3 389 34

Tesla вече струва повече от BMW

Георги Касабов

Пазарната капитализация на Tesla Motors надхвърли $60 млрд. (€52.9 млрд.) и компанията на Илон Мъск стана четвъртият най-скъп автопроизводител в света, изпреварвайки BMW AG ($59.7 млрд./€52.6 млрд.), съобщава Electrek. Преднината на Daimler AG ($63.7 млрд./€56.2 млрд.) също изглежда преодолима.

Meanwhile $TSLA crosses BMW in market Capitalization.
Now the 4th most valuable Automaker in the world !! pic.twitter.com/LgM2jQj6WV

— FutureIsTesla (@ATeslaFanatic) 7 ноември 2018 г.

Миналата седмица Tesla обяви, че е излязла на печалба за пръв път през третото тримесечие на годината. Това доведе до поскъпване на акциите на компанията, докато BMW отчете спад в печалбите с 8.7% въпреки повечето продадени коли. Немците обясняват това с инвестиции в в развойна дейност.

Tesla, чиито производствени неволи с евтиния Model 3 и харчене на милиарди с безпрецедентни темпове надигнаха вълна от прогнози за неминуем фалит, успя да достигне планираните тиражи. В момента компанията на Илон Мъск произвежда със скорост 360 000 електромобила годишно.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Електрошок
    Отговор
    1 11:25  09.11.18
    Малий!!!"немците обясняват това с развитието на развойна дейност"".Чекаме големи изненади от германските автомобилни фирми.
  • Да да
    Отговор
    2 11:30  09.11.18
    Къде са икономическите експерти от Факти,да ни обяснят как Тесла е балон,който скоро ще се спука? Може и техническите и еко инспекторите да се намесят колко нерентабилно и мръсно е производството на Теслите! Добре че сме сляпо вярващите в свети Илон,та да поддържаме култа към сектата му! Сега питам - Защо не си поддържате култа към ВМЗ ? Все пак кафето в техните сервизи е уникално !

    Коментиран от #5, #11

  • гост
    Отговор
    3 11:31  09.11.18
    Капитализацията на Daimler AG включва и поделението за товарни автомобили , така че ако гледаме само леки и лекотоварни е даже по-малка от БМВ , за Тесла е ясно !!!! Но и с товарните няма да е за дълго , хахах !!

    Коментиран от #10

  • гост
    Отговор
    4 11:43  09.11.18
    Даймлер до края на годината е паднал и той под батерията на Тесла. Догодина и ФВ и остава само Тойота. Но къде са тези марки и къде са двата завода на Тесла. Другите имат десетки заводи с милиони коли на година. Самият Мъск каза, че му е дошло в повече и реорганизацията е в полза на компанията, но целите си остават: завод в Китай, в Европа модел У е на път както и брутален пикап. 500км от 2020 ще са стандарт, нещо, което беше немислимо преди Тесла.

  • Дрогирано африканче
    Отговор
    5 11:48  09.11.18

    До коментар #2 от "Да да":

    След малко ще се появят.Това е най-добрия екип от спецове във "Факти"-антиелектрици,димовци и смоговци с квадратни и кръгли чела.

    Коментиран от #7, #25

  • Хюстън
    Отговор
    6 11:54  09.11.18
    така сипеха хвалебствия и за Енрон, а пък тя стана една...

    Коментиран от #17

  • Преминаващ
    Отговор
    7 12:17  09.11.18

    До коментар #5 от "Дрогирано африканче":

    Към тях може да се добави и onq s konq.
  • Driving pleasure
    Отговор
    8 12:21  09.11.18
    ако ще и 300 милиарда да е - кочината никога няма да стане на кола!

    Коментиран от #16

  • 12345
    Отговор
    9 12:26  09.11.18
    Ще видим какво ще стане след 2-3 години. Тесла вече предлага автомобили на склад. Защо ли? Продажбите и са основно в САЩ. Илончо вече не е главен изп.директор. Сложи на поста бушон. Арабите, който щяха да купят половината акции се оказаха мокър Илончо съм. Та така.

    Коментиран от #14, #20, #31

  • Driving pleasure
    Отговор
    10 12:28  09.11.18

    До коментар #3 от "гост":

    Тесла е и слолар сити и суперчардж - всъщност от последните идва и печалбата ма карай де, порадвай се още малко

    Коментиран от #18

  • Driving pleasure
    Отговор
    11 12:50  09.11.18

    До коментар #2 от "Да да":

    Апропо кога друсаното африканче създава Тесла знаеш ли?

    Коментиран от #34

  • Не не
    Отговор
    12 13:00  09.11.18
    Това няма никакво значение. Ето Тойота например е двойно над Волксваген. Нито имат нещо повече като технология, нито продават повече, нито печелят повече, нито имат повече пари. Аз не избирам кола по това каква капитализация има фирмата... Това се гледа от инвеститори. То и макларън нямат никаква капитализация в сравнение с тесла, ама...

    Коментиран от #19

  • бял нангал
    Отговор
    13 13:26  09.11.18
    не вервам неква тесла да струва повече от бенвето на onq s konq оно е бесценнно само деспасирате ората с такиа нофини деее-спасито
  • 23456
    Отговор
    14 13:33  09.11.18

    До коментар #9 от "12345":

    След две години ще си караш същия бидон!Защо ли!?
  • ванката
    Отговор
    15 13:45  09.11.18
    колко са заблудени горките електрокаристи...
  • Електрошок
    Отговор
    16 13:55  09.11.18

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Прав си!Кочината никога няма да стане кола!Друго се е да се появи масълце в антифриза,гарнитурка да пробие,ремъче да се скъса,дюзичка да се прецака,стартерче да изцвили на умряло или любимото ми леко задиране на биелен лагер.
  • Зорлем
    Отговор
    17 13:56  09.11.18

    До коментар #6 от "Хюстън":

    Не се хаби. Госта, Електрика и компания история не четат. Те са визионери и гледат само в бъдещето. Погледната отстрани, тази работа с капитализацията е доста странна щом като Тесла с толкова зор, инвестиции и т.н. струват, колкото струва и да речем Xiaomi, които дори не са кой знае колко водещи в тяхната си област и общо взето стоят встрани от медиите. Още по-смешното е, че Юбер, което на практика е просто едно приложение за телефон, също е по-скъпо от Тесла. И докато Юбер да речем, може да се каже, че имат нещо повече от едно мобилно приложение, интересно как "гост"-а ще обясни защо например Туитър е с капиталозация наполовина на Тесловата? Явно и Туитър стискат някакви супер-мега-ултра иновации, или са направили някакви невероятни инвестиции и се очаква в бъдеще да се къпят в приходи...

    Коментиран от #21

  • гост
    Отговор
    18 14:09  09.11.18

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Верно ли бе , това ще е новата опорка явно , хахахах !!! За твое най-голямо съжаление суперчарджърите даже не са отделна фирма , да не говорим , че никога не са били "печеливши" ! Ще станат такива едва след две три години , когато повечето ще са изплатили инвестицията си , тъй като и сега повечето зареждащи на тях са с доживотно БЕЗПЛАТНО зареждане , да не говорим , че и тия дето си плащат са на субсидирана цена !!! Като станат 2-3 милиона тези които си плащат , щото и за Модел 3 и Y има опция за безплатно с доплащане към първоначалната цена , тогава може да говориш за печалба ! И целта на Тесла никога не е била да печели от тях , достатъчно е да са на нула или малка загуба , по-важното е да са осигурени клиентите със зарядни ! А за солар сити пък още по-малко ! И много лесно можеш да видиш откъде са приходите , достатъчно е да можеш да смяташ !! Хората са ти написали в отчета приходите и продадените бройки , не можеш ли да сметнеш отговарят ли си , хахахах !!!
  • гост
    Отговор
    19 14:34  09.11.18

    До коментар #12 от "Не не":

    Е тука вече не позна , ама много !!! Може да не продават повече и като бройки и като оборот , обаче печалбата на Тойота като процент е една от най-големите в автомобилния бранш и то от години , за разлика от ВАГ , където от години се продава направо на загуба , само и само да се пишем "голям производител" !!! И именно затова и капитализацията на Тойота е два пъти по-голяма и то не от десет марки като ВАГ !! Да не говорим , че вместо на "чисти дизели" от години залагат на други неща , което и ще има значение за в бъдеще !! И то без всеки ден да обясняват по медиите като ВАГ какво ще, ще, ще , ама засега кръгла нула !!!!
  • гост
    Отговор
    20 14:40  09.11.18

    До коментар #9 от "12345":

    Я пак какъв НЕ БИЛ "Илончо" ???? Май тотално почваш да бъркаш мокрите си сънища с реалността , хахахах !!!! И за арабите не знам , ама голяма инвестиционна компания , един от най-големите акционери с почти 8% в Тесла само преди седмица ОФИЦИАЛНО обяви , че са готови да вложат колкото е нужен капитал (дори милиарди) и подкрепят на 100% плановете на Мъск за развитие ! И това си пропуснал май , то колко още работи си пропуснал , хахахах !!!
  • гост
    Отговор
    21 14:59  09.11.18

    До коментар #17 от "Зорлем":

    Ами всичко което си написал си има много логично обяснение , ама трябва да не си невеж и най-вече пристрастно предубеден !!! Оценката на една компания на борсата показва ПРЕДИ ВСИЧКО потенциала и за бъдещ растеж и печалби , тоест "невежите" борсови акули НЕ ВЯРВАТ в тези потенциали на любимите ти немци , но за сметка на това доста вярват в такъв потенциал и при Тесла и при изброените Xiaomi и Uber !! И Uber например има два пъти по-голяма капитализация от ВАГ , да не говорим за Мерцедес и БМВ , за които накуп даже е почти два пъти по-голяма !! Защото на всички е ясно , че бъдещето е на споделени електромобили , където "приложението за смартфон" е на десетки години ПРЕД твоите "стогодишни" !!

    Коментиран от #22

  • Зорлем
    Отговор
    22 15:37  09.11.18

    До коментар #21 от "гост":

    Ама това същите тези борсови акули ли са, които вярвха в "потенциалите" на Енрон, Уърлдком, Бърни Мейдофф, всичкото "дот ком", "Credit Default Swap"-овете и т.н., и т.н?

    Коментиран от #23

  • гост
    Отговор
    23 16:47  09.11.18

    До коментар #22 от "Зорлем":

    Само дето тия дето си ги изредил са ДОКАЗАНИ финансови измами с дела и хора в затвора след тях !!! Айде за Тесла ми еясно мнението ти , ама и за немците ли така , хахахахха !!!!
  • Зорлем
    Отговор
    24 17:18  09.11.18
    Първо, спорно е кой е измамник, кой е в затвора и кой какво е доказал. Второ, как пък реши, че защитавам капитализацията на някой? Толкова ли не схвана, че ти обяснявам, че по принцип в днешно време пазарната капитализация е термин без особен смисъл и значение и поради това ти се присмивам на хвалбата за това колко много струвала Тесла на борсата. Като ти е толкова присърце колко струва Тесла (тази седмица!!!), нещо не помня да съм те виждал да обясняваш колко са велики по-миналата седмица, когато акциите им бяха около по 270 долара? Изобщо, с две думи днес струват 60 млрд., утре 100, вдругиден 10 и така, ама то простите хора на шаренко се радвате, какво да ви правим. Същински футболен фен си, само дето вместо да гледаш мач и да викаш за тия със сините или червените фанелки, ти гледаш тиковете от Ройтерс/Блумбърг и стискаш палци "твоите" да спечелят. Умопомрачително интелигентно занимание и забавление ти казвам!
  • Антиелектрика
    Отговор
    25 17:45  09.11.18

    До коментар #5 от "Дрогирано африканче":

    Защо ме намесваш в безсмисления си коментар? Нито ме вълнува капитализацията на Тесла, нито колко тека е правил Мъск с Амбър Хърт, нито някога съм ги коментирал!
  • Тесла е бъдещето
    Отговор
    26 18:01  09.11.18
    Тесла е бъдещето, а БМВ славното минало. Няма по яко от това в гаража да имаш една Тесла и едно старо дизелово БМВ 324 или 524 чист дизел, което да върви на отработено олио. Чиста работа. Може би.
  • Бухахахахахха
    Отговор
    27 21:02  09.11.18
    завод в Китай, в Европа модел У е на път както и брутален пикап. 500км от 2020 ще са стандарт.......ЮХУУУУУУ,сега вече има и пикап.Супер,утре самолет,ракета на ток дори най-новото.....токов генератор произвеждащ дизел.Бухахахаха.Най ми харесва стандарта,500км.При мен сега заредих и пише....1200км оставящи.Вярно,че на магистрала но пак е нещо.От утре влизам в стандарта и ще зареждам на половина за да съм солидарен с Илончо.Бухахахаха.Да ти имам и стандарта.Бухахахах

    Коментиран от #28

  • Стандарти
    Отговор
    28 21:29  09.11.18

    До коментар #27 от "Бухахахахахха":

    Тесла имаше пробег от 500км още през 2012г. Стандарт през 2020 става за ОСТАНАЛИТЕ, само заради догонването на Тесла, ама СТАНДАРТЪТ НА ТЕСЛА за 2020г. става 1000км. Честито на "догонващите"!

    Коментиран от #29

  • Plameni
    Отговор
    29 09:03  10.11.18

    До коментар #28 от "Стандарти":

    За какво ти трябва по- скъпа, по-тежка,по- голяма батерия ,след като 95% от пътуванията на дълги разстояния са до 400 км.
  • Аре бегай
    Отговор
    30 20:48  10.11.18
    Хвърчащи борсови хартийки.

  • TSLA
    Отговор
    31 01:33  11.11.18

    До коментар #9 от "12345":

    "Арабите, КОЙТО" ?!? Ти явно си от ония, дето викат "кой сме ние"... Е, аз не знам "кой" сте вие, ама знам, че с такива като вас сериозни теми не обсъждам :) "завой", "батерий" олеле майкоо :D
  • гощо
    Отговор
    32 08:52  11.11.18
    Кой нормален човек ще си купи Тесла бе?!?! Аз само един познавам който се обърка нещо и след 3 месеца висене по сервизи и дефекти я върна. Вие си лайте тука колко щете. Нали никой не си мисли,че Тесла е нещо жестоко.Като почнат водещите немски марки да се занимават по сериозно с електрокари тогава ще видим кой какво и защо.
  • Хехех
    Отговор
    33 17:36  11.11.18
    Стоя тука и си мисля абе те я Европа какво им трябва че сами си създават еко стандарти евро 123456 ,че сами да си съсипват икономиката и тия най големите доставчици на петрол са такива идиоти те им обясняват как с двигателя с вътрешно горене е свършено те вдигат постоянно цената на петрола нещо ми се струва доста криминално .
  • Да да
    Отговор
    34 19:21  11.11.18

    До коментар #11 от "Driving pleasure":

    Изобщо не ме интересува кога е направил Тесла! Аз съм прагматичен човек и като си купувам хляб,не питам продавача от коя лаборатория са взели семето и кога! Ако е вкусен и безвреден го ям,ако не го оставям на бедняците.

Напиши коментар:


Публикувай