Last news in Fakti

29 Октомври, 2018 10:56 5 375 30

Нов спортен Hyundai срещу старо BMW

  • hyundai-
  • bmw-
  • i30-
  • 3er-
  • 328i-
  • драг-
  • състезание

"Вече не правят такива" е дежурна реплика във всеки разговор за сравнение между нови автомобили и любими стари модели. В това, разбира се, има истина, но само отчасти. Модерните коли са значително по-безопасни, екологични и лесни за каране. Как обаче стои въпросът с бързината?

Отговор дава британският YouTube-канал CarWow, който сравнява чисто нов горещ хечбек Hyundai i30N и поне 20-годишно купе BMW 328i Е36 на класическата драг дистанция от 402 метра.

Освен по възрастта си двата автомобила се различават драстично и по концепцията. Кореецът е с предно предаване и четирицилиндров турбодвигател с 275 к.с., а баварката разчита на задно задвижване и класически редови атмосферен шестак, подсилен от заводските 193 до 227 коня.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    21 33 Отговор
    Безмислено сравнение м/у стандартна кола и "подсилена". Едното е на варел и тежи с 300 кг. по-малко от другото. Както и да е - да почват коментарите колко велико е 328 и какъв кенеф са новите коли.

    Коментиран от #3, #6, #9

  • 2 Hahaha

    28 21 Отговор
    Да не се чудите после, защо е пълно с Е46, които са още по-бързи и наблъскани с екстри. Просто си струва парите отвсякъде.....
  • 3 Друг гост

    24 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Приятел, то е ясно, че няма място за сравнение. Ако си нов във форума, да те светна, че тези статии се пускат заради коментара на onq s konq. Та ако не си разбрал Хюндая е на комшията. Тука си има спечифичен фолклор, пука му на някой, че едната кола била другата и без друго статия за НИВА или УАЗ носи повече борби в коментарите.
  • 4 мечтата на идиота

    28 20 Отговор
    Е36 култов циганомобил !

    Коментиран от #22

  • 5 гост

    11 3 Отговор
    Абсолютно едно и също им е съотношението кг/кс и резултатите са очаквани. БМВ има по-добро сцепление при тръгване, въртящ момент е близък до този на хюндай, а корейчето пък има недостатък с предното върт. момент от над 370Нм само на предните колела. Въпреки това корейчето е със страхотен звук и е много изгодно, защото си приложиха знанията от рали колите в Н-серията и скоро ще си пожънат успехите в продажбите, които растят вече стремглаво.

    Коментиран от #13

  • 6 Тошко

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Кое тежи по-малко с 300 кг?? БМВ то ли?? То си рядко неадекватен! В годините когато се произвеждаха модели като Е46 колите тежаха доста. Същото се отнася и за другите производители. Никой не пестеше ламарина, колите бяха по-масивни и това се отразяване на динамиката, разбира се.
  • 7 Антон

    27 12 Отговор
    Нагледно ни показаха каква е разликата между немските производители и жълтите ментета - именно 20 год в полза на немците. Естествено всеки нормален човек ще избере хюндая пред това бмв, но няма нормален който да избере хюндая пред ново бмв.

    Коментиран от #18

  • 8 Ужас

    27 6 Отговор
    Оставете другото, но да имат почти еднакъв спирачен път е фрапантно. Как да си купиш нов хюндай сток, като ще спира по- зле от 20год.бмв? А спирачния път спасява животи в много ситуации.
  • 9 Random

    21 13 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Колко е подсилено? Един всмукателен колектор - 10 коня. И при това е на над 20 години и е загубило повече коне отколкото всмукателният колектор дава. Тъй че - по-добре Е36 отколкото Хуйдай.
  • 10 Петър Дунев

    25 10 Отговор
    Определено баварката е много по красив и здрав автомобил от корейската сапунерка. Тия съвременни ширпотреби след 20 години ще са отдавна клиенти на автоморгите, а беемвето от клипа ще пили асфалта с 200

    Коментиран от #23

  • 11 Алфа Ромео

    22 4 Отговор
    Съгласявам се безусловно че са по-безопасни, но много нови коли страдат от ниска надеждност и безличен вид, трудно разпознаваеми и безлични.
  • 12 Гостенин

    18 3 Отговор
    Да направим една равносметка - на първата дръпка (предполагам че е 400м. по времето) са с еднакво време; на летящ старт корейчето е с една кола напред (4-5м); спирачният път е в полза на новото с около метър (в някои случаи може да спаси живот). Значи да разбираме че за 2000лв получаваме това което и за 40 000лв.
    пс. - мощността, въртящият момент и теглото също за в полза на корейчето но резултата е налице.
    Пс.2 - ако бюджетът ми позволява и съм пред дилема нов кореец или стар немец бих избрал новото, но ако не разполагам с достатъчно пари старото бмв също е достойна алтернатива.

    Коментиран от #15, #16

  • 13 Vuicho Vanio

    6 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Всичко точно, но като прочетох "БМВ има по-добро сцепление при тръгване" ми стана ясен. Иначе корейците много дръпнаха и правят страхотни коли. И киа и хюндай не отстъпват по качество на тойотите и хондите. Баварката е класика - да си бръмчиш с нея уикенда.
  • 14 Фарфус

    15 3 Отговор
    Обичам този модел, имам е 36 320.
    Но трябва да призная ,че въпросната корейска сапунерка сигурно е доста по икономична.
    А е 36 е легенда!

    Коментиран от #25

  • 15 Ервин

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Гостенин":

    Не давай невярна информация, i30 N струва около 30000 евро с ръчна скоростна кутия и тапицерия с плат. 95% от клиентите не си я купуват за писта, а за ежедневна употреба и ръчната кутия и тапицерията с времето правят впечатление.
  • 16 Никой

    6 4 Отговор

    До коментар #12 от "Гостенин":

    " Да разбираме" изглежда че ти не разбираш. Успех да намериш читаво 320 за 2000лв, а пък запазено 328 без да е обрало всички канафки и бордюри под 10000 няма. Има голяма разлика, която много хора не оценяват. Да поддържаш и караш такава кола не е толкова евтино и лесно, ако искаш да си е запазена като тази от клипа. А спирачния път - разликата между пърформанс и нормални спирачки не е толкова в едното спиране, а продължителното ползване и как то му се отразява. Ако е36цата е със стокови спирачки след 5тото такова спиране ще са станали на мекици.

    Коментиран от #21

  • 17 Алфа Ромео

    8 4 Отговор
    Всички които са безпристрастни знаят че атмосферните мотори на БМВ са мудни, чак от 2.5 нагоре може да се очаква някво прилично представяне. Хюндая е по-тежък със по-усилено купе и със минус при старта предно. Виждал съм как Астра Ф 2.0 16V ГСИ препарира на драг БМВ 330i Е46.
  • 18 Хахаха

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Дали???
  • 19 Автомонтьор

    4 5 Отговор
    Да сравнявате 20-годишна гробница с нов автомобил.Вие ненормални ли сте!?Хюндая е за пътуване, БМВ-то става само за кафето.
  • 20 TnT

    6 11 Отговор
    Това е проблема на простите селяни, мислят си че всичко което лети бързо в права линия като чук без дръжка е добро, за това сме първи по жертви от тежки катастрофи, само Ганьо не знае още че германските бидони без значение произведени 1992 или 2018 спират с помощта на мантинели, дървета или нищо неподозиращи участници в движението. Германски боклуци със селяндури без мозък зад волана.

    Коментиран от #28

  • 21 Гостенин

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Никой":

    Явно грешно си ме разбрал, или аз съм се изразил погрешно. Нито въпросното бмв струва 2000лв. нито хюндйчето струва 40 000лв. (както по-горе ме поправиха). Да кажем че е 5-10% от цената на новото. ПС. - в случая хвалех бмвто. И да, знам какво е да поддържаш старо бмв защото съм собственик на едно дизелово е46 (комън рейл) от 2013г. насам.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Bmw m5 e60

    3 4 Отговор

    До коментар #10 от "Петър Дунев":

    Много правилно ! Японските и френските коли са големи кенефи!
  • 24 Като гост

    2 3 Отговор
    Явно Хюндай-а е много зле на старт, като знам какъв труп е БМВ-то по принцип. Теста на конските сили на БМВ-то отчете 226.6 на колелата, което значи над 300 на двигателя. Това обяснява донякъде нещата, но ми е много нагласено, няма турбо?!?! Който е карал турбо бензин знае за какво иде реч.
  • 25 Удари се

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Фарфус":

    Челно с такъв Хюндай с по 30 км/ч(обща скорост-60) и ще видиш кой ще е потрошен и кой ще излезе и ще се изтупа
  • 26 гощо

    4 1 Отговор
    Мой приятел има в момента следващата тройка 328i. Страшен тролей е.Тази е пипана нещо.
  • 27 Гост

    0 1 Отговор
    Абе каквито и предимства и безопасности да има, само като му видя формата на хюндая и така рязко ме тегли към 36-цата... Все пак си ми е и любим модел! Особено с М-пакета и тея бордоваци джанти е класика! Лично за мен няма по-красиво БМВ от Е36 купе, може би Е34 и Е38 са съизмерими с него като визия.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Just someone

    1 1 Отговор
    Ново ...безопастно... ок, но колко е издръжливо... Жалък факт е че повечето нови автомобили са не толкова здрави колкото старите автомобили, всичко си има плюсове и минуси ... Най добре си е коУеУото 🤔
  • 30 Оня

    1 0 Отговор
    Знаете ли защо внасят корейчетата "миундай"в България щото никой не ште тия буклуци там