Last news in Fakti

17 Ноември, 2018 13:00 22 475 39

Почина мъжът, изминал 4.8 млн. км с Volvo P1800

  • volvo-
  • p1800-
  • ърв гордън-
  • рекорд-
  • гинес

Ърв Гордън, собственик на прочутото Volvo P1800S с пробег над 3 млн. мили (4 827 000 км), почина на 77-годишна възраст, съобщават от американския клуб на шведската марка. Смъртта е застигнала Ърв на път за Китай.

Гордън се сдоби със световна известност, след като неразрушимото му Volvo бе записано в Книгата на рекордите "Гинес" като серийния автомобил с най-голям пробег в историята. Любопитното е, че Ърв не само никога не си е поставял за цел подобно постижение, а и се сдобива с шведското купе случайно.

Преди да си купи Volvo, Гордън е почитател на Chevrolet. Сменя два броя Corvair, но не остава доволен. "Създаваха ми само ядове. Бях млад учител и ми трябваше кола, с която да изминавам безпроблемно по 125 мили (201 км) всеки ден от къщи до работата", разказва мъжът пред сп. Wired през 2010 г.

След като купува червеното P1800S и изминава с него 250 000 мили (402 250 км) без нито един ремонт, Ърв започва да се досеща, че колата е специална. "Не съм поправял нищо по нея. Поддръжка - да, но не ми се е налагало да сменям водна помпа или нещо такова".

Следват два основни ремонта на двигателя, от единия от които според дилъра на Volvo няма нужда. Гордън обаче вече си е патил от проблемите с предишните си "корвеъри" и решава да не си прави експерименти.

Ърв записва името си в Книгата на рекордите "Гинес" за пръв път през 1998 г., когато километражът на колата достига 1.69 млн. мили (2 719 210 км). Заветната граница от 3 млн. мили пада в 16 ч. на 1 май 2014 г. в гр. Гърдууд, Аляска. За постижението Гордън получава подарък от Volvo - чисто ново XC-60R.

Мнозина се надяват Ърв да покара червеното P1800S още 85-100 хил. мили (137-160 хил. км), за да покори отметката от 4 млн. мили (6 436 000 км). Това изглежда напълно постижимо, тъй като той го кара на собствен ход до всяко изложение, в което взема участие.

Спазвайки педантично предписанията в упътването и ремонтирайки колата със собствени сили, Гордън се превръща във вдъхновение за милиони автомобилисти по цял свят. Ърв винаги е твърдял, че това е най-голямото щастие, което човек може да си купи срещу $4 150, колкото му струвало навремето шведското купе.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антисоциалист

    35 97 Отговор
    Господа, статията е един от върховете на рекламния дебилизъм. Тя Ви казва - човекът - шофьор е вече в отвъдното, а Волвото си е тук...

    Коментиран от #3, #11, #31

  • 2 The Ace

    170 6 Отговор
    Истинска кола и истински човек явно ! А дебилите нека да не оценяват класиките на Волво!

    Коментиран от #6

  • 3 гост

    6 39 Отговор

    До коментар #1 от "Антисоциалист":

    Освен това не уточнява с колко е допринесъл въпросния автомобил за "преминаването" му в отвъдното след такъв пробег !! Справка , всеки лекар или шофьор на ТИР !! А и като го гледам едва ли е способен на друго "движение" освен с автомобил или нещо подобно !
  • 4 асддса

    17 83 Отговор
    Дали е радост ? Ок здрава е, но да карам цял живот с една кола ? Защо, за да пестя ли ? Къде ще ги нося тези пари ? Предпочитам да опитам много различни коли - по забавно е.
    А и не бих си возил семейството във толкова стар автомобил. Колкото и да е здрав, няма да е като нова голяма кола, а предпочитам да са в безопастност когато на някой му свърши таланта докато е около мен.
  • 5 Горубляне

    71 5 Отговор
    Е стига де, сто процента в момента в Горубляне, на само 100 000 километра в прекрасно състояние, има поне три коли, дето са го били тоя пробег...
  • 6 гост

    22 56 Отговор

    До коментар #2 от "The Ace":

    Ако направим една елементарна сметка тоя "истински" човек е прекарал между 8 и 12 години от живота си само в шофирането на "истинския" автомобил и сигурно още поне половината в зареждане , "обслужване" , ремонти и всичко останало свързано с него !! Ако "истински" човек значи да прекараш една трета от живота си покрай куп ламарина , не ти завиждам въобще !
  • 7 Батко

    113 3 Отговор
    През 70-те когато болшинството от нас бяхме виждали Volvo само на снимка, се носеше легенда че на номера на Volvo-to пишело:" Ти карай , аз ще те надживея " Е верно било бе маа му стара, доживях и това да видя.
  • 8 ехааааа

    32 5 Отговор
    Всичко тва е много относително и размито. 2 основни ремонта. Начи колко е реалния пробег без ремонт? Шасито може да мине и 10 000 000 км- като му слагаш други или ремонтирани мотори. Ама няма проблем де. Ние си знаем ,че Волво е стабилна марка.
  • 9 Аноним

    7 44 Отговор
    Само дето Волво е двигател Рено и автоматик японски еднодневка който не се прави пиша за моделите след 2000г иначе е здраво кое по точно?

    Коментиран от #10, #17, #19, #32

  • 10 123

    50 2 Отговор

    До коментар #9 от "Аноним":

    Би ли ми обяснил на сегашното ми Volvo S60 2002г. 2.4i 140 hp. какво му е френското!?!?!? Спрете да пишете глупости, когато не разбирате.

    Коментиран от #33, #36

  • 11 арогантен

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "Антисоциалист":

    Пбикновено не пиша такива коменти, но ти май наистина имаш нужда от силни хапчета и много дълга почивка сред природата.
  • 12 Почитател на марката

    35 1 Отговор
    Не съм чел всичките коментари. Но предполагам,че знаете девиза на Волво !
    "Не си купувайте Волво,то ще Ви надживее"
  • 13 Иво

    13 0 Отговор
    волвото направо си го е надживял.
  • 14 Va60

    24 2 Отговор
    Карам 460 тди от 2003г -15години на километража 400000 а преди това незнам на колко е била -железен автомобил

    Коментиран от #21

  • 15 Пешо бухтарника

    2 23 Отговор
    Карал съм какви ли не коли.Като минат 100 000 вече са само за скрап.Нищо здраво не остава скорости, двигател всичко е амортизирано но пък кефа от карането остава.
  • 16 vasik atanasova

    18 0 Отговор
    красив автомобил влюбих се в него
  • 17 0000

    28 1 Отговор

    До коментар #9 от "Аноним":

    Ти колко волва след 2000 г.счупи,че да кажеш.щото аз десет години бачках в сервиз на волво и мога да ти кажа,че по-високите им класове са сравнително безпроблемни в сравнение с някой други премиуми.естествено по-евтините са по-боклуци,но така е при всички марки.истината е че тук караме много изморени коли дето някой ги е сцепил от газ из европа,а пробегът е около 300-400к минимум и за това имаме погрешна представа за здравина.
  • 18 Стоян

    37 2 Отговор
    Приятели, човека не ремонтирал колата си при нашите прости и жалки монтьорчета, измамници и некадърници. Как няма да изкара безброй километри!
  • 19 Знаещ

    1 11 Отговор

    До коментар #9 от "Аноним":

    Мисля че Рено двигателите във Волво са турбо, има други модели които са правени от Пежо/Ситроен. Разрови се в Уикипедия, какво ти е френското, като 10 години е собственост на Форд.

    Коментиран от #22

  • 20 майстора

    18 0 Отговор
    За малолитражен бензинов мотор с мощност 90киловата си е невероятно постижение .... Не съм фен на Волво нито на старите нито на новите но цифрите са си цифри ...и все пак смятам че всичко е въпрос на подръжка ...
  • 21 Човека с опелите

    24 0 Отговор

    До коментар #14 от "Va60":

    Брат аз карам от много години Опел Омега с 2.2 бензинов мотор дето хората разправят че екотека горял масло и се чупел много ...еми сега колата е на 18 години и е на 650 000 километра ..но пари за обслужване не пестя разни китайски боклуци и съмнителни части НЕ...и мисля че мотора ще изкара доста повече от купето ...хайде със здраве от мен !!!
  • 22 До "знаещия"

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Знаещ":

    Тоест двигателите искаш да пишеш, че са правени от ПС. В Уикипедия на английски написах Форд Фиеста, натиснах двигатели, и си пише, че двигателите HDi се правят за Форд, Волво, Пежо, Ситроен, а дори и Мини Купър.
    Двигателите за Форд се правят във Великобритания.
    И друго, което да "знаеш", е че Форд е собственик на Волво 11 години вместо 10 - от 1999 до 2010.
    Сега Волво е собственост на китайската Джели.
    Всичко го разбирам от Уикипедия. Научи се да пишеш вярно, щом си "знаещ".
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Izzi

    13 0 Отговор
    А и още нещо: на никой ли не му направи впечатление, че човека е винаги усмихнат
  • 25 Любител

    12 2 Отговор
    Водната помпа се сменя при всяка смяна на ангренажен ремък. Сега ако каже че и ангренаж че не е сменял ... Но разбирам защо не я сменя. Красива е. Не като сегашните буци!

    Коментиран от #35, #37

  • 26 Кольо

    9 10 Отговор
    Имах волво 460 ,голям боклук беше.Мъчих да го продам никой го не ще.Размених го за бензинов трион.

    Коментиран от #30

  • 27 Geely Motors

    8 0 Отговор
    Volvo е здрава кола застото веце наса марка и използва най-върховите китаиски технологии
  • 28 Sergo1

    7 0 Отговор
    Никога не си купувай Волво,защото ще те надживее! :)
  • 29 Rado

    9 0 Отговор
    Volvo винаги ще си остане истинска машина за всички времена
  • 30 Имал си рено

    3 4 Отговор

    До коментар #26 от "Кольо":

    Имал си рено с надпис волво460
  • 31 никси

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Антисоциалист":

    абе кога един чистонов автомобил изнине тия километри елами кажи тогава евала
  • 32 никси

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Аноним":

    кво ще кажеш за волвохц90 2.4д5 186 коня с 6 степена трнсмисия сув които се прави в америка и 5 поедна година е пржв в клсацията сув нагодината кво мислиш повьпроса като си толко отворен дали смериканците ще вземат фенски частида направи този автомобил с висока проходимост апа да не говотим за камионите кото недеи да подценяваш световната марка приличатна американските мак и петер билд недеи да подценяваш световната марка щото шведите ако те чуят ще ти се убидят много яко замен като професионален водач вече 35 години няма лоши автомобили а има неграмотни лоши водачи
  • 33 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    Ами двигателят ти е на Нисан монтира се на Х-трейл, за друго не съм се интересувал.
  • 34 ЗигЗаг

    0 0 Отговор
    "Мнозина се надяват Ърв да покара червеното P1800S още 85-100 хил." малко ще му е трудно сега, ама нищо, ние сме загубени в превода.
  • 35 ахам

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Любител":

    Приятелю, натози двигател няма ангренаж, разпределителния вал е долнолежащ и се задвижва от зъбна предавка на коляновия вал. Това е причината да не сменя водната помпа често. Просто явно старата е започнала да дава фира и е сменена.

    Коментиран от #39

  • 36 кърлеж

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    За тези които не знаят... собственика на Волво е китайска компания,която преди да купи Волво се е занимавала с хладилна техника.
  • 37 Зайко Байко многознайко

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Любител":

    В това Волво няма ангренажен ремък бре дете. Да си чувал за ангренажна верига. Тя се сменя при основен ремонт и се контролира с обтегача на веригата.
  • 38 Зайко Байко многознайко

    0 0 Отговор
    Това за надписът е мит, но придобил гражданственост през седемдесете години на миналият век. Гласеше на български така: "Не ме щади, ще те надживея", на моя съсед вуйчо му беше зъболекар в Швеция през далечната 1976 г. Дойде с едно Волво. Помолихме го да отвори капака, търсихме, завирахме се къде ли не в коша, светехме си с фенерчета и прожектори, но никъде не видяхме този надпис. Когато попитахме вуйчото, той ни каза, че това е мит. Самата истина е.
  • 39 Зайко Байко многознайко

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "ахам":

    Малей, срам голям, изложих се страшно, ще си отрежа едното ухо, напълно прав си колега, въобще не се сетих за тази гениялна техническа постановка! Браво! Поздравления!