Ърв Гордън, собственик на прочутото Volvo P1800S с пробег над 3 млн. мили (4 827 000 км), почина на 77-годишна възраст, съобщават от американския клуб на шведската марка. Смъртта е застигнала Ърв на път за Китай.
Гордън се сдоби със световна известност, след като неразрушимото му Volvo бе записано в Книгата на рекордите "Гинес" като серийния автомобил с най-голям пробег в историята. Любопитното е, че Ърв не само никога не си е поставял за цел подобно постижение, а и се сдобива с шведското купе случайно.
Преди да си купи Volvo, Гордън е почитател на Chevrolet. Сменя два броя Corvair, но не остава доволен. "Създаваха ми само ядове. Бях млад учител и ми трябваше кола, с която да изминавам безпроблемно по 125 мили (201 км) всеки ден от къщи до работата", разказва мъжът пред сп. Wired през 2010 г.
След като купува червеното P1800S и изминава с него 250 000 мили (402 250 км) без нито един ремонт, Ърв започва да се досеща, че колата е специална. "Не съм поправял нищо по нея. Поддръжка - да, но не ми се е налагало да сменям водна помпа или нещо такова".
Следват два основни ремонта на двигателя, от единия от които според дилъра на Volvo няма нужда. Гордън обаче вече си е патил от проблемите с предишните си "корвеъри" и решава да не си прави експерименти.
Ърв записва името си в Книгата на рекордите "Гинес" за пръв път през 1998 г., когато километражът на колата достига 1.69 млн. мили (2 719 210 км). Заветната граница от 3 млн. мили пада в 16 ч. на 1 май 2014 г. в гр. Гърдууд, Аляска. За постижението Гордън получава подарък от Volvo - чисто ново XC-60R.
Мнозина се надяват Ърв да покара червеното P1800S още 85-100 хил. мили (137-160 хил. км), за да покори отметката от 4 млн. мили (6 436 000 км). Това изглежда напълно постижимо, тъй като той го кара на собствен ход до всяко изложение, в което взема участие.
Спазвайки педантично предписанията в упътването и ремонтирайки колата със собствени сили, Гордън се превръща във вдъхновение за милиони автомобилисти по цял свят. Ърв винаги е твърдял, че това е най-голямото щастие, което човек може да си купи срещу $4 150, колкото му струвало навремето шведското купе.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антисоциалист
Коментиран от #3, #11, #31
13:06 17.11.2018
2 The Ace
Коментиран от #6
13:13 17.11.2018
3 гост
До коментар #1 от "Антисоциалист":
Освен това не уточнява с колко е допринесъл въпросния автомобил за "преминаването" му в отвъдното след такъв пробег !! Справка , всеки лекар или шофьор на ТИР !! А и като го гледам едва ли е способен на друго "движение" освен с автомобил или нещо подобно !13:21 17.11.2018
4 асддса
А и не бих си возил семейството във толкова стар автомобил. Колкото и да е здрав, няма да е като нова голяма кола, а предпочитам да са в безопастност когато на някой му свърши таланта докато е около мен.
13:28 17.11.2018
5 Горубляне
13:32 17.11.2018
6 гост
До коментар #2 от "The Ace":
Ако направим една елементарна сметка тоя "истински" човек е прекарал между 8 и 12 години от живота си само в шофирането на "истинския" автомобил и сигурно още поне половината в зареждане , "обслужване" , ремонти и всичко останало свързано с него !! Ако "истински" човек значи да прекараш една трета от живота си покрай куп ламарина , не ти завиждам въобще !13:34 17.11.2018
7 Батко
14:03 17.11.2018
8 ехааааа
15:56 17.11.2018
9 Аноним
Коментиран от #10, #17, #19, #32
16:20 17.11.2018
10 123
До коментар #9 от "Аноним":
Би ли ми обяснил на сегашното ми Volvo S60 2002г. 2.4i 140 hp. какво му е френското!?!?!? Спрете да пишете глупости, когато не разбирате.Коментиран от #33, #36
17:08 17.11.2018
11 арогантен
До коментар #1 от "Антисоциалист":
Пбикновено не пиша такива коменти, но ти май наистина имаш нужда от силни хапчета и много дълга почивка сред природата.17:20 17.11.2018
12 Почитател на марката
"Не си купувайте Волво,то ще Ви надживее"
17:31 17.11.2018
13 Иво
18:38 17.11.2018
14 Va60
Коментиран от #21
18:40 17.11.2018
15 Пешо бухтарника
18:51 17.11.2018
16 vasik atanasova
21:07 17.11.2018
17 0000
До коментар #9 от "Аноним":
Ти колко волва след 2000 г.счупи,че да кажеш.щото аз десет години бачках в сервиз на волво и мога да ти кажа,че по-високите им класове са сравнително безпроблемни в сравнение с някой други премиуми.естествено по-евтините са по-боклуци,но така е при всички марки.истината е че тук караме много изморени коли дето някой ги е сцепил от газ из европа,а пробегът е около 300-400к минимум и за това имаме погрешна представа за здравина.21:26 17.11.2018
18 Стоян
21:59 17.11.2018
19 Знаещ
До коментар #9 от "Аноним":
Мисля че Рено двигателите във Волво са турбо, има други модели които са правени от Пежо/Ситроен. Разрови се в Уикипедия, какво ти е френското, като 10 години е собственост на Форд.Коментиран от #22
22:07 17.11.2018
20 майстора
22:14 17.11.2018
21 Човека с опелите
До коментар #14 от "Va60":
Брат аз карам от много години Опел Омега с 2.2 бензинов мотор дето хората разправят че екотека горял масло и се чупел много ...еми сега колата е на 18 години и е на 650 000 километра ..но пари за обслужване не пестя разни китайски боклуци и съмнителни части НЕ...и мисля че мотора ще изкара доста повече от купето ...хайде със здраве от мен !!!22:20 17.11.2018
22 До "знаещия"
До коментар #19 от "Знаещ":
Тоест двигателите искаш да пишеш, че са правени от ПС. В Уикипедия на английски написах Форд Фиеста, натиснах двигатели, и си пише, че двигателите HDi се правят за Форд, Волво, Пежо, Ситроен, а дори и Мини Купър.Двигателите за Форд се правят във Великобритания.
И друго, което да "знаеш", е че Форд е собственик на Волво 11 години вместо 10 - от 1999 до 2010.
Сега Волво е собственост на китайската Джели.
Всичко го разбирам от Уикипедия. Научи се да пишеш вярно, щом си "знаещ".
22:26 17.11.2018
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Izzi
00:10 18.11.2018
25 Любител
Коментиран от #35, #37
00:27 18.11.2018
26 Кольо
Коментиран от #30
00:31 18.11.2018
27 Geely Motors
00:56 18.11.2018
28 Sergo1
10:37 18.11.2018
29 Rado
16:09 18.11.2018
30 Имал си рено
До коментар #26 от "Кольо":
Имал си рено с надпис волво46016:32 18.11.2018
31 никси
До коментар #1 от "Антисоциалист":
абе кога един чистонов автомобил изнине тия километри елами кажи тогава евала19:34 18.11.2018
32 никси
До коментар #9 от "Аноним":
кво ще кажеш за волвохц90 2.4д5 186 коня с 6 степена трнсмисия сув които се прави в америка и 5 поедна година е пржв в клсацията сув нагодината кво мислиш повьпроса като си толко отворен дали смериканците ще вземат фенски частида направи този автомобил с висока проходимост апа да не говотим за камионите кото недеи да подценяваш световната марка приличатна американските мак и петер билд недеи да подценяваш световната марка щото шведите ако те чуят ще ти се убидят много яко замен като професионален водач вече 35 години няма лоши автомобили а има неграмотни лоши водачи20:02 18.11.2018
33 гост
До коментар #10 от "123":
Ами двигателят ти е на Нисан монтира се на Х-трейл, за друго не съм се интересувал.20:26 18.11.2018
34 ЗигЗаг
20:48 18.11.2018
35 ахам
До коментар #25 от "Любител":
Приятелю, натози двигател няма ангренаж, разпределителния вал е долнолежащ и се задвижва от зъбна предавка на коляновия вал. Това е причината да не сменя водната помпа често. Просто явно старата е започнала да дава фира и е сменена.Коментиран от #39
13:15 19.11.2018
36 кърлеж
До коментар #10 от "123":
За тези които не знаят... собственика на Волво е китайска компания,която преди да купи Волво се е занимавала с хладилна техника.14:58 19.11.2018
37 Зайко Байко многознайко
До коментар #25 от "Любител":
В това Волво няма ангренажен ремък бре дете. Да си чувал за ангренажна верига. Тя се сменя при основен ремонт и се контролира с обтегача на веригата.01:04 22.11.2018
38 Зайко Байко многознайко
01:11 22.11.2018
39 Зайко Байко многознайко
До коментар #35 от "ахам":
Малей, срам голям, изложих се страшно, ще си отрежа едното ухо, напълно прав си колега, въобще не се сетих за тази гениялна техническа постановка! Браво! Поздравления!01:14 22.11.2018