Базовите версии на някои модели от бъдещата електромобилна гама на Volkswagen ще струват под €20 000, съобщава Reuters, като се позовава на източници от немския концерн. Целта е да се предложат возила, които да конкурират ефективно продукцията на Tesla, за да се запазят работни места в Германия.
VAG се опитва да навакса изоставането си в областта на електрификацията и трескаво преоборудва три от фабриките си за производство на коли на ток. Ключова роля в плана за адаптиране към новите реалности в индустрията играе масов модел, от който да се продават поне по 200 000 бройки годишно.
Според Reuters съдбата на електромобила, известен към момента само като "MEB entry", ще бъде основна тема на събранието на надзорния съвет на Volkswagen на 16 ноември. Немците искали той да струва поне $10 000 по-евтино от Chevrolet Bolt и $12 000 по-малко от Model 3.
Електрическата гама на VW ще покрива и други сегменти. I.D. Aero ще се произвежда в завода, в който се сглобява Passat, и също ще бъде седан от среден клас. Бусът I.D. Buzz пък ще се сглобява в Хановер, където се прави Transporter, а компактният хечбек I.D., който излиза през 2020 г., ще бъде последван и от кросоувър I.D. Crozz..
Стратегията на Volkswagen е да бъдат избегнати масови съкращения след предстоящата забрана на дизеловите автомобили в Европа. По оценка на профсъюзите без прехрана могат да останат 436 000 от 600-те хиляди работници в немската автомобилна индустрия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #6
14:28 09.11.2018
2 цистит
Коментиран от #7
14:37 09.11.2018
3 Браво на VW
14:38 09.11.2018
4 Гост
Коментиран от #10
14:38 09.11.2018
5 Ганю Ганев
14:46 09.11.2018
6 Язе
До коментар #1 от "Емил":
Имало перфектен електромобил?????Само ако можеш да ми кажеш кое му е перфектното,че не съм запознат?Далеч е от повечето данни на стандартен автомобил.14:47 09.11.2018
7 Гост
До коментар #2 от "цистит":
То, щото пък ти си много хубав! Пазарът ще покаже, а не ти, със субективното си мнение! Явно бъдещето върви към електрификация. Аз съм за - по-прости конструкции, по-тихи. Ако решат проблема с пробега и утилизацията, станат финансово атрактивни - защо не?!14:48 09.11.2018
8 Язе
14:51 09.11.2018
9 еявея
15:02 09.11.2018
10 DARK
До коментар #4 от "Гост":
Сигурно така некой с кон и каруца като тебе ама преди 110 години си е мислил за тогавашните бръмчащи на бензин 3-колки и 4-колки , тия нема как да ги направят масови къде ще ги зареждат , от де тоя петрол като нема находище в близките 3000км па и кой ще им го прави на бензин.Блаженни са невежите ама няма нищо по страшно за човечеството от ограничени хора.Коментиран от #11, #13
16:13 09.11.2018
11 Зорлем
До коментар #10 от "DARK":
А по същото време някой такъв като теб е гледал цепелините и се чудел и маел как "го измислил германеца" и е обяснявал на тези с каруците и конете как скоро всички ще летим на такива летящи кораби. Та кое да ни накара да считаме, че историята ел. колите ще повтори тази на ДВГ колите, а не на цепелините?16:34 09.11.2018
12 VW кога
16:40 09.11.2018
13 Антиелектрика
До коментар #10 от "DARK":
Много се забавлявам как служителите от НПО-то се опитват да пробутват едни и същи лъжи. Преди 110 години е имало електрички и въпреки това ДВГ се е наложил. Та докато електричеството се добива чрез химична реакция, нищо иновативно не правим.Коментиран от #14
17:14 09.11.2018
14 DARK
До коментар #13 от "Антиелектрика":
НПО? а ти си от ПО ГРоБ например? . И какво като е имало електрички тогава като я е нямало литиево йонната батерия каква мисъл точно се опитаха да вържат 2-та неврона не разбрах? Както и да е благодарение на Тиквоча от догодина така или иначе , ще ни е по скъпо на всички да си караме барутниците. Радвам се , че се забавляваш докато те чукат с 200% акциз за всяка капка гориво наведи се още и ми се посмей.Коментиран от #15
17:30 09.11.2018
15 Антиелектрика
До коментар #14 от "DARK":
Ами двата ми неврона май са достатъчно, за да мога да пиша доста по-правилно от теб - явно при теб е само един :))))))))))))))))))))))))) И какво общо има демагогията на миксерите с ГЕРБ - толкова ли си елементарен? Пък сигурно литиево-йонните батерии не произвеждат електричество чрез химична реакция, а го събират от космоса, нали - хахахахахаххааха Сега спокойно може да кандидатстваш за наивник на годината, защото няма кой друг да ти се върже на глупостите, че само бензина има акциз. Само, че електрическата енергия също подлежи на акциз - чети и реви колко си наивен: "Чл. 2. На облагане с акциз подлежат:1. алкохолът и алкохолните напитки;
2. тютюневите изделия;
3. (доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) енергийните продукти и ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА ЕНЕРГИЯ;
Коментиран от #16
17:59 09.11.2018
16 DARK
До коментар #15 от "Антиелектрика":
Я кажи на мама да ти даде сметката да видиш колко лева плаща тя акциз на държавата за мегават час щото очевидно не го плащаш ти :)После като видиш 0.00лв. в полето можеш да почнеш да търсиш в google :)
Коментиран от #17
18:16 09.11.2018
17 Антиелектрика
До коментар #16 от "DARK":
Предпочитам на твоята да кажа, че явно не си е свършила работа с възпитането ти. Но може би ти е трудно да проумееш, че парите от акциза за горивата няма как да бъдат изпуснати и веднага ще се наложи такъв акциз на електроенергията щом миксерите станат масови, че да компенсира парите в хазната. Това е закон драги, не свободни съчинения и вярва в елементарна пропаганда за безплатен обяд.18:21 09.11.2018
18 Акциз
Коментиран от #21
18:53 09.11.2018
19 Язе
Коментиран от #20
19:10 09.11.2018
20 Или поне милион!
До коментар #19 от "Язе":
Има ли поне грам мисъл в числата които цитираш или ти ги спуснаха отгоре? Би ли облякъл мнението си поне с малко логика откъде ще дойде поскъпването на тока, като всички говорят за поевтиняване?Коментиран от #24
19:21 09.11.2018
21 Антиелектрика
До коментар #18 от "Акциз":
Акциз се начислява на единица количество (литър, кутия или kW), а не при първа продажба. Пък кой ще ти даде да си произвеждаш тока сам без акциз ако си хипермаркет или хотел? То ако беше така, те и алкохола щяха да си произвеждат сами, ама за това си има минимални количества, които не се облагат. Така ще стане и с тока - необлагаеми ще са ти 20 kW да кажем и останалото ще си го плащаш като поп. Пък и колко са тези, които ще могат да си позволят да си сложат фотоволтаик за 3-4000 лева, след като повечето от българите карат коли на по-ниска стойност? Изобщо кой нормален човек може да повярва, че държавата ще се лиши от 5 млрд лева току така?19:30 09.11.2018
22 Акциз
Йорданова изтъкна, че 97,2% от българите са изложени на наднормени средногодишни нива на прахови частици, а София е най-замърсената столица в ЕС. Измерванията показват, че гражданите в цялата страна дишат въздух, който СЗО определя като вреден за здравето.Йорданова поясни, че според доклада на Европейската комисия от февруари 2017 г., разходите в България за здравеопазване, произтичащи от замърсяване на въздуха, са над 3 млрд. лева годишно.
Коментиран от #23, #26
19:46 09.11.2018
23 Зорлем
До коментар #22 от "Акциз":
Това за приоритета на здравните разходи е ирония, нали?19:52 09.11.2018
24 Язе
До коментар #20 от "Или поне милион!":
Никой не ми е спуснал нищо.Кажи кой говори за поевтиняване?От къде ще дойде това поевтиняване?От къде?Кога за последно натока е падала цената?Да ти кажа ли-никога.
Коментиран от #25
20:29 09.11.2018
25 Или поне милион!
До коментар #24 от "Язе":
Зависи какво разбираш под цена на тока. Аз ти говоря за себестойността на електроенергията, която пада с всяка изминала година, а не за цената за краен клиент. Това са две различни неща. Колкото по-висока е цената за краен клиент, толкова тези крайни клиенти ще са по амбицирани да си произвеждат тока сами, защото цените на оборудването за собствено производство на ток пада всяка изминала година.Коментиран от #27
20:53 09.11.2018
26 Антиелектрика
До коментар #22 от "Акциз":
О, разбира се, че като минем на миксери няма да има фини прахови частици. Това гуми, асфалт, накладки и прах от улиците ще изчезне, защото електричките летят. То бива глупости, ама чак толкова не бива!Коментиран от #28
21:11 09.11.2018
27 Язе
До коментар #25 от "Или поне милион!":
Сега първо за какво точно говориш,че нещо се пообърка.Мен не ме интересува себестойността,аз съм краен клиент и това,че себестойността му паднала мен не ме грее. Плащам крайната цена и досега поевтиняване никога не е имало.Как точно да си произвеждам сам тока викаш?Аз съм в пет етажен блок и трябва да питам комшиите,дали мога да наредят фотоволтаици по цялата сграда примерно?Все едно да си спра водата и да събирам дъждовна за нуждите ми.21:17 09.11.2018
28 Акциз
До коментар #26 от "Антиелектрика":
Изкара логика! След като растенията отделят СО2 през нощта, дай да ги изкореним всичките? Електромобилите, намаляват ФПЧвъпреки че и те отделят минимални количества, точно както растенията намаляват СО2, въпреки че и те отделят минимални количества. ФПЧ на дизелов автомобил които си изброил, са миниатюрна част в сравнение с това, което излиза от ауспуха му, а накладките му отделят десетки пъти повече ФПЧ Вв сравнение с електрически автомобил с рекуперация.
Коментиран от #29
21:21 09.11.2018
29 Антиелектрика
До коментар #28 от "Акциз":
Значи признаваш, че СО2 се редуцира от растенията? Брех да му се не види, сигурно си се объркал, че го признаваш - хахахаххаха Но както винаги си в грешка за ФПЧ - те са си тук и дори едни учени от Единбург са доказали, че при миксерите са повече. Точно заради по-лесното износване на гумите, накладките и асфалта са установили, че миксерите отделят с 5% повече ФПЧ - https://www.168chasa.bg/article/6691403 Ама кои ли са те, че да ти казват на теб, анонимния активист в НПО-то БАЕПС?!Коментиран от #30
21:47 09.11.2018
30 ФПЧ
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Не си ли разбрал, че грешката винаги е при тебе, защото ти липсва критично мислене и се ловил на фалшиви новини като риба на бастун? Сега остава да повториш твърдения си, че графита, графенът и диаманта имат абсолютно еднакви физични и химични свойства и даже са едно и също нещо, защото спектрални в анализ показва, че са съставени от водород. Честито на евентуалната ти бъдеща годеница, която ще получи годежен пръстен от въглен или в най-добрия случай графит. В нито една новина за ФПЧ която съм прочел, не е отчетено нито рекуперативното спиране, нито съвършеното управление на въртящия момент непозваляващо превъртане на гуми при потегляне въпреки в пъти по-големият въртящ момент на електрическия двигател. Не е отчетено и равномерното разпределение на теглото върху осите и ниския център на тежестта. Факт който допринася за здраво и равномерно стъпване на пътя при всякакви условия и съответно много по-рано едно и по-малко износване на гумите. Почти всеки нов електромобил има функция one pedal driving, която позволява шофиране само с педала на газта в 90% от случаите, включително в града. Статиите се обосновават ЕДИНСТВЕНО И САМО с по-високото тегло на електромобилите и пренебрегват всичко останало. Съвсем скоро и теглото ще се изравни заедно с цената. Модел 3 вече тежи почти колкото автомобил с ДВГ с подобни параметри, а изминава 530 км в реални условия.Коментиран от #31, #34, #35
07:56 10.11.2018
31 Поправка
До коментар #30 от "ФПЧ":
УПС, грешки при писане...защото ти липсва критично мислене и се ловиШ на фалшиви новини като риба на бастун?Сега остава да повториш твърдения си, че графита, графенът и диаманта имат абсолютно еднакви физични и химични свойства и даже са едно и също нещо, защото спектрални в анализ показва, че са съставени от ВЪГЛЕРОД. ....Факт който допринася за здраво и равномерно стъпване на пътя при всякакви условия и съответно много по-РАВНОМЕРНО и по-малко износване на гумите.
08:03 10.11.2018
32 Зорлем
09:31 10.11.2018
33 Глупко
09:54 10.11.2018
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Антиелектрика
До коментар #30 от "ФПЧ":
Странно защо ми изтриха пак поста, след като перефразирам твоите думи. Малко ми развалиха позитивното настроение след като отново ме разсмя с поста си - хахахахха Та доста ми стана смешно как не може да проумееш, че диаманта и графита имат един и същ спектрален анализ и как се опитваш да извъртиш думите ми: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8A%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%BE%D0%B4 Ама карай да върви, кои сме ние и учените от Единбург, че да спорим с теб и брътвежите ти? От акциза, скочихме на ФПЧ и като не ни отърва, че има изследвания, които опровергават и това, веднага включваме спектралния анализ - хахахахахаха12:12 10.11.2018
36 ФПЧ
Коментиран от #37, #38
15:59 10.11.2018
37 Антиелектрика
До коментар #36 от "ФПЧ":
Така ли съм казал? Интересно къде и кога съм го казал, че спектралния анализ означава еднакви физични свойства? Всъщност така и не проумя, че теорията за Глобалното затопляне се базираше само и единствено на спектралния анализ на кислорода. А и гледам, че поста ти отново "изобилства" с конкретика :)))))))))) Крайно време е да отидеш и да им обясниш на онези тъпаци от Единбург, как нищо не разбират и как миксерите спират само с някаква си еякулация, нищо че тя работи само при лабораторни условия - хахахаххахаха Добре, че си ти с критичното мислене и функционалната неграмотност, че светът щеше да спре да съществува. Започвам да си мисля, че новия герой на Марвил (Електрика - спасителя на Вселената) - хахахахахахаххаха17:44 10.11.2018
38 Електрошок
До коментар #36 от "ФПЧ":
Наистина спирането при ел.моторите е почти съвършенно.Спирачният момент се регулира чрез рекуперция,а ако батерията не може да поеме моментната мощност се включва активно съпротивление.Накадките са резервен вариант.Няма механични спирачки,които да спрат ротора по бързо от режим генератор на късо Ротора спира толкова рязко,че може да се разруши.Разбира се този режим не се използва.18:06 10.11.2018
39 Георгиев
19:58 10.11.2018
40 teslasox
това не е кола а трагедия на пътя и трябва хората да са наясно когато купуват Тесла особенно за България.
18:37 11.11.2018
41 DARK
Битовите потребители в България не заплащат акциз за Ел. Енергия на някой от доставчиците на Енергия може да видите си присъства секцията Акциз и там трябва да ви е 0.00лв ако сте битов потребител.
Коментиран от #43
11:09 12.11.2018
42 Антиелектрика
12:28 12.11.2018
43 Антиелектрика
До коментар #41 от "DARK":
Не знам защо някой смята, че трябва да пише с моя ник, но не разбирам защо продължаваш да се напъваш с това, че токът има акциз само за не битови нужди? Ти знаеш ли какъв процент влиза в бюджета само от акциза на горивата и с какво ще се запълни тази дупка ако се мине масово на миксери? Това с ФПЧ и заболявания и пестене от пари за здраве го разправяй на друг.13:06 12.11.2018