В продължение на три десетилетия китайският автомобилен пазар расте непрекъснато и през 2009 г. стана най-големият в света, изпреварвайки американския. След четири последователни месеца на спад обаче тази година може да стане първата от 1990-а насам, в която са продадени по-малко нови коли от предишната, съобщава Reuters.
Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) очакваше ръст от 3% за 2018 г., но прогнозите не се сбъдват. От януари до октомври в страната са купени 22.87 млн. коли, с 0.1% по-малко от аналогичния период през миналата година.
Само през октомври китайският автомобилен пазар се е свил до 2.38 млн. продажби, спад с 11.7% в сравнение със същия месец на 2017-а. Това е най-слабият резултат от 2012 г. насам.
"Ситуацията не изглежда добре и няма надежди да се подобри до края на годината заради слабия пазар и високата летва, поставена през 2017-а", коментира Йеил Цян, шеф на шанхайската консултантска компания Automotive Forsight. Според него производителите ще предприемат всички възможни мерки да стимулират продажбите и да обърнат негативната тенденция.
Роля за свиването на китайския автомобилен пазар играят и митата, наложени от администрацията на американския президент Доналд Тръмп, коментира Reuters. Единствената добра новина за местните производители е огромният скок в продажбите на електромобили. От януари до октомври в Китай са купени 860 000 нови коли на ток, със 75.6% повече, отколкото за същия период през миналата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 АНАЛлизатор
Коментиран от #5, #7
19:50 12.11.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ртр
21:42 12.11.2018
4 Патето Яки
21:55 12.11.2018
5 Кондйо
До коментар #1 от "АНАЛлизатор":
Те са го измислили изкупиха цяла европа, ти трябва да му я мислиш Ганчо00:15 13.11.2018
6 анаЛИЗАТОР
07:45 13.11.2018
7 Зорлем
До коментар #1 от "АНАЛлизатор":
Бързата бакалска сметка с числата от статията показва, че тези 75,6% повече ел. автомобили представляват цели 4% (че и по-малко дори!) от общите продажби, но щом казваш, че петрола е пътник, така да е...Коментиран от #8
09:28 13.11.2018
8 Бързи сметки
До коментар #7 от "Зорлем":
Ами едни бързи сметки показват, че преди три години, електромобилите представляваха 1% от продажбите, миналата година бяха 2% от продажбите, тази година са 4%. Догодина ще са 8% 2020 година 15%, 2021 30%, 2022 60% разсад не е малък, но надали ще се задържи толкова, заради ограничените производствени възможности за батерии10:22 13.11.2018
9 Зорлем
Коментиран от #10
10:58 13.11.2018
10 Бързи сметки
До коментар #9 от "Зорлем":
Като си учил Имаше ли дори допускания за 75% ръст годишно, който да продължава няколко поредни години? А учихте ли за Планова икономика? По план от догодина, който не продава поне 10% електрически автомобили, ще плаща ужасни глоби и има вероятност да му забранят да продава ДВГ. През 2020 година стават 12% И продължават да растат през следващите години. Защо всички големи автомобилни производители като луди се втурнаха да строят заводи за електромобили в Китай? Учихте ли по икономика за икономии от мащаба? Сещаш ли се какво ще стане с цените при такова увеличение на мащаба на производство? Кой каквото и да приказва, ако цените на електромобилите се изравнят с бензиновите, бензиновите няма да имат никакъв шанс на пазара.Коментиран от #11
11:25 13.11.2018
11 Зорлем
До коментар #10 от "Бързи сметки":
А ти учил ли си, че плановете не ги дълбаят в камък и днес са едни, а утре други? Ние старите колко планове видяхме и чухме през този наш кратък живот, кой от кой по-амбициозни, ехеее... "Ако"-тата спадат към същата категория пророчества. Тук и сега обсъждаме какво е било в миналото и какво е в момента. Какво щяло да бъде евентуално след 2,3, 5 и повече години ако станело нещо си, но пък ако не станело друго нещо е обект на съвсем друга "наука".Коментиран от #12
14:27 13.11.2018
12 Бързи сметки
До коментар #11 от "Зорлем":
Ами да си поговорим за миналото в Китай и плановата му икономика. Да се сещаш за нещо което не се е случило по план? Обикновено даже го преизпълняват. Например фотоволтаиците. От години производството им беше много яко субсидирано, до степен да се налага да затварят въглищни централи, защото енергията от фотоволтаици стана прекалено евтина. Точно както казваш ти, плановете тази година се промениха и рязко спряха субсидиите. Производството на фотоволтаици обаче не спря, а дори обратното - продължава да се развива с бесни темпове, защото дори без субсидии, това вече е най-евтината електрическа енергия. и аз сега да се получим от историята и да предвидим бъдещето? Същото ще се случи и с електромобилите, в момента в който цените им се изравнят с бензиновите автомобили. Тогава продажбите ще са най-много 10-15 процента в сравнение с ДВГ, но дори след като спрат субсидиите, бумът на електромобилите тепърва ще предстои и продажбите ще се покачат лавинообразно, защото дотогава ще има и зарядна инфраструктура, която също ще започне да се развива лавинообразно и процесът ще стане необратим.14:42 13.11.2018
13 Зорлем
14:58 13.11.2018
14 Бързи сметки
15:29 13.11.2018