4 909 43

VW ще цака Tesla с електромобил за €20 хил.

Георги Касабов

Базовите версии на някои модели от бъдещата електромобилна гама на Volkswagen ще струват под €20 000, съобщава Reuters, като се позовава на източници от немския концерн. Целта е да се предложат возила, които да конкурират ефективно продукцията на Tesla, за да се запазят работни места в Германия.

VAG се опитва да навакса изоставането си в областта на електрификацията и трескаво преоборудва три от фабриките си за производство на коли на ток. Ключова роля в плана за адаптиране към новите реалности в индустрията играе масов модел, от който да се продават поне по 200 000 бройки годишно.

Според Reuters съдбата на електромобила, известен към момента само като "MEB entry", ще бъде основна тема на събранието на надзорния съвет на Volkswagen на 16 ноември. Немците искали той да струва поне $10 000 по-евтино от Chevrolet Bolt и $12 000 по-малко от Model 3.

Електрическата гама на VW ще покрива и други сегменти. I.D. Aero ще се произвежда в завода, в който се сглобява Passat, и също ще бъде седан от среден клас. Бусът I.D. Buzz пък ще се сглобява в Хановер, където се прави Transporter, а компактният хечбек I.D., който излиза през 2020 г., ще бъде последван и от кросоувър I.D. Crozz..

Стратегията на Volkswagen е да бъдат избегнати масови съкращения след предстоящата забрана на дизеловите автомобили в Европа. По оценка на профсъюзите без прехрана могат да останат 436 000 от 600-те хиляди работници в немската автомобилна индустрия.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Емил
    Отговор
    1 14:28  09.11.18
    Всички самовлюбени, загърбващи бъдещето и новите технологии, ги чака фалит! Тесла доказаха, че може да има перфектен ел. автомобил и вече никой не може да спекулира с глупави "научни" доказателства!

    Коментиран от #6

  • цистит
    Отговор
    2 14:37  09.11.18
    с тая грозотия ще ги надцака само на белот

    Коментиран от #7

  • Браво на VW
    Отговор
    3 14:38  09.11.18
    Браво на Фолксваген. Тесла успя, това беше целта.
  • Гост
    Отговор
    4 14:38  09.11.18
    Не се изказвайте. Времето ще покаже кой прав, кой крив .... това с тези батерии не може да е решение. Какво ще стане при 200млн автомобила в световен мащаб ? колко батерии трябват ? САЩ/Тесла гледат само печалби...никога не биха пробили на пазара без огромните държавни помощи и лобистки закони!

    Коментиран от #10


  • Ганю Ганев
    Отговор
    5 14:46  09.11.18
    Екологично чист автомобил ще бъде този, който се задвижва с метан от семейната тоалетна(септична яма).
  • Язе
    Отговор
    6 14:47  09.11.18

    До коментар #1 от "Емил":

    Имало перфектен електромобил?????Само ако можеш да ми кажеш кое му е перфектното,че не съм запознат?Далеч е от повечето данни на стандартен автомобил.
  • Гост
    Отговор
    7 14:48  09.11.18

    До коментар #2 от "цистит":

    То, щото пък ти си много хубав! Пазарът ще покаже, а не ти, със субективното си мнение! Явно бъдещето върви към електрификация. Аз съм за - по-прости конструкции, по-тихи. Ако решат проблема с пробега и утилизацията, станат финансово атрактивни - защо не?!
  • Язе
    Отговор
    8 14:51  09.11.18
    Това на снимката(рисунка)е много по-добре от Тесла.Малка колица,подходяща за града където всъщност е силата на една електрокола.За дълги преходи в момента ДВГ е незаменимо.
  • еявея
    Отговор
    9 15:02  09.11.18
    VW ще ги осъдят за дъмпинг на цените, ако това стане реалност. Няма как да изкарат конкурент на Тесла Модел 3 и да е 20,000 към днешна дата.
  • DARK
    Отговор
    10 16:13  09.11.18

    До коментар #4 от "Гост":

    Сигурно така некой с кон и каруца като тебе ама преди 110 години си е мислил за тогавашните бръмчащи на бензин 3-колки и 4-колки , тия нема как да ги направят масови къде ще ги зареждат , от де тоя петрол като нема находище в близките 3000км па и кой ще им го прави на бензин.Блаженни са невежите ама няма нищо по страшно за човечеството от ограничени хора.

    Коментиран от #11, #13

  • Зорлем
    Отговор
    11 16:34  09.11.18

    До коментар #10 от "DARK":

    А по същото време някой такъв като теб е гледал цепелините и се чудел и маел как "го измислил германеца" и е обяснявал на тези с каруците и конете как скоро всички ще летим на такива летящи кораби. Та кое да ни накара да считаме, че историята ел. колите ще повтори тази на ДВГ колите, а не на цепелините?
  • VW кога
    Отговор
    12 16:40  09.11.18
    Хайде, откога чакаме, всичко е в неопределеното "ще".
  • Антиелектрика
    Отговор
    13 17:14  09.11.18

    До коментар #10 от "DARK":

    Много се забавлявам как служителите от НПО-то се опитват да пробутват едни и същи лъжи. Преди 110 години е имало електрички и въпреки това ДВГ се е наложил. Та докато електричеството се добива чрез химична реакция, нищо иновативно не правим.

    Коментиран от #14

  • DARK
    Отговор
    14 17:30  09.11.18

    До коментар #13 от "Антиелектрика":

    НПО? а ти си от ПО ГРоБ например? . И какво като е имало електрички тогава като я е нямало литиево йонната батерия каква мисъл точно се опитаха да вържат 2-та неврона не разбрах? Както и да е благодарение на Тиквоча от догодина така или иначе , ще ни е по скъпо на всички да си караме барутниците. Радвам се , че се забавляваш докато те чукат с 200% акциз за всяка капка гориво наведи се още и ми се посмей.

    Коментиран от #15

  • Антиелектрика
    Отговор
    15 17:59  09.11.18

    До коментар #14 от "DARK":

    Ами двата ми неврона май са достатъчно, за да мога да пиша доста по-правилно от теб - явно при теб е само един :))))))))))))))))))))))))) И какво общо има демагогията на миксерите с ГЕРБ - толкова ли си елементарен? Пък сигурно литиево-йонните батерии не произвеждат електричество чрез химична реакция, а го събират от космоса, нали - хахахахахаххааха Сега спокойно може да кандидатстваш за наивник на годината, защото няма кой друг да ти се върже на глупостите, че само бензина има акциз. Само, че електрическата енергия също подлежи на акциз - чети и реви колко си наивен: "Чл. 2. На облагане с акциз подлежат: 1. алкохолът и алкохолните напитки; 2. тютюневите изделия; 3. (доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) енергийните продукти и ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА ЕНЕРГИЯ;

    Коментиран от #16

  • DARK
    Отговор
    16 18:16  09.11.18

    До коментар #15 от "Антиелектрика":

    Я кажи на мама да ти даде сметката да видиш колко лева плаща тя акциз на държавата за мегават час щото очевидно не го плащаш ти :) После като видиш 0.00лв. в полето можеш да почнеш да търсиш в google :)

    Коментиран от #17

  • Антиелектрика
    Отговор
    17 18:21  09.11.18

    До коментар #16 от "DARK":

    Предпочитам на твоята да кажа, че явно не си е свършила работа с възпитането ти. Но може би ти е трудно да проумееш, че парите от акциза за горивата няма как да бъдат изпуснати и веднага ще се наложи такъв акциз на електроенергията щом миксерите станат масови, че да компенсира парите в хазната. Това е закон драги, не свободни съчинения и вярва в елементарна пропаганда за безплатен обяд.
  • Акциз
    Отговор
    18 18:53  09.11.18
    Акциз се начислява при първата продажба на акцизна стока. Няма продажба, няма и акциз. Ако сам си произведеш токът или работодателите, хипермаркетите, хотелите или който и да е ти го подари - АКЦИЗ НЯМА КАК ДА БЪДЕ НАЧИСЛЕН.

    Коментиран от #21

  • Язе
    Отговор
    19 19:10  09.11.18
    Някои си мислят,че ще таковат Дявола във въздуха и ще минат метър.Безплатен обяд няма.Ако ел.колите станат масови тока ще е не по-малко от 50ст до 1лв за kWh.Като сложиш пренос,мреност,мощност и още един куп такива щуротии за 100kWh ще плащаме по 200-300лв сметка.Ай честито.

    Коментиран от #20

  • Или поне милион!
    Отговор
    20 19:21  09.11.18

    До коментар #19 от "Язе":

    Има ли поне грам мисъл в числата които цитираш или ти ги спуснаха отгоре? Би ли облякъл мнението си поне с малко логика откъде ще дойде поскъпването на тока, като всички говорят за поевтиняване?

    Коментиран от #24

  • Антиелектрика
    Отговор
    21 19:30  09.11.18

    До коментар #18 от "Акциз":

    Акциз се начислява на единица количество (литър, кутия или kW), а не при първа продажба. Пък кой ще ти даде да си произвеждаш тока сам без акциз ако си хипермаркет или хотел? То ако беше така, те и алкохола щяха да си произвеждат сами, ама за това си има минимални количества, които не се облагат. Така ще стане и с тока - необлагаеми ще са ти 20 kW да кажем и останалото ще си го плащаш като поп. Пък и колко са тези, които ще могат да си позволят да си сложат фотоволтаик за 3-4000 лева, след като повечето от българите карат коли на по-ниска стойност? Изобщо кой нормален човек може да повярва, че държавата ще се лиши от 5 млрд лева току така?
  • Акциз
    Отговор
    22 19:46  09.11.18
    Това с акцизите може да стане реалност, когато автомобилът с ДВГ заема само 20% от движещите се по улиците автомобили и свръхпроизводство на ток от ВЕИ при затворени ВСЯКАКВИ горивни електроцентрали. Дотогава здравето ще е с по-голям приоритет, заради здравните разходи: Между 14 000 и 18 000 са смъртните случаи годишно в България вследствие на високите нива на замърсяване с фини прахови частици. Данните са на Световната здравна организация, съобщени от заместник-министъра на здравеопазването Светлана Йорданова. Тя взе участие в експертен форум, посветен на темата за нуждата и необходимостта от чист въздух в София. Йорданова изтъкна, че 97,2% от българите са изложени на наднормени средногодишни нива на прахови частици, а София е най-замърсената столица в ЕС. Измерванията показват, че гражданите в цялата страна дишат въздух, който СЗО определя като вреден за здравето.Йорданова поясни, че според доклада на Европейската комисия от февруари 2017 г., разходите в България за здравеопазване, произтичащи от замърсяване на въздуха, са над 3 млрд. лева годишно.

    Коментиран от #23, #26

  • Зорлем
    Отговор
    23 19:52  09.11.18

    До коментар #22 от "Акциз":

    Това за приоритета на здравните разходи е ирония, нали?
  • Язе
    Отговор
    24 20:29  09.11.18

    До коментар #20 от "Или поне милион!":

    Никой не ми е спуснал нищо.Кажи кой говори за поевтиняване?От къде ще дойде това поевтиняване?От къде?Кога за последно на тока е падала цената?Да ти кажа ли-никога.

    Коментиран от #25

  • Или поне милион!
    Отговор
    25 20:53  09.11.18

    До коментар #24 от "Язе":

    Зависи какво разбираш под цена на тока. Аз ти говоря за себестойността на електроенергията, която пада с всяка изминала година, а не за цената за краен клиент. Това са две различни неща. Колкото по-висока е цената за краен клиент, толкова тези крайни клиенти ще са по амбицирани да си произвеждат тока сами, защото цените на оборудването за собствено производство на ток пада всяка изминала година.

    Коментиран от #27

  • Антиелектрика
    Отговор
    26 21:11  09.11.18

    До коментар #22 от "Акциз":

    О, разбира се, че като минем на миксери няма да има фини прахови частици. Това гуми, асфалт, накладки и прах от улиците ще изчезне, защото електричките летят. То бива глупости, ама чак толкова не бива!

    Коментиран от #28

  • Язе
    Отговор
    27 21:17  09.11.18

    До коментар #25 от "Или поне милион!":

    Сега първо за какво точно говориш,че нещо се пообърка.Мен не ме интересува себестойността,аз съм краен клиент и това,че себестойността му паднала мен не ме грее. Плащам крайната цена и досега поевтиняване никога не е имало.Как точно да си произвеждам сам тока викаш?Аз съм в пет етажен блок и трябва да питам комшиите,дали мога да наредят фотоволтаици по цялата сграда примерно?Все едно да си спра водата и да събирам дъждовна за нуждите ми.
  • Акциз
    Отговор
    28 21:21  09.11.18

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Изкара логика! След като растенията отделят СО2 през нощта, дай да ги изкореним всичките? Електромобилите, намаляват ФПЧ въпреки че и те отделят минимални количества, точно както растенията намаляват СО2, въпреки че и те отделят минимални количества. ФПЧ на дизелов автомобил които си изброил, са миниатюрна част в сравнение с това, което излиза от ауспуха му, а накладките му отделят десетки пъти повече ФПЧ Вв сравнение с електрически автомобил с рекуперация.

    Коментиран от #29

  • Антиелектрика
    Отговор
    29 21:47  09.11.18

    До коментар #28 от "Акциз":

    Значи признаваш, че СО2 се редуцира от растенията? Брех да му се не види, сигурно си се объркал, че го признаваш - хахахаххаха Но както винаги си в грешка за ФПЧ - те са си тук и дори едни учени от Единбург са доказали, че при миксерите са повече. Точно заради по-лесното износване на гумите, накладките и асфалта са установили, че миксерите отделят с 5% повече ФПЧ - https://www.168chasa.bg/article/6691403 Ама кои ли са те, че да ти казват на теб, анонимния активист в НПО-то БАЕПС?!

    Коментиран от #30

  • ФПЧ
    Отговор
    30 07:56  10.11.18

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Не си ли разбрал, че грешката винаги е при тебе, защото ти липсва критично мислене и се ловил на фалшиви новини като риба на бастун? Сега остава да повториш твърдения си, че графита, графенът и диаманта имат абсолютно еднакви физични и химични свойства и даже са едно и също нещо, защото спектрални в анализ показва, че са съставени от водород. Честито на евентуалната ти бъдеща годеница, която ще получи годежен пръстен от въглен или в най-добрия случай графит. В нито една новина за ФПЧ която съм прочел, не е отчетено нито рекуперативното спиране, нито съвършеното управление на въртящия момент непозваляващо превъртане на гуми при потегляне въпреки в пъти по-големият въртящ момент на електрическия двигател. Не е отчетено и равномерното разпределение на теглото върху осите и ниския център на тежестта. Факт който допринася за здраво и равномерно стъпване на пътя при всякакви условия и съответно много по-рано едно и по-малко износване на гумите. Почти всеки нов електромобил има функция one pedal driving, която позволява шофиране само с педала на газта в 90% от случаите, включително в града. Статиите се обосновават ЕДИНСТВЕНО И САМО с по-високото тегло на електромобилите и пренебрегват всичко останало. Съвсем скоро и теглото ще се изравни заедно с цената. Модел 3 вече тежи почти колкото автомобил с ДВГ с подобни параметри, а изминава 530 км в реални условия.

    Коментиран от #31, #34, #35

  • Поправка
    Отговор
    31 08:03  10.11.18

    До коментар #30 от "ФПЧ":

    УПС, грешки при писане ...защото ти липсва критично мислене и се ловиШ на фалшиви новини като риба на бастун?Сега остава да повториш твърдения си, че графита, графенът и диаманта имат абсолютно еднакви физични и химични свойства и даже са едно и също нещо, защото спектрални в анализ показва, че са съставени от ВЪГЛЕРОД. ....Факт който допринася за здраво и равномерно стъпване на пътя при всякакви условия и съответно много по-РАВНОМЕРНО и по-малко износване на гумите.
  • Зорлем
    Отговор
    32 09:31  10.11.18
    Аха, положителните новини за електричките са истински, а отрицателните са фалшиви. Разбрах!
  • Глупко
    Отговор
    33 09:54  10.11.18
    Пичове истински ме развеселихте! Както и ме информирахте
  • 34 11:32  10.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Антиелектрика
    Отговор
    35 12:12  10.11.18

    До коментар #30 от "ФПЧ":

    Странно защо ми изтриха пак поста, след като перефразирам твоите думи. Малко ми развалиха позитивното настроение след като отново ме разсмя с поста си - хахахахха Та доста ми стана смешно как не може да проумееш, че диаманта и графита имат един и същ спектрален анализ и как се опитваш да извъртиш думите ми: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8A%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B4 Ама карай да върви, кои сме ние и учените от Единбург, че да спорим с теб и брътвежите ти? От акциза, скочихме на ФПЧ и като не ни отърва, че има изследвания, които опровергават и това, веднага включваме спектралния анализ - хахахахахаха
  • ФПЧ
    Отговор
    36 15:59  10.11.18
    Ами точно заради тази твоя Мания да промениш фактите говоря. Има ли еднакъв спектрален анализ значи имат еднакви физически свойства? Дали едното има общо с другото? Дали озона и кислорода имат еднакви физични свойства? Според тебе да, ама в реалността нямат. Я пак погледни и намери поне една статия за тези учени от Единбург които да са взели предвид рекуперацията при спиране при електромобилите? За да изкараш най-голямото предимство при спиране на електромобилите недостатък, или трябва да си много прост или да смяташ другите за такива? Ти от кои си? От първите или от вторите? Хайде не се опитай да не правиш нас на прости. Не може само от сравнение на теглото на два автомобила да се правят някакви изводи, без да се вземе предвид начинът им на спиране. Повечето електромобили се рекламират че са с "вечни накладки", защото почти не се ползват, а умниците от Единбург решили че при електромобилите накладките се износвали по-бързо, защото били по-тежки. Хайде прояви малко критично мислене и отсей истината от лъжата. При тебе това е невъзможно защото не притежаваш критично мислене! Ти се водиш само от предразсъдъци и са верни "фактите" в които вярваш, дори само 1% от хората да ги твърдят, а другите 99% да казват че не са вярни.

    Коментиран от #37, #38

  • Антиелектрика
    Отговор
    37 17:44  10.11.18

    До коментар #36 от "ФПЧ":

    Така ли съм казал? Интересно къде и кога съм го казал, че спектралния анализ означава еднакви физични свойства? Всъщност така и не проумя, че теорията за Глобалното затопляне се базираше само и единствено на спектралния анализ на кислорода. А и гледам, че поста ти отново "изобилства" с конкретика :)))))))))) Крайно време е да отидеш и да им обясниш на онези тъпаци от Единбург, как нищо не разбират и как миксерите спират само с някаква си еякулация, нищо че тя работи само при лабораторни условия - хахахаххахаха Добре, че си ти с критичното мислене и функционалната неграмотност, че светът щеше да спре да съществува. Започвам да си мисля, че новия герой на Марвил (Електрика - спасителя на Вселената) - хахахахахахаххаха
  • Електрошок
    Отговор
    38 18:06  10.11.18

    До коментар #36 от "ФПЧ":

    Наистина спирането при ел.моторите е почти съвършенно.Спирачният момент се регулира чрез рекуперция,а ако батерията не може да поеме моментната мощност се включва активно съпротивление.Накадките са резервен вариант.Няма механични спирачки,които да спрат ротора по бързо от режим генератор на късо Ротора спира толкова рязко,че може да се разруши.Разбира се този режим не се използва.
  • Георгиев
    Отговор
    39 19:58  10.11.18
    Какво да ви кажа,не стига че ги правят грозни и лишени от каквато и да е хармония ами пък и на цена от 40 000 лв. до 100 000 лв. А като изплатиш кредита от банката ще ти излезе през носа! Няма що голям кеф с тия негодни заплати от 5 до 10 пъти по-малки от тези в ЕС! Но така е като ни управляват такива като нашите управници,наричащи този мизерен живот - демокрация.

  • teslasox
    Отговор
    40 18:37  11.11.18
    закакво постояно се дискутират теми за коли който са смешни като тесла, че те още неса се научили коли да правят като хората за да се сравняват с някого. това не е кола а трагедия на пътя и трябва хората да са наясно когато купуват Тесла особенно за България.
  • DARK
    Отговор
    41 11:09  12.11.18
    Гледам никой не си е направил домашното за акциза на Ел. Енергията. Битовите потребители в България не заплащат акциз за Ел. Енергия на някой от доставчиците на Енергия може да видите си присъства секцията Акциз и там трябва да ви е 0.00лв ако сте битов потребител.

    Коментиран от #43

  • Антиелектрика
    Отговор
    42 12:28  12.11.18
    Брей за това ли масово в градовете взеха да възстановяват жиците на тролеите, че като закъсат миксерите в задръстване да има къде да метнат крокодилките и да се зареждат.
  • Антиелектрика
    Отговор
    43 13:06  12.11.18

    До коментар #41 от "DARK":

    Не знам защо някой смята, че трябва да пише с моя ник, но не разбирам защо продължаваш да се напъваш с това, че токът има акциз само за не битови нужди? Ти знаеш ли какъв процент влиза в бюджета само от акциза на горивата и с какво ще се запълни тази дупка ако се мине масово на миксери? Това с ФПЧ и заболявания и пестене от пари за здраве го разправяй на друг.

Напиши коментар:


Публикувай