23 Ноември, 2018 15:33 39 337 74

Една стара, но много бърза кола

  • opel-
  • omega-
  • lotus
Една стара, но много бърза кола - 1

За много от авто феновете, автомобилите от близкото минало си остават т.нар. "истински коли". Те са по-здрави, по-надеждни и по-аналогови, като сред тях също има изключително бързи модели.

Една стара, но много бърза кола

За феновете на течението "old school" сме подбрали един автомобил, който ще ги върне в близкото минало с приятни спомени. Става дума за Lotus Carlton или известен още като Opel Lotus Omega.

Една стара, но много бърза кола

Този автомобил е разработен на базата на първата Omega. Преработката му обаче е дело на специалистите от Lotus, като това става през далечната 1990 година. Стандартният трилитров мотор на Opel е с увеличен работен обем до 3.6 литра.

Една стара, но много бърза кола

Освен това към агрегата е добавена битурбо система Garrett T25. Резултатът е 382 коня и 568 Нм въртящ момент. Максималната скорост на Lotus Carlton е 285 км/ч., а ускорението до 100 става за 5.1 секунди. Впечатляващо и приятно за окото, нали?


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    151 9 Отговор
    Това за времето си е било ... Малее ..

    Коментиран от #3, #35, #51

  • 2 Голям Слон

    59 42 Отговор
    Само дано ламарината да е по-различна, отколкото на Омега А, защото положението с корозията там е отчайващо. А мускули с ръждясваща опаковката на нищо не приличат.

    Коментиран от #17

  • 3 Голям Слон

    80 19 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Какво? 5 секунди до 100 вече не впечатляват ли? :-) От кой свят си и какви филми гледаш?!

    Коментиран от #4, #22, #50

  • 4 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    7 108 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    Ми не драгстерите за 4 сек са на 500км така че...

    Коментиран от #7, #16, #53, #65, #74

  • 5 Илиян

    212 5 Отговор
    Вълк в овча кожа........Автомобил от времето когато колите се правеха от инжинери,не от счетоводители!!!!

    Коментиран от #6

  • 6 Илиян

    63 10 Отговор

    До коментар #5 от "Илиян":

    инжЕнери
  • 7 Голям Слон

    74 5 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Драгстер? Колко уместно сравнение само. Вселената и глупостта били безкрайни. За първото били още сигурни :-)
  • 8 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    36 7 Отговор
    Аз рядко тъпо парче брат.понякога незнам какво говоря.трудно ще намериш по-тъп от мен
  • 9 Омега

    49 11 Отговор
    Опел Омега а беше изключително стабилен автомобил, говоря за 2,3Д комби, никога не съм карал по приятен автомобил
  • 10 100ян

    9 128 Отговор
    А бе не ми фалете тия маслари и ръжделници.

    Коментиран от #13, #56, #70

  • 11 НИКИ ПИКИ

    18 7 Отговор
    ТОВА Е КАТО ТРЪГНЕШ ДА ЗНАЕШ ЧЕ ТРАГНАЛЛ
  • 12 SkyT'Hunter

    82 7 Отговор
    Кви' маслари, още си карам 28 годишната Омега с двигател С20NE! Масло 200-300 гр. на 10 000 км. само софийско градско! Започна я ръждата оттук-оттам, но това е най-здравата и надеждна кола, която някого съм имал и ще имам! А съм сменил 5 досега, купени след Омегата.
  • 13 Oniq s konq

    33 18 Отговор

    До коментар #10 от "100ян":

    100ян да ти еба майката
  • 14 мечта

    25 4 Отговор
    https://fakti.bg/avto/285477-opel-at-koito-vdiga-pochti-300-km-ch
    Стига писали едни и същи неща по 1000 пъти....Яка е Омега-та факт , обаче....

    Коментиран от #20

  • 15 мечта

    9 6 Отговор
    В допълнение даже пак ти - бате Ради си я "писал"
  • 16 Димов

    41 2 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Само дето моторът на драгстера изтрайва до финиша и го хвърляш. А Лотуса ще се движи десетилетия.
  • 17 Димов

    28 3 Отговор

    До коментар #2 от "Голям Слон":

    За Англия бяха със специална обработка на каросерията. Нямаха проблемите с ръждите, както нашите, с ляв волан.
  • 18 Mpowered

    9 61 Отговор
    Впечатляващо,приятно и опел не са съвместими и не вървят ръка за ръка.
  • 19 софиянец

    26 6 Отговор
    Едно бивше шефче (от преди 10-на години) имаше Opel Omega Evo, пипана, сигурно беше 300+ коня. В София тогава е имало една две бройки такива. Човека си падаше малко маниак на коли "вълци в овча кожа". В гаража до Омегата стоеше и една въшка Корса с три врати, май я беше преправял сериозно - моторът не беше нейния - и зверчето направо се изстрелваше. А най си обичаше един 5 литров Мерджан, АМГ, но маскиран - без емблеми, само по четирите ауспуха и звука и разхода (30/100) можеше да разбереш, че не е обичаен мерцедес.
  • 20 Бай

    15 2 Отговор

    До коментар #14 от "мечта":

    Тъкмо това щях да напиша и аз - скоро пак четохме за нея...хубава си е колицата, ама да дадат нещо друго...стига с тея повтаряния...
  • 21 Обикновен Бг

    19 10 Отговор
    Следващият модел на Омега има в гамата си 5,7 литров мотор, този тука с разработки и незнам какво си не може да стъпи на тунингованият 5,7 литров. Вижте в ю тюб за какво става на въпрос. А ония от острова дето кръвосмешението е нормална норма в секса за тях, да видят записа на германският опел омега 5,7 литра какво прави на Нюрборгринг.
  • 22 Котьо

    4 43 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    Не впечатляват. Вече са желани за масова кола от хора обичащи автомобили. Впечатляват само такива, които се визят в градския транспорт или досега са били с 20 годишна бангия. Масово колите вдигат 100 за под 7 сек вече. Та 2 сек по-Бързо не е като когато масово колите вдигаха 100 за 14-15 сек (от времето на тая кола). Тогава разликата е била над 10 сек, което е уоооооооооооооооу

    Коментиран от #23, #24, #27, #30, #34

  • 23 Димов

    30 5 Отговор

    До коментар #22 от "Котьо":

    Май си нямаш никаква представа, какво значение имат 2 сек от 0-100. Иска се доста тунинг за да смъкнеш дори две десети от секундата, да не говорим за цели 2 сек. За 2 сек, при 100км/ч ще си направил разлика от 50м, между двете коли.
  • 24 Извънземен

    25 5 Отговор

    До коментар #22 от "Котьо":

    Повечето нови бангии среден клас ускоряват за 8-10 секунди къф гратски транспорт кви 5 лева.
  • 25 Абеее

    2 15 Отговор
    Аз да ви кажа има и по истинска и тя е зад опела на първата снимка точка.
  • 26 Закса

    29 3 Отговор
    При старите коли на времето се гледаше за качество.Сега при новите за жалост гледат за количество.
  • 27 Голям Слон

    30 4 Отговор

    До коментар #22 от "Котьо":

    Кои са тия масови автомобили, които ускоряват за 7 секунди до 100 км/ч? :-) Тия от NFS ли? Масовият автомобил в България е 20 годишен автопарк. Онзи, който е масов в цивилизованите страни, се набира до тази скорост между 10 и 12 секунди. По-заможните карат автомобили, които имат способността да достигат до 100 за 6-7 секунди. Но това въобще не са нито масови марки, нито масови модели. Богаташите карат каручки, които се изпъват до 100 за 3-4 секунди. И то онези, които много искат да си избухат парите за лъскава колица. "Масовият" W222 с "анемичния" трилитров дизел набира за 6.7 до 100 :-) Расовият AMG63 за 4.4 :-) Общо взето разбирам, че от автомобили, ускорения, физика и механика и хабер си нямаш....
  • 28 Бат Митко

    3 14 Отговор
    Go-Go Траби Go :)))) абе всички уж много ги разбирате а пък си джиткате с граддкия :))))))
  • 29 Алфа Ромео

    33 2 Отговор
    Колата е препарирала навремето М-ки и АМГ-та
  • 30 Алфа Ромео

    22 2 Отговор

    До коментар #22 от "Котьо":

    Да бе, масово вдигали за 7 сек 100, глупости на търкалета, особено 15-20 годишните масови бангии във България. Неграмотен си доста, масови коли конфекция почти няма които да вдигат 100 за 7 сек.
  • 31 незнайко

    13 3 Отговор
    А защо сега не се произвежда ? С тези данни и сега се вписва в "играта". Малко промяна във визията на купето и готово.
  • 32 За 5 секунди

    7 9 Отговор
    Моята Калибра стъпваше на 100 и то с газова...............
  • 33 Янко

    4 11 Отговор
    Аз имам познат марсиянец със подобна вдига 700 за 2 сек марс венера час и полвина хвърчи
  • 34 Баварец вадя от гараж

    22 3 Отговор

    До коментар #22 от "Котьо":

    Арее бе 7 секунди вика хаха !!! Абе ти луд ли си бе тии имаш ли си на идея ,че 7 секунди се правят ОСНОВНО от коли по 200 коня и нагоре ! Тии луд ли си къф си масови били вика !! Българина масово кара бънгий до 100 коня (малкия данък) и други таралясници максимум до 130-150 кс ! Оттам нагоре за българина всичко е ЕКЗОТИКА и ЛЕВ ! В България съм убеден ,че на 100 коли 1 е 200 коня ! Щот тоо не е само да я купиш ами и да можеш я поддържа !
  • 35 Ти не си добре, за кое време

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    За времвто си, сега ще биеш 95% от колите в България бе пич, или караш ламбо?

    Коментиран от #46

  • 36 Григор Колев

    8 5 Отговор
    То и моя велосипед вдига от 0 до 100 за 7 секунди, ама ако го кара супермен. Иначе си карам стария мегат. Вози ме където реша да ида. Това е за гъзария. За мен автомобила е само средство да отида от точка А до точка Б
  • 37 Е пак ли

    11 2 Отговор
    Понякога , когато нямаш какво да кажеш е по-добре да замълчиш !
    Има моменти когато на човек му се ще да каже нещо много интелигентно , обаче така се изс*ира, че чак сам се изумява как го е направил.
  • 38 Разбирача

    9 4 Отговор
    Аз имам Волво S40 T4 200коня 1999г. е не съм правил чип тунинг и от 0 до 100 съм го засичал прави 6.8сек.макар че па каталог му дават 7.3сек. кво да говорим тогава?

    Коментиран от #63

  • 39 Ккк

    21 2 Отговор
    Хей пубертети,тези коли от тези години са произведени с любов , за да ги карат карачи , а не полски свирачи.(чи_____ий)
  • 40 Plovdiv

    25 2 Отговор
    Eдин автомобил от времето, когато България беше България и Европа беше Европа...
  • 41 бат мишо

    13 1 Отговор
    единия ми мотор Кавазаки нинджа 500 2 цил прай 100 за 6-7 сек и ти твърдя научно че от нула до 100 сток кола под 300 к с не може да го бие - нова стара от англия от франция откъдет искаш
    МАСОВО ПРАЕЛИ 100 под 7 сек хехе....младежта днеска верно живее у филмите

    Коментиран от #52

  • 42 бат мишо

    5 0 Отговор
    Пс слагай 2 бона и зимай неко от тея масови коли дет праят 100 под 7 сек ако ма бие твои са ....ся ше търсиш и ше ти излезе че ги прай Кавасаки нинджа за 5.6 сек
    ама не се подвеждай 6-7 са щот съм 122 кила и е 1993 год кавасаки нинджа 500 ес
    до 200 300 кс плс не да ми идваш с Лмбардгини диабло
  • 43 бат мишо

    4 1 Отговор
    ПС 2 и да е сток кола - не от божурище дет след 3 старта РАЗПАД и праиш 3 месеца мотор имам такава Е 30 и 7 двигател и сменям-тва е щото се мъчим от нищо и скрап да напраим нещо ма тва е др тема
  • 44 бат мишо

    5 0 Отговор
    КЯ ШЕ РОВИШ из нета и след 2-3 часа ке откриеш че има такива коли които ще ме бият , след още 2 часа ще откриеш че СИЧКИТЕ СА ЯПОНЦИ после ще откриеш ЧЕ НЕ СИ СЯДАЛ в такава и че НИТО СА МАСОВИ НИТО можеш да намериш такава В ТОЯ ЖИВОТ....Субару ВРЦ и Лансер ЕВОЛЮШЪН .....сууууууупер масови а ко викаш

    Коментиран от #64

  • 45 бат мишо

    4 0 Отговор
    Айде и Селиката карлос сайнц щар по щар щот се изтеглят по бързо ма не помня тя май отива над 300 кс
  • 46 Глей ся

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "Ти не си добре, за кое време":

    Ако тоя НИКИ кара Ламбо , мене ме търси със Стелта нейде из облаците ! Тоя ако има такава кола -няма да драска тука , щото времето му ще е уплътнено със други неща .
  • 47 ЕКСПЕРТА

    8 0 Отговор
    ТОЧНО ТАКАВА МИ ТРЕБВА У ГАРАЖА.БЪРЗА Е,ЕФТИНИ ЧАСТИ ,НО КАЧЕСТВЕНА ИЗРАБОТКА,ЕФТИНА ПОДРЪЖКА.ИДЕАЛНАТА КОЛА
  • 48 PlimP

    3 0 Отговор
    еееееее, сетихте с е, само да е отбележа, че макс. скор. е 285+км/ч, демек може и ги вдига тия пусти 300км/ч
  • 49 Тгощхф

    0 6 Отговор
    Нали ще спират старите коли?!
  • 50 Голям праз

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    Сбе впечатляват си бая
  • 51 Ха ха ха

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Ами, че то и за сега е "малее"😁
  • 52 Русенец

    5 0 Отговор

    До коментар #41 от "бат мишо":

    Казваш за 6-7с. Ако ги правиш за 6с, няма да може. Но ако са 7с, ей тая дърта кошница 204кс ще те мине. Гаранция!
  • 53 Датигонашибан

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Абе ретард и 90год е имало драгстери,мн си прос
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Vladurkata

    4 1 Отговор
    Аз знам от едно време, че рано или късно всяка кола става ОРЕL

    Коментиран от #71

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Някой си

    2 0 Отговор
    Всичко знаете веее, аман от вассс
  • 58 Любо

    1 10 Отговор
    Впечатляващ двигател... но пак си е... ОПЕЛ!
  • 59 Стефан

    5 0 Отговор
    Има мн прост народ сравняват опел с дракстери и совалки малумници а относно самия автомоби сега бих го карал с удоволствие а през 90те е бил конкурентно способен и на най добрите
  • 60 курти

    8 0 Отговор
    Адмирации за статията.Оправи ми настроението.Пускайте по често такива а не за онея предатели в парламента.
  • 61 Нямам книжка

    2 1 Отговор
    Искам да карам тази бричжка. После ще видим дали ченгетата ще ме хванат.
  • 62 Ех евро 0

    1 0 Отговор
    Ща я спрат от пътя има и алфа с такива и др коли
  • 63 Ц20лет

    2 1 Отговор

    До коментар #38 от "Разбирача":

    Аз имам кадетт GSI16V turbo това Волво ще го убия, и на късо и на дълго, на 1 бар с 6 скорости, той ги вдига от 0 100 за 6 даже 7 секунди сигурно, не знам с ко си засичаш
  • 64 Ц20лет

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "бат мишо":

    Щом припадаш от тези субару sti stok, много ще го бия твоят мотор, с опел кадетт 1989 г, около 280 коня е и с гуми тоуо р888 сток субару го вземам от старта, и е нормална кола, в града гори под 10 бензин нормално градско каране, и извън града нормално 6,
  • 65 Вито

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Така де, ама правиш ли разлика между драгстер и кола с фул пакет екстри за годините си и това че е кола с масово производство!
  • 66 гощо

    4 1 Отговор
    Имаше такава по улиците на София преди години.Беше си стойка от всякъде.
  • 67 факт

    3 2 Отговор
    Това през 1990 късаше всеки таралясник на БМВ.Когато се намеси Лотус нещата стават сериозни.
  • 68 stabilen ko4

    3 1 Отговор
    Виждам ,че отново сте се събрали разбирачи , каращи коли по 800коня.
  • 69 Минаващ от тук

    2 0 Отговор
    Завчера видях такава с 2,6 бензинов мотор. Не съм правил справка колко коне е. Това нещо се не удържаше. На светофара изхвърча като болид. Тъй като нямаше какво друго да направим, останалите карахме в границите на разрешената скорост. Наистина бърз автомобил. Сега виждам и статията. За мен опела е просто опел, но това беше голЕм дзвер.
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 opela

    2 0 Отговор

    До коментар #55 от "Vladurkata":

    shte si ostanesh s teq misli ko da prikaame
  • 72 123

    0 0 Отговор
    с тея гуми окачване и аеродинамика ако вдигне 285лв ще се дезинтегрира на части от въздуха :)
  • 73 Андрешко

    0 0 Отговор
    С Теслата ви късам.
  • 74 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н":

    Прайш ми сравнение с истрвбител и хеликоптер . Май си далеч от нешатата...