4 206 25

Дизайнер предлага нова Zastava 101

Георги Касабов

С близо 1.3 млн. произведени бройки Zastava 101 е един от най-популярните югославски автомобили. Наричан галено "Стоядин" (от "sto jedan" - "сто и едно"), през годините моделът получава най-различни обозначения и се задържа в производство от 1971 до 2008 г.

Живеещият в Македония дизайнер Михаел Мерклер си представя съвременна версия на 101, но в доста по-голям мащаб. Yugo GT 5000 би трябвало да е голямо и комфортно колкото Chrysler C 300.

Под предния капак ще работи 5.0-литров V8 с турбокомпресор, който ще развива мощност от 600 к.с. С осемстепенна автоматична трансмисия възроденият "Стоядин" ще ускорява от 0 до 100 за 2.8 сек. и ще развива 322 км/ч.

`



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ами сега
    Отговор
    1 12:14  03.11.18
    Идеята за ренесанс на модела е добра, но колата трябва да е с по-малки размери и не толкова мощна! Мисля, че с размери колкото Голф и двигатели 1.6-2.0 , както и някои дизели може да се получи много добър автомобил! Заставата е народна кола и превръщането й в подобен дзвер, при това с доста недодялан дизайн на места не е добра идея!
  • Мустафа
    Отговор
    2 12:18  03.11.18
    Стоядин иска да стане Камаро !

    Коментиран от #20

  • госта
    Отговор
    3 12:45  03.11.18
    Нещо не ми хваща окото.Дърводелска изработка...
  • куку руку ку
    Отговор
    4 12:51  03.11.18
    Това на снимката е GT-55 (фотьойл на колела). Юго-45 беше още по-малко (табуретка на колела) и беше хечбек, приличащ на Фиат Панда.

  • Японеца
    Отговор
    5 13:40  03.11.18
    Пълен боклук, дизайн=0!
  • А бе не да се правя на умен
    Отговор
    6 13:49  03.11.18
    Обаче малко е дялана с теслата...........
  • Емил
    Отговор
    7 14:13  03.11.18
    Каква Застава, бе! Това е Фиат 128! Тъпите русофилистици си приписват и съществуването на Лада като забравят Фиат 124 и 125. Социализмът има една-единствена кола - ТАТРА! Всичко останало са лицензи или копия (като ЗАЗ).

    Коментиран от #8, #9, #10, #11, #23

  • Random
    Отговор
    8 14:55  03.11.18

    До коментар #7 от "Емил":

    Ами че то какво е общото между 124 и 2101? Двигател - съвсем различен, окачване - подсилено, купе - по-дебела ламарина, ск. кутия - различна, панели - различни греди. Остана само външния вид и то даже и той е различен - дръжки, решетки, табла, седалки и т.н са различни. А 125 е съвсем друг автомобил.
  • Random
    Отговор
    9 14:58  03.11.18

    До коментар #7 от "Емил":

    Ако и УЗАМ-412 е копие на БМВ те признавам за кръчмарски разбирач - две ракии и почваш да разправяш глупости все едно разбираш. 1 - различен материал на блока. 2 - различно междуцилиндрово разстояние, което ще рече че коляновият вал, разпределителният вал и главата са съвсем различни. 3 - освен капака на клапаните, по друго не си приличат.
  • оня
    Отговор
    10 15:00  03.11.18

    До коментар #7 от "Емил":

    А не пропускаш ли Трабант и Вартбург?
  • куку руку ку
    Отговор
    11 15:23  03.11.18

    До коментар #7 от "Емил":

    Емилчо, каква Русия пак ти е в главата, какви русофилици? Застава се произвеждаше в несъществуващата вече държава Югославия. Ама то е явно колко отбираш. И вярно, по лиценз на Фиат е направена, но Фиат 128 е направо красавец пред горния урод с "увисналата задница".
  • Пламен
    Отговор
    12 15:53  03.11.18
    Навит съм и с един нормален двигател - както коментира #1. Дизайна ми харесва.
  • 13 17:03  03.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    14 17:57  03.11.18
    Доста добре. Страхотен дизайн в европейски стил. Подчертани линии и изчистени форми. Предната решетка няма нужда от оцветяването на кръговете, достатъчно е добра и така. Интересно защо е вдигнал предния надвес по-високо от праговете. Обикновенно дизайнерите залепят бронята за земята, но е практично да е малко по-високо, за да не "задира". Естествено, че не е оставил място за номера отпред. Това място за номера е "ужаса на дизайнера". А- колонките са много тънки. Увеличават видимостта, което е прекрасно, но намалят твърдостта на купето, което влошава резулатите от краш тестовете. Задната броня малко неествествено продължава арката над калника. Там е можел да "олаби" малко твърдата линия на калника. Като цяло ми харесва.
  • Зоран сърбина
    Отговор
    15 18:12  03.11.18
    А бе вие какво плюете по наша Застава.Вие бугари и такава неможе направите.
  • Брат ми
    Отговор
    16 19:22  03.11.18
    Преди много години имах Застава 45 .Беше хем забавно за каране и евтино за подръжка.И естествено с плюсове и минуси. Но за ония години си беше ОК.
  • Маке
    Отговор
    17 20:05  03.11.18
    Харна си е колата ако и цената и е харна ще е ок.
  • Боне крайненеца
    Отговор
    18 20:49  03.11.18
    Да не забравяме, че в Македония е измислено всичко. А сега - и най-голямата Застава!
  • 4х4
    Отговор
    19 21:37  03.11.18
    Каква съвременна версия бре Михале ? Дизайна е на автомобил от осемдесетте а купето все едно е от пластмаса или дърво. Поне всеки(ако изобщо някой си го купи) ще може да си го тунингова вкъщи със зегито...И къв тоя двигател само 5 литра..Сложи му 10,нека да има.Смешници. От друга страна, като българи, трябва да уважим проекта на нашия съгражданин- македонеца Михайл и да му пожелаем успех.
  • АLFA Q4
    Отговор
    20 09:29  04.11.18

    До коментар #2 от "Мустафа":

    МЕЧТАТА НА ВСЯКО ФИАТ, УНО, КАТО ПОРАСНЕ ДА СТАНЕ ДЕЛТА ИНТЕГРАЛЕ
  • Боко
    Отговор
    21 20:28  04.11.18
    Личи си ,че маке е пипнало дизайна!Прилича на Александър Македонски на колесницата!

  • Алфа Ромео
    Отговор
    22 00:07  05.11.18
    Къв е тоя огромен туч дето е нарисувал, губи се първоначалната идея на стария модел, нищо общо.
  • Алфа Ромео
    Отговор
    23 00:10  05.11.18

    До коментар #7 от "Емил":

    И Лада Нива е почти изцяло руска, като изключим променения двигател на Фиат 124.
  • БАБА
    Отговор
    24 11:23  05.11.18
    Недоумица,с това челно съпротивление,висок клиренс,и форми на струг какво ускорение какви пет лева.Разход на гориво 555 на 100.
  • бат ганди
    Отговор
    25 11:24  05.11.18
    Македонска циганийка, все едно му е помагал оня образ пакистанеца от Дискавъри чанъл, който преобразяваше най-различни бангии, директно с теслата и флекса. Само липсват модни аксесоари, като ресничките напредното стъкло, китениците по седалките и персийските килими на пода, иначе е супер инди.

Напиши коментар:


Публикувай