4 917 18

Сериозни проблеми за Zafira B

Радослав Славчев

Агенцията DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency), която е част от министерството на транспорта на Великобритания, започна разследване на компанията Vauxhall. Марката е обвинена в "безразсъдно игнориране на мерките за безопасност". Ръководството на Vauxhall активно сътрудничи на властите в събирането на доказателства, а обвинението твърди, че са пренебрегнати жалби на много клиенти.

В епицентъра на скандала е второто поколение на Vauxhall Zafira, произвеждащо се през периода 2005 - 2014 година и известно в Европа и у нас като Opel Zafira B. Заради късно отзоваване на дефектните коли са се случили 160 инцидента, при които въпросните миниванове Zafira са се самозапалили в движение.

Ако обвинението докаже вина за Vauxhall, то компанията ще бъде принудена да изтегли от пазара повече от 280 000 коли от този модел. Анализатори на Острова коментират, че ако това се случи, то ще нанесе сериозни щети на британската автомобилна промишленост като цяло.

Първият пожар е регистриран през 2009 година, а след него са се случили поне още 160 подобни инцидента. Лондонската пожарна служба е заявила, че от 2013 е загасила 71 автомобила Zafira. За щастие в инцидентите няма сериозно пострадали и загинали хора. Като причина за пожарите се посочва недобросъвестен ремонт от страна на официалните сервизи на марката.

Самата повреда е в датчик, който предотвратява прегряване. Когато дефектният датчик излизал от строя, в сервизите просто го изолирали и той преставал да работи. Чак през 2015-а компанията обявява сервизна акция, свързана с проблема. Сега всички собственици на проблемните коли са длъжни да посетят сервизните центрове на марката за проверка и безплатно отстраняване на проблема.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Хлопел
    Отговор
    1 10:30  06.11.18
    Няма по гнусно нещо от опеля и по специално от замФирата! Никога хлопел!

    Коментиран от #3

  • 2 10:44  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 3 10:56  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • така е конструирана
    Отговор
    4 10:56  06.11.18
    Тя си е проблемна по рождение!

  • Бутона
    Отговор
    5 11:20  06.11.18

    До коментар #3 от "цистит":

    Циститя, разбери и го проумей с мниатюрното си мозъче - НЯМА ПО-ГНСУ НЕЩО ОТ опеля И ЗАБЛУДЕНИЯ МУ СОБСТВЕНИК!
  • Сплинтър
    Отговор
    6 12:38  06.11.18
    Като цена, качество, надежност Опела е един от най-добрите варианти за българския пазар. Всеки си има вкус и всеки си прави избора каква кола да кара.
  • гфсдг
    Отговор
    7 14:45  06.11.18
    по-голяма глупост не бях чел.. Такъв датчик първо не съществува и 2-ро дори и да има няма как да бъде "заобиколен" в официялен сервиз.. , както и такава кампания от Опел не съществува !!!

    Коментиран от #18

  • Чичо Пенчо
    Отговор
    8 18:10  06.11.18
    Абе Зафирата си е проблем на от как съм я купил само ядове и пак ядове разбирай пари и пак пари.

    Коментиран от #9, #11

  • Алфа Ромео
    Отговор
    9 18:27  06.11.18

    До коментар #8 от "Чичо Пенчо":

    Махни я и си вземи Астра G или Астра H
  • Vauxhall Zafira
    Отговор
    10 19:30  06.11.18
    Ние Българите сме най-компетентни и все знаещи в целия свят.Може би за това сме толкова напреднали във всяка област. Аз карам зафира 1.9cdti 2005г от 2 години и за сега съм доволен от нея.
  • 11 21:26  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • filo
    Отговор
    12 06:33  07.11.18
    Има ли неоплюта кола по тези миризливи форуми? Естествено, че няма.
  • Чичо Пенчо
    Отговор
    13 07:30  07.11.18
    Антонн ти виждал ли си панамера въобще на живо.
  • Мондео
    Отговор
    14 09:52  07.11.18
    Който не знае- става въпрос за термобушон ,който е сложен при якия резистор за намаляване на оборотите на вентилатора на парното. Като се кара часове наред на ниска степен не вентилатора, върху този резистор се отделя голямо количество топлина и особено лятото той прегрява. За тва е сложен термобушон, който като се нагрее много и прекъсва веригата и парното ти остава само на макс степен на вентилатора. Даже на Голф 2 е така и същия темобушон го има и прекъсва. Масова практика е ,като прекъсне да се замости с кабел и пак имаш всички степени на парното. Но тогава стават пожарите,вече няма какво да прекъсне,като се нагрее много. Учудвам се ,че англичаните работят по българската система- мост с кабел.

  • 15 09:57  07.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Мондео
    Отговор
    16 08:55  08.11.18
    Иначе, зафирата е идеална кола. Опела е немския москвич-нали така казвахме едно време. :))

    Коментиран от #17

  • Алфа Ромео
    Отговор
    17 10:27  08.11.18

    До коментар #16 от "Мондео":

    На мен по-скоро VW ми прилича на немския Москвич, Опелите изглеждат прекалено добре за москвич.
  • Астра
    Отговор
    18 22:44  08.11.18

    До коментар #7 от "гфсдг":

    Има проблем с включвател на парното от който тръгва пожар в арматурното табло внезапно.Това се случва често в модели около 2005 .Три коли лично съм видял от една пртида през два месеца

Напиши коментар:


Публикувай