Last news in Fakti

7 Ноември, 2018 10:41 40 742 83

Забраняват старите BMW-та и Mercedes-и в Германия

  • германия-
  • еко стандарт-
  • автомобили-
  • евро 2-
  • евро 1-
  • mercedes-benz-
  • bmw
Забраняват старите BMW-та и Mercedes-и в Германия - 1

След опитите за забрана на стари дизелови коли, сега близо 2.1 милиона автомобила, оборудвани с бензинови двигатели покриващи стандартите Евро 1, Евро 2 или такива, които са без емисионни норми са потенциално засегнати от забрана за шофиране по немските пътища.

Заплахата за спиране от движение на тези автомобили най-вероятно ще бъде въведена първо във Франкфурт от февруари 2019 година, като там се очаква в забранените коли да бъдат включени и бензинови коли със стандарт Евро 3.

Информацията е на германското издание Autobild, като в нея се казва още, че ако тези крути мерки бъдат приети, то те ще засегнат най-старите и най-младите водачи на автомобили в Германия, защото именно те управляват подобни автомобили.

Германците съобщават още, че най-много бензинови коли с тези стандарти са от марките Mercedes и BMW. По-конкретно става дума за моделите Mercedes W 124, Mercedes 190, BMW Серия 3 (E36), BMW Серия 3 (E30), BMW Серия 5 (E34) Porsche 964 и VW Golf VR6.

Ако мерките бъдат приети, то се очаква те да бъдат последвани и от други германски градове. Строги екологични норми започват да се въвеждат не само във Франкфурт и в Хесен, а и в още 28 германски града, в това число и Кьолн, Дортмунд и Хановер.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Перър

    105 235 Отговор
    А при нас кога ще махнат изгнилите кошници от пътя?

    Коментиран от #4, #5, #26, #32, #42, #58, #59, #77, #78

  • 2 Де ке е Морона

    119 46 Отговор
    Един трабант замърсяваше колкото 30 стари мерцедеса....

    Коментиран от #8, #47

  • 3 Антидаунсайзинг

    398 30 Отговор
    Хехехе, корпорациите в действие. С тояга забраняваш последните надеждни талиги. Забележете - дори и германеца кара 20 годишни "ръждиви таралясници". Очевидно не е от нямане на пари, а не иска да кара пластмасова талига с ненадеждна китайска електроника, която го прави постоянен клиент на сервизите.

    Коментиран от #6

  • 4 Ралф

    75 13 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Когато дойдат тези от германия :)
  • 5 куку руку ку

    117 7 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Когато заплатите доближат германските...

    Коментиран от #40

  • 6 JEEP

    111 8 Отговор

    До коментар #3 от "Антидаунсайзинг":

    Принципно си прав, не забравяй обаче и фактът, че доста такива коли се карат с немски номера от хасановци, мюмюновци и др. подобни.
  • 7 Дедо Йоцо

    63 6 Отговор
    Кога ще дойдат на Горубляне?
  • 8 Орган

    85 32 Отговор

    До коментар #2 от "Де ке е Морона":

    Добре де, как го изчисли това, че един трабант замърсява колкото 30 други коли. Вие физика случайно да сте учили. Ако изгориш 1 литър бензин може ли изгорелите газове да са различни, спрямо това коя марка го изгаря ... Дизелгейт е точно за това, те нещата са ясни кой колко изгаря, просто колкото повече харчи една кола, толкова повече изгаря за едно и също разстояние. Та да се върнем пак на твоята тези един трабант с разход 9 градско, как ще замърси повече от един друг автомобил, който харчи 18 градско ? И Да защото съм карал трабант, знам че трабанта гори масло и то е видимо, но това какво общо има с CO2 газовете и моя въпрос отгоре ? Значи субектното усещане ни е, кое е добре и кое зле ... и колкото по-рекламирана е една марка значи е по-добре, това ли са евроценностите ни ?

    Коментиран от #11, #48, #50

  • 9 guest

    35 6 Отговор
    Ограничават - да, но забраняват ?!?
  • 10 Антиелектрика

    168 9 Отговор
    Все си мисля, че има далеч по-важни неща за забраняване като забрана за допускане на вземане на помощи от малолетни майки на 10 деца, забрана за допускане на емигранти В ЕС от Африка, забрана за наказателно преследване на хора защитили дома си и т. н. А като искат екология, просто да задължат собствениците им да си сложат газова уредба. Или могат да си горят газта в ТЕЦ-вете, но не може в колите? Май истинските германци са изчезнали 1945 година, а тези обитаващи сегашните им земи са най-голямата утайка.
  • 11 Химик

    35 13 Отговор

    До коментар #8 от "Орган":

    Само CO2 ли се брои за "замърсяване" според тебе?

    Коментиран от #13, #23

  • 12 John Doe

    28 14 Отговор
    Това си е супер новина! Сега вече ще мога да си позволя нещо от сорта на е30 325. :)
  • 13 Есеец

    15 12 Отговор

    До коментар #11 от "Химик":

    Аз това което чувам да мерят на колите на годишните прегледи е CO2 - но вие явно им мерите рекламата по телевизията и ги оценявате по друг начин.

    Коментиран от #82

  • 14 Не е правилно

    95 5 Отговор
    Не е правилно. Първо, често по-старите автомобили нямат по-висок разход на гориво от т.нар. нови. Второ, защо да не бъде разрешено ползването на по-стари коли с катализатори, които покриват Евро 4 и т.н.? Второ, старите автомобили вече са произведени, по екологично е да продължат да се експлоатират с модификации, вместо да се прави нов автомобил.

    Коментиран от #19, #21

  • 15 Сиромах чалавекК

    44 3 Отговор
    Налазвайте народе, поне старите модели стават(отгледани в Германия!!!), че новите са от трагедия нагоре..Сега ще им паднат цените с по 50-60% надолу и мобиледе е ващо място. Да видите истински коли на по 20 год, а не като тукашните от автокъщите(моргите), 10-ти собственик, скъсаня, ставащи само за скраб и са коли на талон хаха. 275 еuro ноФФ Носс
  • 16 9123нм

    10 37 Отговор
    За скраб директно, да не ни пратят тия кошници на нас само!

    Коментиран от #18, #76

  • 17 Гост

    88 7 Отговор
    Това не е демократично за мен! Трабва да имаш право да караш каквото ти харесва, стига да е технически изправно! Според нормата която покрива, съответно да си плащаш по високи такси и това е, но да не забраняват така! В Германия колко много фенове на старите БМВ-та и Мерцедеси има и ги карат, плюс това М3 и Еволюшъна на Мерцедес са се пртевърнали в йънгтаймери и струват торба с пари! Това си е една секира за голяма част от обществото! А и повечето от хардкор феновете и да имат парите, не биха карали някаква пластмасова еднодневка, защото обичат старите нески коли, които бяха истински!

    Коментиран от #68

  • 18 Йосип Броз Тито

    53 1 Отговор

    До коментар #16 от "9123нм":

    Не, те няма да ни ги пратят, ние ще отидем да си ги купим сами...
    Все пак нашите джамбази ходят там да взимат колите, не ни ги докарват германците, за да ги изкарваш виновни...
    А и старите коли са по-здрави и надеждни, защото нямат електроники.
  • 19 Гост

    33 0 Отговор

    До коментар #14 от "Не е правилно":

    Да, с подобрения, какъв е проблема? Това си е чиста диктатура!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Driving pleasure

    29 2 Отговор

    До коментар #14 от "Не е правилно":

    Човек, може да не е правилно, но тук говорим за много пари, които някой преступник иска да си уреди, и за откровено глупави хора, които се ловят на тия простотии и си мислят, че това променя нещо за околната среда и я прави по-добра... еко терористите са една добре платена мафия, а шараните са просто за ловене... в крайна сметка ако вземат да продават 12чки ли Е30 на добри пари ще си взема...
  • 22 Driving pleasure

    19 2 Отговор
    И кое пък точно не му беше наред на коментара ми? Нямам право да смятам политиците за глупави ли? И тези, които приемат глупостта им безрезервно? Странно - това не са ли постулати на обикновената диктатура?!
  • 23 Driving pleasure

    23 7 Отговор

    До коментар #11 от "Химик":

    Само СО2 е релевантно да се брои, защото СО2 засяга атмосферата и независимо от точката, в която е изпуснат замърсява, еко-терористите точно това не искате да схванете! Ако ти е зор да дишаш в мултимилионния град - носи маска - или се изнеси на село - но да кажеш, че генерирайки нови и нови СО2 извън центъра решава проблема е меко казано глъпаво защото "дишането" ти ще е добре - ама ще си изпържил планетата и ще умреш от безводие глад и ред други гадости! Наистина има нещо сериозно увредено в мисленето на "градските еколози"

    Коментиран от #25

  • 24 Random

    22 2 Отговор
    Как Е34 М50 да покрива Евро 4-5:
    Изпускателен колектор от М54 с два катализатора + още един катализатор в ауспуха, няма значение от какво, но да е по-нов.
    Може конете да паднат с 10-20 но фактически караш кола която замърсяеа колкото 5-10 годишна.

    Коментиран от #75

  • 25 Антиелектрика

    9 1 Отговор

    До коментар #23 от "Driving pleasure":

    Тук не си прав. СО2 нито затопля повече от кислорода, нито му се е повишило съдържанието от 0,039% в атмосферата.

    Коментиран от #27

  • 26 Йордан

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Когато народът успее да си напише името без грешка
  • 27 Driving pleasure

    16 4 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелектрика":

    Охооо повишило се е повишило се е...миналата година за пръв път от 10 години насам имаме покачване на СО2, Увеличението е с 50% по-високо от средното за последните 10 години, а той е основа за парниковия ефект. И тук идва големия тъпизъм имено дизелите помагат а редуцирането му, тъй като изгарят значително по-малко гориво - съответно отделят по-малко СО2 - на тях проблема им е финните частици - но той е проблем само за паплачта натискаща се в мега-градовете. Те каквото и да направят, ако не ползват градски транспорт пак нищо няма да постигнат - 10човека да пръднат и пак ще им мирише и ще им е мръсно - еко-терористите това не искат да хванат!

    Коментиран от #28

  • 28 Антиелектрика

    12 5 Отговор

    До коментар #27 от "Driving pleasure":

    Няма такова нещо. Отвори който си искаш сайт и виж конкретното съдържание на СО2. Бях давал ликове на оня с многото никове, че през периода Карбон е имало 3 пъти повече СО2 от сега, а температурите са били същите.

    Коментиран от #30

  • 29 перко

    3 0 Отговор
    надоло към ирак и другите такива държави ги карат такива и ще има търсене там
  • 30 Driving pleasure

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "Антиелектрика":

    Ето ти един примерен линк, който признава твоето твърдение, но показва, че и аз съм прав: https://www.vesti.bg/sviat/uchenite-uplasheni-ot-metana-i-radiaciiata-co2-rekord-6075556

    Коментиран от #35

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 tate

    7 7 Отговор
    И ся ще се изтрепят нашите джамбази да купуват бараки за по 100 евра Търгаши недни вкараха всичкият боклук на Европа печалбари , да не са живи да си харчат парите !!
  • 34 мда

    30 0 Отговор
    Хъм, как аз замърсявам повече с моята стара кола Е1 с която минавам на година 8000км в сравнение с един нов мерцедес S500 Е6 стандарт който изминава 30000км годишно ?!? Колата докато седи не замърсява но това всички изпускат. Данъка трябва да включва в себе си и изминатите километри задължително.

    Коментиран от #71

  • 35 Антиелектрика

    18 4 Отговор

    До коментар #30 от "Driving pleasure":

    СО2 се редуцира чрез фотосинтеза до О2 от растенията и водораслите. Много добре помня климатгейт, когато хакери пуснаха в интернет мейли от служители по уж проблемите на климата, в които си признават, че съвсем умишлено са манипулирали данните, за да излезе, че има Глобално затопляне. Стига с този СО2, това е абсолютна лъжа, че той затопля повече атмосферата, защото спектралния анализ на кислорода е този, който се сочи за по-загряващ газ от азота. Значи трябва да намалим кислорода ли, защото е 25%? Стига измислици - премислици на хора, чиято цел са само парите.

    Коментиран от #44

  • 36 onq s konq

    15 4 Отговор
    И сега секи ше се метне на теково като моито беенве каде още 5 години имам кредит да връщам заради него????Е тва е тъпо вече!!!!
  • 37 селянин от обеля

    26 2 Отговор
    Ае некои сега да ме осветли по въпроса: кой повече замърсява?

    Ново Ауди Q7 със СО2 190 млг или 25 годишен Голф 3 на /LPG/ газ почти екологично чист със СО2 клонящо към 0

    Коментиран от #39

  • 38 Демократ

    26 2 Отговор
    Па така де няма да карате коли дето издържат по трийсет години кой ще купува еднодневките
  • 39 Антиелектрика

    16 1 Отговор

    До коментар #37 от "селянин от обеля":

    Там е работа, че СО2 на Голфа ти ще е колкото на Q7. Друго е по-чисто на газта - отделя само СО2 без сажди и канцерогени. Избийте си от главата, че най-мръсното е СО2 - това е газ, който отделя всяко живо същество при дишане, включително и растенията.

    Коментиран от #45, #72

  • 40 F1tdi

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "куку руку ку":

    И ще се "кефим" на шофьорлък в буцест кашон с "декорация" от рециклирани кофички за кисело мляко вътре. И да, понеже 90% ще са отново с махнати DPF и катализатори, ефекта ще е сравним с една гола НУЛА! СУПЕР!
  • 41 Грую

    13 5 Отговор
    Продавам Москвич - Евро минус 8, лукс , всичко екстра, кибрит (врътнеш - пали) !
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 дъх на чесън

    11 1 Отговор
    Защо не се вдига шум за екологична норма при работа на газ или метан.Тези "таралясници" са коли, колкото и всеки друг модерен автомобил стига и едните и другите да са технически изправни. Един немърлив или беден човек ще стопанисва еднакво зле и чисто нова и стара кола. Ако собственика е съвестен и може да си позволи нормална поддръжка на автомобила с монтирана "газова" уредба ще покрие всички екологични норми. Производителите и търговците на нови автомобили явно са се засилили да си вдигат таргетите...на фона на манипулирани еко тестове :) ГОЛЕМИ СТЕ!
  • 44 Driving pleasure

    32 2 Отговор

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    Аз лично вярвам в глобалното затопляне и че част от проблема идва от СО2. Не вярвам, че транспортния сектор е виновен нито пък смятам, че мерките взимани от политиците ще решат нещо освен печалбите на някои лобита - в това поне сме единодушни... Както казваш СО2 се абсорбира при фотосинтеза, но е интересно да се види, че няма политик скачащ против автомобилите, който да е казал дайте да спрем изсичкането на горите и да работим за залесяване, за да се увеличи обема на абсорбираните емисии (а залесяването има не само тези функции - то също така намалява пряката слънчева радиация попадаща на земята т.е понижава температурит, играе роля на филтър за водата и регулира водния обмен, заздравява почвата и т.н и т.н....) но всички викат сечете - то има много гора. така че да - тая планета е обречена от алчността на шепа изроди и от глупостта на масите!

    Коментиран от #51, #66

  • 45 Driving pleasure

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Антиелектрика":

    И.. не CO2 на газта е с 15% по-ниска от бензиновата и малко по-малко от дизела, а при работа на биометан говорим за почти никакви емиси...

    Коментиран от #52

  • 46 Мечо Кух

    10 1 Отговор
    ...а новите откога ги забраняват ?
  • 47 F1tdi

    12 1 Отговор

    До коментар #2 от "Де ке е Морона":

    А един кораб за колко трабанта замърсява? Ами една китайска фабрика, бълваща еднодневки?
  • 48 аууууу

    6 3 Отговор

    До коментар #8 от "Орган":

    Ти ако беше виждал какво се налива в резервоара на Трабант нямаше да ръсиш акъл. Все пак горенето на машинно масло си е горене на машинно масло.
  • 49 сталин

    15 0 Отговор
    изключително нагли мошеници са политиците независимо в коя държава.никой не предприема ограничители наредби и мерки срещо некачествените ГОРИВА .
  • 50 нищо субективно

    10 1 Отговор

    До коментар #8 от "Орган":

    Да, може да изгорят пет коли по един литър и да се получат пет различни резултата, зависи от много неща. Разбира се, че трабант с 9/100 е по-вреден от здрав бензин с 18/100. Относно емисиите: СО2 - емисия (не само от автомобили), парников газ касаеща високите слоеве в атмосферата, на която се преписва основно роля в промяната на климата, затова ги мерят и то не само при колите. Дизелови сажди, азотните окиси и токсичните съставки при изгаряне на масло са изключително вредни за хората в населени места. Ако автомобил харчи повече, то той ще отделя повече парникови газове. Независимо от разхода на автомобила - ако хвърля ракообразуващи сажди, азотни окиси, гори масло - изключително вреден за хората в населени места. 10 автомобила с класически бензинов мотор (без директно впръскване), здрави не горящи масло и разход 15/100 отделят значително повече СО2 и са вредни откъм промените в климата, НО нямат сажди и са с пренебрежими нива на NOx, което е по-добре за градска среда. 10 автомобила с дизелов мотор, дори и здрави, но без филтри за сажди и потискане на азотните окиси на които дизелите са царе, дори и със среден разход 6/100 са изключително вредни в градска среда, но заради по-малки разход отделят значително по-малко СО2. А включването на масло в горивния процес от дефект (или както при трабанта да е част от горивото) е изключително токсично независимо от типа мотора.
  • 51 Антиелектрика

    10 1 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Аз пък не вярвам в никакво Глобално затопляне и ти казах защо - нивата му са 0,039% в атмосферата, а когато са били 3 пъти по-високи през Карбон, температурата е била като сегашната: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B1%D0%BE%D0%BD Освен това озонът е кислород и пак се води парников газ. Да не говорим, че ги хванаха как лъжат, но хората винаги са обичали да вярват в апокалиптични сценарии и много бързо забравиха за климатгейт. Дори нивото на световния океан не е мръднало. Ето и лист на сериозни учени, които са против лъжата за Глобалното затопляне: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scientists_who_disagree_with_the_scientific_consensus_on_global_warming Обаче това, че не вярвам, не означава, че не съм за залесяването - напротив, винаги съм твърдял, че вместо за субсидии за електрички, парите трябва да отиват за залесяване.

    Коментиран от #83

  • 52 Антиелектрика

    6 1 Отговор

    До коментар #45 от "Driving pleasure":

    За нулеви емисии може да говорим само при горене на водород. Газта си отделя толкова СО2, колкото и бензина и дизела на единица мощност. Просто сте се вторачили в този СО2 и не правите разлика между него и канцерогенните сажди. Дори през нощта растенията отделят СО2 - дайте да изсечем и без това малкото останали гори. Нещата не са толкова прости, колкото се опитват да ни ги изкарат по медиите.
  • 53 Гост

    13 18 Отговор
    Хората не си поплюват и действат! Тук в БГ всеки може да си кара каквото иска,а когато горивата станат скъпи излиза на “протест” Търсенето определя и цената на предлагането! Забранете дизеловите боклуци и старите таралясници Пт снимката по-горе и ще видите колко по-нормални цени,въздух,пътища и свободно пространство ще имаме! Не може един беден селяндур забит в една малка панелка да има по две ,че и три коли и да претендира за права! Това е анархия! Когато се въведе ред и контрол нещата ще си дойдат по местата! Затова има колелета,метро,автобуси и т.н Вашите предци като са ползвали каруци и са вървели пеша...да не им е било “тоталитарно” и “протестърско”

    Коментиран от #69

  • 54 БАЙ ОНЗИ

    22 3 Отговор
    НЕРАЗУМНИЙ ЮРУДЕ! Не вярвайте на измишльотини! В Германия нещата не са така. ДЪРЖАВА СТИМУЛИРА ХОРАТА СЪС СТАРИ КОЛИ И ИМ ДАВА БОНУСИ ЗА ЗАКУПУВАНЕ НА НОВИ ОТ 5000 ДО 10000ЕВРО. А НА НАС ДЪРЖАВАТА НИ ДАВА СКЪПИ И НЕКАЧЕСТВЕНИ ГОРИВА, СКЪПИ ГРАЖДАНСКИ И ЕКО ТАКСИ И СКЪПИ ДАНЪЦИ! В КАКВА ДЪРЖАВА ЖИВЕЕМ???ДА НЕ ЗАБРАВЯМЕ И ОБЕЩАНИЯТА НА ПРЕМИЕРА, ЧЕ ДОКАТО СА НА ВЛАСТ, НЯМА ДА ИМА УВЕЛИЧЕНИЕ НА ДАНЪЦИТЕ.
    ТОВА ЛИ Е ???
  • 55 Иванов

    4 0 Отговор
    Да идват по-бързо. От кога ги чакаме.
  • 56 4х4

    10 0 Отговор
    Горките германци,да ги ожали човек. Ша одат пеш. Освен да идват тук и да купуват от нашите автокъщи техните си автомобили. Само че, цената вече е друга, защото автомобилите им са обновени,на много по-малко километри,китосани,пастирани,ръжда никъде....А това, че са с изрязани катализатори е за по-добро ускорение...Пък и тия коли вече не пушат...поне докато сменят маслото...
  • 57 Иван

    13 1 Отговор
    За мен статията е погрешно написана !Какво е това глупаво заглавие!Аз живея до Франкфурт и попадам в неговата зона където така или иначе коли с по малко от евро 4 за забранени от години.БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ МАРКАТА.Но ако собственик на стара кола я оборудва с катализатор покриващ еконормата евро 4 то той може да я кара без проблеми.А съм виждал МНОГО автомобили от 90-те и даже от 80-те да се движат във Франкфурт.Друг вариант е когато колата е 30 + години.Ако е в изправност я регистрираш като олтаймер и пак нямаш проблеми.Даже данъка е по нисък.........
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Петър василчин

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Когато през 2 години ми купуваш нова кола!!!
  • 60 БИЛИАНА

    9 0 Отговор
    ЧЕТОХ ВСИЧКО ДОБЪР КОМЕНТАР ИСКАМ ДА ПОПИТАМ НА КОГО НЕ МУ СЕ КАРА НОВА КОЛА НО ПАРИ ОТ КЪДЕ С ТИЯ ЗАПЛАТИ .....
  • 61 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    6 1 Отговор
    Живите вече завиждат на мъртвите
  • 62 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    9 0 Отговор
    Като е толкоз загрижена държавата да ни подарява през 5 годин нова ел кола и зареждането да е безплатно
  • 63 АLFA Q4

    2 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    ТИ ПЪК СИ,,,,, ,,,,, , ЩАСТЛИВ
  • 64 ааааааааааа

    7 11 Отговор
    Браво на германците,няма по-важно от здравето. А за българите -то се вижда 18 годишната отпадъчна кола им е по-ценна от здравето на децата им. Ненормална работа.

    Коментиран от #65

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Алпина машината

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Браво, е вече се разбрахме и ставаме френдове. Значи и двамата се кефим на ДВГ, обаче осъзнаваме, че има глобално затопляне и се коркаме кво да се прави!?
  • 67 Ташунко

    1 8 Отговор
    Абе ора здравето е най-важно! До колкото знам и в Париж ще го въвеждат, стари коли да не се пускат в града. Немците не са глупаци не ги мислете!
  • 68 Бенц

    2 0 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Браво....Това е коментар.Верен и много верен.Запомнете го...
  • 69 F1tdi

    3 1 Отговор

    До коментар #53 от "Гост":

    За ограничаването на дизела съм съгласен. Да го направят 2,50 за сметка на бензина - да върнат честната цена от 1,95. Хората сами ще започнат да виждат превъзходството на бензина. Да въведат затвор за автокъща която махне катализатор. Но ти къде видя "беден селендур с 3 коли"? Нещо май списваш за някой олигарх на ишлеме?
  • 70 месара

    0 1 Отговор
    добре дошли в България!
  • 71 Като домакин

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "мда":

    Повечето изминати километри се таксуват от повечето платени пари за акциз чрез горивата!
  • 72 Като домакин

    1 6 Отговор

    До коментар #39 от "Антиелектрика":

    Растенията не отделят въглероден двуокис, а кислород.

    Коментиран от #73

  • 73 Антиелектрика

    8 0 Отговор

    До коментар #72 от "Като домакин":

    Бъркаш нещата. Растенията отделят кислород, само когато фотосинтезират. Когато дишат, отделят СО2: "Болшинството от растенията в светлата част на денонощието произвеждат кислород, но през нощта в клетките се наблюдава обратен процес на поглъщане на кислород в процеса на дишане. Ето защо в тъмните части на денонощието в жилищни помещения със саксийни растения нивото на кислород значително спада за сметка на произведения въглероден диоксид." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B8%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B5#%D0%94%D0%B8%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D1%80%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0
    Това се учи още в 5-ти клас.
  • 74 ЧЕСТИТО

    1 0 Отговор
    Всичко ще иде за България !
  • 75 Стефанов

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Random":

    И вместо средно инкрайно гърне още 9-10 катализатора и току виж станало чисто ново евро 8 синя плакета. Нищо че при удар с 80 в дърво трябва да идва гражданска да реже половината купе за да изкрат човека от вътре
  • 76 Панаьот

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "9123нм":

    А дано ама надали де да бяхме като сърбите под евро 4 фербот сега ще ги изсипят в българия молдова и украйна сметищта на германия сме
  • 77 Пешо

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Перър":

    Ако взимахме заплати като в Германия, може би нямаше да има толкова много "изгнили кошници", както казваш ти. Защо не купиш нови коли на хората?
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Геро

    3 2 Отговор
    Отново поднесена преувеличена новина.Не се забранява да се карат тези коли просто нямат право да влизат в центъра на града.Спираш окло центъра и ползваш метро
  • 80 Зайко Байко многознайко

    2 0 Отговор
    Забелязвате ли противоречието в маниера на управление на нашата държава. От една страна не забраняват вноса на коли с евро 1 и 2 ,това е за да могат да се съберат парите от регистрацията, от друга страна и в бъдеще ще си не товарят с различни данъци и глоби за замърсяването на околната среда. Т.е. ще ни оставят да си купуваме индулгенции за прегрешението, че колите ни замърсяват околната среда. Идеята обаче е да не спира паричният поток, към джобовете на управляващите!
  • 81 Зайко Байко многознайко

    2 0 Отговор
    Забелязвате ли противоречието в маниера на управление на нашата държава. От една страна не забраняват вноса на коли с евро 1 и 2 ,това е за да могат да се съберат парите от регистрацията, от друга страна и в бъдеще ще си не товарят с различни данъци и глоби за замърсяването на околната среда. Т.е. ще ни оставят да си купуваме индулгенции за прегрешението, че колите ни замърсяват околната среда. Идеята обаче е да не спира паричният поток, към джобовете на управляващите!
  • 82 Спец по химия

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Есеец":

    CO се мери на гтп .
  • 83 Човека

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Единствените разумни и обосновани коментари са на антиелектрика. Всички други пишете да убивате времето. И сами не си вярвате ама на да напишем нещо.