2 787 21

Hyundai с рекорден спад в печалбите

Радослав Славчев

Най-големият корейски автомобилен производител Hyundai Motor отчете уникален спад със 76% в печалбите си за третата четвърт от годината. Намаляването на оперативната печалба не е било толкова голямо откакто започва отчитането му през 2010 година.

Като причина за рязкото намаляване на печалбите от южнокорейската компания сочат масовото отзоваване на автомобили в САЩ заради дефектни двигатели. Иначе, според данни на компанията, продажбите в световен мащаб са спаднали само с 0.4%.

Още нещо любопитно е, че напоследък акциите на концерна на фондовата борса също бележат спад с 6% което води до цени от 2010 година. В хода на сесията миналия четвъртък те даже паднаха с цели 12%.

По прогнози на Корейската асоциация на автомобилните производители, производството на Hyundai може да спадне до под 4 млн. бройки за първи път от 2008 година насам. През периода 2004 - 2015 страната заема пето място в света по производство на автомобили.

През 2016 и 2017 година Южна Корея загуби една позиция и беше класирана на шесто място, като причината основно е в Hyundai. Сега прогнозите сочат, че страната може да се смъкне и до седмата позиция по производство на коли.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • арогантен
    Отговор
    1 14:57  29.10.18
    Продават евтини пластмаси. Какъв искате да е резултата?

    Коментиран от #12, #19

  • Радко
    Отговор
    2 15:02  29.10.18
    Азия, фенчетата, надеждност, дефектни двигатели?? Къде сте? Тайно точите лиги по хубавите коли(всички знаем кои са), но се дуете с азиатските ви варелчета!?
  • Tonino
    Отговор
    3 15:24  29.10.18
    За съжаление вече не са чак толкова евтини тези коли а иначе са много добри колкото и да не ви се иска да си го признаете
  • Радо
    Отговор
    4 15:46  29.10.18
    Едно е да правиш коли от 120г., друго е от 20г. - няма как да се навакса разликата, това са традиции, инженерна мисъл и т.н. - това по повод една реклама на Рено по тв-то, че правят коли от 120 години...същото важи и за японските барутници...много ориз има да рупат още.

    Коментиран от #5


  • гост
    Отговор
    5 15:54  29.10.18

    До коментар #4 от "Радо":

    То и тези, които правят от 120, визирам Форд, го закъсват, поне в Европа. Хюндай се напънаха с електрички и хибриди, но няма голмо търсене въпреки рекламите и хвалбите. Серията им Н спорт също е много добра. Кия е по-търсена заради сносната цена и добри платформи, докато Хюндай не превъзхождат Кия значително по качество. Най-лошото според мен е, че са лакоми и всички, които си купят ще се уверят в това.
  • чичо ви
    Отговор
    6 16:23  29.10.18
    Цената е проблема, иначе са хубви. Много си повярваха. Ония ден гледах ценовата листа на и30 - Извинявам се!
  • бай Иван
    Отговор
    7 17:12  29.10.18
    Имам И 30 от 2008 г.Освен пари за консумативи и гориво за друго не съм давал.Дизел е и е много икономична.Проблема й е че лаковото покритие сдаде багажа още на седмата година.
  • цистит
    Отговор
    8 17:22  29.10.18
    DAS AUTO
  • мисо
    Отговор
    9 17:43  29.10.18
    Хюндаи купува технология от Митсубиши.По старите модели са дитектно с мотори и скорости на Митсубиши,така че не плюите по японците.
  • Rider
    Отговор
    10 17:47  29.10.18
    Платена статия, Хюндай определено са трън в задника на големите, макар че кое е голямо като се има предвид че Хюндай-КИА е третия по големина производител след фолксваген и тойота. Постоянно гледам сайтовете в които се оповестяват фабричните дефекти и не съм видял проблеми с двигателите при Хюндай, аз не бих си купил друга кола освен Хюндай защото от 15 години карам само Хюндай и нищо никога не се е разваляло, купувам нова, карам 5 години изкупуват ми я, вземам нов модел, никога няма да сменя тази марка, но купувам само наличен на склад автомобил за да му проверя номера на рамата и да е произведен в Корея, щото това е много важно, братовчеда си купи нова индийска S класа 2016 хибрид и каза че това е най-лошата кола която е карал някога, трака тропа с абсурден разход а уж хибрид, едва се отърва от нея, иначе лъскава, тиха престижна, но никога няма да е толкова сигурна и здрава колкото високия клас на Хюндай, корейците просто правят по-здрави коли.
  • 123
    Отговор
    11 18:46  29.10.18
    Не са лоши корейските коли, или поне, не по лоши от средните европейски марки. Говоря за механиката само, за салоните и качеството на материалите има какво да се желае още. А и цената на Хюндай, упс, меко казано неадекватна! Няма начин И 30 във върховото ниво с автомат и 136 коня (дизел) да е 60 000 лева! Сори, колкото и да са качествени, те просто не струват толкова, няма за какво да ги дадеш! Те знаят ли за 60 бона какъв Опел, Форд, Шкода,ФВ се взима, че и с двигател 200 коня? И те са с 5 години гаранция, какво толкова! Не знам, не ги разбирам корейците...

    Коментиран от #15

  • красит
    Отговор
    12 18:48  29.10.18

    До коментар #1 от "арогантен":

    Това да не ти е ВАГ бе, дето лъжат какво продават? Само немците лъжат.
  • Обмислям покупка на ново Меган 4 комби
    Отговор
    13 19:19  29.10.18
    Карам Хюндай Атос 2005г от две години и половина. Освен масло и филтри нищо друго не съм сменял! Имах преди него една немска(OOOO) и една японска(✨) които ми съдраха кожата от ходене по сервизи! Сега съм като прероден исус :-) Новите Хюндаи ми се струват с много завишени цени и затова нямат шанс! Иначе ми харесват като визия нооо....
  • Надежден
    Отговор
    14 20:00  29.10.18
    Карам Атос на 20 години и е на 302000 км. За последните десет години освен консумативите съм сменил феродов диск на съединителя, 3 накрайника и два шарнира. Изключително надежден с евтина поддръжка.
  • Ъъъъ?!
    Отговор
    15 21:58  29.10.18

    До коментар #11 от "123":

    Карам служебна И20 от м. Май,директно от магазина и трябва да ти кажа,че по отношение на интериора и качеството на материалите в него корейчето превъзхожда в пъти аналогичните Фабия,Корса,Фиеста. Рожбата но ВАГ(Фабия) е пълна каруца и е кофти вариант ДОРИ за служебна
  • ддрт55
    Отговор
    16 10:41  30.10.18
    Само смешник който не е карал Хюндай може да коментира негативно неговите качества. Карам служебна и10 вече 4-та година и над 170 000 км. Еми доста напред е от по-големите коли в нашата фирма Клио и Поло и като качество и като седене на пътя. Да не говорим, че колата влиза в сервиз само за масло, дискове и спирачки.
  • търтейчо
    Отговор
    17 10:54  30.10.18
    Никой не им е виновен. Преките конкуренти правят по-евтини коли, а тези залагат на по-добро качество на материалите и изработката. В консуматорското общество хората си купуват нова кола за 150-200 хиляди. Имат гаранция за тези км. и хвърлят колата на някой балък. След 2016 колите на Хюндай в малките класове и клас I30 са бъкани с екстри и са с доста по-високо качество от останалите, НО за сметка на цената. В крайна сметка Хюндай не е БМВ, Мерцедес и Ауди да имат имидж и хората да си плащат допълнително за "марката". И за това ще духат супата. Готиното е, че у нас пазара на нови коли е пълно мъртвило и повечето продадени коли ги изнасят на вън, и рано или късно ще имаме алтернативи на що годе читави 10 годишни коли. То от 2005 на сам читавите коли стават все по-голяма рядкост ......

  • Гого
    Отговор
    18 11:23  30.10.18
    Ако продължават в същия дух след пет години ще имат имиджа на трите големи марки от Германия. Е само в малките класове и голф класа, но клиентите на нови коли колкото и да са малко, ще са склонни да дават някой и друг лев отгоре за марка и качество. Индустрията е динамична и марки като Волво, Рейнж и Тойота тръгват да свалят драстично качеството за да държат позиции, а други като Мазда и Хюндай залагат на качество без значение от цената.
  • sotko
    Отговор
    19 14:08  30.10.18

    До коментар #1 от "арогантен":

    Точно в Хюндай пластмасите са от най-високо качество - по-добро от конкуренти френски модели че и някои немски
  • Alabala
    Отговор
    20 22:00  30.10.18
    Незнам за повечето но аз не бих карал корейски барутник ако ще 20 000 да е или 200 000
  • hellmaker
    Отговор
    21 09:51  01.11.18
    Тук много се изопачават нещата. Някой се опитва да рекламира марката и то много неуспешно. Специално за Хюндай никой не можете да убедите, в тези празни приказки. Нямам наблюдение върху старите им модели ,новите разчитат на дизайн (хубави са) ,така е, но за здравина - НЕ СИ ОТВАРЯЙТЕ УСТАТА. Работя в голяма фирма ,която закупи модел i10 в МНОГО голяма бройка- умишлено няма да кажа колко,защото няма да повярвате,но е 3 цифрена!! С извинение към останалите тук,но НЯМА КАК ДА ЗНАЕТЕ ПОВЕЧЕ или ДА ИМАТЕ ПОВЕЧЕ НАБЛЮДЕНИЕ OT нас ,които ВСЕКИ ден работим с тези коли. Повече от ДВЕ години, над 100 автомобила ,преди и след facelift-а, в различни градове в България ,градско и извънградско ползване, ВСЕКИ ДЕН! Мнението на почти всички е почти едно. Не са здрави! Много проблеми от различен характер- не един фабричен дефект при всички. Да не говорим ,че някои се "окотиха" преди първите 1000км.А за сервизите да не говорим- постояно ходим за нещо и се вижда:паркинга им е все по-пълен и то с НОВИ МОДЕЛИ!! Всъщност са хубави,градски колички i10 ,но за майки с деца,за пазар, но са трошливи. Между другото имат освен дизайн и комфорт и СТРАХОТНИ спирачки! Категорично!

Напиши коментар:


Публикувай