romeo 155 GTA Stradale е базирано на 155 Q4, но има повече сходства с Lancia Delta Integrale.

Главен конструктор на колата е легендарният инженер на Abarth Серджо Лимоне, "бащата" на Lancia 037. Четирицилиндровият 2.0-литров турбодвигател със 190 к.с. отговаря на състезателните спецификации на Group N, а каросерията е "облечена" в агресивен аеродинамичен пакет. Окачването и спирачките също са усъвършенствани.

155 GTA Stradale дебютира на автосалона в Болоня през 1994-та и дори служи като медицински автомобил по време на Голямата награда на "Монца" същата година, след което потъва из складовете на Alfa Romeo. Сменя няколко собственици преди отново да излезе на бял свят.

Уникалната Alfa ще бъде предложена на търг на аукционната къща Bonhams на 27 октомври в Падуа. Прогнозната цена на реставрирания до заводско състояние седан е €180 000 - €220 000.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дада

    22 16 Отговор
    Страхотна кола. А в тези 220 000 влизат ли посещенията в сервиза?

    Коментиран от #32

  • 2 Мир

    41 5 Отговор
    Най-ценната алфа редом с М3 и 190. Красота !

    Коментиран от #5

  • 3 Потник

    42 6 Отговор
    Последните качествени автомобили!!!
  • 4 ГОСТ

    7 27 Отговор
    сигур много е ИЗСТРАДАЛО
  • 5 антрашпиц

    14 21 Отговор

    До коментар #2 от "Мир":

    Красота но с недостоен двигател.Каква конкуренция на М3 което по това време е със 286кс...

    Коментиран от #27

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Търсещ

    3 22 Отговор
    Хора,искам да си купя беемве 630 за 12 000 лв но да е с ляв волан.Има ли такива колички? Харчи ли доста или да взема бюджетна Дачия Логан или Сандеро? Щото гледам от 1-ви октоммври цената им стана 15 бона а преди бяха 13 999 лв.....що така?

    Коментиран от #10, #13, #33

  • 8 икем

    15 2 Отговор
    Уникална!
  • 9 ITALIA

    45 7 Отговор
    В мачалото на 90 години BMW.и Mercedes. не бяха чували за турбо мотори , така че шапки долу пред италянските инженери.

    Коментиран от #14, #16

  • 10 оня

    3 6 Отговор

    До коментар #7 от "Търсещ":

    Кво рече?
  • 11 Ivan

    27 1 Отговор
    Имах за кратко 155TS 2.0 8V 142кс, много приятна кола. Вървеше отлично, а дизайна за времето си беше "уау".
  • 12 Filо

    8 45 Отговор
    Алфа ли е, бегай далече, за нищо не става.
  • 13 Аз съм човека

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "Търсещ":

    Имам за 13999
  • 14 антрашпиц

    13 7 Отговор

    До коментар #9 от "ITALIA":

    Мда ,не са чували щото от 2.3 вадеха повече мощност от колкото твоя любим двулитров 190 коньов мотор

    Коментиран от #15, #19

  • 15 Търтак

    23 6 Отговор

    До коментар #14 от "антрашпиц":

    Да ама сегашната 2.4 на алфа пердаши кирливите 535ци на баварците ахахахха :*

    Коментиран от #17, #29

  • 16 Гост

    13 5 Отговор

    До коментар #9 от "ITALIA":

    Само да те светна леко и да не пишеш глупости!!! BMW 2002tii -1966г!!! Прочети малко и после пак пиши глупости!

    Коментиран от #18

  • 17 антрашпиц

    6 6 Отговор

    До коментар #15 от "Търтак":

    Говорим за тогавашния модел 155.Между другото този модел ми харесва но както казах със 190 коня е доста малко зада е конкуренция на германците по онова време.

    Коментиран от #34

  • 18 Ancient evil

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    А да не говорим за Ф1,колега. Че там са били световен шампион с Брабъм БМВ, с четирицилиндров турбо двигател, с 1500 кубика и 1200 коня.

    Коментиран от #21

  • 19 Бачо Киро

    27 2 Отговор

    До коментар #14 от "антрашпиц":

    Що не го обясниш на Никола Ларини? Тоя дето през 1993 стана шампион с Алфа Ромео 155 в DTM където преобладават ... немските автомобили? От 10 състезания с по две пускания Алфа печели 13 и има 14 най бързи обиколки....
    Верно не им беше конкуренция, съдра ги ...
    Алфа караше със 2.5 V6, както и останалите ползваха шестцилиндрови.
    И не се пълни толкова, 190 Evo на Мерцедес беше 200 коня с изключение на лимитираните по 500 бройки, М3 Е36 което визираш с 278 коня е с 3.0 двигател и т.н. ...
    Нали се сещаш колко по-лесно бе да изкараш повече коне от турбинирания мотор, отколкото от атмосферата?
    Та нещата не са изобщо черно и бяло, както ги представяш, а точно тази Алфа Ромео се е доказала многократно по пистите и точно срещу колите, които изкарваш по-добри от нея...
    За жалост от много години Алфа Ромео и Ланчия липсват на пътя ... Вярно, новата Алфа върви, но не е същото... Просто отдавна няма хомологации и липсва онази аура. Колите в състезанията никога не са били като на пътя, но имаха много повече допир от днес, когато хомологацията не ги задължава като преди... Сега само външно изглеждат и туй то...
    Между другото, 93а когато алфата ги размаза, БМВ беше извън играта, защото 2.5 мотора им от M3 Sport Evolution беше няма и 390 коня срещу 430 от Алфа, задвижването на всички колела допълнително беше в плюс на алфата и се факто само пилоти от задните редове караха М3. Е36 така и не стана заместник на Е30 и чак Е46 блесна, но само като GTR с V8 мотор, защото

    Коментиран от #22

  • 20 Бачо Киро

    27 2 Отговор
    Защото шестцилиндровия беше слаб срещу конкуренцията и дори 2002 заради тях промениха правилата на ALMS.
    Та спокойно, баш 155 се е доказала отвсякъде и то точно срещу Мерцедес и БМВ.

    Коментиран от #24

  • 21 Бачо Киро

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "Ancient evil":

    Всъщност не, не са. Нелсън Пикет наистина печели титлата при пилотите с Brabham-BMW, но конструкторската титла я печели Ферари. Вярно е, тогава за първи път печели пилот с турбо мотор, но от следващата година ТАГ с Порше отлепят, Тирел с атмосфера откраднаха една година и после Хонда сътвори чудеса. Не знам за теб, но аз никога няма да забравя турбо ерата, за мой късмет имам немска жилка и пътувахме безпроблемно преди 89а. Звукът беше неземен в края на 80те ...
  • 22 Plameni

    4 2 Отговор

    До коментар #19 от "Бачо Киро":

    1992г. печелят Mercedes 1993г.Alfa Romeo 1994г. Mercedes .Alfa имат само една титла в DTM, а Mercedes десет без да броим 2018г.която са на път да спечелят
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Алфа Ромео

    14 4 Отговор

    До коментар #20 от "Бачо Киро":

    Алфата има по-расови коне и със по-малки мотори от баварските ги наказват.
  • 25 Азззз

    12 2 Отговор
    Мдаа, много хубави автомобили. Баща ми вече 15 години кара 155-ца 1.7 туин спарк. И то без някакви сериозни проблеми.

    Коментиран от #26

  • 26 Ivan

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Азззз":

    Както писах, този модел е хубав но в ежедневието си няма шанс срещу конкуренция на Мерцедес и БМВ.
    Алфите изчезнаха от пътя, докато БМВ Е36 и Мерцедес 190,за Ц-класите да не говорим, са все още по пътищата.
    Наскоро карах новата Джулия и Стелвио, уникални коли но нямат шанс срещу немците, особено с цените си.
  • 27 Густо Майна

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "антрашпиц":

    Каква конкуренция ли? Преди 18 год. имах честта да експлоатирам Алфа 155 1.8 /125 к.с. и БМВ 520 /163 к.с. Ей Богу (както казваше един мустакат мъж) е пък алфата беше чувствително по - пъргава (едва ли само 300-те кила в повече на бавареца са причина), а с почти 40 коня по - малко достигаше мах скоросрта на бавареца. Да, истина е, че от БМВ-то се "оттървах" много по-бързо и сгодно отколкото от алфата, но тогава разбрах, че българина не разбира от автомобили, а от МАРКИ!
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Густо Майна

    14 1 Отговор

    До коментар #15 от "Търтак":

    А няма да ти разправям как 140 коньова 159-ка на газ - комби, преследва ново 525 на нафта - седан. Като хрътка го гони, а на правите амен-амен бавареца да се издъни! После м/у Велинград и Юндола (ах как алфата обича да ви папка на планинско), собственика на немската гордост установи сентенцията:"къде сгреших в избора..."
  • 30 1914

    13 1 Отговор
    Който веднъж е карал Алфа винаги някога пак си купува! Аз имах и беше супер. Чакам момента за втория път!!!!

    Коментиран от #31

  • 31 Густо Майна

    14 1 Отговор

    До коментар #30 от "1914":

    Дерзай, аз съм вече на 5-та подред. И няма сила, която да ме убеди, че има нещо по-сгодно от тази марка за средностатистически личен автомобил. А втората ми 156-ца удари всички български антидогми с/у алфа: 9 год., 190 к км при мен. Продадох я на почти 300 к км в перфектно здраве, без никакви, ама никакви интервенции извън обичайните планови! Само една централа на еърбеците сменена и шунтиран имобилайзер... Това е! От година и малко шофирам 159. Също безпроблемно до сега. Само едно мога да кажа: тази кола няма аналог в класа си!!! Всеки, който шофира друга марка от този клас има какво още много да научи, ако се качи в 159. Пробвайте!

    Коментиран от #35

  • 32 алфа Q4

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дада":

    НЕ НЕВЛИЗАТ.ЗА.СЕРВИЗИ, ТАМ ИМА ПЪЛЧИЩА ОТ ГОЛФОВЕ,,,ДОКАТО СЕ ДОРЕДЯТ
  • 33 ИЗКУПУВАТ СИ ГИ ШВАБИТЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Търсещ":

    ДОСТА СЕ НАСРАХА
  • 34 алфа Q4

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "антрашпиц":

    АБЕ ТОЙ НЕ Е.КОНКУРЕНЦИЯ
    ТОЙ ГИ РАЗМАЗА
  • 35 Алфа Ромео

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Густо Майна":

    Браво колега страхотна кола си избрал, 159 кола със предно превъзхожда като пътно поведение БМВ е90, и то според немски тест, а може би и във други отношения я превъзхожда.
  • 36 Filо

    0 9 Отговор
    Алфите са много хубави, затова ги предлагат на половината от цената на БМВ и пак никой не ги иска, освен тесен кръг т.нар алфисти, които са си болни мозъци, опитващи се да убедят публиката колко е хубава алфата, но това няма как да стане.