Last news in Fakti

12 Ноември, 2018 19:13 7 351 37

Volkswagen поръчал батерии за 50 млн. електромобила

  • volkswagen-
  • батерия-
  • акумулатор-
  • meb-
  • електромобил

Volkswagen е заделил €50 млрд. за набавянето на батерии за 50 млн. електромобила, става ясно от интервю на генералния директор на концерна Херберт Дис пред немското издание Automobilwoche. Договорени са и доставките на огромното количество акумулатори.

"Купили сме батерии за 50 млн. коли. Ще имаме впечатляваща гама от електромобили и ще постигнем големи икономии от количества", казва Дис, който не крие, че Volkswagen се готви за агресивно навлизане на пазара на коли на ток.

50 000 000 електромобила изглежда гигантско число на фона на 10-те милиона коли, които концернът продава годишно. Подобни тиражи обаче имат характер на дългосрочна перспектива за електрическата платформа MEB, уточнява Дис. През последните години само модулното шаси MQB е генерирала над 50 млн. продажби.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АЙДЕЕЕ ПАК ИЗГОРЯХМЕ.ОЛОВНО

    6 8 Отговор
    ЦИНКОВИТЕ ЗАВОДИ В ЧИЙ РЪЦЕ СА ...
  • 2 АНАЛлизатор

    36 16 Отговор
    Това ако се осъществи ще бележи края на петродоларите, а оттам и краят на доминация на американският долар в световната икономика.
  • 3 Антиелектрика

    21 8 Отговор
    Хм, интересно. 1000 евро за батерия, това ще е нещо "страшно". Да не говорим, че от техния концерн АУДИ се опари с поскъпването на батериите. Та да видим каква инвазия ще направят.

    Коментиран от #9

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Бай Ганьо

    10 5 Отговор
    А аз ще лапам пушека на дизеляците им. Ама така е по-яко!
  • 6 Японеца

    20 6 Отговор
    Ще, ще, ще, все лъжи и маркетингови трикове!

    Коментиран от #7

  • 7 Язе

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Японеца":

    Учат се от Гурото
  • 8 Иванов

    15 3 Отговор
    Горките перничани. Трябва да си направят още няколко електроцентрали, защото тези коли рано или късно ще дойдат при тях и то с изхабени батерии!
  • 9 гост

    20 2 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Ей един път нещо смислено да напишеш !! Обаче човека предвидливо не е уточнил срока на "доставка" , хахахх !! 2040 ли , 2050 ли , все някоя година ще станат сигурно 50 милиона !! При положение , че съвсем скоро заявиха , че 2025 смятат да продадат 1 милион електромобила , явно това е от "дългосрочните" изказвания за "авторитет" !! А това пък за "заделянето" , направо вица на деня , хахах !! Те още не са заделили 90 милиарда за обезщетенията и глобите в Щатите , а пък тепърва ги чакат поне още толкова , ама вече и за тия 50 заделиха , ахахах !!

    Коментиран от #12

  • 10 asdf

    3 4 Отговор
    А на лидъла вече ще се изтрепеме за зарядната. То са закани, заплахи, Иво Прокопиев беше намесен... Тея с Нисал Лийфовете са най-големите комплексари.
  • 11 Потърпевш

    4 0 Отговор
    Тик-так ,тик -так -цък! И сега ко шъ прайм ????
    Строим зарядни кото замаени ??? Или още не ?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Порно

    12 0 Отговор
    Значи хилядарка за батерията, дето за смяна и искат 10 хиляди. Ово е бизнес
  • 14 ваганджии

    20 7 Отговор
    ВАГ преживяват истински катарзис. Преди 1 година се кълняха в дизела, сега станаха еко. Жалки лъжци са.

    Коментиран от #15

  • 15 КаквоТи

    13 8 Отговор

    До коментар #14 от "ваганджии":

    Какво ти еко, немците бълват 50% въглища за да произведат тока си, за да има по-голям дял за зелена енергия... казаха на АЕЦ-а чао ... и сега излиза че когато няма вятър и е облачно - ще горят само въглища. Е къда е зеленото в това, колата да ти се движи на ток, произведен от въглища. Пак криворазбрана форма на опазване на природата - всичко е пари. Казвам го от сега - това е дизелгейт 2 в още по-големи мащаби. Поредната лъжа прикрита зад екология. То и дизелите на немците бяха със сини,зелени и какви ли не емблеми... и после ама то било лъжа. Мислете преди да купувате техни продукти !

    Коментиран от #18, #35

  • 16 Кое е направено

    3 1 Отговор
    1.Поръчал?;2.Заделил?;3.Купил ?
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Предел

    3 6 Отговор

    До коментар #15 от "КаквоТи":

    Германците стигнаха Предела за инсталиране на ВЕИ мощности. Не могат да инсталират повече, защото когато духа вятър и пече слънце едновременно, произведената енергия е повече отколкото потреблението и няма какво да я правят. Налага се да я продават на отрицателни цени. Единственият начин да увеличат делът на веи е ако намерят начин да акумулират излишната енергия. Някой да се сеща за по-добър вариант от електромобилите? Колкото и да ви изглежда странно, именно електромобилите са начинът да се намали използването на въглища.
  • 19 гост

    1 4 Отговор
    Към момента киловат капацитет на батерия струва 170 долара, като до 2020г. се планува да падне до 110долара и то при Тесла, другите производители са доста по-назад в икономиите. Или ФВ се подиграват с това, едва ли не една батерия ще струва 1000долара, което е не повече от 10-12квч като това са стойности за мек-хибрид, а не за чисто електрическа кола. ФВ можеха да направят революция преди 20г., но не искат, това е, те искаха да си продават дизелаците. Сега са едни от най-изостаналите и както се видя, едно е обещаното от Ауди, друго е да го произведат и доставят, което към момента не могат. Ако Тесла отложи пускане на кола става голям проблем, но Ауди като го направи няма проблем.
  • 20 Алфа Ромео

    2 7 Отговор
    VAG са назад с материала - Алфа и Фиат са много по-напред с технологиите !
  • 21 tonazi

    3 2 Отговор
    Време големите европейски автомобилни компании да осъзнаят че бъдещето е в електроавтомобилите и Стига сме позволявали шейховете руснаците да ни извиват ръцете за цената на петрола
  • 22 Каракачанов

    2 1 Отговор
    Многи интересно защо човек може да зареди акумулатора на колата си с кабел от прозореца ,а за акумулаторите на ел.колите трябва станция.
    Дърти мафиоти

    Коментиран от #25

  • 23 Димов

    1 2 Отговор
    50млн батерии със всичкият им съпътстващ добив на редки метали. Миньорството направо ще се развихри до небесата. ФПЧ и сяква химия ще се реят и отлагат безцеремонно, безспирно и безконтролно. С колко ще намали Германия електродобивът от въглища? Какви били ползите за екологията?
  • 24 защо не

    2 0 Отговор
    За батериите на колите не трябва зарядна станция, става и с най-обикновен кабел, но се чака мнооого часове. Все пак е вариант, ако си имаш гараж.
  • 25 Контакт

    7 2 Отговор

    До коментар #22 от "Каракачанов":

    Всъщност не само че става зареждане от най-обикновен контакт, а това е практиката на 80% от собствениците на електромобили. Всеки един електромобил пристига със зарядно най-малко 5 киловата което се включва в контакт. за дневен пробег 50 километра ти са необходими 8 киловатчаса, които се зареждат за два часа от най-обикновен контакт. Ако си включиш зареждането само на нощна тарифа, всяка нощ можеш да зареждаш за пробег от 250 км, което ще ти струва 4,80 лв без да са ти необходими каквито и да е фотоволтаици както твърдят всички тук.

    Коментиран от #26

  • 26 goni

    5 2 Отговор

    До коментар #25 от "Контакт":

    Ще увеличат драстично цената на тока! А на бас!:)

    Коментиран от #27

  • 27 Контакт

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "goni":

    То тока вече се е увеличил драстично, но ти все още не го знаеш, защото не можеш да четеш между редовете. За догодина само ТЕЦ Марица трябва да плати половин милиард лева повече за въглеродни емисии. Кой мислиш че ще ги плати тези емисии? До две години, заради либерализацията на пазара на енергия, ще се премахнат регулираните цени и всички битови потребители ще трябва да си изберат доставчик на енергия, от когото да си купуват тока и да си договарят цена. Това също ще вдигне цените за някой, но пък за други ще паднат. Този който може да мисли и да планира, ще е от вторите, но болшинството които не обичат да мислят и искат всичко наготово, ще се задоволят и с по-високи цени, стига да не се налага да поемат отговорност и да си карат по инерция, както досега.
  • 28 Зорлем

    2 1 Отговор
    И АЕЦ Козлодуй ли има да плаща за емисии, че вече продава тока си за 2019 на борсата с около 30% по-скъпо спрямо цените от 2017? Или ние ще разчитаме, че ВЕИ-тата не са такива иззедници и няма да повишават цените?

    Коментиран от #29, #37

  • 29 Нагла лъжа

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "Зорлем":

    Цената на тока от АЕЦ Козлодуй почти не е мръднала последната година да не говорим за 30%!

    Коментиран от #32

  • 30 Умният

    0 1 Отговор
    Германците са най големите хитреци!
  • 31 Умният

    0 1 Отговор
    Германците са най големите хитреци!
  • 32 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #29 от "Нагла лъжа":

    Тъй като Фатки.БГ са много докачливи на тема линкове към други сайтове, няма да публикувам тук такъв, но отиди на страницата на Капитал и потърси една статия от 11.11, където описват колко и какви количества са спазарани от АЕЦ-а за доставка през 2019г.

    Коментиран от #33

  • 33 Какво общо има?

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Зорлем":

    Няма да ходя да търся нищо. Какво общо има борсата с цената за крайния потребител на регулирания пазар за което ние говорехме? Няма нищо общо с темата. Правителството като каже, че ще върне цената за изкупуване за регулирания пазар на 3ст., както беше през 2016, просто ще го направи. Хайде на бас, че цената за регулирания пазар определена за 1 юли 2019/2020 няма да мръдне повече от половин стотинка, ако въобще мръдне? Пазарната цена на тока от АЕЦ винаги е била по-висока от регулираната.

    Коментиран от #34

  • 34 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Какво общо има?":

    Върни се и прочети хубаво пак коментар номер 27 и пак ми обясни за коя цена на кой ток става дума. Там ти, или някой друг, обяснява разни неща за освобождаването на пазара, а сега изведнъж ти ми обясняваш за регулирания такъв. Последно кое е?!

    Коментиран от #36

  • 35 Бай Ганьо

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "КаквоТи":

    Аз ВИНАГИ ще купувам САМО НЕМСКО! Щото дедото на байчото на стринка ми беше казал че немското е най-добро! Само доливаш по литър минерално масло на 1000 км и си нямаш НИКАКВИ грижи!!!
  • 36 Какво общо има?

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Зорлем":

    Недей да се правиш на куку. Преди 2021 година регулирания пазар ще работи с пълна сила, а ти говориш за 2019 година. Цените на борсата се определят от пазарни принципи и са различни за всеки отделен час от денонощието и всеки ден от годината и нямат нищо общо с цените на регулирания пазар, които са едни и същи от всеки 1 юли за една година напред.
  • 37 Да да

    0 0 Отговор

    До коментар #28 от "Зорлем":

    Цената от ВЕИ досега само е намалявала,а видно от твоя тъпотизъм, от АЕЦ расте!От ТЕЦ с въглища също расте! Познай кога цената от ВЕИ ще стане по-ниска ?