4 898 87

Показаха "тѐслата" на пикапите

Георги Касабов

Младата американска компания Rivian Automotive, създадена от бивши кадри на McLaren и Harley-Davidson, представи електрически пикап. Базовата цена на R1T, чието серийно производство започва през 2020 г., ще бъде $61 500 (€54 222).

Rivian R1T e със 135 мм по-дълъг и 95 мм по-широк от Mercedes-Benz X-Klasse. Междуосието му обаче а малко по-късо - 3 075 срещу 3 150 мм. Клиренсът е 360 мм, а дълбочината на газене - 1 метър.

Уникална особеност на електрическия пикап е 350-литровият багажник, разположен по цялата широчина на каросерията между пътническия отсек и леген. Отпред, където обикновено се намира двигателят, също има товарен отсек с обем 330 литра. Товароносимостта е 800 кг, а допустимото тегло на ремаркето - 3 500 кг.

За задвижването се грижат четири електромотора със сумарна мощност 760 к.с. и въртящ момент 1 120 Нм. Ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 3 секунди, а до 160 - седем. Пробегът с едно зареждане зависи от капацитета на батерията (105, 135 или 180 кВтч) и варира от 400 до 640 км.

Акумулаторният блок се намира в пода, който е защитен с плоскости от въглеродни нишки и кевлар. Оборудването на R1T включва адаптивно пневматично окачване, цифров приборен панел и информационно-развлекателна система със сензорен дисплей.

Електрическият пикап ще се произвежда в бившия завод на Mitsubishi Motors в гр. Нормал, щата Илинойс, закупен от Rivian Automotive миналата година за $16 млн. Проектният производствен тираж е 350 000 електромобила годишно.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • БАТКОКУРО
    Отговор
    1 18:30  26.11.18
    Абе идва му времето на ТОКА-- еле с тези цени на горивата :))))) Да сме живи и здрави ще ги гледаме все по често

    Коментиран от #17

  • ФатмакЪ
    Отговор
    2 18:33  26.11.18
    Забелязахте ли? (ако е истина, разбира се) Заводът е купен за 16млн. долара. Бай Хой шеще са направи цели четири километра път с тЕа пари и да ни убеди, че той ни го е подарил...
  • Демонтажист
    Отговор
    3 18:36  26.11.18
    Братя, не се лъжете с електричките... Га военните и превозвачите масово минат на баХтерии, тогава моЕ да го вЕрвате. Дотогава ще ви продават лед-лампички и китайски таблети за хиляди, като ви наливат лимонади, че сте свръх "екологични", докато от другата страна на щепсела гърми някой отровен ТЕЦ.

    Коментиран от #6, #18

  • mediator37
    Отговор
    4 19:03  26.11.18
    Американците умират за пикапи. Тези може и да ударят кьоравото! Успех!

  • 555
    Отговор
    5 20:35  26.11.18
    Американците умират за пикапи, но за такива като Ford F250 7.3 Diesel на двойна гума отзад, с възможно най-голямата кабина, най-дългата каросерия и ако може с лафет за ремарке. 🤤 Тази електричка едва ли ще има успех, предвид назначението на такъв тип автомобили.

    Коментиран от #7, #10

  • гост
    Отговор
    6 20:35  26.11.18

    До коментар #3 от "Демонтажист":

    Супер ,надявам се всички "стогодишни" , начело с любимите ви немци да я карат по твоята "теория" , хахахах !!! После с кеф ще ги разглеждам по музеите за пример как оядени бюрократи затриват стогодишен бизнес , хахаххаах !!
  • гост
    Отговор
    7 20:38  26.11.18

    До коментар #5 от "555":

    Тъй , тъй , още един "далновиден" , хахахаха !!! Че и дизел даже рекламира , божеее , прибери си вересиите , хахха !!

    Коментиран от #11

  • Кольо Камиона
    Отговор
    8 21:16  26.11.18
    За Америка това е сравнително малък, по-скоро градски пикап. Интересно как ще бъде възприет от каубойците (хи хи) в Тексас или Оклахома, защото там джендерастията не се котира високо.
  • Егати цената
    Отговор
    9 21:17  26.11.18
    "Базовата цена на R1T, чието серийно производство започва през 2020 г., ще бъде $61 500 (€54 222)....Пробегът с едно зареждане зависи от капацитета на батерията (105, 135 или 180 кВтч) и варира от 400 до 640 км." Само преди две години, само батерията на Тесла с капацитет 85 киловатчаса струваше 45 000$. https://m.fakti.bg/technozone/187811-kakvo-ima-v-bateriata-na-tesla

    Коментиран от #19

  • Въртящ момент 14 000 Nm не стига ли
    Отговор
    10 21:20  26.11.18

    До коментар #5 от "555":

    "Тази електричка едва ли ще има успех, предвид назначението на такъв тип автомобили." Надали ще съм много пикапите, ако въобще има такива, които да имат подобна мощност и въртящ момент! Освен ако нямаш нещо друго предвид.

    Коментиран от #12

  • 555
    Отговор
    11 21:21  26.11.18

    До коментар #7 от "гост":

    Нищо не рекламирам. Факт е че докато ние масово караме коли между 1.0 и 2.0, зад океана се карат предимно големи мотори и такива пикапи с 5.7, 6.7, 7.3 двигатели са си нещо напълно нормално. Има и някои модели с дизели 8.2, 8.4, което вече е крайно. А в кола 8.2 дизел е направо без коментар. Бог има да събира версии, но ако те са свързани с екологията първо трябва да се насочи към Америка.

    Коментиран от #16

  • 555
    Отговор
    12 21:28  26.11.18

    До коментар #10 от "Въртящ момент 14 000 Nm не стига ли":

    14 000Nm ми звучи малко нереално 😂. А дори да има такава мощност не забравяй, че пикапи се ползват главно за работа от фермери. А всеки знае какви са полетата в САЩ...Безкрайни ниви, в които едва ли има станция за зареждане на такъв тип автомобил. Уважавам ел. Автомобилите и наистина те са бъдещето, но смятам че още не са на такова ниво, за да са сред работните коне сред автомобилите. Ако се изравни пробега им с този на машините с традиционни двигатели, тогава ще сме готови да изхвърлим всичко с двигател с вътрешно горене, но за сега фермерите ще карат Toyota Hilux и Ford F250 7.3, просто защото е по-практично към днешна дата. 😉

    Коментиран от #13

  • 640 километра не стигат ли за една нива
    Отговор
    13 21:33  26.11.18

    До коментар #12 от "555":

    Да са големи да са големи колко да са им големи нивите?
  • Военен
    Отговор
    14 23:04  26.11.18
    По твоята логика, тъй като нашите военни карат ЗИЛ и Уаз..и ние само такова да си купуваме ...
  • Експерта
    Отговор
    15 23:15  26.11.18
    АЗЕ ПК ИСКАМ ДА БРЪМЧИ
  • гост
    Отговор
    16 23:36  26.11.18

    До коментар #11 от "555":

    Айде малко по-полека с изхвърлянията , всички пикапи от всички марки за базови мотори имат 3,2 до 3,5 най-много , които имат над 80% от продажбите !! За дизели да не говорим !!
  • Boxer
    Отговор
    17 05:12  27.11.18

    До коментар #1 от "БАТКОКУРО":

    Пак се тръгва погрешна посока , т.е. срещу нас и нашите деца ! За направата на 10квтч батерия се отделят емисии , колкото използването на обикновен автомобил с ДВГ за една година . За обикновен - ползваем електически автомобил е нужна батерия от 30квтч , т.е. след 3-та година може да се каже е „еко” (замръсява по-малко) . Тука се говори за ПОРЕДНОТО РАЗХИЩЕНИЕ от 13,5 или 18 квтч , т.е. след 13,5 или 18 години ще се „изплати” ЕМИСИОННИЯТ ДЪЛГ ЗА ПРОИЗВОДСТВОТО на тези батерии ! ! ! „ Скромността краси човека” , а освен това е и природосъбразна ! Нещо което продължава да липсва в съвременното автомобилостроене, било то и електрическо . . .

    Коментиран от #28

  • Никола Тесла
    Отговор
    18 08:29  27.11.18

    До коментар #3 от "Демонтажист":

    Такъв акъл можеш да раздаваш, ако си карал поне няколко месеца Тесла.Сигурен съм че не си,затова тези лаладжийски приказки ги разцъквай пред панелката на пейка. ПРИЯТЕН ДЕМОНТАЖ!
  • гост
    Отговор
    19 08:35  27.11.18

    До коментар #9 от "Егати цената":

    Доста от производителите изкоментираха, че преди 5г. са планували по-ниски цени на батериите, но цените не падат както е очаквано. Например беше прогнозирана цена на квч от 150долара за тази година, но тя само при тесла е 180, апри другите достига до 220-240долара. За 2020г. бе прогнозирано да е 110долара, но няма изгледи. Някои компании обявиха повишаване на цените понеже батерията ще им струва почти двойно от предвиденото, та няма да е нищо ново, ако тези кажат, че батерията вместо 15х.долара ще струва 25х.долара и ето ти ги едни 10х.долара отгоре. Другата уловка е, че с 800кг. товароносимост е доста по-слаб от конкуренцията, а натоварен и с малка батерия едва ли ще мине повече от 250км., защото съпротивлението на модел 3 например е едно, но на такъв квадратен и висок камък е съвсем друго.

    Коментиран от #22

  • Димов
    Отговор
    20 10:09  27.11.18
    Много по-хубав интериор от на модел-3. Добри характеристики. Добър обсег с един заряд. Американците открай време предпочитат пикапи. Май с тия 350 хил бр годишно, ще имат заявки за години напред.

    Коментиран от #21

  • Паживьом увидим
    Отговор
    21 10:17  27.11.18

    До коментар #20 от "Димов":

    Ти наистина ли взе всичко като чиста монета? Къде се изгуби традиционният ти скептицизъм? Значи Тесла, които са най-добрите в електромобилите поне на този етап и произвеждат сами батериите си, едва успяват да сглобят по 300 хиляди годишна от модел 3, всички останали автопроизводители със своите милиарди, произвеждат по 10-20 хиляди електрички и им идва нанагорно, но виждаш ли тази никому неизвестна марка, купила един стар завод за 16 милиона и ще произвежда по 350 000 пикапа годишно, а ти безрезервно им вярваш?

    Коментиран от #23

  • Цена батерии
    Отговор
    22 10:24  27.11.18

    До коментар #19 от "гост":

    Не знам откъде ги изсмука тези цифри, но Тесла още до края на тази година смята да падне под 100 долара за киловатчас, а през първото тримесечие да произвежда нов още по-евтин тип батерии, които са по-добри от сегашните като параметри. Китайците строят фабрики за батерии като луди и се очаква свръхпредлагане в момента в който заработят всичките. Постоянно се разработват и мини за добив на всички необходими материали за батерии. Всичко това е инициирано от моментният недостиг, защото всички се втурнаха да правят електромобили по едно и също време, без да са помислили откъде ще вземат батериите за тях.
  • Димов
    Отговор
    23 10:41  27.11.18

    До коментар #21 от "Паживьом увидим":

    Мммдаааа..... Няма угодия. Като пиша срещу електрокарите - опонираш. Като пиша ЗА електрокарите - пак опонираш. Ти просто си чешеш клавиатурата, тука.

    Коментиран от #26

  • Elon Musk
    Отговор
    24 10:42  27.11.18
    Обещавам да обещавам!!!!!! 1000000000 бр.на месец ви обещавам , по 10000 долара ви ги обещавам 🤔, а не -по 5000 на бройка ви обещавам.............😇
  • кокото
    Отговор
    25 10:44  27.11.18
    Одялкано с "теслата"
  • Паживьом увидим
    Отговор
    26 11:03  27.11.18

    До коментар #23 от "Димов":

    Именно тази промяна на мнението ти, породи любопитството ми. Как така изведнъж го обърна като фурнаджийска лопата на 180 градуса? Интересно ми е причината да вярваш безрезервно на обещанията на някой, който се е появил от нищото, а в същото време да нямаш никакво доверие на най-големия производител на електромобили на този етап? Всичко това ми се струва алогично и най-нормално и културно те питам каква е причината. Вероятно има, но аз не мога да я видя или разбера засега и затова те моля за допълнителна информация. Това обижда ли те по някакъв начин?
  • гост
    Отговор
    27 11:58  27.11.18
    Не знам защо постоянно разни фирми обещават разни коли , смърт за тесла и т.н.Когато продадат 1000 коли тогава да се хвалят.И какви са тия 600 коня на писта ли ще го карат да сложат едни 200 коня двигатели сумарно но да изкарва 1500 км. с едно зареждане.

    Коментиран от #30

  • Boxer
    Отговор
    28 12:08  27.11.18

    До коментар #17 от "Boxer":

    Извинявам се за грешката; да се чете 135 и 180квтч = 13,5 и 18 години съответно .

    Коментиран от #29

  • Не се притеснявай
    Отговор
    29 12:54  27.11.18

    До коментар #28 от "Boxer":

    Каквито и цифри да напишеш все ще са измислени. Не е възможно да се сложат всички батерии под общ знаменател. Всеки производител си има собствен химичен състав, производството на всеки химичен елемент може да стане по много начини, енергията необходима за производството на катодите, която се явява най-големия замърсител може да бъде произведена от всякакви източници, а не 80% въглищна енергия, както е заложена в "проучването"което се опитваш да цитираш, завишавайки още така или иначе завишените в него стойности. Не се напъвай толкова, реалността показва че около фабриката на Тесла, която е най-големият производител на батерии в момента, няма никакво замърсяване. Нека проучването ти да обори този факт!

    Коментиран от #31

  • Конете са му майката
    Отговор
    30 13:05  27.11.18

    До коментар #27 от "гост":

    Тези коне не са му необходими за писта, за да изпълняват това което изпълняват и истинските коне в една ферма - да дърпат. Да дърпаш 3,5 тона ремарке по баири и прашни и кални пътища не е лесна работа и малко повече мощност не е излишна. Не забравяй че пикапът е работен кон в общия случай, а не средство за подхранване на егото, което да спираш пред чалготеката за да впечатляваш кифлите.
  • Boxer
    Отговор
    31 14:14  27.11.18

    До коментар #29 от "Не се притеснявай":

    факти нямам . ако имах формулата , щях да продавам на ауди , примерно . споделям, каквото съм чел и приемам за близко до реалността. оптимист съм за подобряването на технологиите за батериите. според мен гъзарията и опазването на природата са взаимно изключващи се неща.

    Коментиран от #32

  • Димов
    Отговор
    32 15:52  27.11.18

    До коментар #31 от "Boxer":

    Факти имаш. Питай го, твоят опонент, Тесла от къде копат матреал за кобалта, за батериите си? От де и как се добива никел за кобалта? Преди бумът на продажбите си, го доставяха от мини в ЮА, където тегнологията за добиването му е по-малко вредна, отколкото в другите страни. Но пък ЮА мини са остро критикувани за експлоатирането на детски труд. Критикувани са и фирмите, които ползват ресурсите им. Да доставя материали от такива снабдители не отиваше на "зеленото" амплоа на Тесла. След големият бум на продажбите, Мъск почна да внася кобалт от мините в Австралия, където се ползва технология на трошене, на земна маса, заради което тонове прахоляк, богат на тежки метали се носи на хиляди км надалеч, отлага се по ниви, пасища, реки и жилища и трови сума и народ. А китайските мини им добиват кобалт по друг вид технология, като промиват глинеста маса в киселинни вани и после изпичат бълвоча в пещи. Добивът на кобалт е 0,2% от цялата обаботена земна маса. Останалите 98,8% каша се изхвърля обратно в природата, вече замърсена от токсичната обработка, където ще трови с хилядолетия подпочвени води и самите почви.

    Коментиран от #33

  • Факти
    Отговор
    33 16:09  27.11.18

    До коментар #32 от "Димов":

    Фактите са че Тесла използва само една осма кобалт в сегашните си батерии, а в следващите смята въобще да го премахне, за разлика от останалите чиито катоди са със значително количество кобалт. не знам защо от всички производители точно Тесла винаги ти боде в очите, а останалите са много добри и екологични? Дали не е защото са с няколко хода пред останалите и са помислили за всеки един аспект, а другите производители са тръгнали по грешния път с друг тип батерии неприложим за електромобили?

    Коментиран от #34, #35

  • Димов
    Отговор
    34 16:28  27.11.18

    До коментар #33 от "Факти":

    И другите електрокари обвинявам за същият вид замърсяване. Кандисай! Нали за това смятам, че не са "зелени коли". За това, и заради още някой неща. И де да беше само кобалта.... Ами никела? Ами останалото разнообразие от редки метали, дето се ползват не само в магнитите на ектромотора, а в още 250 части на електромобила? Не са зелени тия коли. Зелено ще е само в белите държави. Останалите ще замърсят планетата. Те са повече. Много повече. И докато проблемът с СО2 е обратим, то с отравянията от батериите ще е необратим и нарастващ по геометрична прогресия. Жална ни майка. Сега можеш да спориш колкото си щеш. След 30г ще видиш дали съм бил прав.

    Коментиран от #40

  • Димов
    Отговор
    35 16:38  27.11.18

    До коментар #33 от "Факти":

    Публикувано във факти.бг: "Дали не е защото са с няколко хода пред останалите?" Ако е така, по същата логика трябва да ненавиждам и най-напредналият производител на ДВГ. Даже не само на ДВГ, ами и най-напредналите велосипеди, мотори, кафеварки, сенокосачки, вибратори, дъвки Типи-Тип, и прочие... А аз не ги. Тесла ме дразни с други неща. Наричат "екологично" нещо, което много добре знаят, по колко НЕекологичен начин се добива. По-тяхната логика калориферът у дома е "еко". Щото не пуши като кюмбето. Вярно, че пиши ТЕЦа, ама самият калорифер не пуши, сначи си е "еко". Нали така излиза?
  • Тесла екологични? Не - секси са!
    Отговор
    36 18:09  27.11.18
    BMW ще търси помощ отвън, за да настигне Tesla При i3 бъркахме с посланието си към хората, призна шеф на баварците Концернът BMW ще търси помощта на бързо развиващи се технологични компании, за да може да добави нужния блясък на електромобилите, които произвежда. Това призна изпълнителният директор на компанията Питър Шварценбауер, цитиран от Automotiv News. BMW ще търси помощ отвън, за да настигне Tesla „BMW беше първият европейски производител, който предложи сериен електрически хечбек за града – i3. Този модел от самото начало бе разработен като електрически, но така и не намерихме начин да направим идеята за използване на такива автомобили привлекателна за хората. Това сториха Tesla, където направиха ШОФИРАНЕТО НА ЕЛЕКТРОМОБИЛ СЕКСИ”, коментира Шварценбауер. Той допълни, че при пускането на i3 през 2013 г. в BMW прекалено много са се концентриали върху това КОЛКО Е ВАЖНО ЗА ОКОЛНАТА СРЕДА да се използват електромобили, вместо да обяснят на хората, че тяхното шофиране може да бъде доста забавно. „BMW i3 беше блестящ, но му липсваше именно сексапил. Не успяхме да се справим с посланието към хората, но все още имаме преднина пред конкурентите си. Всички те залагат на електрификация, която ще стартира след 2020 г., докато ние вече сме продали 100 000 електромобила през периода 2013-2016 г. И очакваме да доставим още 100 000 до края на тази година”, обясни топ-мениджърът. .. .Това няма да е лесно, тъй като сега компаниите проектират коли,
  • Колко напред са от Тесла?
    Отговор
    37 18:21  27.11.18
    "Това няма да е лесно, тъй като сега компаниите проектират коли, които ще излязат на пътя след 7 години. И ако приемем, че ще бъдат използвани поне още толкова, то инженерите трябва да прогнозират какво ще се случи след 2030 г. А това е доста трудно." ...край на цитата. Значи дори шеф на BMW си признава че Тесла никога не са разчитали на екологичността, за разлика от останалите компании, но ти мразиш Тесла точно за това което не са твърдяли. Всички действия на Тесла са от прагматичност. Много по-евтино им излиза да си произвеждат токът сами от фотоволтаиците, които сами си произвеждат и монтират в цялата страна. много по-евтино и ми излиза да си возят батериите с електрическите си камиони, отколкото да купуват горива и да правят ремонти. Предвидиха дефицита и покачването на цената на кобалта и умело избегнаха и този подводен камък, в който се спънаха останалите. Последният месец си купиха направо транспортна фирма, вместо да плащат на външна такава за доставка на произведените автомобили. Знаеха, че електромобилите няма да се купуват ако няма къде да се зареждат и си изградиха зарядни станции, които пък ползват токът произведен от Слънчевите панели. В крайна сметка затвориха кръга, след огромни инвестиции. Къде са в цялата тази картинка останалите автомобилни производители, предполагам и сам може да прецениш?

    Коментиран от #39

  • Boxer
    Отговор
    38 18:41  27.11.18
    За привържениците на електричките : не пропускайте ПЪРВОРОДНИЯТ ГРЯХ при създаването им , когато говорите за екология ! За противниците на електричките : не пропускайте РАЗВИТИЕТО НА ТЕХНОЛОГИИТЕ - човечеството не трябва да тъпче на едно място още 100 г. (най-малкото е рекуперацията при спиране) ! До всички : УСКОРЕНИЕТО Е НЕЕКОЛОГИЧНО ! Колкото е по-голямо (положително или отрицателно) , толкова повече енергия се прахосва ! Бъдете скромни, умерени и спокойни при шофирането (и не само там) и ще замръсяваме по-малко . Благодаря за смислените ви коментари !

    Коментиран от #41

  • Димов
    Отговор
    39 19:43  27.11.18

    До коментар #37 от "Колко напред са от Тесла?":

    Публикувано във факти.бг: "...дори шеф на BMW си признава че Тесла никога не са разчитали на екологичността." Да беше шеф на Тесла да си го признае това, щеше да има някаква тежест. А то - шеф на БМВ си признавал, че друга фирма не била..... Това и ти да си го беше признал за Тесла, и изказването ти щеше да има същата тежест. И на какво точно разчита Тесла, ако не на екологичността? На максималният пробег ли? На бързото зареждане ли? На безпроблемната работа в екстремни климатични условия ли? Или на невероятният лукс, струящ от красотата и дизайнерският стил на интериора, на Модел-3? Я си карай дизела и не ме занимавай!

    Коментиран от #42

  • Антиелектрика
    Отговор
    40 19:47  27.11.18

    До коментар #34 от "Димов":

    Напълно безсмислено е. Просто го игнорирай и толкова. На него работата му е да троли, защото с това се изхранва.
  • Антиелектрика
    Отговор
    41 19:49  27.11.18

    До коментар #38 от "Boxer":

    Абе то хубаво да има развитие и да не се тъпче на едно място, но защо трябва в такъв случай да се връщаме към технология на почти 2 века?

    Коментиран от #45

  • Това ли измисли
    Отговор
    42 21:31  27.11.18

    До коментар #39 от "Димов":

    Слаби са ти аргументите. Поне да беше дал пример където да се твърди, че са екологични? Кой нормален екозащитник ще произведе Tesla Roadster? Кой нормален природозащитник, ще направи семеен автомобил 700 конски сили? Тесла не твърдят, че произвеждат евтини или екологични автомобили. Това го твърдиш ти. Не ме смяташ че трябва да взема твоята дума за чиста монета, защото си по-запознат от шеф на BMW? Не ти се получава. Всеки, който има критично мислене ще ме разбере и ще избере шефът на BMW, на който хич не му е било лесно да си признае, чесън сбъркали като са произвеждали екологични, вместо желани и бързи електромобили толкова години.

    Коментиран от #43, #64

  • Зорлем
    Отговор
    43 22:36  27.11.18

    До коментар #42 от "Това ли измисли":

    "Поне да беше дал пример където да се твърди, че са екологични?" Тъй като съм в лек ступор от това изказване, само да попитам срамежливо, не се ли рекламират всички ел. автомобили като "zero emissions" или някое негово производно? И може би се субсидират не за друго, а защото са "бързи и желани"?

    Коментиран от #44

  • Субсидиите
    Отговор
    44 23:28  27.11.18

    До коментар #43 от "Зорлем":

    Ако не си запознат, в някои страни отказват да дават субсидии само за Тесла, защото са много далеч от идеала за екологичен автомобил. Въпреки това обаче, тези автомобили не отделят вредни емисии при движението си. Модел 3 обаче, може да мине и за екологичен автомобил, въпреки че и него не го рекламират като такъв.

    Коментиран от #48

  • Boxer
    Отговор
    45 23:50  27.11.18

    До коментар #41 от "Антиелектрика":

    Има и други варианти . Преди 10-на години мислех за пружинен механизъм , който се натяга при спиране и се развива при потегляне . Обаче струва пари , за да се направи , и през цялото време ще тежи на колата . Най-удачно би било ползването му в градски условия (тръгни/спри) . Може да е много дълговечен . Ти какви идеи имаш за възвръщане на енергията при спиране ?

    Коментиран от #46, #62

  • Антиелектрика
    Отговор
    46 07:34  28.11.18

    До коментар #45 от "Boxer":

    Ти наистина ли си мислиш, че рекуперацията възвръща енергията при всякакви условия и няма нужда от накладки и дискове? То ако беше така, Тесла щеше да издържа повече от 2 обиколки на Ринга. Пък модел 3 се оказва с най-лошите спирачки, та се наложи да слагат спирачни апарати на Брембо. То няма лошо да се развива паралелно двете технологии, но диктаторското налагане, забрани и и лобистко субсидиране е това, което ме отвращава!

    Коментиран от #53, #55, #56

  • Отвращава те друго
    Отговор
    47 08:50  28.11.18
    Отвращава те това, че когато субсидиите си свършат работата и цените се изравнят с бензиновите, никой вече няма да предпочита ДВГ и ще ти се сринат вярванията в господството му. Каквото и да приказваш, не можеш да си скриеш злобата. А злобата ти е към електромобилите като технология, а не към субсидиите. Както виждаш всичките ти вярвания в господството на ДВГ, падат като домино и съвсем малко остана до последната плочка. На електромобилите може да им трябваха 200 години, за да станат по-добри от ДВГ, но този момент вече е съвсем близо и това точно те отвращава.

    Коментиран от #49, #52

  • Зорлем
    Отговор
    48 09:25  28.11.18

    До коментар #44 от "Субсидиите":

    Абе запознат съм аз с много неща, но досега все си мислех, че зора да започнем да караме ел. автомобили е, за да спасим Земята от прегряване и градските деца от рак на белите дробове, пък сега разбирам, че то било, защото ел. автомобили са "по-бързи и желани". Демек народа много иска ел. автомобили, но все пак правителството дава субсидии, защото искат кеча да се придвижва по-бързо. Признавам си, с това точно не съм запознат!

    Коментиран от #50

  • Зорлем
    Отговор
    49 09:33  28.11.18

    До коментар #47 от "Отвращава те друго":

    Алелуя! Второто пришествие е близо, братя и сестри. Дръжте се! Страшният съд е пред портите на Рим и електрическото царство е досами. Неверниците ги чакат вечни мъки в казаните с отработено двигателно масло и азотни окиси. Покайте се, неверници, и нека милостта мъскова да ви освети и спаси очернените ви (от сажди, разбира се) души!

    Коментиран от #51

  • Полезното с приятното
    Отговор
    50 09:46  28.11.18

    До коментар #48 от "Зорлем":

    И какво лошо виждаш да се съчетае полезното с приятното? Дори най-мощния и бърз електромобил, няма ауспух и не отделя в градовете никакви отработени газове. Погледната от тази гледна точка е по-екологичен от която и да е малолитражка с евро 7 Стандарт. Ако всички в градовете караха електромобили по 1000 коня, вместо сегашните дараци по 99 коня че и по-малко, въздухът в градовете щеше да е много по-чист. Ако на същият електромобил сложат двигател 100 конски сили, ще стане много по-бавен, и само 10% по-екологичен. От Тесла просто се зачеркнали тези 10% и предпочитат да правят бързи автомобили. Както виждаш най-екологичния електромобил е само 10% по екологичен от Тесла. Факт. Тесла обаче може да я караш както екологично така и не екологично с над 200 км в час. Останалите вдигат по 160, къде е удоволствието от това? Защо трябва да избираш или едното или другото, като може и двете (и трите дядо попе и трите)
  • Карай каквото си щеш
    Отговор
    51 09:58  28.11.18

    До коментар #49 от "Зорлем":

    Объркал си към кого да се обърнеш. Самият аз карам дизел и ще си го карам докато цените на електромобилите не паднат. Карал съм и на газ и на бензин и не отричам нито една от технологиите на задвижване. Дори метанът. Всеки е свободен да избира на какво да кара. Няма перфектна технология. Всяка си има и предимства и недостатъци. Да си ме чул да плюя по ДВГ? просто се подигравам на тези които мразят електромобилите от дъното на душата си. И те си имат недостатъци, много ми е смешно когато някой се опитва да изкара техните предимства като недостатъци и да си измисля сценарии, които ще възпрепятстват масовото навлизане на електромобилите. Най-смешни са ми сценариите "никой няма да си купи Тесла защото..." "Електромобилите нямат бъдеще защото..." "ДВГ винаги ще остане по-добрият вариант защото..." А тенденцията е ясна. За добро или за лошо електромобилите са бъдещето, със или без държавна подкрепа. На много хора ни харесват повече от ДВГ, но засега просто гроздето е кисело. Хубавата новина е, че скоро ще узрее. Толкова е сигурно колкото идването на лятото.
  • Антиелектрика
    Отговор
    52 10:14  28.11.18

    До коментар #47 от "Отвращава те друго":

    Тц, нИ позна. Не мразя електромобилите, а мразя теб и демагогията ти! Сега проумя ли го?
  • 53 12:19  28.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кристална топка
    Отговор
    54 12:43  28.11.18
    Ех ама как те познавам, преди малко написах в съседната тема пост, ЛЮБИМОТО ТИ ЧУВСТВО Е ОМРАЗАТА! Ти мразиш всичко, което не се вписва в света както си го представяш, а представата ти за света е доста крива. Постоянно говориш за кристална топка когато ти говоря за бъдещето, а това бъдеще се сбъдва месец след месец точно както съм ти го казал. Всичко на този свят има логическа последователност, която няма нищо общо с това, в какво вярваш ти или какво мразиш. Не виждам защо трябва да ме мразиш затова, че споделям моето виждане за бъдещето, което очевидно е по-важно и далновидно от твоето. Твоята също не съвпада с моето, но аз не те мразя за това. Всеки има право на свое собствено мнение, пък било то и грешно. Света ще стане по-добър не ако има повече електромобили, а ако има по-малко такива като тебе, които мразят хората само защото имали различно от тяхното мнение.
  • Брембо
    Отговор
    55 13:04  28.11.18

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    "Пък модел 3 се оказва с най-лошите спирачки, та се наложи да слагат спирачни апарати на Брембо. "Поправи ме ако греша, спирачките и гумите не помогнаха ли за подобряване на рекорда само с една секунда? С оригиналните лоши спирачки и гуми, времето не беше ли с три секунди по-добро отколкото на най-добрата тройка на BMW? Смяташ ли че със спирачки самп със brembo, ще се спира по-бързо и по-добре отколкото спирачки brembo комбинирани с рекуперация? Защо се опитваш да кажеш на черното бяло? Рекуперацията си е много готина благинка.
  • Boxer
    Отговор
    56 13:21  28.11.18

    До коментар #46 от "Антиелектрика":

    Нещо ми избягваш въпроса ! Какъв е "антиелектрическият" еквивалент на рекуперацията ? Дадох ти пример и не падам от небето ! Първо се задейства рекуперацията , а при по-силно натискане - конвенционалните спирачки . Какво е твоето АНТИЕЛЕКТРИЧНО предложение за възвръщане на енергията при спиране ?

    Коментиран от #57, #65

  • Антиелектрика
    Отговор
    57 13:33  28.11.18

    До коментар #56 от "Boxer":

    Кога съм казал, че има такъв? За теб рекуперацията е голяма работа, а за мен не е, защото тя е свързана само и единствено с пробега на превозното средство. Каквато и рекуперация да имаш, зимата пред блока батерията ще пада много повече, отколкото да ти се изпари бензина. Това ми беше идеята като тръгна да изтъкваш предимствата на миксерите.

    Коментиран от #58

  • Boxer
    Отговор
    58 13:59  28.11.18

    До коментар #57 от "Антиелектрика":

    Както и да го увърташ, енергията за тръгване е равна на енергията за спиране . Т.е. рекуперацията също толкова важна колкото задвижването . Излиза, че единственият до сега споменат не електрически вариант ,съм го измислил преди 10 г. (пружината може да "омекне" ама след няколко години) . А , ти не ми помагаш особено с някоя по-добра идея ...

    Коментиран от #59, #66

  • Антиелектрика
    Отговор
    59 14:12  28.11.18

    До коментар #58 от "Boxer":

    Браво, измислил си терпетуум мобиле. А съпротивителните сили на магнитите в генератора при рекуперация къде ги забрави? И в крайна сметка не ми отговори на въпроса какво практически ти помага тази бленувана рекуперация?

    Коментиран от #60

  • Boxer
    Отговор
    60 14:25  28.11.18

    До коментар #59 от "Антиелектрика":

    Може да е оптимистично, но до 2 пъти удължава пробега . Да , знам загуби , загуби , загуби , ама не е като да нагрееш дисковете нали ? И като си против нещо, е добре да дадеш алтернативно решение - така ще си по-убедителен ;)

    Коментиран от #61

  • Антиелектрика
    Отговор
    61 14:38  28.11.18

    До коментар #60 от "Boxer":

    Ще дам решение ако ми дадеш реални резултати как тази еякулация увеличавала пробега 2 пъти и колко повече става от сега съществуващите алтернативи с ДВГ. Все пак не ме вълнува ако от 70 километра пробег стават 150, защото и сега с моята ламя с 15/100 разход, ще мина 400 км в София, без да включвам в контакта всяка нощ през зимата. За това искам реален пример, с реални данни, както аз бях дал за Тесла S, че при 140 км/ч и светлини и климатик, не може да минеш повече от 200 км, пък ти си натискай спирачката за еякулация, колкото си щеш.

    Коментиран от #63, #73

  • Димов
    Отговор
    62 15:34  28.11.18

    До коментар #45 от "Boxer":

    Чувал ли си за КЕРЦ? На различен принцип е от пружините ти, но пак рекуперира спирачната енергия. И е доста скъпо. Само Ф1 го ползват.
  • Де го
    Отговор
    63 15:35  28.11.18

    До коментар #61 от "Антиелектрика":

    Къде е този пример? В главата ти както винаги?

    Коментиран от #67

  • Димов
    Отговор
    64 15:39  28.11.18

    До коментар #42 от "Това ли измисли":

    С тоя си пост така си се окъкал, че дори няма нужда да му опонирам. Ще го оставим отворен, без контра, да огрява бляскавата ти логика, да си личи навред и отдалеч.
  • Димов
    Отговор
    65 15:56  28.11.18

    До коментар #56 от "Boxer":

    Има такава, но тя не е наложителна при ДВГ масовките. Двг и спирачната му с-ма си вършат работата достатъчно добре и без рекуперация. Докато при електрокарите, пробегът им е такъв проблем, токът им е толкова кът, че всеки спестен или спечелен квт е голям келепир. Това налага необходимостта от допълнителна с-ма за рекупериране. Необходимостта от повече с-ми не е никакво предимство, а си е недостатък. Тъй че, стига я хвалехте тая рекуперация.

    Коментиран от #69

  • Димов
    Отговор
    66 15:59  28.11.18

    До коментар #58 от "Boxer":

    Измислил си го преди цяло десетилетие, а още не си забогатял от него?! Какво те спря?
  • Антиелектрика
    Отговор
    67 16:36  28.11.18

    До коментар #63 от "Де го":

    С теб кой говори, че се обаждаш?

    Коментиран от #68

  • Салса, нема го!
    Отговор
    68 17:48  28.11.18

    До коментар #67 от "Антиелектрика":

    Ясен си ми!
  • Рекуперация
    Отговор
    69 17:56  28.11.18

    До коментар #65 от "Димов":

    Рекуперацията е естествен процес, а не допълнителна система. Да се приема че рекуперацията задължително върви с пестене на енергия е грешно. Нима използването на спирачния ефект на електродвигателя при асансьорите, се прави с цел икономия на енергия? Да не мислиш, че им слагат двупосочни електромери? Рекуперацията е едно удобство при шофиране. На практика през по-голямата част от пътуването използваш един-единствен педал, а само при окончателно спиране или аварийно такова, се ползва педалът на спирачката. При високи скорости, електродвигателят е много по-ефективна спирачка отколкото накладките. Това освен всичко намалява и фините прахови частици отделени от спирачната система.

    Коментиран от #70, #71, #72

  • Димов
    Отговор
    70 18:50  28.11.18

    До коментар #69 от "Рекуперация":

    Не обръщай света наопаки! Спирачният ефект на електромотора е вторична файда, не основна причина. Но е голяма вторична файда. И си е с-ма отвсякъде. И не е за високи скорости, нито за рязко спиране. Има опасност от запалване на мотора и част от функцията на с-мата е да го предпазва от това. Най-силен спирачен ефект, при постояннотоков мотор, е като се ползват токовете на Фуко - полюсите накъсо. Но е опасно. Не знам дали Тесла или друг електрокар го ползват. Може би само кратковременно.
  • Димов
    Отговор
    71 18:57  28.11.18

    До коментар #69 от "Рекуперация":

    Оооо, Контакт, ха честито! Що си траеш, а не се похвали? Явно си си свършил работата добре. Ще има тлъста премия, май;) https://m.fakti.bg/bulgaria/345880-blagodarim-za-doverieto
  • Зорлем
    Отговор
    72 23:23  28.11.18

    До коментар #69 от "Рекуперация":

    "Нима използването на спирачния ефект на електродвигателя при асансьорите, се прави с цел икономия на енергия? Да не мислиш, че им слагат двупосочни електромери?" Електрике, дано да разбираш повече от теориите за батерии и за електрическото автомобилно задвижване, защото от устройство и начин на работа на асансьори явно нищо не разбираш. По-добре си трай, че олекваш с всяко следващо изказване.
  • Boxer
    Отговор
    73 02:10  29.11.18

    До коментар #61 от "Антиелектрика":

    До Антиелектрическите никове : опитвам се разбера има ли друга , измислена и направена като прототип друга МЕХАНИЧНА система . Ако ми бяхте посочили такава , това значително , щеше да подбие предимството на елктромобилите . Но , уви , оставяте ме сам ! За мен , пружинната системата ще е скъпа , тежка , много тежка и може би опасна (порязвала ме е пружина от стенен часовник, не ми се мисли за нещо дето се навива от инерцията на колата)! Очаквах да кажете за компресорна или жироскопична система, примерно, но виждам че нямате адекватен отговор, освен демагогстване и желание за надприказване...

    Коментиран от #74

  • Антиелектрика
    Отговор
    74 08:02  29.11.18

    До коментар #73 от "Boxer":

    Когато ти на мен ми отговориш какъв е реалния смисъл от рекуперацията, тогава може да прескочиш фазата на надприказване. Това, че увеличавало 2 пъти пробега, без грам конкретика, са пълни смехории!

    Коментиран от #75

  • Димов
    Отговор
    75 10:55  29.11.18

    До коментар #74 от "Антиелектрика":

    Тоя, явно не ми е чел отговорът на въпроса му: Има механична с-ма за рекуперация - KERS. От 12г се ползва във Ф1. Ето описанието й: https://bg.m.wikipedia.org/wiki/KERS просто не се прилага при ежедневните МПС, щото двг колите нямат нужда от нея. И пробегът и спирането им са добри и без такива скъпи неща.

    Коментиран от #78, #79

  • опитен
    Отговор
    76 10:57  29.11.18
    Вземете един Спарк под наем, качете се на Витоша и се пуснете от Морените към Драгалевци и ще видите как работи рекуперацията. Едно 5% от батерията се зарежда поне, да не кажа повече.

    Коментиран от #77

  • Антиелектрика
    Отговор
    77 11:08  29.11.18

    До коментар #76 от "опитен":

    И къде му е практичността в тези 5% заряд? Че то с обикновена кола почти нищо няма да изгориш при спускане. Аз лично не познавам хора, които да живеят на Копитото, а и да живее някой там, нали после трябва да се качи? Интересно е като престои една нощ на -20 градуса на Копитото, дали няма да падне доста повече батерията от тези 5%, които уж ще заредиш от рекуперацията?

    Коментиран от #82

  • Антиелектрика
    Отговор
    78 11:11  29.11.18

    До коментар #75 от "Димов":

    Явно не чете, защото така и не можа да даде реални данни как с тази велика рекуперация пробегът ставал двойно по-голям.

    Коментиран от #83

  • Boxer
    Отговор
    79 12:39  29.11.18

    До коментар #75 от "Димов":

    До Антиелектриците : Казах Двойно, т.к. енергията за потегляне е равна на енергията за спиране . Ясно е че от там натъка всяка система за възстановяване има загуби . Така, че като се отчетат и загубите в най-добрият случай , реалният пробег би се удължил с 50% и то при условие че говорим за градски или планински условия на каране , тип газ/спирачка . Ако автомобила се ползва по магистрала - тая система само ще си я мъкне и даже ще доведе до увеличаване на разхода . Благодаря за линка , прочетох за нова идея(за хидравликата) и което е още по-хубаво и аз стигнах до друга , по-различна, не електрическа ( сега мисля върху минусите й ). Ето за това коментарите си заслужават ! Според мен, рекуперацията е удачна при често ползване на спирачната система , за това не мога с лека ръка да я зачеркна . Типа на задвижване/спиране трябва да се подбира в зависимост от типа на шофиране ! Заради вас, аз се замислих и съм доволен ! Сега е ваш ред ;)

    Коментиран от #80, #84

  • Антиелектрика
    Отговор
    80 12:51  29.11.18

    До коментар #79 от "Boxer":

    Проблемът е само, че си мислиш, че пробегът ще се увеличи с 50%, но това не почива на никакви факти. Всъщност пробега на Тесла е напълно достатъчен, стига да има зарядни станции. Както казах, аз не мразя електричките, а само лъжливите глашетаи около тях. За града модел 3 е чудесен, но струва над 100 бона.
  • Boxer
    Отговор
    81 18:00  29.11.18
    Тесла има два характерни минуса и се явява анти-лидер, мис-лидер : Първо типично за съвременното автомобилостроене се предлага и рекламира СВРЪХМОТОРИЗИРАНЕ , т.е. коли с излишно много коне = замръсяване. При положение че карането е като на конвейр с хиляди коли отпред и хиляди отзаде... Второ, пренебрегва се човешкото сетиво ДОКОСВАНЕ . На по-старите коли, можеш да управляваш автомобила с копчета, лостчета и дръжки , без да се разсейваш от пътя. Сега има тъчскриин - трябва да се дзвериш в него , за да си пуснеш парното или да си увеличиш музиката, примерно... Преди шофьорът беше много по-свързан с автомобила , а сега е сензитивно откъснат от него и от случващото се на пътя... "Пак се тръгва погрешна посока , т.е. срещу нас и нашите деца ! " - звучи ми познато от някъде ;)
  • Димов
    Отговор
    82 19:34  29.11.18

    До коментар #77 от "Антиелектрика":

    Не "почти", а направо нищо няма да изгори. При моторна спирачка, над 1200 об, дюзите са затворени и разхода е 0л. Всеки двг на кола след 1990 я има тая способност.
  • Димов
    Отговор
    83 19:38  29.11.18

    До коментар #78 от "Антиелектрика":

    Няма такъв баир, при който рекуперацията да му удвои пробега. Освен, да тръгне от Шипка с 5% останал заряд, и до долу да рекуперира още 5%, така съм съгласен.

  • Димов
    Отговор
    84 19:54  29.11.18

    До коментар #79 от "Boxer":

    Къде си питал за двойно? Говорил си, че електрокарната удвоява обсега, но за механичната не си пояснявал двойно. В кой пост е било това? За какво съм аз наред? Пита за нещо - отговорих ти. Дори си научил нещо ново за теб. Какъв е следващият въпрос, който те мъчи?

    Коментиран от #85

  • Boxer
    Отговор
    85 01:33  30.11.18

    До коментар #84 от "Димов":

    Твой ред е да се замислиш , да ли електричките / рекуперацията ,са чак толкова абсурдни, неудачни и неприложими . Според теб при какви типове автомобили и условия на шофиране могат да се окажат удачни електрозадвижванията с рекуперация ?

    Коментиран от #86

  • Димов
    Отговор
    86 09:15  30.11.18

    До коментар #85 от "Boxer":

    Ами аз вече много пъти съм отговарял на този въпрос. Явно трябва за всеки поотделно да се повтарям. Със или без рекуперация, при сегашните си постижения и ТТ данни, според мен, електрокатър е най-подходящ за градска кола. Като почне да изминава ГАРАНТИРАНИ 800-1000км с един заряд, ама при нормално каране, не да пъплиш икономично с 80 по подбалканския път, тогава ще са подходящи за извънградско.

    Коментиран от #87

  • Boxer
    Отговор
    87 11:34  30.11.18

    До коментар #86 от "Димов":

    Съгласен!

Напиши коментар:


Публикувай