Прокуратурата в Мюнхен наложи на Audi глоба в размер на €800 млн. заради аферата с манипулираните данни за вредните емисии на дизеловите двигатели. Сумата включва €5 млн. за най-голямото предписано от законодателството наказание за нарушаване на правилата поради небрежност и €795 млн. за противозаконна печалба, съобщава ТАСС.
От концерна майка Volkswagen коментират глобата с прогноза, че изплащането ѝ "ще се отрази непосредствено на финансовите резултати на групата" и ще стане "допълнителен отрицателен фактор", който ще повлияе на данните за финансовата 2018 година. Заради въвеждането на новата система за измерване на разхода на гориво и вредните емисии WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) през септември продажбите на Audi спаднаха с 55.5% в Европа и с 22% в глобален мащаб.
През пролетта на 2017 г. в централата на компанията в Инголщад бяха извършени обиски във връзка с "Дизелгейт". През лятото бе арестуван шефът на Audi Руперт Щадлер, който бе уволнен от надзорния съвет на концерна на 3 октомври.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 123
16:04 16.10.2018
2 Bavaria
Коментиран от #6
16:07 16.10.2018
3 ХОРЕЙШО
Коментиран от #12
16:09 16.10.2018
4 гост
Коментиран от #9, #17, #34
16:14 16.10.2018
5 Радо
Коментиран от #24, #30, #41
17:20 16.10.2018
6 Гост
До коментар #2 от "Bavaria":
Революцията на ТДИ през 90те години та до днешна дата е безспорна. Въпреки всичко тези три букви ще отекват поне още 10 г. на запад и респективно в душата на децата ви, защото всеки тайно си мечтае за това ускорение. Вероятно ще има нова революция със зелени ТДИ.Коментиран от #7, #23, #35
17:21 16.10.2018
7 на госта поста
До коментар #6 от "Гост":
Нито един здравомислещ и грамотен авто -фен и ентусиаст не би карал дизелов лек автомобил.18:51 16.10.2018
8 Радо
Коментиран от #26
19:21 16.10.2018
9 Язе
До коментар #4 от "гост":
Електробус а пред него,отлява,отдясно и зад него пърпори 5-6литров осмак(V8).Мноооого еко.Нали се сещаш,че всичко е да се вземат едни пари и кой колкото може да открадне.Да даваш за пример САЩ като държава дето всеки трети Хамериканец е над 120кила е малко наивно.Това ли е мисленето за хората,как да ги направим нерези по един тон.19:39 16.10.2018
10 Българин
19:54 16.10.2018
11 Истина
20:25 16.10.2018
12 АLFA Q4
До коментар #3 от "ХОРЕЙШО":
АБСОЛЮТНИ ТРОШКИКоментиран от #28
21:46 16.10.2018
13 Като гост
22:23 16.10.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 0000
До коментар #14 от "ВИП АМГ":
Буквар ВЕДНАГАКоментиран от #16
23:06 16.10.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Стоимен
До коментар #4 от "гост":
Електро-колата на практика е по-вредна от дизела, доказано е, че за създаването на нужното количество за изминаване на някакво разстояние е нужно много повече гориво и повече вредни емисии...отколкото за производство и изгаряне на дизел или друго гориво.Коментиран от #19
00:42 17.10.2018
18 vasik atanasova
Коментиран от #21
01:06 17.10.2018
19 898
До коментар #17 от "Стоимен":
Първо елколата няма гориво и не замърсява при експлоатацията й. За произвоството/рециклирането на батериите и производството на еленергията замърсяването е само на определени места, а и е относително, защото много от зарядните станции за елколи са от фотоволтаици, а мръсните тецове са само процент от енергийния микс. Батериите са със ресурс 8-10 г. и по време на експлоатацията им няма замърсяващи дейности. Като изключим еднаквите купе-ходова част-интериор, в задвижващата система елколата има в пъти по-малко части и няма огромното количество текущи консумативи на ДВГ, за чието производство, смяна, рециклиране също се отделя вредни емисии. ДВГ замърсява винаги в експлоатация и то под носа на хората, където живеят. С напредване на времето и колометрите започват да стават все по-мръсни, да текат и горят масла, пада кпд-то на "очистителите" им (ако въобще ги имат) или собствениците не ги подменят, защото е неизгодно. Точно пък за дизелите не споменавай, защото ракообразуващите сажди и азотни окиси са техен специалитет. Към всички тоя боклук прибави замърсяването от проучване и добив на петрол, транспорта му (танкери), рафинирането му и транспорта до бензиностанциите. В някой сън може и да сънуваш как дизела бил по-екологичен от елкотромобила, но българската дизелова действителност не дава шанс и за това.Коментиран от #27
02:13 17.10.2018
20 ха ха ха
07:12 17.10.2018
21 Ааа
До коментар #18 от "vasik atanasova":
Е и кво става всички германски марки са манипулирали.Аз затова карам Японско08:15 17.10.2018
22 Д фен
08:26 17.10.2018
23 John Doe
До коментар #6 от "Гост":
Честно ли го написа това бе?! Голяма мечта, по-спряло нещо няма!08:28 17.10.2018
24 Гост
До коментар #5 от "Радо":
Ами купи си Лада ! И да не се притесняваш ,като ти кажат разход 15л значи е 15л! Защо хвалиш Ладата но не ти стиска да си я купиш,а плюеш по западното но точно такова си взел?08:31 17.10.2018
25 ехааааа
При японските мотори също има такава тенденция, но е много по слаба.
08:31 17.10.2018
26 Мондео
До коментар #8 от "Радо":
Дизела не е лош,но да е нов от магазина. Сегашната ми кола е Мондео дизел. На 11 години беше ,като го купих, км. му -никой не ги знае.Тва ми е първия и последен дизел/стар/. Правих 2 дюзи- по 250 лв на дюза за ремонта. Смених шайба демпферна на коляновия вал- след 2 неоригинални шайби ,най на края сложих такава от мото пфое- видя се ,че друга не изкарва. Тоя ремонт беше сумарно над 700 лв- трите шайби. Миналата година започна да тресе при потегляне,даже на празен ход- оказа се демпферен маховик- смених и съединител- всичкото към 1000 лв.
Сега пак имам проблеми с дюзи - оказа се ,че помпата за високо налягане е започнала да се износва сериозно и хвърля едни много малки метални стружки в нафтата към дюзите и ги съсипва.
Само турбина не съм правил.
Всички изброени ремонти за хиляди левове ,на бензинов мотор нямаше да ги има- просто няма такива възли.
Колкото и да ми харесва как върви дизела- отива за вторични или да се продава на части и никога повече стара нафтова кола. За съжаление още не съм си нагласил нещата да си купя нова от магазина и за тва- бензинка на 10 год. Тва е
Коментиран от #36
08:43 17.10.2018
27 5432
До коментар #19 от "898":
Ти си тотално задръстен и неук лаик09:08 17.10.2018
28 1212
До коментар #12 от "АLFA Q4":
Съсъ сигурност не е такава трошка ВАГ-а, колкото твоя италиянски кенеф!09:15 17.10.2018
29 дора
09:19 17.10.2018
30 ДолуРусия
До коментар #5 от "Радо":
Да, руснака е толкова честен, че не казаха за аварията в Чернобил, взеха ни 2 пъти златния фонд, продават ни скапано гориво на по-високи цени, завлякоха ни със стотици милиони за аец белене и цанков камък, убиха Стефан Стамболов, който беше един от най-великите ни държавници, но иначе видиш ли ладата, харчела по книжка. Голям праз - то тая кола е подвижен ковчег бе, никаква безопасност няма.Коментиран от #43
09:22 17.10.2018
31 перко
10:04 17.10.2018
32 ЖГНТЧД
11:00 17.10.2018
33 ОЖПЖГ
11:06 17.10.2018
34 Гостилничаря
До коментар #4 от "гост":
И според теб откъде идва токът за тези електробуси!? Що въглища и атомно гориво отиват за "екологичните" МПС........12:18 17.10.2018
35 Гостилничаря
До коментар #6 от "Гост":
Да, безспорна е, особено откъм софтуер....12:20 17.10.2018
36 Gilip
До коментар #26 от "Мондео":
Братле ти искаш да кажеш че и другите коли са като мондео ли :D купил си една от най калпавите коли и се оплакваш аз моята след много ремонти накрая я дадох за скрап на Форд мондео не се качвам!Коментиран от #44
12:39 17.10.2018
37 Vw das auto...
Коментиран от #38, #42
13:46 17.10.2018
38 гост
До коментар #37 от "Vw das auto...":
Глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Vоlkѕwаgеn Grоuр Xepбepт Дaйc ĸaзa пpeд Rеutеrѕ във втopниĸ, чe нeмcĸитe aвтoмoбилни ĸoмпaнии имaт eдвa 50% шaнc дa зaпaзят лидepcĸитe cи пoзиции в ceĸтopa. Aĸo нe нaпpaвят cъщecтвeни пpoмeни и нe ycъвъpшeнcтвaт ĸaнaлитe зa paзпpocтpaнeниe дo пoтpeбитeля.Heoбxoдимocттa дa ce пpoизвeждaт eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили вмecтo тaĸивa, c двигaтeли c вътpeшнo гopeнe, и гeoпoлитичecĸитe oпacнocтocти пpинyждaвaт пpoизвoдитeлитe дa ycĸopят cлoжни и cĸъпи peфopми. A тяxнaтa peaлизaция oт cвoя cтpaнa e зaплaxa зa cъщecтвyвaнeтo нa няĸoи ĸoмпaнии, oбяcнявa Дaйc.
Cпopeд мeниджъpa, пpeдвид ceгaшнaтa cитyaция, вepoятнocттa нeмcĸaтa aвтoмoбилнa индycтpия дa ocтaнe в cвeтoвния eлит пpeз cлeдвaщитe 10 гoдини e 50 нa 50. Haтиcĸът дa ce нaмaли зaмъpcявaнeтo c въглepoдeн диoĸcид и aзoтeн oĸcид пpeдизвиĸa cилнa ĸaмпaния cpeщy pacтящaтa aвтoмoбилизaция и зa oпaзвaнe нa oĸoлнaтa cpeдa.
14:04 17.10.2018
39 Goufu 2
14:08 17.10.2018
40 sotko
14:56 17.10.2018
41 Лимонад
До коментар #5 от "Радо":
РАзхода трябва да ден Мери по следният начин - дават на 100 човека да карат спрямо ежедневните си нужди по 10 000 км за определено време и вземат средния разход от показанията... само тогава може да е почти вярно... и на моята средния разход по книжка е 5.2. Реално е 8.2 за последните 15к км при все това че е са навъртени само лятото.15:34 17.10.2018
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Мондео
До коментар #36 от "Gilip":
На 15 години-всичките са едни и същи кочини. Купи си го Мондеото от магазина и ще караш 15 год. Няма калпави -има нови и стари. Брат ми е приемчик в сервиз на Фолксваген- нямаш представа ,колко дефектни ,чисто нови коли на Фолксваген има. И тва е скъпа марка,която претендира за световен лидер. Тва идва да покаже,че всички дефектират. Служебната ми кола е Дачия Логан на 7 год. на 280 000 км. Карана само от мен от нова. Само дискове и накладки се сменят и масло естествено. 1.5 ДЦИ. Дисковете много ги яде. Друго не е правено. Кара се само извън града и е с оригиналния съединител. Който ще да вярва. Нема как да не съм фен на Дачия.19:55 18.10.2018