5 795 16

Българин атакува световен рекорд за височинно изкачване с автомобил

Бургазлията Явор Атанасов щурмува чилийски вулкан с всъдеход 6х6, правен в България

Радослав Славчев

Вулканът Ojos Del Salado в Чили е известен като най високата точка на планетата, достъпна с моторно превозно средство, Най-високият вулкан в света се издига на 6893 метра над морското равнище и от дълги години на върха се поставят и подобряват рекорди за изкачване с автомобили и мотоциклети. Настоящият световен рекорд за изкачване с автомобил е поставен през 2007 година от чилийците Гонзало Браво и Едуардо Моя, които достигат до 6688 метра с модифициран всъдеход Suzuki Samurai.

Сега, обаче, родни приключенци са амбицирани да подобрят този рекорд. Българската компания Vromos.com разработи 6-колесен прототип, носещ името на компанията, а именно VROMOS 6X6. Самият собственикът на фирмата Явро Атанасов ще е зад волана на машината при изкачването на вулкана.

Построен само за 4 седмици, всъдеходът се задвижва от V образен 6-цилиндров двигател и 6х6 трансмисия, която предава тягата към шестте огромни 44-инчови колела през специално изработени у нас редукторни мостове, снабдени със 100% въздушни блокажи.

Голямото предизвикателство при изкачването на Ойос дел Саладо, разбира се, е огромната надморска височина която трябва да изкачи Явор, шофирайки този всъдеход при липсата на кислород. За екипа са предвидени кислородни маски с които ще борят височинната болест. За огромния бензинов двигател, от Вромос ще експериментират като впръскват умерени количества азотен оксид или добре познатаото на моторспорт маниаците „нитро”, в горивната система на мотора.

Експедицията е многонационална в нея ще има участие от Германия, Русия, Чили и Аржентина. Всъдеходът 6х6 вече пътува към Чили, а екипът от България, включващ Явор Атанасов и Пламен Колев ще поеме към вулкана в края на ноември.

Тази година има негласна надпревара за подобряването на височинния рекорд. Успоредно с българския екип, се подготвят още два отбора – един американски и един немски. Целта на нашия тим е не само да подобри рекорда, но и да го направи преди другите два отбора. И то така да го направи, че да няма как другите да се качат по-високо от тях. Или казано накратко, трябва да стигнат до върха на вулкана!



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • госта
    Отговор
    1 15:01  09.11.18
    Успех българи!
  • Емил
    Отговор
    2 15:05  09.11.18
    Настоящият шампион е с коренно различна концепция - малък и лек ,джип. Ще видим дали ще успее, но според моя опит съм песимист!

    Коментиран от #3

  • 101
    Отговор
    3 15:15  09.11.18

    До коментар #2 от "Емил":

    Емо а можеш ли да ни споделиш малко поне от опита си?

    Коментиран от #6

  • Гост
    Отговор
    4 15:16  09.11.18
    Трябва да има такива хора. Ако не бяха те нямаше да се открие любимата ви Америка

    Коментиран от #7


  • ЧИЛИЙЦИТЕ ИМАТ ПОЙЧЕ МОЗЪК
    Отговор
    5 15:35  09.11.18
    МАКСИМАЛНО КЪСА БАЗА И МАКСИМАЛНО НИЗКО ТЕГЛО НА САМУРАЯ Е ЛОГИЧНО ЗА ТЕЗ БАИРИ. ТЕА НАШТИ ХОРА МАЙ С ХЕЛИКОПТЕР ША ОТИНАТ И ША СА ВЪРНАТ С С ТОА ЖЕСТОК ТАНК.....
  • Емил
    Отговор
    6 16:04  09.11.18

    До коментар #3 от "101":

    Карах два модела на L200 и нова Навара, накрая минах на Спортидж (на шаси) - изненадващо показа много по-добра проходимост от по-големите!

    Коментиран от #15

  • Емил
    Отговор
    7 16:07  09.11.18

    До коментар #4 от "Гост":

    Америка е открита от алчност. Ако и това постижение има само този подтик, ще се провали!
  • Малко недомислено
    Отговор
    8 16:51  09.11.18
    Малко недомислена работа. Да беше модифицирал една ГАЗка или УАЗка, горе-долу същия резултат ще има. Е, положителното е, че един българин прави нещо, макар и недообмислено. Желая му здраве и успех.

    Коментиран от #9

  • стоян георгиев
    Отговор
    9 17:26  09.11.18

    До коментар #8 от "Малко недомислено":

    е как няма да е недомислена пред теб маисторе?такива като теб дето правят основен ремонт пред блока сте върха на инжинерната мисъл в автомобилостроенето.затова и само газки и уазки са ви в акъла!смях!
  • 4х4
    Отговор
    10 18:09  09.11.18
    Щеше да е добре да има и 2 помощни колела от страни, като на детски велосипед...с отделно електрозадвижване...така, за всеки случай...
  • Countryman
    Отговор
    11 18:39  09.11.18
    Нека да опитат хората.Бог обича смелите.ДУХЪТ ВЛАДЕЕ МАТЕРИЯТА.
  • Porek
    Отговор
    12 20:18  09.11.18
    Публикувано във факти.бг: Самият собственикът на фирмата Явро Атанасов
  • Кокото
    Отговор
    13 10:43  10.11.18
    Къс, лек и висок джип....всичко друго е леш, особено за такова изпитание :)
  • Дядо Йоцо Гледа
    Отговор
    14 12:18  10.11.18
    Никакъв шанс, огромен триколесен, жаден за гориво всъдеход, огромна дълга база, за такиви височини модифицирана и лека къса база, максимум 4цилиндъра и 130коня бензин или дизел, всичко друго е провал, от личен опит с леко модифицирана къса база на Ленд Круизър Прадо 90, 4цилиндъра 126коня дизел, на връх Радомир 2200м. Планината Беласица без да го усети, един направи опит с дълга база, много мощна, но остана на половината път, така че това е истината?
  • Димитър
    Отговор
    15 16:40  10.11.18

    До коментар #6 от "Емил":

    Емчо, ти наистина ли вярваш, че си карал високопроходим автомобил и, че имаш опит в офроуда, изброявайки тези паркетници. Това не са офроуд автомобили.
  • Шарко
    Отговор
    16 08:47  12.11.18
    Дедо беше там с жигулката и ремаркенце, качи се посред нощ и се върна сабале с 6 кубика дърва метровки, ама каза нищо да не казваме...

Напиши коментар:


Публикувай