Автономният пробег и слабо развитата инфраструктура за зареждане не са единствените пречки пред масовото навлизане на електромобилите. Ключов проблем остава високата им цена. От Volkswagen обаче смятат, че ще успеят да предложат на пазара коли на ток "за милиони, а не за милионери".
Сайтът Green Car Reports съобщава, че по време на конференция, посветена на модулните електрически платформи на концерна, членът на борда на директорите с ресор електрическа мобилност Томас Улбрих е говорил и за прогнозните цени на бъдещите електрически "фолксвагени". Според мениджъра те щели да "струват колкото сравними дизелови автомобили".
Преглед на ценообразуването на Volkswagen показва, че разликата между бензиновите и дизеловите модификации на един и същи модел зависят от сегмента. В компактния клас тя достига 25%, но колкото по-нагоре в йерархията на гамата е позициониран автомобилът, толкова повече намалява надценката. Дизелов Touareg, например, струва около 17% повече от бензинов.
Според Томас Улбрих нямало как електромобилите да се предлагат по-евтино, тъй като не ставало дума за адаптиране на съществуващи модели за работа на ток, а за напълно нови разработки. Наред с това обаче надценката в сравнение с бензиновите аналози обаче не бивало да бъде толкова висока, че да отказва купувачите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Driving pleasure
Коментиран от #6
15:34 10.10.2018
2 хахаха
Коментиран от #4, #8
15:39 10.10.2018
3 qwerty
Коментиран от #7
16:20 10.10.2018
4 Електрошок
До коментар #2 от "хахаха":
Точно така!Навремето Sony пренебрегнаха развитието на цифровите технологий,но се усетиха в последния момент и само за шест месеца инженерите им се преквалифицираха.17:02 10.10.2018
5 ОБ4
18:27 10.10.2018
6 Зорлем
До коментар #1 от "Driving pleasure":
Всъщност има как да стане - ще продават на загуба! Поне така твърдят от Ройтерс, цитирани в една статия в Капитал тези дни. Тъй като сметката с цената на електричките не излиза и не излиза, а еко нормите притискат производителите, в един момент им е по-изгодно да продават на загуба, отколкото да отнасят глоби. Нали и вече покойния шеф на Фиат, Маркионе по едно време беше призовал клиентите да не купуват електрическия Фиат 500, че на всяка бройка губят хиляди евро. Франсетата оп ПСА като купиха Опел също взеха да квичат, че Амперата хич не им на далавера да я продават, така че явно има истина в тази "теория".20:25 10.10.2018
7 гост
До коментар #3 от "qwerty":
Много правилно , обаче на петата година и таксито ще е електрическо , както вече на много места в "Европата" , хаххаах !! Ти бакшишите ли баш мислиш , че ще изтърват далаверата ?? А то скоро и бакшиши няма да има , щото ще се карат сами , ама тогава вече хептен други освен електрички няма да има !! А и да не пропусна , тия с Теслите в Холандия возят на същата цена като другите , нищо че колите им са два пъти по-скъпи от петролките , хахахха !!!21:29 10.10.2018
8 асддса
До коментар #2 от "хахаха":
Ти си мислиш че немските марки не разработват електрически автомобили ли ? В голяма грешка си.А и китайските никога няма да пробият в европа. Има достатъчно евтини коли в момента, но хората пак избират немските марки. Всичко евтино, което претендира да бъде луксозно досега се е провалило. Защо това да се промени ?
21:49 10.10.2018
9 Пино
Бедните държави ще си карат дизеловите печки и ще пишат по форумите, колко били хубави и как електрическите не стават за нищо и децата на гражданите им ще боледуват от всякакви дихателни заболявания и поради вредните съставки в горивото ще са с развалени зъби и увредени мозъци...туй то...
Коментиран от #11, #14
11:01 11.10.2018
10 huha
Изчислено е, че за производството на електричка се отделят СО и други парникови газове в атмосферата, които се равняват на 150 000км.пробег на конвенционалния ДВГ.
Всичко е маркетинг и лапане!
12:43 11.10.2018
11 Кирил
До коментар #9 от "Пино":
Нещо се изказа неподготвен. 3% има електрички,вярно. Ама мерцедеси, 100% автобуси на ток и тн - в голяма си грешка. Само да ти кажа, че аз в Холандия си живеяКоментиран от #12
12:45 11.10.2018
12 Пино
До коментар #11 от "Кирил":
Явно живееш в Холандия ама в някой зандан или село накрай света там...100% от автобусите са електрически в Айнтховен и АмстердамКоментиран от #15, #16
13:23 11.10.2018
13 Яко бате електриката
Но народа прост требва да знай,
Че иска само хидро, солар и ветар,
Не става с ТЕЦа мръсен на бай ти Петар!
15:45 11.10.2018
14 Бухахахахахха
До коментар #9 от "Пино":
Лодки на ток...Бухахахахахха и дърпат ВЕЦ след тях или имат вграден?Няма как да има евтина на ток кола.Има евтино произведена но няма такава за продаване.За града може и да стават но извън него какво правим?Хибрида е по удачен вариант.21:15 11.10.2018
15 Гост
До коментар #12 от "Пино":
Айде хаповете и обратно в легълцето,че пак започна да бленуваш10:38 12.10.2018
16 Граматиков
До коментар #12 от "Пино":
Не е Айнтховен,а е Айндховен.11:42 12.10.2018