18 Октомври, 2018 14:37 4 684 15

Германците идват с три премиум всъдехода на ток

  • bmw-
  • next-
  • audi-
  • e-tron-
  • mercedes-benz-
  • eqc
Германците идват с три премиум всъдехода на ток - 1

След повсеместния бум в електрифицирането на автомобилите и след ударното развитие на американската компания Tesla, консервативните германци започнаха да се замислят по-сериозно по въпроса за електрификацията на колите. Що се отнася до трите немски премиум марки, които открай време задават автомобилната мода в цял свят, то те позакъсняха, но това най-вероятно ще се промени. Audi реагираха първи, Mercedes-Benz показаха електрически всъдеход веднага след тях, а BMW намекна за подобно возило с много интересна концепция. Става дума за моделите EQC, Vision iNext и e-tron, съответно представени от марките Mercedes-Benz, BMW и Audi.

Audi e-tron

Германците идват с три премиум всъдехода на ток


Кросоувърът e-tron е първият сериен електромобил от германското премиум трио. Той е снабден с два електромотора, електрическа 4х4 система, както и с уникална система за рекупериране на енергията, разполагаща с три режима на работа. Дължината на e-tron е 4 902 мм, широчината - 1 938 мм, а височината - 1 664 мм. С тези габарити e-tron се позиционира между моделите Q5 и Q7. В салона се побират до пет пасажера, а обемът на багажното отделение е 600 литра. Дизайнът на e-tron е в стила на останалите модели на марката, като сред особеностите му е осмоъгълната радиаторна решетка с активни ламели.

Mercedes-Benz EQC

Германците идват с три премиум всъдехода на ток


EQC се появи веднага след аналога на Audi. Той също е кросоувър на ток, който е дълъг 4 761, широк 1 884 и висок 1 624 мм при база 2 873 мм. Това го прави 105 мм по-дълъг, 6 мм по-тесен и 15 мм по-нисък от GLC. Междуосията на двата автомобила са еднакви. Електрическият модел обаче тежи почти половин тон повече от върховия GLC 63 S със 150 к.с. - 2 420 килограма. EQC има два електромотора за всяка от осите. Сумарната им мощност е 300 кВт/408 к.с., а въртящият момент - 765 Нм. Захранват ги йон литиеви батерии с капацитет 80 кВтч и тегло 650 кг, разположени в пода.


BMW iNEXT

Германците идват с три премиум всъдехода на ток


Баварците не бързат със серийно изпълнение, но демонстрираха мускули чрез прототипа BMW iNEXT. Той все още е под формата на концепция и е предвестник на очаквания през 2021 година сериен електрически кросоувър. Това ще е втората електрическа иновация след iX3 - електромобили с марка BMW от пето поколение. По думи на председателя на съвета на директорите на BMW, това ще е автомобил, който ще обедини в себе си всички ключови технологии на бъдещето - електрически силов тракт, постоянен контакт с глобалната мрежа и автономно управление.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Киро

    13 10 Отговор
    1- merc;2-audi;3-bmw.
  • 2 Дедо Йоцо

    26 4 Отговор
    Това най-отдолу с гиричката отпред и то ли е всъдеход ?

    Коментиран от #9

  • 3 отмъщението на дизайнера

    26 3 Отговор
    бе еН ве-то е уникално грозно !

    Коментиран от #6

  • 4 БМВ

    26 2 Отговор
    БМВ наистина да не бързат със серийното производство... - Аз отдавна не съм виждал толкова грозна радиаторна решетка. В общи линии отпред ми изглежда като дърта, начервисана, шаврантия, която има мераци някой да я ошета.
  • 5 Автомобили с параметри от миналото

    14 4 Отговор
    Само не разбрах защо в бъдеще време ще правят автомобили с по-лоши технически характеристики като пробег и ускорение, отколкото конкуренцията прави вече 6 години? Май правят всичко само за да се разпишат и да отбият номера.
  • 6 sotko

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "отмъщението на дизайнера":

    Вярно е но фаровете ги бива - може да ги развият за в бъдеще
  • 7 Вичко хубаво...

    12 1 Отговор
    ама за пробега мълчите
  • 8 незнайко

    13 6 Отговор
    Всички чакаха наготово да видят как ще се развива този бранд ! Разбраха, че няма отърване и започнаха да изкарват прототипи !!! Шапка свалям на японците и на Илон Мъск с неговите тесли .
  • 9 Анонимен

    12 1 Отговор

    До коментар #2 от "Дедо Йоцо":

    Това му е Ботокса на BMW -то :)
  • 10 дада

    11 2 Отговор
    мерцедеса малко на дачия дъстър мяза

    Коментиран от #11

  • 11 Само Дъстър

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "дада":

    Така е!
  • 12 Комплексарска история

    12 1 Отговор
    Като гледам, повечето тук се интересуват от външния вид -опаковката, отколкото от пробегът и това което има под капака - съдържанието.
  • 13 onlyhonda

    12 1 Отговор
    никой не казва нищо за технически данни. не знам тези тежките автомобили с тези системи 4х4 и куп безсмислени екстри за всяка от които е необходима енергия дали ще изкарат и 100 километра. ако не могат появата им се обезсмисля. и най-добре е да има кой да те издърпа до следващата ел. станция! :)
  • 14 гост

    7 3 Отговор
    Тесла вече купи 870 декара до Шанхай и до две години завода в Китай ще бълва по 500 000 годишно на 60% по-ниска цена от сегашния внос , а и ще предлага батерии с почти 3 ПЪТИ по-голям капацитет , собствено производство , а не закупени от по пет "доставчика" !!! Така че докато "тройката" се чуди по 500 или 1000 броя да "пусне" скоро и в Китай ще е американската история , Тесла води , а всички останали на опашката !!!
  • 15 Пламен

    8 1 Отговор
    Да вземат да произвеждат модели от преди 25години. Аз бих карал една 190-ка, производство 2018.