22 Октомври, 2018 13:52 13 572 47

Фалстарт за първия немски електромобил

  • audi-
  • e-tron-
  • lg-
  • lg chem-
  • батерия-
  • акумулатор

Audi стана първата германска компания, която започна едросерийно производство на електромобили. Продажбите на кросоувъра e-Tron обаче все още не са стартирали, макар че в Инголщад не носят вина за това.

Електромобилите на Audi се оборудват с батерии на LG Chem. Оказва се обаче, че точно преди началото на първите доставки корейците са решили да увеличат цените на акумулаторите с 10%, което сварило немците неподготвени. В момента от Audi се пазарели с LG, но споразумение още не било постигнато.

Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии. По неофициална информация продажбите на e-Tron могат да се забавят с няколко месеца, докато не бъде намерено решение на проблема с акумулаторите.

Според други слухове инженерите на Audi са се натъкнали на сериозна грешка в електрониката на кросоувъра. За отстраняването ѝ били нужни поне четири седмици. Каквото и да принуждава немците да забавят проекта обаче, e-Tron скоро няма да се появи по улиците.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пако

    40 12 Отговор
    VW Up, BMW i3, Opel Ampera ... Алди пак са на опашката.
  • 2 ФАУВЕ

    27 12 Отговор
    VW имат сериен електрически голф от години?
  • 3 H7d

    19 2 Отговор
    Когато догонваш и бързаш да настигнеш лидерите, сроковете са кратки и няма време за изпипване на всички детайли, пък били те й софтуерни.
  • 4 хахо

    14 19 Отговор
    Айде пак малаумни статий! В търсене на сензация се пишат само глупости.ВАГ произвежда серийно електрмобили от 8години. А Ауди няма никакви грижи!

    Коментиран от #5, #15

  • 5 Ти да видиш

    19 7 Отговор

    До коментар #4 от "хахо":

    Ама верно ли произвежда електромобили от осем години? нещо не ги виждам в топ 20 в световните продажби? https://1.bp.blogspot.com/-DPZv7BJ2gyA/W7HioZde9SI/AAAAAAAAA8k/ffpWxTEvREYctK7bR1CBVJg2NZWlaWenQCLcBGAs/s1600/Top%2BModels.PNG Да ми кажеш на кой ред са че съм си забравил очилата?
  • 6 ето

    8 6 Отговор
    Тази класация по-горе някой си е написал собственоръчно! Ето малко инфо от кога се произвеждат серийно.
    In July 2010 VW announced the production version of the e-up! electric car, with sales scheduled to begin in 2013, and was subsequently unveiled at the September 2013 International Motor Show Germany.
    The production version has an 18.7 kWh lithium-ion battery able to deliver 160 km (99 mi) on the NEDC cycle, and top speed of 130 km/h (81 mph). The E-up can be charged with 2.3 kW plugged into any standard 230V socket, with 3.6 kW via a home-installed

    Коментиран от #7, #9

  • 7 до ето

    17 12 Отговор

    До коментар #6 от "ето":

    Не му пиши на английски защото аборигена знае само руски и няма да те разбере ...
  • 8 гост

    18 9 Отговор
    Ако беше Тесла щяха да я анатемосат и пак да кажат, че Мъск бил лалджия и само спекулирал. За Ауди сега какво ще кажете драги електромобиломразци?

    Коментиран от #11

  • 9 Ти да видиш

    20 9 Отговор

    До коментар #6 от "ето":

    Абе ние всички знаем, че се произвежда, точно както знаем, че не се продава. Знаеш ли 160км по Европейският цикъл, На колко се равнява по световния? А като реален? Под 100 километра. Те за Тесла модел 3 която е с реален пробег от 530 км обясняват че не могат да стигнат до морето за един ден, А с този голф ще стигаш за седмица. Това не е електромобил това е подобие на електромобил, колкото да отбият номера. Има китайски плъгин хибриди който изминават повече километри само на ток.
  • 10 може

    18 2 Отговор
    "Всеки влак си има пътници"! Пазара определя кое става и кое не.Рекламата работи само в началото. България е произвеждала мотокари от средата на 60те.(80000бр на година) ,трета по износ в световен мащаб(и сега призвежда,само че никой не знае)
  • 11 Зорлем

    13 11 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Аз лично ще кажа, че ме радва факта, че Ауди се дънят в тая глупава надпревара за "електрифициране" и тази издънка може да послужи за симптоматичен пример за един от "четвъртите", които се задават.

    П.П. Цялата ФВ група ми е противна с оглед на управлението и ценообразуването на продуктите им. Общо взето при мен са в един кюп с Тесла, така че ако има как да се хванат за гушите и да ме отърват от присъствието си ще съм най-щастлив.

    Коментиран от #16

  • 12 реших

    4 1 Отговор
    Утре сутринта тегля пари и си купувам Тесла.
  • 13 BMW

    16 10 Отговор
    Хора..Немеца работи много и прави нещата с прагматизъм..Бил съм в Германия и сащ.Отворените американци харесват немските коли,както немските коли таксита са Е-клас..Имам в Есен BMW I-3,която в града е страхотна..тиха и т.н.Не плюваите толкова немското има и хубави неща.

    Коментиран от #14, #20

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Куку

    12 1 Отговор

    До коментар #4 от "хахо":

    "Айде пак малаумни статий! В търсене на сензация се пишат само глупости.ВАГ произвежда серийно електрмобили от 8години. А Ауди няма никакви грижи!"
    Грижите на Ауди и останалите немци са писани в прав текст - няма батерии. Няма никакви, да не говорим за евтини:"Оказва се обаче, че точно преди началото на първите доставки корейците са решили да увеличат цените на акумулаторите с 10%, ...

    Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии. "
  • 16 Антиелектрика

    5 5 Отговор

    До коментар #11 от "Зорлем":

    Абе ние с теб какво ли разбираме, ама защо ли пък така прогнозите ни все се сбъдват: Публикувано във факти.бг: "Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии." Интересно как цените на литиево-йоните батерии скачат с 10%, а електромобилите са под 0,2% от общия брой автомобили? Ама нали лития се рециклирал, та сигурно това ще да е фейк новина - хахахахахаха

    Коментиран от #18

  • 17 Да да

    6 3 Отговор
    Пазара определя цената! Защо петрола скача, при положение че има запаси за над 50 години още? Ама ти от къде да знаеш защо!
  • 18 Да да

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Пазара определя цената! Защо петрола скача, при положение че има запаси за над 50 години още? Ама ти от къде да знаеш защо!

    Коментиран от #19

  • 19 Антиелектрика

    11 5 Отговор

    До коментар #18 от "Да да":

    Сам не осъзнаваш колко си прав и как с нарастване на търсенето, цените на батериите ще скачат. Ама си толкова заслепен от "светлото"бъдеще, че не може да проумееш собствените си размишления. Пък петрола скача не за това, че ти и аз караме повече, а заради геополитически фактори, като това, че някой някъде се е на@кал в Саудитска арабия. Същото ще бъде и ако някой застреля министър в "спокойно" Конго, където се добива кобалта. Така, че нито ти, нито аз някога ще караме евтино, независимо дали е бензин, газ или батерии.

    Коментиран от #21

  • 20 ВИДЯЛ МНОГО СВЯТ

    9 3 Отговор

    До коментар #13 от "BMW":

    Аз също съм бил години в САЩ. Видиш ли кола на VAG групата- вероятността вътре да е българин е 80%. В Америка по улиците се виждат само японски коли и техните тръкове и СУВ-та. Аз лично имах Митсубиши Галант 6 цилиндров. В Америка с така наречените импорт карс се демонстрира престиж и положение- просто щом имаш пари,трябва да си с импорт кар. Всеки нормален човек избира японските- най-безпроблемни и дълговечни/поне двигателите/
  • 21 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #19 от "Антиелектрика":

    Производителят на батерии за Tesla - японската компания Panasonic, обяви, че разработва автомобилни батерии, които не съдържат кобалт. В основата на решението стои очакваното поскъпване на цената на метала заради голямото му търсене в резултат на развитието на производството на електрически автомобили, пише Reuters. Вече понижихме количеството на използвания кобалт", заявява пред анализатори Кенджи Тамура, която e начело на отдела, отговарящ за автомобилните батерии. "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса", добавя тя. Panasonic доставя батерии за модела на Tesla - Model 3. Те се произвеждат в общия за двете компании завод за батерии Gigafactory в Невада. Ито споделя, че заради тясното си сътрудничество с Tesla, Panasonic си е поставила за цел да увеличи производството на батерии, тъй като американската компания има намерение да увеличи продукцията на седана Model 3 до 5 хил. на седмица до края на юни.

    От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Model 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез "значително намаленото съдържание на кобалт" и повишеното съдържание на никел. Поддържа се превъзходна термична стабилност, твърдят от компанията. Аууууу , и тая опорка отгърмя , давай да мислим друга , няма да се предаваме я , хахахха !!!!

    Коментиран от #23, #25

  • 22 Руския

    6 7 Отговор
    Ей мноооо прости ора имало ей! Значи убитаците от LG оакали доставките на батерии, но тук шмиргелите веднага почнаха, че АУДИ неможели да правят коли! Хахаха

    Коментиран от #24

  • 23 Антиелектрика

    6 4 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Ква опорка пак сънуваш? Не може ли да четеш? Публикувано във факти.бг: "Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии". А твоето освен, че е измишльотина и добри пожелания е отново свързано с пророчества: Публикувано във факти.бг: "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса". Лъскай кристалната топка, защото ти просто не живееш в реалността.

    Коментиран от #28, #29, #30

  • 24 селянин 1

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Руския":

    Е па ауди немоот да праат електрики и хибриди,оти до сега използва евтините оловно-калциеви батерии на бош и варта,а сега сакат да минат на,,скъпи,,корейски йон-литиеви,е па да сакат на панасоник,ама Мъско не дава на ваг.
  • 25 Зорлем

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Абе те и Фискер например миналата година (или беше тази пролет?) щяха да вадят някаква супер-мега-ултра бътерия, дето май беше дори и "твърда", ама все още я чакаме, така че докато Панасоник не престанат да си наричат собствените батерии литиево-йонни изобщо не ми ги хвали с разните им "ще"-та.

    Коментиран от #33

  • 26 Край

    4 0 Отговор
    САЩ,Китай, Япония и ЮКорея натиснаха авто индустрията на Германия надолу. Високите технолигии са военни технолигии и като такива са забранени на немците. Лошото е че автоинстрията на германците е върха на пирамидата на цялата промишленост на ЕС.
  • 27 Джедай

    1 0 Отговор
    Наказвам беемвета със спарка
  • 28 Куку

    6 4 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Те цените в пазарната икономика обикновено се движат махаловидно. Като се увеличава търсенето, а предлагането не може да смогне, предлагащите логично вдигат цените и започват да печелят повече от единица продукция. Това е стимул да се изградят нови мощности за производство, което става повече от търсенето и цените падат заради свръхпроизводство и излишък. Ниските цени вдигат потреблението и цикъла се повтаря. Същото ще е и с цената на тока и изграждане на нови мощности. Няколко път ще се вдига и пада преди цената да стане трайно по-ниска.
  • 29 двг мъка

    6 3 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    .......Кобалтът е ключов компонент в литиево-йонните батерии и около 60 процента от залежите му са в Конго. Според Handelsblatt Volkswagen се е пробвала да сключва директни договори с отделни минни компании в Конго. Tesla има много по-рано сключени договори за доставки, а и предимство при развитието на технологиите при батериите. Това обяви и Panasonic, която прави батерийни клетки за Tesla. Заедно са открили начин да намалят драстично употребата на кобалт в батериите за Model S, от 8 на само 2.8 процента!!!! Това вече е факт признат и от германците след раглобяването на Тесла Модел 3 това лято, така че няма никаква "кристална топка" в това да работят по неговото пълно премахване.
  • 30 Има ли разлика?

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Струва ми се че има малка разлика между това сам да си проектираш батериите конкретно за твоите електромобили, да си ги произвеждаш в собствена фабрика в необходимите ти количества. Предварително да си подписал договори с доставчици на суровини, че ще изкупуваш всичките им произведени количества и само ако не можеш да имат право да ги продават на друг. Това от едната страна. От другата страна произвеждаш електромобили с готови батерии кой каквото ти даде и колкото може да ти даде, на цена каквато реши. Както виждаш дори им вдигат цената постфактум и ги оставят в небрано лозе. Хайде сега кажи първите или вторите имат някакъв шанс за доминация на пазара и кой на кого ще е убиец въпреки гръмките приказки?
  • 31 цистит

    2 0 Отговор
    после ми разправяйте колко назад били корейците - с тяхна батерия е това нещо много ясно че ще ги увеличат
  • 32 VW са номер едно

    2 1 Отговор
    Похвалиха се, че са сключили договори за $48 млрд за следващите 10 години, за батерии. И сега LG не им признаха договора и им вдигнаха цената!
    хахахаха
  • 33 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Зорлем":

    И какво общо видя ?? Тука става въпрос за СЪЩАТА батерия , която и в момента е вграждана в Тесла , само че БЕЗ кобалт , който е единствения елемент , който може да се нарече "опасен" и то с мнооооого развинтена фантазия , като твоята и дружката ти !!!!
  • 34 Кристална топка

    2 0 Отговор
    "Абе ние с теб какво ли разбираме, ама защо ли пък така прогнозите ни все се сбъдват"

    Ама разбира се че прогнозите ви се сбъдват. Сега очакваме големите като почнат производство на електромобили Тесла да фалират до месец-два, както твърдяхте. Също така, Тесла произвежда за 20 дни продукцията която от Audi са планирали за цяла година, а на Тесла и стига както лития така и батериите и цените им падат, а Audi дори не може да започне с първите бройки и няма батерии за един месец дори? Спомняш ли си нашите кристални топки, като ти го казаха това преди години? Литият и кобалта са резервирани за Тесла още преди години, а батериите си ги правят сами.

    Коментиран от #35

  • 35 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Кристална топка":

    Я изкарай един мой пост, в който да твърдя, че Тесла ще фалира? Като няма какво да кажеш и пак започваш с лъжите, многоникове тролче!
  • 36 Кристална топка

    0 0 Отговор
    Това не е ли твое мнение, или някой пак е писал с твоя Ник?
    Антиелектрика ОТГОВОР7 18:43 12.02.18
    До коментар #4 от "Driving pleasure":

    Точно така, но хората не обичат да мислят! Балонът се надува.
    Коментиран от #17

    Коментиран от #37

  • 37 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Кристална топка":

    Пак питам, кога съм казвал, че Тесла ще фалира? Това ли е смешното ти доказателство?

    Коментиран от #38

  • 38 Кристална топка

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Това, че Tesla е балон не се ли брои че и очакваш да фалира всеки момент, като гръмне балона?

    Коментиран от #39

  • 39 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Кристална топка":

    Ти на луд ли се правиш както винаги? Балон за електрички и балон за Тесла май са две различни неща, ама ти как ли да го разбереш?! Пак те питам, кога лично аз съм твърдял, че Тесла ще фалира и то скоро? Хайде сега рови цяла нощ в сайта, да видим каква поредна тъпотия ще изходиш!
  • 40 Кристална топка

    0 0 Отговор
    Това става ли? Точно Ама точно по темата е. Та, я кажи кои предсказания се сбъднаха?


    Антиелектрика ОТГОВОР2 18:51 11.12.17
    До коментар #1 от "гост":Стана това, че балонът на електричите се надува. Нещо те няма в съседната статия за започналия дефицит на батерии в световен мащаб, от едва 100-на хиляди миксера годишно.
    Коментиран от #3

    24 Електрика ОТГОВОР3 07:58 12.12.17
    До коментар #2 от "Антиелектрика":

    Нали балона бе Тесла? Нали щеше да се пука, когато автомобилостроителите започнат да произвеждат електромобили? Все още ли си на това мнение, че гледам друго започна да говориш? И този убиец на Тесла смята да я убива догодина с два пъти по-лоши характеристики от тези на Тесла през 2013г. За проблем с доставките на батерии ти говоря отдавна. Нали не очакваш да се появят от въздуха? Нали затова, дори в мечтите и картинките за 2022г. автомобилните концерни сънуват електромобили с характеристики на първата Тесла Модел S. Тесла така или иначе ще започне да си произвежда собствените батерии до месец, ВЪПРЕКИ ударите под кръста. Тогава проблеми с батериите ще имат останалите. Как в такъв случай, ще ти се сбъдне мечтата и пророчеството, за масово производство от останалите автомобилни производители, при тази липса на батерии? Май и идея нямаш какви ги говориш. Важното е да е АНТИ! Винаги е по-лесно да кажеш как нещо НЕ МОЖЕ да стане, отколкото да намериш начин да стане. Нали АНТИ?

    Коментиран от #41

  • 41 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #40 от "Кристална топка":

    Не ти ли писна да се унижаваш? Питам те за последен път - КОГА СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ ТЕСЛА ЩЕ ФАЛИРА И ТО СКОРО? Ако не може да ми отговориш на този въпрос, просто вземи мерки и се лекувай от дислексията си и пелтеченето за функционална неграмотност!
  • 42 Не сменяй отново темата!

    0 0 Отговор
    ...ами кажи кой е познал през 2017 година, какво ще стане в бъдеще? Ти обаче позна за функционалната неграмотност. Знаеш ли какво означава последната дума в изказването и за кого се отнася?

    "Сега очакваме големите като почнат производство на електромобили Тесла да фалират до месец-два, както ТВЪРДЯХТЕ."

    Подсказване: не се обръщам към тебе на ВИ.

    Коментиран от #43

  • 43 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "Не сменяй отново темата!":

    Абе ти нормален ли си изобщо? Питам за последен път - АЗ КОГА СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ ТЕСЛА ЩЕ ФАЛИРА? Няма по-голям лъжец и нагляр от теб!

    Коментиран от #44

  • 44 Кристална топка

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Антиелектрика":

    Ти може и да не си твърдял, ама аз не се обръщам към тебе, както се вижда от цитата. Обяснявам като за функинално неграмотен - говоря за съмишлениците ти. И те ли не са казвали такова нещо? А ти за световен недостиг на батерии от 100 Хил. годишно произвеждани електрички пак КАЗВАЛ ЛИ СИ или сам съм го съчинил защото съм нагъл лъжец?

    Коментиран от #45

  • 45 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Кристална топка":

    Наглец!!! Изчезни!!!

    Коментиран от #46

  • 46 Кристална топка

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Антиелектрика":

    Да изчезна нали, защото никога не ти харесва какво показва кристалната ми топка, и обикновено казваш че това са Небивалици които ги виждам само в кристалната си топка, а всичко едно по едно започва да става реалност, а на тебе реалността никак не ти харесва, да не говорим за бъдещето. Много по-добре ти е да си живееш със спомените от миналото. Ще има да си спомняш за ДВГ ама ТОЗИ В АВТОМОБИЛИТЕ, ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ, пиша ти го с големи букви, за да не почнеш отново да шикалкавиш с реактивни и ракетни двигатели.

    Коментиран от #47

  • 47 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Кристална топка":

    Що за нагляр си, че продължаваш да ме занимаваш? Като се оака и видя, че никога не съм казвал, че Тесла ще фалира, взе да се оправдаваш, че за това пишеш в множествено число. Пиши на този, който го е казал, а а мен повече не ме занимавай, откачалк@.