4 068 57

Без привилегии за собствениците на Tesla

Радослав Славчев

Американската компания предупреди купувачите на електромобилите ѝ, че съвсем скоро те ще бъдат лишени от досегашните финансови предимства, които се отпускат от правителството.

Tesla постепенно се превръща в голям автомобилен производител, а според законите в САЩ, където е най-големия пазар на Tesla, производител продаващ над 200 000 електромобила не се ползва с предоставените финансови премии от $7 500.

През октомври компанията надхвърли въпросните 200 000 бройки. Така бъдещите собственици на Model S, Model X и Model 3 ще плащат повече. Има и т.нар. гратисен период, който е до края на годината.

След това, до средата на следващата година новите собственици на електромобили Tesla ще получават бонус 3750 долара, а през втората половина на 2019-а - по $1 875. Всички купувачи на електромобили Tesla, които получат колите си през 2020 ще бъдат лишени от тези финансови предимства.



Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 15:32  23.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Само Дъстър
    Отговор
    2 15:35  23.11.18
    И с бонус и без бонус Тесла са бъдещето на луксозните електрически автомобили.

    Коментиран от #6, #12, #54

  • тия
    Отговор
    3 15:38  23.11.18
    Спират им кранчето.То беше ясно.че така ще стане.
  • ассссс
    Отговор
    4 15:40  23.11.18

    До коментар #1 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Спри се вечеееееее....

  • И със и без
    Отговор
    5 15:41  23.11.18
    И със и без субсидия ще продължат да се продават повече от останалите марки, а субсидията е еднаква за всички.

    Коментиран от #10

  • Driving pleasure
    Отговор
    6 16:00  23.11.18

    До коментар #2 от "Само Дъстър":

    Луксозни? Смях в залата! Тая кочина е скъпа, но не и луксозна...
  • Driving pleasure
    Отговор
    7 16:06  23.11.18
    И за сведение на ватманите, ако при 100 хил долара за модел S 7500 долара е нищо за бюджетния модел 3 с цена 35 000 е почти 1/4 от цената и е съществено

    Коментиран от #8

  • Тесла е скъпа
    Отговор
    8 16:34  23.11.18

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Абе Чудя се на логиката ти. Тесла са скъпи, а останалите електромобили са по-евтини, но ползват същата субсидия от 7500 долара, което е още по-голяма част от цената им. По твоята логика би трябвало останалите да се скъсват да продават, а Тесла никой да не я иска. Ще обясниш ли защо е точно обратното В реалността?

    Коментиран от #13, #15

  • Кольо Камиона
    Отговор
    9 16:43  23.11.18
    Тесла за $35 хиляди все още не се предлага, почват от около 50. Уредих си тест драйв на Модел 3 Пърформънс който струва над 70 хиляди. Върви страхотно, ускорява на пожар, седалките са удобни, окачване, спирачки и волан доста добри, постен интериор, смешен Айпад вместо табло и копчета, липсват куп неща които човек очаква за тази цена, като цяло за повечето купувачи това са много пари, директният конкурент е БМВ М4, което е малко по бавно но е по луксозно и с повече екстри. Ако не пуснат евтин вариант купувачите значително ще намалеят (преди ги наричах шарани, така че тест драйва явно ми е променил отношението, хи хи)

    Коментиран от #14

  • асддса
    Отговор
    10 16:46  23.11.18

    До коментар #5 от "И със и без":

    Ми не. Както виждаш продажбите са 200 000. Другите са по 2 милиона и 200 000. А като махант и отстъпката и дойдат конкурентите до 2020 и са дотам. За какво да си купя гадната тесла с телевизор вътре и без нито едно копче, като мога да си купя кола с хубав интериор ?

    Коментиран от #19

  • Димов
    Отговор
    11 17:15  23.11.18
    Искам да видя, как ще изглежда кривата на продажбите, след 2020г. Май ще замяза на увиснал трибуквеник.

    Коментиран от #28

  • Димов
    Отговор
    12 17:16  23.11.18

    До коментар #2 от "Само Дъстър":

    Какъв лукс има в тях?
  • Димов
    Отговор
    13 17:18  23.11.18

    До коментар #8 от "Тесла е скъпа":

    Да бе, верно. И азсе чудя, защо Лада са продали четвърт млн бройки за година, а Ферари само 8400. Много странно. Явно Ладата е по-вървежна.

    Коментиран от #20

  • Димов
    Отговор
    14 17:22  23.11.18

    До коментар #9 от "Кольо Камиона":

    Ти беше казал, че си се записал за тест драйв. Исках да те питам, как се усещаш вътре в колата? За ускорението ми е ясно, че набира. Стабилност и т.н не ги оспорвам. Но ме итересува, самото чувство да я караш как е? Удобство, лукс, вътрешна красота? Кефи ли те да си в нея, да е твоя? Струва ли си да си дал парите, които й искат? Въобще, би ли си купил такава?
  • Димов
    Отговор
    15 17:46  23.11.18

    До коментар #8 от "Тесла е скъпа":

    Около или над 50% от продажбите на Тесла са в САЩ. Следва Китай с едва 16%. Ето линк: https://1reddrop.com/2018/06/16/tesla-sales-by-country/ Чуя се, колко от опаричените й клиенти в САЩ са й хем клиенти, хем акционери? Дали пък тия хора не инвестират в собствените си интереси, като си купуват продукт от фирмата, в която имат акции?
  • Кольо Камиона
    Отговор
    16 17:56  23.11.18
    Тест драйвът е добре отработен за да подчертае достоинствата. Абстрахирайки се от това, беше лесно да си намеря удобна позиция, да се почувствам уверен зад сравнително малкия и дебел волан и веднага да в подкарам бързо. Не е напълно безшумна, но преобладаваше шум от гумите, особено по неравностите. Видимостта е много добра но огледалата са ми малки. Като цяло, създава впечатление за нещо различно от всичко друго. Лесно е човек да се запали и да поиска да е негова, така се чувствах и аз веднага след теста. На другия ден помислих за недостатъците, и най големия е липсата на хед-ъп дисплей и това че за най важните функции (напр. чистачки) трябва да минавам през тъчскрийн менюта. Не създава чувство за особен лукс. За БГ е пълна глупост, но за Америка бих се позамислил

    Коментиран от #17

  • Димов
    Отговор
    17 18:08  23.11.18

    До коментар #16 от "Кольо Камиона":

    Това с чистачките ме изненада. Модел-3 не е ли с лостчета зад волана? https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwizyYH58ereAhUFiKYKHSaKA5MQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.theverge.com%2F2017%2F7%2F29%2F16061480%2Ftesla-model-3-interior-video-display-screen-photos&psig=AOvVaw1UaLTbNJl7WzBlSE4VN_VR&ust=1543075394403087 Като няма копчета, а всичко става с тъч скриина, трябва ли за всяко нещо да отлепям поглед от пътя и да ровя в менюто? При бутоните си включваш нещата, като само ползваш периферното зрение. Аз го имам този проблем и с моята кошница. Тия модерни модулни глупости ме дразнят. Взимам съвременен автомобил, а той с някви дисплеи и менюта, чертички, свинщинки.... Трябва да отбия в банкета, че да си наглася духалките за парното, както ми е удобно. При старите коли всичко това ставаше пипнешком и с периферно зрение. Очите и вниманието си бяха на пътя.

    Коментиран от #18

  • Кольо Камиона
    Отговор
    18 18:21  23.11.18

    До коментар #17 от "Димов":

    Не съм 100% сигурен за чистачките, зад волана има две лостчета, дясното е като “скоростен” лост, предна, задна и паркинг, лявото e мигачи с някакъв бутон, може и да може да се програмира но не го ползвах изобщо. Като цяло не мисля че ще мога да свикна с централно разположения екран.
  • Тесла е скъпа
    Отговор
    19 18:31  23.11.18

    До коментар #10 от "асддса":

    Не знам с Димов на тъпи ли се правите или наистина не се сещате, че говорим САМО за електромобили, щом говорим за субсидии от 7500 долара? Кой продава повече електромобили от Тесла, въпреки че Тесла е по-скъпа?

    Коментиран от #23

  • Тесла е скъпа
    Отговор
    20 18:35  23.11.18

    До коментар #13 от "Димов":

    Продължаваш да се правиш на тъп ли? Какво точно доказва примерът ти с Лада и Ферари? Теслата е по-скъпа от останалите електромобили, но въпреки това се продава повече. Нима твърдиш че ако Лада беше по-скъпа от Ferrari Пак щеше да продава по четвърт милиард бройки, а Ferrari пак щяха да продават по-малко от тях? Ще обясниш ли логиката на примерът ти, че нещо не го схванах явно и аз съм тъп.

    Коментиран от #21, #22

  • Димов
    Отговор
    21 18:41  23.11.18

    До коментар #20 от "Тесла е скъпа":

    Няма нито толкова думи, нито толкова време на света, че да може да ти се обясни на тебе, лично. Ти си кон с капаци, сравняващ само което и както на теб ти е угодно. Всичко друго заклеймяваш като неточно, неясно, неправомерно и прочие, само защото на двете ти мозъчни клетки не им стига трета упора и се катурват по гръб във всеки спор. Не вдяваш елементарен пример, който всички други разбраха, само ти не можа. Та кво викаш, заоблено кьоше, такова?
  • Димов
    Отговор
    22 18:48  23.11.18

    До коментар #20 от "Тесла е скъпа":

    Публикувано във факти.бг: "Ще обясниш ли логиката на примерът ти, че нещо не го схванах явно и аз съм тъп." ....при това доста. Викам миличко, че при две различни марки коли, които забележи СА С ЕДНАКВО ЗАДВИЖВАНЕ, дори едната да е супер по-смотана от другата, пак може да продаде близо 30 пъти повече от другата, което означава, че продадената бройка въобще, изобщо, ама хич не е критерий за това, колко е хубав продукта й. И не са четвърт млрд, а са четвърт млн. Пак си се объркал с много. Взе да ти става визитка.

    Коментиран от #25

  • Димов
    Отговор
    23 18:49  23.11.18

    До коментар #19 от "Тесла е скъпа":

    Чете ли коментар #15, или още го сричаш?

    Коментиран от #27

  • Чук
    Отговор
    24 19:48  23.11.18
    Теслата се радва на голяма популярност заради голямата реклама. По добра е от другите по макс скорост и ускорение но е зле от към лукс и практичност. Сам за себе си решаваш дали искаш макс скорост която реално дали и ще я постигнеш някога и ускорение с 2-3 сек по бързо за сметка на други неща

    Коментиран от #26, #34

  • Тесла е скъпа
    Отговор
    25 20:16  23.11.18

    До коментар #22 от "Димов":

    "Нима твърдиш че ако Лада беше по-скъпа от Ferrari Пак щеше да продава по четвърт МИЛИОН бройки, а Ferrari пак щяха да продават по-малко от тях?"ЕТО НА ТОЗИ ВЪПРОС НЕ МИ ОТГОВОРИ! Лада продава повече единствено и само защото е по-евтина от Ferrari. Тест на продава повече ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, въпреки че цените са им по-високи от на ОСТАНАЛИТЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ. Колкото и да се правиш на луд, при избора на ЕЛЕКТРОМОБИЛ, клиентите предпочитат да си купят аналога на Ферарито, а не на Ладата. Следователно примерът и нищо не доказва. По-скоро даже доказва качествата на Тесла.

    Коментиран от #35, #39

  • Антиелектрика
    Отговор
    26 20:19  23.11.18

    До коментар #24 от "Чук":

    По максимална скорост е далеч, но зад другите - хахахахахаха Коя кола с 260 к.с. вдига максимум 209 км/ч? Защото прехваления модел 3 толкова вдига.

    Коментиран от #32

  • Тесла е скъпа
    Отговор
    27 20:20  23.11.18

    До коментар #23 от "Димов":

    Прочетох коментар 15, но той отново нищо не доказва. Тесла продава най-много бройки от модел 3, а той се продава само на американския пазар, а отскоро и в Канада. Какво в такъв случай искаш да ми кажеш или докажеш? Хайде сега изкарай статистика колко бройки модел 3 са продадени в Европа. По твоята логика в Европа никой не иска да си купи модел 3. От друга страна, Тесла не може да продава повече, ЗАЩОТО НЕ МОЖЕ ДА ПРОИЗВЕДЕ ПОВЕЧЕ НА ТОЗИ ЕТАП, А НЕ ЗАЩОТО ТЪРСЕНЕТО Е МАЛКО.
  • Кривата на продажбите
    Отговор
    28 20:27  23.11.18

    До коментар #11 от "Димов":

    Запиши си го още сега, кривата на продажбите на Tesla ще върви успоредно на кривата на производствения капацитет. Тесла ще продава всичко което може да произведе поне още 5 години, а не само до 2020 година. Какво точно ще намали продажбите на Tesla през 2020 година според тебе? Моделите на стогодишните, които през 2020 година ще имат пробег от 400 км и ще ускоряват три пъти по-бавно от Тесла, но ще са на същата или по-висока цена? Сигурно си мислиш че ще си ги купуват заради интериора, но както сега грешиш така ще грешиш и тогава. ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, ПОВТАРЯМ ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, се избират по техническите им характеристики, а не по интериора. Пазарът го доказва. А в мнението си говориш за продажби, а не за вкус нали?

    Коментиран от #30, #36, #37, #38

  • оня с дроня
    Отговор
    29 21:20  23.11.18
    Ааа искам си теслата привилегиите. От теслите без привилегии си имам две.
  • Кольо Камиона
    Отговор
    30 22:29  23.11.18

    До коментар #28 от "Кривата на продажбите":

    С лектрониката, ел. мотора и инвертора, Тесла са много много напред, никой не може да ги достигне за момента. Батериите ги правят заедно с Панасоник. Що се отнася до каросерия и интериор има тепърва на какво да се учат и ако се кооперират с опитен производител на механичните компоненти бързо ще вдигнат качеството а цената рязко ще падне. Те обаче са решили тепърва да откриват топлата вода при тези компоненти, което е само в полза на останалите. Като казвам опитен производител имам предвид нещо като Магна Щаер, а не някой от рода на Тойота или Фолксваген.

    Коментиран от #31

  • Кольо Камиона
    Отговор
    31 22:50  23.11.18

    До коментар #30 от "Кольо Камиона":

    *електрониката
  • Бачо Киро
    Отговор
    32 01:59  24.11.18

    До коментар #26 от "Антиелектрика":

    Голф 4, 1.9тди 130 кс дига точно 209 реални кмч, демек с половината коне (хлапето имаше такъв точно). Да постигаш същото с двойно повече мощност кск му викаха? 😁
  • Как му викаха
    Отговор
    33 02:26  24.11.18
    "Да постигаш същото с двойно повече мощност кАк му викаха? 😁" Електронно ограничения на скоростта му викаха.

    Коментиран от #40

  • Димов
    Отговор
    34 07:59  24.11.18

    До коментар #24 от "Чук":

    Анджък! Един да прогледне. Браво!
  • Димов
    Отговор
    35 08:05  24.11.18

    До коментар #25 от "Тесла е скъпа":

    Не! Както казах, и както ти се правиш, че не си прочел, поне половината клиенти на Тесла са й акционери. Това е взело превес при изборът им на електромобил. Тесла няма качество, с което да се похвали. Няма лукс. Няма нищо от това, което ти се опитваш да й насадиш. Тесла разчита само и единствено на манящината, породена чрез непрестанното облъчване на а*ално податливите й фенченца. Манящината е много силно оръжие. Заради нея, човек е способен да профука много средства, без да се замисля за последствията. А те са очевидни, от многобройните дефекти, които неспира да бълват тази марка. Единствено парадоксът, че нашенските медии грижливо отбягват отразяването им, е причина да се аргоментираш по този начин.

    Коментиран от #44

  • Димов
    Отговор
    36 08:30  24.11.18

    До коментар #28 от "Кривата на продажбите":

    Публикувано във факти.бг: "Запиши си го още сега, кривата на продажбите на Tesla ще върви успоредно на кривата на производствения капацитет." Съвсем съгласен съм. Но след 2020 няма да е така стръмна, а ще е доста по-полегата. Това пък си го запиши ти. ДВГ става все по-ограничено. С времето, т.нар. стогодишни производители ще започнат да влагат повече производствен ресурс в електромобили. Е тогава Тесла ще види, как се правят коли. Ще види как се печелят клиенти, и кой и защо стои на върха по продажби. Щото ония хора ги правят вече 100г и много добре знаят какво се иска, за да си в занаята. Единствено трябва да сменят типа на задвижване. А при електромобилът то не е няква космическа наука. Докато Тесла вчера почна да прави, ама и то едни ги прави..... За сега фирмите още доизцеждат това, което може да се доизцеди от ДВГ. Ито не е никак малко. Дори на доизцеждане, пак печелят от ДВГ много пъти повече пари, отколкото печели Тесла. И въпреки схващанията ти, че е отживелица, имено ДВГ моделите им ги държат на челните места по продажби в света, докато Тесла дори не влиза в първите 50. Викаш, щото не може да произведе повече ли? А като е толкова велика, с толкова модерни фабрики, защо не може? Нали има повече работници от на ЯЛР? Защо тази стогодишна, отживяла марка прави 3 пъти повече коли, от много модерната ти и супер, мега, гига, хипер развита Тесла? Защото само устата й са големи. Само се хвали. Издевателства над работницие си, да ги скъса от бач (и не ми

    Коментиран от #43

  • Димов
    Отговор
    37 08:31  24.11.18

    До коментар #28 от "Кривата на продажбите":

    ...... (и не ми спори за това, че ще те зарина с линкове, как условията на труд в Тесла са непоносими), а с целият си ресурс от 45000 души, и с всичките си модерни автоматизации, не може да произведе колкото един нищо и никакъв ЯЛР. СРАМ! ПОЗОР! ПОДИГРАВКА! Неоправдан разход на човешки труд, енергия и купища пари. С нейните работници и технологии, стогодишните марки направиха империи, от нищото. А Теслата не можа сама. Трябваха й хора с пари, като Мъск. Трябваше правителствата да вземат парите от данъци на ДВГ собственици, и безвъзмездно да ги тикат в ръцете на електрофеновете, белким ги прикотка да си купят Тесляк. Голямо постижение за Тесла. Браво! Само опозориха името на великият учен и изобретател.
  • Димов
    Отговор
    38 08:38  24.11.18

    До коментар #28 от "Кривата на продажбите":

    Публикувано във факти.бг: "ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, ПОВТАРЯМ ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ, се избират по техническите им характеристики, а не по интериора." Стока, повтарям, ВСЯКА СТОКА, се избира по индивидуални критерии на купувача. Няма такъв филм, като си търся кола с ДВГ ще я избирам по коженият салон, а като си търся електрокар, ще си сменя идеологията и личните възгледи, и ще я избирам по тех параметри. Хора, които си избират колите по ниво на лукс, ще продължат да си избират и електрокарите по същият параметър. Хора, които държат на тех параметри, и не ги бърка дали са в гол варел, само и само да набира с 1 сек по-бързо, ще държат на същото, без зачение какъв тип мотор е под капака. Такива ги има и при изборът на бензинова кола. И при дизеловите ги има. И при коли на алтернативни горива. И електрокарите няма да направят изключение.

    Коментиран от #42

  • Димов
    Отговор
    39 09:00  24.11.18

    До коментар #25 от "Тесла е скъпа":

    Публикувано във факти.бг: "при избора на ЕЛЕКТРОМОБИЛ, клиентите предпочитат да си купят аналога на Ферарито," ТЕСЛА - АНАЛОГ НА ФЕРАРИ?!?!?! Ти добре ли си бе, човек? Ти чуваш ли се какви глупости дрънкаш? Абе на много яка прашка сте се качили, май, че ви е метнала бая нависоко в облаците. В една от тукашните статии пише, че за последната година в Русия са били ОФИЦИАЛНО пререгистрирани 307000 преработени /тунинговани/ автомобила. Говорим за сериозен туниг, при който се сменя мотор, кутия, трансмисия, спирачки, управление, карантия и пр. Кварталните тунерчета от Сибир, с един гол г*з са преработили с 50% повече коли, отколко Тесла са призвели с цялото си автоматизирано производство, рекламиране, напъни, бутания и прочие. Ферари ли? Смяяях, смях, смях, смях.....

    Коментиран от #41

  • Антиелектрика
    Отговор
    40 10:13  24.11.18

    До коментар #33 от "Как му викаха":

    Електронно ограничение на скоростта на 209 км/ч??? Май нещо друго е ограничено, но на втория ти етаж!
  • Кой кой е
    Отговор
    41 10:44  24.11.18

    До коментар #39 от "Димов":

    Хайде сега да говорим без имена защото се объркваш. Първо. Имаме два автомобила, първият много скъп, вторият по-евтин. По пазарни принципи и твоята логика кой от двата трябва да се продава повече? Второ. При Тесла и останалите електромобили това правило важи ли? Не знам защо изброяваш други критерии след като говорим за скъпи и евтини автомобили и техните продажби.

    Коментиран от #45

  • Кривата на продажбите
    Отговор
    42 10:53  24.11.18

    До коментар #38 от "Димов":

    Прав си. Съгласен съм с тебе че всеки си избира автомобила по свои критерии. При избора на електромобил обаче е малко по-различно, защото на този етап карането на електромобил е свързано с много ограничения. Едно от тези ограничения е правото на избор. Няма много марки и модели измежду които да избираш. Следващото ограничение е зарядната инфраструктура. Ако този автомобил ти трябва да си вършиш работа, ще избереш автомобил с по-голям пробег, който да може да се зарежда бързо, аз ще направиш компромис с кожените седалки. На този етап а и през следващите 5 години, няма кой да бие Тесла по пробег с едно зареждане нито пък по бързина на зареждане с изключение на 15 минутно то зареждане на Porsche. Тесла е най-практичният избор за ЕЛЕКТРОМОБИЛ В МОМЕНТА, ако желаеш или ти е наложено да караш електромобил.

    Коментиран от #46, #47

  • Кривата на продажбите
    Отговор
    43 11:00  24.11.18

    До коментар #36 от "Димов":

    "Съвсем съгласен съм. Но след 2020 няма да е така стръмна, а ще е доста по-полегата." Няма математика по която това да стане. Всяка година през следващите четири пет години, ще излизат нови и нови модели, заедно със своите производствени линии, а всяка година ще се добавят и нови производствени линии на старите модели. През 2020 година, се очаква да отвори завода в Китай. Как точно очакваш кривата на продажбите да да стане полегата, дори само заради този факт? Само засега сме чули, за малък кросоувър модел y, пикап и електрически камион, заговори се и за микробус на базата на Sprinter. Как мислиш кривата полегата ли ще стои? По всички математически правила, кривата ще става все по вертикална.

    Коментиран от #48

  • Тесла е скъпа
    Отговор
    44 11:18  24.11.18

    До коментар #35 от "Димов":

    Значи според тебе акционерите, само за последното тримесечие са направили няколко милиарда повече оборот, отколкото е инвестицията в цялата гигафабрика? Ти да видиш? Вероятно не си го поглеждал от тази гледна точка иначе никога нямаше да споделиш с нас такава глупост! За твое съжаление, Тесла е на четвърто място по продажби като брой автомобили в Щатите за последното тримесечие, но на ПЪРВО МЯСТО ПО ОБОРОТ. Това никой инвеститор не може да си го позволи. Приеми факта че за Щатите Това е най практичния автомобил, защото вече има изградена зарядна инфраструктура и пътуването на далечни разстояния не представлява проблем. Следващия по продажби на електромобили - Nissan Leaf, освен, че се зарежда много по-бавно второто или третото зареждане на дълъг път, включва термичната защита и трябва да чакаш поне четири часа за да си заредиш батерията. Хайде честито на пътуващите на далечно разстояние. С тесла модел 3 се изминават 4600 км за 52 часа. Ако ти си избираш електромобил, кой би избрал?

    Коментиран от #49, #50

  • Димов
    Отговор
    45 12:39  24.11.18

    До коментар #41 от "Кой кой е":

    Дали, ако, и ще.... ще си покаже след време, когато всички ще произвеждат само електрокари, а ДВГ ще му е невъзможно да съществуа от наложените санкции на правителствата, които го обвиняват за нещо, за което е виновна само и единствено лакомията на управниците. Ще ми се този разговор да изчака 10-15-20г, когато ще лъснат и проблемите със замърсяването от производството на батерии, и добивът на суровините им. Да видим тогава как ще е вървяла кривата на екологията, след въвеждането на елекромобила. Апропо: Онзиден гледа ли, как в България са изсякли и изкоренили сума и декари защитена, вековна, букова гора, заради ФВ парк. Това показва колко зелена е "зелената енергия".
  • Димов
    Отговор
    46 12:45  24.11.18

    До коментар #42 от "Кривата на продажбите":

    Публикувано във факти.бг: "На този етап а и през следващите 5 години, няма кой да бие Тесла по пробег с едно зареждане." Е ти не гледа ли сравнението между Модел-3 и Ампера-е? Еднакви батерии, пък Опела му дават повече пробег. А онзи тест, дето ти постнах клипа, как Ампера-е с 60квтч батерия прави 740км? И него ли не си видял? Пич, при колите, икономията е определящ фактор за простолюдието. Вярно, че то съставлява по-голямата част от купувачите, но най-богатите марки, най-луксозните, тези, които вадят по най-много лев от единица бройка, въобще не им е предимство икономията. Техните коли изминават по най-малко км с едно зареждане, пък са най-харесваните.
  • Димов
    Отговор
    47 12:49  24.11.18

    До коментар #42 от "Кривата на продажбите":

    Публикувано във факти.бг: "Тесла е най-практичният избор за ЕЛЕКТРОМОБИЛ В МОМЕНТА, ако желаеш или ти е наложено да караш електромобил." Съжалявам, но няма как да се съглася с това твърдение. Практичността за мен не се изчерпва само с пробега. Ампера-е и Хюндай Кона са ми далеч по-практични и по-привлекателни електромобили пред Модел-3.
  • Димов
    Отговор
    48 12:54  24.11.18

    До коментар #43 от "Кривата на продажбите":

    Когато тези, дето знаят как се правят коли, видят че вече няма какво да изкярят от ДВГ, и решат да стъпят по-здраво на електро пазара, а не само да се заиграват с един-два модела, ще ти стане ясно как. Поживём — увидим.
  • Димов
    Отговор
    49 13:32  24.11.18

    До коментар #44 от "Тесла е скъпа":

    Офф, откъде да почна: Първо, в щатите разстояния от 4600км не се изминават за 52ч с електромобил, а се изминават за 3ч със самолет. Второ, Нисан Лииф е абсолютно недоразумение. Няма какво да ми го сравняваш с Модел-3. Трето, щатите не са целият свят. В Европа нравите и стандартите са различни. А Китай отдавна си правят електромобили, и хич не чакат на Тесла да им отваря очите. Половината електромобили в света се правят и карат в Китай. Ония имат доста по-практични за тях модели. Казвам "за тях". Там се цени малката пуканка, която паркира на място, колкото за бебешка количка. Ще ги видим колко ще продадат. Миналата година Тесла са продали 10к бройки там. А тази година са на 13 позиция по продажби в Китай. Преди нея са 12 местни производители на ЕВ, като номер едно държи няква фирма с шаолинско име и 61к продадени коли. И за твое сведение, решиха да правят фабрика в Китай по две причини: Едната са митата, които биват налагани над стоки, внесени от САЩ. 40% са си сериозно мито, а на цената на тия Тесли си е направо погреб за продажбите им. Заради това, Тесла вече е вдигнала цените на Модел-С и Модел-Х с $30к отгоре. Клиентите в Китай почнаха да се дърпат. За това, Тесла взеха, че си построиха там завод. Те не очакват да завземат целият пазар в Китай. Но това е толкова голяма страна, че и малък дял от него да имат, пак си е много за тях. Втората причина е, че се очаква до 2040 Китай да продължи да е най-големият пазар за ЕВ. Та кой не би се целил в него? Всеки
  • Димов
    Отговор
    50 13:32  24.11.18

    До коментар #44 от "Тесла е скъпа":

    Всеки, който прави ЕВ ще иска пазарен дял там. ГМ, Тойота, и ФВ също искат да строят такива фабрики за ЕВ в Китай. Докато Тесловото ГФ-3 тръгне, технологичната разлика в моделите на производителите ще е доста по-стопена. Конкуренцията пред Тесла ще е жестока, както пишат и западните сайтове. За това Тесла почнаха да се целят в големите градове като Пекин, Шанхай и Гуангжу, където има по-сериозни рестрикции за ДВГ, и където са най-богатите клиенти. Но такиа са намеренията и на конкурентните фирми, изброени по-горе. Ония не спят. Те просто гледат как един ще върви напред в шубрака, ще рискува сам, а те ще минат по отъпкана пътека след него и ще се настанят удобно и ще завземат голяма и широка част от пазара. Те си знаят как. Не са вчерашни и не правят нито коли, нито бизнес от вчера. Не ги мисли тях.
  • 4х4
    Отговор
    51 15:46  24.11.18
    Драги ми господа ! Коментирате ги тия тесли, все едно сте счупили по 4-5 броя от тях. Искам да кажа,че много обърквате останалите ,затова моля единия от вас да пише с главни букви, иначе коментарите ви се препокриват и не се разбира много кой какво казва(пише).Ако продължавате така, по-добре си ги обсъждайте тези неща по между си, по телефона, въпреки че аудиторията тук ще загуби много. Знаете кои сте,хайде със здраве! P.S. Не се чудете защо нямате оценки, не моем да сварим да прочетем написаното...
  • Като ти чета коментарите
    Отговор
    52 16:37  24.11.18
    ... излиза че твърдя че Тесла ще заеме 100% в пазарен дял и никой няма да купува други електромобили? Никога не съм твърдял подобно нещо, а дори не съм си го и помислил. Твърдя само че Тесла е технологичен лидер в момента и ще продължи да продава най-много ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, ПОВТАРЯМ ЕЛЕКТРОМОБИЛИ, от всички останали автомобилни производители с изключение на Китай. Просто не мога да се съглася с теб как след 2020 година продажбите ще намалят темпа на растеж. За сравнението с пробега, ОТНОВО ще се направя че не съм те чул. Защо сравняваш най-голямата батерия на едните производители с най-малката на другите? Сравнявай автомобила с най-голям пробег на едните с автомобила с най-голям пробег на другите. Тесла модел 3 е единственият електромобил, който в реалността изминава повече километри и има по-добро ускорение, отколкото е написано в спецификациите му. При другите е точно обратното, особено с пробега.

    Коментиран от #53

  • Като ти чета коментарите
    Отговор
    53 16:38  24.11.18

    До коментар #52 от "Като ти чета коментарите":

    Този пост е написан към Димов и беше отговор на един от неговите постове, но нещо не излезе като отговор.

  • леопард на егрек
    Отговор
    54 17:28  24.11.18

    До коментар #2 от "Само Дъстър":

    глеи само да не си прекьлцаш прьстите оти ще ядеш немиен
  • никси
    Отговор
    55 17:35  24.11.18
    абе ако даде накьсо тоя дисплеи мое ти пламне носо ако се полу'и електро волтова дьга после можеш да се гледаш в огледалото за обратно виждане все едно си бьркал у контакта с двата прьста и се крьсти да нети светне главата като крушка
  • никси
    Отговор
    56 17:39  24.11.18
    е добре де видехме теслата а някои чук няма ли да произведат липсват пироните

    Коментиран от #57

  • оня с дроня
    Отговор
    57 21:42  24.11.18

    До коментар #56 от "никси":

    За Хамър не си ли чувал?

Напиши коментар:


Публикувай