Audi стана първата германска компания, която започна едросерийно производство на електромобили. Продажбите на кросоувъра e-Tron обаче все още не са стартирали, макар че в Инголщад не носят вина за това.
Електромобилите на Audi се оборудват с батерии на LG Chem. Оказва се обаче, че точно преди началото на първите доставки корейците са решили да увеличат цените на акумулаторите с 10%, което сварило немците неподготвени. В момента от Audi се пазарели с LG, но споразумение още не било постигнато.
Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии. По неофициална информация продажбите на e-Tron могат да се забавят с няколко месеца, докато не бъде намерено решение на проблема с акумулаторите.
Според други слухове инженерите на Audi са се натъкнали на сериозна грешка в електрониката на кросоувъра. За отстраняването ѝ били нужни поне четири седмици. Каквото и да принуждава немците да забавят проекта обаче, e-Tron скоро няма да се появи по улиците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пако
13:58 22.10.2018
2 ФАУВЕ
13:58 22.10.2018
3 H7d
14:04 22.10.2018
4 хахо
Коментиран от #5, #15
14:29 22.10.2018
5 Ти да видиш
До коментар #4 от "хахо":
Ама верно ли произвежда електромобили от осем години? нещо не ги виждам в топ 20 в световните продажби? https://1.bp.blogspot.com/-DPZv7BJ2gyA/W7HioZde9SI/AAAAAAAAA8k/ffpWxTEvREYctK7bR1CBVJg2NZWlaWenQCLcBGAs/s1600/Top%2BModels.PNG Да ми кажеш на кой ред са че съм си забравил очилата?14:58 22.10.2018
6 ето
In July 2010 VW announced the production version of the e-up! electric car, with sales scheduled to begin in 2013, and was subsequently unveiled at the September 2013 International Motor Show Germany.
The production version has an 18.7 kWh lithium-ion battery able to deliver 160 km (99 mi) on the NEDC cycle, and top speed of 130 km/h (81 mph). The E-up can be charged with 2.3 kW plugged into any standard 230V socket, with 3.6 kW via a home-installed
Коментиран от #7, #9
15:19 22.10.2018
7 до ето
До коментар #6 от "ето":
Не му пиши на английски защото аборигена знае само руски и няма да те разбере ...15:32 22.10.2018
8 гост
Коментиран от #11
15:33 22.10.2018
9 Ти да видиш
До коментар #6 от "ето":
Абе ние всички знаем, че се произвежда, точно както знаем, че не се продава. Знаеш ли 160км по Европейският цикъл, На колко се равнява по световния? А като реален? Под 100 километра. Те за Тесла модел 3 която е с реален пробег от 530 км обясняват че не могат да стигнат до морето за един ден, А с този голф ще стигаш за седмица. Това не е електромобил това е подобие на електромобил, колкото да отбият номера. Има китайски плъгин хибриди който изминават повече километри само на ток.15:47 22.10.2018
10 може
15:59 22.10.2018
11 Зорлем
До коментар #8 от "гост":
Аз лично ще кажа, че ме радва факта, че Ауди се дънят в тая глупава надпревара за "електрифициране" и тази издънка може да послужи за симптоматичен пример за един от "четвъртите", които се задават.П.П. Цялата ФВ група ми е противна с оглед на управлението и ценообразуването на продуктите им. Общо взето при мен са в един кюп с Тесла, така че ако има как да се хванат за гушите и да ме отърват от присъствието си ще съм най-щастлив.
Коментиран от #16
16:03 22.10.2018
12 реших
16:33 22.10.2018
13 BMW
Коментиран от #14, #20
16:38 22.10.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Куку
До коментар #4 от "хахо":
"Айде пак малаумни статий! В търсене на сензация се пишат само глупости.ВАГ произвежда серийно електрмобили от 8години. А Ауди няма никакви грижи!"Грижите на Ауди и останалите немци са писани в прав текст - няма батерии. Няма никакви, да не говорим за евтини:"Оказва се обаче, че точно преди началото на първите доставки корейците са решили да увеличат цените на акумулаторите с 10%, ...
Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии. "
17:36 22.10.2018
16 Антиелектрика
До коментар #11 от "Зорлем":
Абе ние с теб какво ли разбираме, ама защо ли пък така прогнозите ни все се сбъдват: Публикувано във факти.бг: "Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии." Интересно как цените на литиево-йоните батерии скачат с 10%, а електромобилите са под 0,2% от общия брой автомобили? Ама нали лития се рециклирал, та сигурно това ще да е фейк новина - хахахахахахаКоментиран от #18
19:18 22.10.2018
17 Да да
19:47 22.10.2018
18 Да да
До коментар #16 от "Антиелектрика":
Пазара определя цената! Защо петрола скача, при положение че има запаси за над 50 години още? Ама ти от къде да знаеш защо!Коментиран от #19
19:48 22.10.2018
19 Антиелектрика
До коментар #18 от "Да да":
Сам не осъзнаваш колко си прав и как с нарастване на търсенето, цените на батериите ще скачат. Ама си толкова заслепен от "светлото"бъдеще, че не може да проумееш собствените си размишления. Пък петрола скача не за това, че ти и аз караме повече, а заради геополитически фактори, като това, че някой някъде се е на@кал в Саудитска арабия. Същото ще бъде и ако някой застреля министър в "спокойно" Конго, където се добива кобалта. Така, че нито ти, нито аз някога ще караме евтино, независимо дали е бензин, газ или батерии.Коментиран от #21
20:06 22.10.2018
20 ВИДЯЛ МНОГО СВЯТ
До коментар #13 от "BMW":
Аз също съм бил години в САЩ. Видиш ли кола на VAG групата- вероятността вътре да е българин е 80%. В Америка по улиците се виждат само японски коли и техните тръкове и СУВ-та. Аз лично имах Митсубиши Галант 6 цилиндров. В Америка с така наречените импорт карс се демонстрира престиж и положение- просто щом имаш пари,трябва да си с импорт кар. Всеки нормален човек избира японските- най-безпроблемни и дълговечни/поне двигателите/20:46 22.10.2018
21 гост
До коментар #19 от "Антиелектрика":
Производителят на батерии за Tesla - японската компания Panasonic, обяви, че разработва автомобилни батерии, които не съдържат кобалт. В основата на решението стои очакваното поскъпване на цената на метала заради голямото му търсене в резултат на развитието на производството на електрически автомобили, пише Reuters. Вече понижихме количеството на използвания кобалт", заявява пред анализатори Кенджи Тамура, която e начело на отдела, отговарящ за автомобилните батерии. "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса", добавя тя. Panasonic доставя батерии за модела на Tesla - Model 3. Те се произвеждат в общия за двете компании завод за батерии Gigafactory в Невада. Ито споделя, че заради тясното си сътрудничество с Tesla, Panasonic си е поставила за цел да увеличи производството на батерии, тъй като американската компания има намерение да увеличи продукцията на седана Model 3 до 5 хил. на седмица до края на юни.От Tesla заявиха в началото на месеца, че батериите, които използва Model 3, са постигнали най-висока енергийна плътност чрез "значително намаленото съдържание на кобалт" и повишеното съдържание на никел. Поддържа се превъзходна термична стабилност, твърдят от компанията. Аууууу , и тая опорка отгърмя , давай да мислим друга , няма да се предаваме я , хахахха !!!!
Коментиран от #23, #25
20:57 22.10.2018
22 Руския
Коментиран от #24
21:09 22.10.2018
23 Антиелектрика
До коментар #21 от "гост":
Ква опорка пак сънуваш? Не може ли да четеш? Публикувано във факти.бг: "Корейците обясняват увеличението на цените с огромното търсене на йон-литиеви батерии". А твоето освен, че е измишльотина и добри пожелания е отново свързано с пророчества: Публикувано във факти.бг: "Целим да спрем изцяло употребата на елемента в близкото бъдеще и работим по въпроса". Лъскай кристалната топка, защото ти просто не живееш в реалността.Коментиран от #28, #29, #30
21:25 22.10.2018
24 селянин 1
До коментар #22 от "Руския":
Е па ауди немоот да праат електрики и хибриди,оти до сега използва евтините оловно-калциеви батерии на бош и варта,а сега сакат да минат на,,скъпи,,корейски йон-литиеви,е па да сакат на панасоник,ама Мъско не дава на ваг.21:39 22.10.2018
25 Зорлем
До коментар #21 от "гост":
Абе те и Фискер например миналата година (или беше тази пролет?) щяха да вадят някаква супер-мега-ултра бътерия, дето май беше дори и "твърда", ама все още я чакаме, така че докато Панасоник не престанат да си наричат собствените батерии литиево-йонни изобщо не ми ги хвали с разните им "ще"-та.Коментиран от #33
22:50 22.10.2018
26 Край
22:58 22.10.2018
27 Джедай
23:20 22.10.2018
28 Куку
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Те цените в пазарната икономика обикновено се движат махаловидно. Като се увеличава търсенето, а предлагането не може да смогне, предлагащите логично вдигат цените и започват да печелят повече от единица продукция. Това е стимул да се изградят нови мощности за производство, което става повече от търсенето и цените падат заради свръхпроизводство и излишък. Ниските цени вдигат потреблението и цикъла се повтаря. Същото ще е и с цената на тока и изграждане на нови мощности. Няколко път ще се вдига и пада преди цената да стане трайно по-ниска.23:38 22.10.2018
29 двг мъка
До коментар #23 от "Антиелектрика":
.......Кобалтът е ключов компонент в литиево-йонните батерии и около 60 процента от залежите му са в Конго. Според Handelsblatt Volkswagen се е пробвала да сключва директни договори с отделни минни компании в Конго. Tesla има много по-рано сключени договори за доставки, а и предимство при развитието на технологиите при батериите. Това обяви и Panasonic, която прави батерийни клетки за Tesla. Заедно са открили начин да намалят драстично употребата на кобалт в батериите за Model S, от 8 на само 2.8 процента!!!! Това вече е факт признат и от германците след раглобяването на Тесла Модел 3 това лято, така че няма никаква "кристална топка" в това да работят по неговото пълно премахване.02:56 23.10.2018
30 Има ли разлика?
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Струва ми се че има малка разлика между това сам да си проектираш батериите конкретно за твоите електромобили, да си ги произвеждаш в собствена фабрика в необходимите ти количества. Предварително да си подписал договори с доставчици на суровини, че ще изкупуваш всичките им произведени количества и само ако не можеш да имат право да ги продават на друг. Това от едната страна. От другата страна произвеждаш електромобили с готови батерии кой каквото ти даде и колкото може да ти даде, на цена каквато реши. Както виждаш дори им вдигат цената постфактум и ги оставят в небрано лозе. Хайде сега кажи първите или вторите имат някакъв шанс за доминация на пазара и кой на кого ще е убиец въпреки гръмките приказки?07:39 23.10.2018
31 цистит
10:24 23.10.2018
32 VW са номер едно
хахахаха
10:31 23.10.2018
33 гост
До коментар #25 от "Зорлем":
И какво общо видя ?? Тука става въпрос за СЪЩАТА батерия , която и в момента е вграждана в Тесла , само че БЕЗ кобалт , който е единствения елемент , който може да се нарече "опасен" и то с мнооооого развинтена фантазия , като твоята и дружката ти !!!!10:36 23.10.2018
34 Кристална топка
Ама разбира се че прогнозите ви се сбъдват. Сега очакваме големите като почнат производство на електромобили Тесла да фалират до месец-два, както твърдяхте. Също така, Тесла произвежда за 20 дни продукцията която от Audi са планирали за цяла година, а на Тесла и стига както лития така и батериите и цените им падат, а Audi дори не може да започне с първите бройки и няма батерии за един месец дори? Спомняш ли си нашите кристални топки, като ти го казаха това преди години? Литият и кобалта са резервирани за Тесла още преди години, а батериите си ги правят сами.
Коментиран от #35
13:33 23.10.2018
35 Антиелектрика
До коментар #34 от "Кристална топка":
Я изкарай един мой пост, в който да твърдя, че Тесла ще фалира? Като няма какво да кажеш и пак започваш с лъжите, многоникове тролче!17:02 23.10.2018
36 Кристална топка
Антиелектрика ОТГОВОР7 18:43 12.02.18
До коментар #4 от "Driving pleasure":
Точно така, но хората не обичат да мислят! Балонът се надува.
Коментиран от #17
Коментиран от #37
19:31 23.10.2018
37 Антиелектрика
До коментар #36 от "Кристална топка":
Пак питам, кога съм казвал, че Тесла ще фалира? Това ли е смешното ти доказателство?Коментиран от #38
19:50 23.10.2018
38 Кристална топка
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Това, че Tesla е балон не се ли брои че и очакваш да фалира всеки момент, като гръмне балона?Коментиран от #39
20:26 23.10.2018
39 Антиелектрика
До коментар #38 от "Кристална топка":
Ти на луд ли се правиш както винаги? Балон за електрички и балон за Тесла май са две различни неща, ама ти как ли да го разбереш?! Пак те питам, кога лично аз съм твърдял, че Тесла ще фалира и то скоро? Хайде сега рови цяла нощ в сайта, да видим каква поредна тъпотия ще изходиш!20:39 23.10.2018
40 Кристална топка
Антиелектрика ОТГОВОР2 18:51 11.12.17
До коментар #1 от "гост":Стана това, че балонът на електричите се надува. Нещо те няма в съседната статия за започналия дефицит на батерии в световен мащаб, от едва 100-на хиляди миксера годишно.
Коментиран от #3
24 Електрика ОТГОВОР3 07:58 12.12.17
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Нали балона бе Тесла? Нали щеше да се пука, когато автомобилостроителите започнат да произвеждат електромобили? Все още ли си на това мнение, че гледам друго започна да говориш? И този убиец на Тесла смята да я убива догодина с два пъти по-лоши характеристики от тези на Тесла през 2013г. За проблем с доставките на батерии ти говоря отдавна. Нали не очакваш да се появят от въздуха? Нали затова, дори в мечтите и картинките за 2022г. автомобилните концерни сънуват електромобили с характеристики на първата Тесла Модел S. Тесла така или иначе ще започне да си произвежда собствените батерии до месец, ВЪПРЕКИ ударите под кръста. Тогава проблеми с батериите ще имат останалите. Как в такъв случай, ще ти се сбъдне мечтата и пророчеството, за масово производство от останалите автомобилни производители, при тази липса на батерии? Май и идея нямаш какви ги говориш. Важното е да е АНТИ! Винаги е по-лесно да кажеш как нещо НЕ МОЖЕ да стане, отколкото да намериш начин да стане. Нали АНТИ?
Коментиран от #41
20:48 23.10.2018
41 Антиелектрика
До коментар #40 от "Кристална топка":
Не ти ли писна да се унижаваш? Питам те за последен път - КОГА СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ ТЕСЛА ЩЕ ФАЛИРА И ТО СКОРО? Ако не може да ми отговориш на този въпрос, просто вземи мерки и се лекувай от дислексията си и пелтеченето за функционална неграмотност!21:18 23.10.2018
42 Не сменяй отново темата!
"Сега очакваме големите като почнат производство на електромобили Тесла да фалират до месец-два, както ТВЪРДЯХТЕ."
Подсказване: не се обръщам към тебе на ВИ.
Коментиран от #43
21:49 23.10.2018
43 Антиелектрика
До коментар #42 от "Не сменяй отново темата!":
Абе ти нормален ли си изобщо? Питам за последен път - АЗ КОГА СЪМ КАЗВАЛ, ЧЕ ТЕСЛА ЩЕ ФАЛИРА? Няма по-голям лъжец и нагляр от теб!Коментиран от #44
22:03 23.10.2018
44 Кристална топка
До коментар #43 от "Антиелектрика":
Ти може и да не си твърдял, ама аз не се обръщам към тебе, както се вижда от цитата. Обяснявам като за функинално неграмотен - говоря за съмишлениците ти. И те ли не са казвали такова нещо? А ти за световен недостиг на батерии от 100 Хил. годишно произвеждани електрички пак КАЗВАЛ ЛИ СИ или сам съм го съчинил защото съм нагъл лъжец?Коментиран от #45
22:24 23.10.2018
45 Антиелектрика
До коментар #44 от "Кристална топка":
Наглец!!! Изчезни!!!Коментиран от #46
10:14 24.10.2018
46 Кристална топка
До коментар #45 от "Антиелектрика":
Да изчезна нали, защото никога не ти харесва какво показва кристалната ми топка, и обикновено казваш че това са Небивалици които ги виждам само в кристалната си топка, а всичко едно по едно започва да става реалност, а на тебе реалността никак не ти харесва, да не говорим за бъдещето. Много по-добре ти е да си живееш със спомените от миналото. Ще има да си спомняш за ДВГ ама ТОЗИ В АВТОМОБИЛИТЕ, ЛЕКИТЕ АВТОМОБИЛИ, пиша ти го с големи букви, за да не почнеш отново да шикалкавиш с реактивни и ракетни двигатели.Коментиран от #47
14:43 24.10.2018
47 Антиелектрика
До коментар #46 от "Кристална топка":
Що за нагляр си, че продължаваш да ме занимаваш? Като се оака и видя, че никога не съм казвал, че Тесла ще фалира, взе да се оправдаваш, че за това пишеш в множествено число. Пиши на този, който го е казал, а а мен повече не ме занимавай, откачалк@.15:17 24.10.2018