4 130 8

Българи правят италианска спортна кола

Радослав Славчев

Италианският производител на поръчкови автомобили Fornasari Cars има в арсенала си един автомобил, който е изцяло българска разработка. Той се прави в сервиза на Чавдар Попов или известен още като "Batchavo". Иначе, самата компания е италианска, започва с буквата F и завършва на i, но е доста далеч от най-популярните италиански автомобили Ferrari.

Марката Fornasari е основана преди 20 години от Джузепе Форнасари, който дотогава е бил дилър на модела Corvette в Италия и го е подготвял за състезания в Европа. Автомобилната жилка на рода Форнасари стартира с баща му - Джиджи, на който е кръстена и най-новата разработка, която се прави у нас.

Fornasari разработва единични модели по поръчка, като залага на възли и агрегати от други производители. Въпросната кола, която се прави от български екип представлява спорткар с ретро форми. Моделът се нарича Fornasari GT 311 Gigi и най-общо казано представлява силно модифициран Chevrolet Corvette.

Двигателят и шасито са от американския донор, дизайнът е на Форнасари, а изработката е... българско дело. Моторът е V-образен осемцилиндров атмосферен с работен обем 6.2 литра. Разположен е отпред, а предаването на момента е към задните колела. Мощността му е 450 конски сили.

Автомобилът, който тежи малко над 1 000 килограма, ускорява от 0 до 100 километра за 3.5 секунди, а максималната му скорост е над 300 км/ч. До момента от Fornasari GT 311 Gigi има изработени две бройки, като едната все още е на територията на страната ни. Другата пътува по различни изложения. Вижте и как се прави спортната кола.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Реставратора
    Отговор
    1 08:46  01.11.18
    Вярно е българска,мястото за номера е доста криво,джантите са масовки и не са скъпи,цвета им също не е за този цвят на колата.Гумите ми изглеждат 2-ра ръка,огледалата и те са шир,стоповете са Фиат,а фара е мини.Не е никак добре да се месят два стила,или е правиш да изглежда от 50-те с многооо леки модерни закачки или да изглежда от 2050г.А,бе трудно се прави автомобил като го видеш и да не ти пада погледа от него. Заключение: Колата не е лоша,и не изглежда скъпа,няма дух и характер.
  • Бай Благой
    Отговор
    2 09:48  01.11.18
    Да ви кажа...Колата си е направо красавица!! Като цяло изглежда СТРАХОТНО!! Поздравления за момчетата. Като забележка - само джантите и ауспусите можеше да са малко по "пипнати".
  • Иванчо l-ви
    Отговор
    3 10:13  01.11.18
    Италианка на бзата на американска кола произведена в България... Звучи като виц.
  • Ванче
    Отговор
    4 10:23  01.11.18
    А защо не правим обикновени коли като хечбеци, комбита? Фиат има завод в Сърбия, Ауди в Унгария, ФВ и Пежо в Словакия, а Рено, Тойота и Фиат - в Турция. В Румъния - Дачия, Форд. А мафиота Ганчо развали ловешкия завод, защото иска да пере печалбата си!

  • гост
    Отговор
    5 11:36  01.11.18
    Аз освен тапицерията не видях друго да се изработва в България , та да уточним колата или тапицерията на колата се произвежда в България , щото хората трева не паст , особено в чужбина ??!!
  • арогантен
    Отговор
    6 12:33  01.11.18
    Браво. Колата е страхотна.Визията е много интересна. Истинска красавица за ценители.
  • Перко Наумов
    Отговор
    7 01:01  02.11.18
    Тук без протекция кой смее? Можем да правим добри коли макар да са сбирщини , познаваме нашия клиент. Дори фолксваген костенурка да произвеждаш пак ще имаш много клиенти . Що не правим икономични и на газ фабрично ?
  • АLFA Q4
    Отговор
    8 08:55  02.11.18
    КОЛИЧКАТА НЕ Е ЛОША СЪДИТЕ ПРЕКАЛЕНО СТРОГО БРАВО ЗА СМЕЛОСТА

Напиши коментар:


Публикувай