16 Октомври, 2018 15:52 26 448 44

Глобиха Audi с €800 млн.

  • audi-
  • volkswagen-
  • глоба-
  • дизелгейт

Прокуратурата в Мюнхен наложи на Audi глоба в размер на €800 млн. заради аферата с манипулираните данни за вредните емисии на дизеловите двигатели. Сумата включва €5 млн. за най-голямото предписано от законодателството наказание за нарушаване на правилата поради небрежност и €795 млн. за противозаконна печалба, съобщава ТАСС.

От концерна майка Volkswagen коментират глобата с прогноза, че изплащането ѝ "ще се отрази непосредствено на финансовите резултати на групата" и ще стане "допълнителен отрицателен фактор", който ще повлияе на данните за финансовата 2018 година. Заради въвеждането на новата система за измерване на разхода на гориво и вредните емисии WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) през септември продажбите на Audi спаднаха с 55.5% в Европа и с 22% в глобален мащаб.

През пролетта на 2017 г. в централата на компанията в Инголщад бяха извършени обиски във връзка с "Дизелгейт". През лятото бе арестуван шефът на Audi Руперт Щадлер, който бе уволнен от надзорния съвет на концерна на 3 октомври.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    57 26 Отговор
    Алоооо миксерджийте,нещо сте доста тихички ? Рано или късно измамниците ги разкриват !
  • 2 Bavaria

    65 28 Отговор
    Тук не виждам ВАГ-аджиите да ръсят мозъци? Защо ли?

    Коментиран от #6

  • 3 ХОРЕЙШО

    64 34 Отговор
    Няма по-чупливо нещо от автомобилите не ВАГ.

    Коментиран от #12

  • 4 гост

    47 10 Отговор
    В САЩ има вече доста електроавтобуса закупени с парите от мултимилиардната глоба на ФВ. Хората хубаво са решили милиардите от глоби да стигнат до хората за подобряване на околната среда и гражданите да усетят наистина ефекта, а не просто да чуят някаква цифра и точка.

    Коментиран от #9, #17, #34

  • 5 Радо

    33 11 Отговор
    Всички западняри лъжат като дърти цигани като се почне с разхода с разхода на гориво, камо ли за някакви недоказуеми вредни емисии...на моя Пяартнер в книжката му пише разход извънградско 4,7л., което е пълен абсурд и долна лъжа!...само Руснака не лъжеше в разхода навремето и Ладата и Мустанга си горяха по книжка, колкото беше написано.

    Коментиран от #24, #30, #41

  • 6 Гост

    12 52 Отговор

    До коментар #2 от "Bavaria":

    Революцията на ТДИ през 90те години та до днешна дата е безспорна. Въпреки всичко тези три букви ще отекват поне още 10 г. на запад и респективно в душата на децата ви, защото всеки тайно си мечтае за това ускорение. Вероятно ще има нова революция със зелени ТДИ.

    Коментиран от #7, #23, #35

  • 7 на госта поста

    46 38 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Нито един здравомислещ и грамотен авто -фен и ентусиаст не би карал дизелов лек автомобил.
  • 8 Радо

    22 38 Отговор
    Що бе колега така си настроен срещу дизеловите коли, имаме два дизелака и не ги сминям за бензинови за нищо на света дет се вика...дизелът и с по-висок КПД от бензиновият двигател - и от този показател вече мача свършва!!!

    Коментиран от #26

  • 9 Язе

    13 12 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Електробус а пред него,отлява,отдясно и зад него пърпори 5-6литров осмак(V8).Мноооого еко.Нали се сещаш,че всичко е да се вземат едни пари и кой колкото може да открадне.Да даваш за пример САЩ като държава дето всеки трети Хамериканец е над 120кила е малко наивно.Това ли е мисленето за хората,как да ги направим нерези по един тон.
  • 10 Българин

    12 19 Отговор
    Карайте си дизелите батко обикаля с големия 8мак и го мести в другия крачол на бензиностанцията 💪🏻
  • 11 Истина

    27 17 Отговор
    Дизеловия е за кораби , влакове , багери и ТИРове.......
  • 12 АLFA Q4

    11 8 Отговор

    До коментар #3 от "ХОРЕЙШО":

    АБСОЛЮТНИ ТРОШКИ

    Коментиран от #28

  • 13 Като гост

    18 0 Отговор
    Добре им е на ауди. Можеше по-голяма да е глобата.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 0000

    12 0 Отговор

    До коментар #14 от "ВИП АМГ":

    Буквар ВЕДНАГА

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Стоимен

    13 9 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Електро-колата на практика е по-вредна от дизела, доказано е, че за създаването на нужното количество за изминаване на някакво разстояние е нужно много повече гориво и повече вредни емисии...отколкото за производство и изгаряне на дизел или друго гориво.

    Коментиран от #19

  • 18 vasik atanasova

    7 15 Отговор
    най добрата марка е АУДИ https://www.youtube.com/watch?v=GK-g0z9KArQ

    Коментиран от #21

  • 19 898

    22 9 Отговор

    До коментар #17 от "Стоимен":

    Първо елколата няма гориво и не замърсява при експлоатацията й. За произвоството/рециклирането на батериите и производството на еленергията замърсяването е само на определени места, а и е относително, защото много от зарядните станции за елколи са от фотоволтаици, а мръсните тецове са само процент от енергийния микс. Батериите са със ресурс 8-10 г. и по време на експлоатацията им няма замърсяващи дейности. Като изключим еднаквите купе-ходова част-интериор, в задвижващата система елколата има в пъти по-малко части и няма огромното количество текущи консумативи на ДВГ, за чието производство, смяна, рециклиране също се отделя вредни емисии. ДВГ замърсява винаги в експлоатация и то под носа на хората, където живеят. С напредване на времето и колометрите започват да стават все по-мръсни, да текат и горят масла, пада кпд-то на "очистителите" им (ако въобще ги имат) или собствениците не ги подменят, защото е неизгодно. Точно пък за дизелите не споменавай, защото ракообразуващите сажди и азотни окиси са техен специалитет. Към всички тоя боклук прибави замърсяването от проучване и добив на петрол, транспорта му (танкери), рафинирането му и транспорта до бензиностанциите. В някой сън може и да сънуваш как дизела бил по-екологичен от елкотромобила, но българската дизелова действителност не дава шанс и за това.

    Коментиран от #27

  • 20 ха ха ха

    20 0 Отговор
    Пичове, лошото е, че тези пари ще влязат в германската соц. система и ще бъдат изпапкани от немските граждани от арабски произход, които онова дъртото покани...
  • 21 Ааа

    11 9 Отговор

    До коментар #18 от "vasik atanasova":

    Е и кво става всички германски марки са манипулирали.Аз затова карам Японско
  • 22 Д фен

    9 5 Отговор
    А аз дачия
  • 23 John Doe

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Честно ли го написа това бе?! Голяма мечта, по-спряло нещо няма!
  • 24 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #5 от "Радо":

    Ами купи си Лада ! И да не се притесняваш ,като ти кажат разход 15л значи е 15л! Защо хвалиш Ладата но не ти стиска да си я купиш,а плюеш по западното но точно такова си взел?
  • 25 ехааааа

    9 4 Отговор
    Малко им е. Немците не правят лоши коли, но се осраха много . Иначе- за ДВГ- няма по добри от японските, даже корейските вече са по добри от европейските. Който разбира руски ,да гледа канала в ютюб ТЕОРИЯ ДВС- там човека показва всичко . В европейските мотори вече са заложени прекалено много решения ,директо водещи до преждевременно износване и унищожаване на мотора и то в много случаи ,още преди 200 000 км,което е смешно, щото дори руските коли от преди 40 год изкарваха повече от 200 000.
    При японските мотори също има такава тенденция, но е много по слаба.
  • 26 Мондео

    21 1 Отговор

    До коментар #8 от "Радо":

    Дизела не е лош,но да е нов от магазина. Сегашната ми кола е Мондео дизел. На 11 години беше ,като го купих, км. му -никой не ги знае.
    Тва ми е първия и последен дизел/стар/. Правих 2 дюзи- по 250 лв на дюза за ремонта. Смених шайба демпферна на коляновия вал- след 2 неоригинални шайби ,най на края сложих такава от мото пфое- видя се ,че друга не изкарва. Тоя ремонт беше сумарно над 700 лв- трите шайби. Миналата година започна да тресе при потегляне,даже на празен ход- оказа се демпферен маховик- смених и съединител- всичкото към 1000 лв.
    Сега пак имам проблеми с дюзи - оказа се ,че помпата за високо налягане е започнала да се износва сериозно и хвърля едни много малки метални стружки в нафтата към дюзите и ги съсипва.
    Само турбина не съм правил.
    Всички изброени ремонти за хиляди левове ,на бензинов мотор нямаше да ги има- просто няма такива възли.
    Колкото и да ми харесва как върви дизела- отива за вторични или да се продава на части и никога повече стара нафтова кола. За съжаление още не съм си нагласил нещата да си купя нова от магазина и за тва- бензинка на 10 год. Тва е

    Коментиран от #36

  • 27 5432

    1 9 Отговор

    До коментар #19 от "898":

    Ти си тотално задръстен и неук лаик
  • 28 1212

    9 7 Отговор

    До коментар #12 от "АLFA Q4":

    Съсъ сигурност не е такава трошка ВАГ-а, колкото твоя италиянски кенеф!
  • 29 дора

    9 8 Отговор
    Немците си играят на справедливост. ВАГ през всичките си измислени марки са откраднали много милиарди, а ги глобяват с по няколкостотин милиона, което е смешно. За да ги накажат истински, трябва да им вземат едни 10 милиарда и ще се озъбят ваг. Истински се радвам, че не карам немско, щеше да ме е срам.
  • 30 ДолуРусия

    17 8 Отговор

    До коментар #5 от "Радо":

    Да, руснака е толкова честен, че не казаха за аварията в Чернобил, взеха ни 2 пъти златния фонд, продават ни скапано гориво на по-високи цени, завлякоха ни със стотици милиони за аец белене и цанков камък, убиха Стефан Стамболов, който беше един от най-великите ни държавници, но иначе видиш ли ладата, харчела по книжка. Голям праз - то тая кола е подвижен ковчег бе, никаква безопасност няма.

    Коментиран от #43

  • 31 перко

    10 1 Отговор
    на снимката айшето и бат сали че сглобяват ауди цццццц
  • 32 ЖГНТЧД

    12 1 Отговор
    МАЛКИТЕ ТУРБО ДВИГАТЕЛИ ГОРЯТ МАЛКО КОГАТО СЕ КАРАТ МНОГО БАВНО И ПЕНСИОНЕРСКИ. ПОРАДИ МАЛКАТА КУБАТУРА ПРИ ЗДРАВО НАТИСКАНА НА ПЕДАЛА ПОЧВАТ ДА ГОРЯТ МНОГО ОСОБЕНО НА МАГИСТРАЛА.ОТДЕЛНО МАЛКИЯ ДВИГАТЕЛ С ТУРБО ИМА КРАТЪК И МИЗЕРЕН ЖИВОТ.ЗА КЕФ ОТ ШОФИРАНЕТО И ДУМА ДА НЕ СТАВА.
  • 33 ОЖПЖГ

    12 2 Отговор
    БЯГАЙТЕ ОТ НАФТАТА ОСВЕН АКО Е НОВ В ГАРАНЦИЯ И НАЙ-МНОГО ДО КЪМ 150 000 АМА РЕАЛНИ И ДОКАЗУЕМИ.ТУК МАСОВО ИДВАТ НАД 300 000 МАНИПУЛИРАНИ И ГОТОВИ ЗА СКЪПИ РЕМОНТИ И ГЛАВОБОЛ.ОСВЕН ТОВА ЛОША НАФТА И МАСЛАТА СА НИСКОКАЧЕСТВЕНИ А ДИЗЕЛА Е МНОГО КАПРИЗЕН
  • 34 Гостилничаря

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    И според теб откъде идва токът за тези електробуси!? Що въглища и атомно гориво отиват за "екологичните" МПС........
  • 35 Гостилничаря

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Да, безспорна е, особено откъм софтуер....
  • 36 Gilip

    6 6 Отговор

    До коментар #26 от "Мондео":

    Братле ти искаш да кажеш че и другите коли са като мондео ли :D купил си една от най калпавите коли и се оплакваш аз моята след много ремонти накрая я дадох за скрап на Форд мондео не се качвам!

    Коментиран от #44

  • 37 Vw das auto...

    3 10 Отговор
    Хейтъриии кво не ви отърва карате коли за по 1000 2000 лв и серете по премиум марка и колите им само на картинки сте виждали смешници ауди и фв държат 90 процента от световноя пазар

    Коментиран от #38, #42

  • 38 гост

    4 1 Отговор

    До коментар #37 от "Vw das auto...":

    Глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Vоlkѕwаgеn Grоuр Xepбepт Дaйc ĸaзa пpeд Rеutеrѕ във втopниĸ, чe нeмcĸитe aвтoмoбилни ĸoмпaнии имaт eдвa 50% шaнc дa зaпaзят лидepcĸитe cи пoзиции в ceĸтopa. Aĸo нe нaпpaвят cъщecтвeни пpoмeни и нe ycъвъpшeнcтвaт ĸaнaлитe зa paзпpocтpaнeниe дo пoтpeбитeля.

    Heoбxoдимocттa дa ce пpoизвeждaт eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили вмecтo тaĸивa, c двигaтeли c вътpeшнo гopeнe, и гeoпoлитичecĸитe oпacнocтocти пpинyждaвaт пpoизвoдитeлитe дa ycĸopят cлoжни и cĸъпи peфopми. A тяxнaтa peaлизaция oт cвoя cтpaнa e зaплaxa зa cъщecтвyвaнeтo нa няĸoи ĸoмпaнии, oбяcнявa Дaйc.

    Cпopeд мeниджъpa, пpeдвид ceгaшнaтa cитyaция, вepoятнocттa нeмcĸaтa aвтoмoбилнa индycтpия дa ocтaнe в cвeтoвния eлит пpeз cлeдвaщитe 10 гoдини e 50 нa 50. Haтиcĸът дa ce нaмaли зaмъpcявaнeтo c въглepoдeн диoĸcид и aзoтeн oĸcид пpeдизвиĸa cилнa ĸaмпaния cpeщy pacтящaтa aвтoмoбилизaция и зa oпaзвaнe нa oĸoлнaтa cpeдa.
  • 39 Goufu 2

    2 12 Отговор
    Карайте зад мен и ми гледайте черния дим ве газови бомби, миришите на атентатори с тия пропани мопани бутани, колко карат на бензин ? 10% от автомобилите макс. останалите най-малко 50 % с БОМБИ и остава 40% за дизела!
  • 40 sotko

    7 1 Отговор
    твърдите частици са им най лошото на дизелите - сажди с размер под 0,1 микрона не се контролират, трудно се улавят, най - вредни са за здравето, но иначе всеки знае че ги има! На запад гледат да ги махат от градовете. Иначе по магистралите ДВГ ще остане за предпочитане най вече заради автономността и ЗВУКА!
  • 41 Лимонад

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Радо":

    РАзхода трябва да ден Мери по следният начин - дават на 100 човека да карат спрямо ежедневните си нужди по 10 000 км за определено време и вземат средния разход от показанията... само тогава може да е почти вярно... и на моята средния разход по книжка е 5.2. Реално е 8.2 за последните 15к км при все това че е са навъртени само лятото.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Мондео

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Gilip":

    На 15 години-всичките са едни и същи кочини. Купи си го Мондеото от магазина и ще караш 15 год. Няма калпави -има нови и стари. Брат ми е приемчик в сервиз на Фолксваген- нямаш представа ,колко дефектни ,чисто нови коли на Фолксваген има. И тва е скъпа марка,която претендира за световен лидер. Тва идва да покаже,че всички дефектират. Служебната ми кола е Дачия Логан на 7 год. на 280 000 км. Карана само от мен от нова. Само дискове и накладки се сменят и масло естествено. 1.5 ДЦИ. Дисковете много ги яде. Друго не е правено. Кара се само извън града и е с оригиналния съединител. Който ще да вярва. Нема как да не съм фен на Дачия.