10 Октомври, 2018 15:27 7 979 16

Електрическите VW-та щели да струват колкото дизеловите

  • volkswagen-
  • i.d.
Електрическите VW-та щели да струват колкото дизеловите - 1

Автономният пробег и слабо развитата инфраструктура за зареждане не са единствените пречки пред масовото навлизане на електромобилите. Ключов проблем остава високата им цена. От Volkswagen обаче смятат, че ще успеят да предложат на пазара коли на ток "за милиони, а не за милионери".

Сайтът Green Car Reports съобщава, че по време на конференция, посветена на модулните електрически платформи на концерна, членът на борда на директорите с ресор електрическа мобилност Томас Улбрих е говорил и за прогнозните цени на бъдещите електрически "фолксвагени". Според мениджъра те щели да "струват колкото сравними дизелови автомобили".

Преглед на ценообразуването на Volkswagen показва, че разликата между бензиновите и дизеловите модификации на един и същи модел зависят от сегмента. В компактния клас тя достига 25%, но колкото по-нагоре в йерархията на гамата е позициониран автомобилът, толкова повече намалява надценката. Дизелов Touareg, например, струва около 17% повече от бензинов.

Според Томас Улбрих нямало как електромобилите да се предлагат по-евтино, тъй като не ставало дума за адаптиране на съществуващи модели за работа на ток, а за напълно нови разработки. Наред с това обаче надценката в сравнение с бензиновите аналози обаче не бивало да бъде толкова висока, че да отказва купувачите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    12 16 Отговор
    Да бе да... трябва от някъде да крадат батерии, че да стане това. 1во, че цените на батериите няма да паднат драстично заради повишаващите се цени на суровините за тях. Второ при бензин дизел средствата инвестирани в разработката се поделят - тука говорим за 2ра паралелна разработка която трябва да се изплаща сама... а обемите на продажбите не са достатъчно големи, за да се случива това евтино

    Коментиран от #6

  • 2 хахаха

    37 8 Отговор
    Смях. Закостенелите германски марки ще останат в историята. И няма да ги убие Тесла - това е и ще остане кола за хора с пари. Китайските коли ще ги довършат. До няколко години голяма част от германските данъци ще отиват за спасяване на големите автомобилни концерни. Но това е положението - еволюираш или умираш. Същото ще се случи и с големите американски марки. Прекалено много време стояха на тъч линията и се смяха на прогреса и той ги подмина.

    Коментиран от #4, #8

  • 3 qwerty

    17 4 Отговор
    че те и сега са си оферта-електрически Ъп 68к, бензинов 30на левчета. Направи са без пари, смятах един ден, че с парите за една електричка мога да ходя и да се връщам от работа в продължение на около 20 години с такси....

    Коментиран от #7

  • 4 Електрошок

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "хахаха":

    Точно така!Навремето Sony пренебрегнаха развитието на цифровите технологий,но се усетиха в последния момент и само за шест месеца инженерите им се преквалифицираха.
  • 5 ОБ4

    8 5 Отговор
    А аз си мисля,че от Тойота само гледат сеир и по някое време ще разбият всички
  • 6 Зорлем

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Всъщност има как да стане - ще продават на загуба! Поне така твърдят от Ройтерс, цитирани в една статия в Капитал тези дни. Тъй като сметката с цената на електричките не излиза и не излиза, а еко нормите притискат производителите, в един момент им е по-изгодно да продават на загуба, отколкото да отнасят глоби. Нали и вече покойния шеф на Фиат, Маркионе по едно време беше призовал клиентите да не купуват електрическия Фиат 500, че на всяка бройка губят хиляди евро. Франсетата оп ПСА като купиха Опел също взеха да квичат, че Амперата хич не им на далавера да я продават, така че явно има истина в тази "теория".
  • 7 гост

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "qwerty":

    Много правилно , обаче на петата година и таксито ще е електрическо , както вече на много места в "Европата" , хаххаах !! Ти бакшишите ли баш мислиш , че ще изтърват далаверата ?? А то скоро и бакшиши няма да има , щото ще се карат сами , ама тогава вече хептен други освен електрички няма да има !! А и да не пропусна , тия с Теслите в Холандия возят на същата цена като другите , нищо че колите им са два пъти по-скъпи от петролките , хахахха !!!
  • 8 асддса

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "хахаха":

    Ти си мислиш че немските марки не разработват електрически автомобили ли ? В голяма грешка си.
    А и китайските никога няма да пробият в европа. Има достатъчно евтини коли в момента, но хората пак избират немските марки. Всичко евтино, което претендира да бъде луксозно досега се е провалило. Защо това да се промени ?
  • 9 Пино

    4 7 Отговор
    Преди три дни се върнах от Холандия. Почти всички коли там са електрически а видях и джип bmw на ток също. Всички караха Tesla, BMW, Mercedes. Рейсовете на градския транспорт са 100% електрически, както и 90% от лодките. До 2020 година 100% от колите и лодките там ще са електрически по закон. Въздуха в центъра на града е като на село чист.
    Бедните държави ще си карат дизеловите печки и ще пишат по форумите, колко били хубави и как електрическите не стават за нищо и децата на гражданите им ще боледуват от всякакви дихателни заболявания и поради вредните съставки в горивото ще са с развалени зъби и увредени мозъци...туй то...

    Коментиран от #11, #14

  • 10 huha

    5 0 Отговор
    Заглавието автоматично дава отговор, защо дизелът се превърна в гига-отровен... Всеки иска да произвежда нещо на двойно по-ниска цена и да го дъни на същата, като стария продукт - лапане да има! Нищо, че от другата страна на кабела на "екологичния" автомобил ще попръцква някой отровен ТЕЦ...
    Изчислено е, че за производството на електричка се отделят СО и други парникови газове в атмосферата, които се равняват на 150 000км.пробег на конвенционалния ДВГ.
    Всичко е маркетинг и лапане!
  • 11 Кирил

    7 0 Отговор

    До коментар #9 от "Пино":

    Нещо се изказа неподготвен. 3% има електрички,вярно. Ама мерцедеси, 100% автобуси на ток и тн - в голяма си грешка. Само да ти кажа, че аз в Холандия си живея

    Коментиран от #12

  • 12 Пино

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "Кирил":

    Явно живееш в Холандия ама в някой зандан или село накрай света там...100% от автобусите са електрически в Айнтховен и Амстердам

    Коментиран от #15, #16

  • 13 Яко бате електриката

    3 1 Отговор
    Електриката идва и е доста готина май,
    Но народа прост требва да знай,
    Че иска само хидро, солар и ветар,
    Не става с ТЕЦа мръсен на бай ти Петар!
  • 14 Бухахахахахха

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Пино":

    Лодки на ток...Бухахахахахха и дърпат ВЕЦ след тях или имат вграден?Няма как да има евтина на ток кола.Има евтино произведена но няма такава за продаване.За града може и да стават но извън него какво правим?Хибрида е по удачен вариант.
  • 15 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Пино":

    Айде хаповете и обратно в легълцето,че пак започна да бленуваш
  • 16 Граматиков

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Пино":

    Не е Айнтховен,а е Айндховен.