12 089 51

Тествахме новото BMW X5

Радослав Славчев

Факт е, че всяко следващо поколение на BMW X5 до този момент се продава по-добре от предходното. Сега на ход е новата генерация на модела, обозначена с индекс G05, която представлява изцяло различен автомобил. Построена е на иновационната баварска модулна платформа CLAR, разполага с пневматично окачване, както и с една камара нови електронни помощници.

Дали тази версия ще се продава по-добре от досегашната ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни. Естествено, като всеки друг автомобил и този има някои недостатъци, а какво по-конкретно ни направи впечатление в новото Х5 ще се опитаме да ви разкажем сега.

Концептуално новото Х5 не разполага със свръхфутуристичен външен вид. Той е консервативен по немски, като отзад, въпреки новите 3D светлини си е направо неизразителен. Иначе колата е станала по-мускулеста, широчината й превишава два метра, а традиционната визия ясно подсказва фирмената идентичност на модела.

Пре четвъртото поколение на Х5 германците са акцентирали много повече на ходовите характеристики, на управляемостта и на проходимостта на автомобила. Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).

От мястото на водача колата също се усеща по-масивна, за което роля играят и широкият тунел между седалките, дебелият волан и високото положение на водача. Традиционните аналогови прибори обаче са отстъпили място на изцяло електронни уреди. Те са ефектни, но малко по-неинформативни от аналоговите.

Това е така заради прекалено многото информация, както и заради по-малките символи, които особено в началото се откриват по-трудно. Новият пулт за управление на климатичната инсталация също изисква повече внимание при навигиране. Това обаче са единствените по-съществени недостатъци, които открихме в салона. Седалките са големи, по-ергономични са от досегашните, а качеството на материалите и това на самата сглобка е са на възможно най-високо ниво.

Новото Х5 е станало и значително "по-умно" от досегашните. Всички настройки на автомобила могат да се съхраняват в "облак", а на персонализирането на характеристиките е отделено много сериозно внимание. Това се дължи на новата операционна система от седмо поколение (тя вече няма да се нарича iDrive), която разполага с по-логично меню. Всички тези иновации се крият под модерно, но не прекалено екстравагантно (както при новия Touareg) цялостно оформление на арматурата.

Сядайки зад волана веднага се забелязва преместеният старт/стоп бутон. Той вече се намира на хоризонталната част на централната конзола, а другото, което прави впечатление е кристалният скоростен лост. Той се предлага като опция и според някои специалисти е прекалено кичозен. На нас обаче ни хареса, а и хубавото е, че всеки може да избере и по-традиционния джойстик на предавателната кутия.

Друга съществена разлика между досегашните поколения и новото е в цялостното усещане за лукс. Предишната суровост в интериора е отстъпила място на сензорни екрани, автопилоти, още куп електронни глезотии, както и на перфектна шумоизолация. Като цяло комфортът е на много по-високо ниво и може да се мери дори с този на седмата серия на BMW.

Ходовите характеристики също търпят сериозни промени. В зависимост от избрания режим и скоростта на движение, клиренсът се променя автоматично. Колата е станала доста по-проходима, но не трябва да се прекалява с избора на пресечена местност. Х5 не е офроудър с понижаващи предавки и рама, но от себеподобните си предлага една от най-добрите 4х4 системи.

На асфалт колата се държи стегнато, воланът е информативен, но с една малка забележка. Най-вероятно заради подобрената возия, кренът в завои е станал по-голям, а стабилизирането на волана в криви с по-голяма скорост се случва по-неохотно. Що се отнася до двигателите, те са два бензинови (по-мощният 50i ще се предлага у нас от 2019-а) и два дизелови, като с никой от тях няма да усетите липса на тяга.

Моторите не са иновационни, но пък са оптимално подбрани от богата гама на баварците и пасват перфектно на сравнително тежката каросерия. Икономични са, особено дизеловите, отговарят на всички най-строги норми за екология и наистина предлагат удоволствие от шофирането.



Още по темата

  • BMW-то с най-странни "бъбреци"

    BMW-то с най-странни "бъбреци"

    Автомобилите с марка BMW имат един от най-разпознаваемите дизайнерски елементи - двойната радиаторна решетка, наричана в разговорния език просто ...
    вчера в 11:34 ч.
    3 151
    4

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Караиванов
    Отговор
    1 17:04  03.12.18
    Поредното хубаво ревю на мобиле. Не сте и спестили недостатъците. Явно има, то без такива не може, но пък и сте я похвалили. Иначе на външен вид Х5 не ми харесва, но явно, съдейки от прочетеното, е високотехнологична и с иновативна база.

    Коментиран от #16

  • Onq s konq
    Отговор
    2 17:05  03.12.18
    Ужас кви са Теа часовници ква е тая грозотиа ас сам потресен моито е по убаво ништо че е на 23 год цепениак а и фчера запали
  • Лопатата
    Отговор
    3 17:10  03.12.18
    Уникален
  • Гост
    Отговор
    4 17:13  03.12.18
    Циферблатите са копирани от Пежо от преди 20 години .....

    Коментиран от #11


  • mediator37
    Отговор
    5 17:13  03.12.18
    Продава се по-добре от предните версии, защото е по-красива от предните.
  • Кондйо
    Отговор
    6 17:18  03.12.18
    Ето един тест на предишното на 4 години с 130 000км, на веднъж рейка 5800лева, верига 3500лева още други нестандартни дребулии 2500 лева всичко за 5 месеца каране! Следващия проблем ще бъде скоростната кутия. Боклук марка никога повече ЕБЕМВЕЕЕ китайските се покачествени с гаранция

    Коментиран от #15, #42, #45

  • 7 17:23  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ИСТИНАТА
    Отговор
    8 17:31  03.12.18
    КОЙТО НЕ КРАДЕ - НЯМА БМВ !!!!!!!
  • Лошо много лошо
    Отговор
    9 17:34  03.12.18
    Колко стотин години ще сбираш 150 000 да си купиш ламарината със средна българска заплата !!!! Кола за мошеници !!!!

    Коментиран от #12

  • ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ
    Отговор
    10 17:50  03.12.18
    за кво ви е тва бе ем ве като нямате пари за гражданска данък и бензин
  • асддса
    Отговор
    11 17:51  03.12.18

    До коментар #4 от "Гост":

    Не мога да кажа дали се шегуваш или си просто сляп хейтър.

    Коментиран от #13

  • СссереМ
    Отговор
    12 17:51  03.12.18

    До коментар #9 от "Лошо много лошо":

    Колата е за умни и съобразителни,но при всички положения не е за некадърници и мързеливи търтеи.
  • Язе
    Отговор
    13 18:01  03.12.18

    До коментар #11 от "асддса":

    Не знам дали е прав или сляп хейтър но какво ще кажеш пък за пневматичното окачване?Я потърси него пък франсетата откога го имат.Почети малко преди да пишеш.
  • Да да
    Отговор
    14 18:01  03.12.18
    Сега разбрах тактиката на ВМЗ! Правиш скапана кола ! После почваш да я подобряваш! Като стане нормална ,спираш да я правиш и пускаш друг модел,отново скапан!
  • Бишко
    Отговор
    15 18:22  03.12.18

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Като ти гледам ника и пълното незачитане на препинателни знаци, нищо чудно че колата ти е сдала багажа след 5 месеца!:)
  • 16 18:29  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 666
    Отговор
    17 18:40  03.12.18
    Айди сички с доходи до 5 бона, бягайте при диларите за схеми за да може лятото да сте c новия Х на Слънчака!!!!
  • Емил
    Отговор
    18 18:46  03.12.18
    Ало, мародераторите, затрихте ми поста, защото попитах дали колата е с активно окачване или не (защото има две взаимоизкючващи се изказвания - хем е с автоклиренс, хем има крен на завоите). Ако сте толкова НЕВЕЖИ, че не знаете - попитайте, вместо да триете въпроса!

    Коментиран от #20

  • мдааа
    Отговор
    19 18:54  03.12.18
    тия от Мюнхен да не са се кооперирали с Пежо? Таблото с уреди, конфигурацията му и цялата среда конзола е като на Пежо 508/5008

    Коментиран от #46

  • ооооо
    Отговор
    20 18:56  03.12.18

    До коментар #18 от "Емил":

    и в тоя сайт са само комунисти от БКП, не търпят възражения.

    Коментиран от #29

  • 21 19:09  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • КАДИРОВ
    Отговор
    22 19:10  03.12.18
    МЕРЦЕДЕС БМВ БОКЛУЦИ ЗА БЪЛЪЦИ
  • 23 19:24  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Марто
    Отговор
    24 20:21  03.12.18

    До коментар #23 от "Лимонад":

    Много си ограничен. Първо, хората от мобиле и факти ходят на всички първи тестове на нови коли. Основно в чужбина. Второ, този тест е правен в БГ. Виж номерата на колите. И трето, точно журналистите от този сайт са карали толкова бмв-та, колкото ти на картинка не си виждал. Следя материалите им още от весник автопазар, когато ти може и да не си бил роден.
  • Гого
    Отговор
    25 20:36  03.12.18
    Кви са тия стопове на KIA и крадени направо от Jeep Cherokie !?!?!?!?
  • PPP
    Отговор
    26 21:27  03.12.18
    На следващата Х5 предницата ще е само бъбреци...
  • doe
    Отговор
    27 21:41  03.12.18
    бих предпочел гранд чероки срт.някой знае ли какви пари е и колко е разликата между него и бмв - то.

    Коментиран от #30

  • Лольо
    Отговор
    28 22:00  03.12.18
    Аз карам кола която ми струва 5% от доходите ми. Моят роб е моята кола!!! Но в БГ. всичко е изкривено и хората робуват на колите си!
  • 29 22:20  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 666
    Отговор
    30 22:21  03.12.18

    До коментар #27 от "doe":

    И мен много ме кефи, 120 до 140 бона чисто ново!!!
  • Julio
    Отговор
    31 22:23  03.12.18
    Интересно що отпадна 40d от моделната гама? Не можаха да го нагодят по изискванията на еко-джендърите ли?

    Коментиран от #32

  • Onja s konja
    Отговор
    32 22:55  03.12.18

    До коментар #31 от "Julio":

    Що ли аз ще ти кажа щото са нафтови печки и не могат да се мерят с бензиновите като 5.0i.Долу нафтовите печки да живее БЕНЗИНА.Ако сакаш тракторист да ставаш си вземи некой трактор.Хахах
  • 33 22:57  03.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • VikiVarna
    Отговор
    34 23:00  03.12.18
    Х5 Г05 4.0 дизел 340 коня 139 000 лв. с ддс - за сравнение новият Туарег 2019 г. с 3.0 д. с новия 286 коня е 154 000 лв. - напълно новият модел КУ 8 със същия мотор от туарег 3.0 дизел 286 коня е 177 000 лева!!! Най-евтино идва мощния Х5 ГО5 2019 г. с 340 коня - 139 000 лева!!!

    Коментиран от #37

  • шофьора
    Отговор
    35 23:34  03.12.18

    До коментар #33 от "Карл Бенц":

    Ма ти не разбираш, ве! Тва е бие-иен-вие. Тва е жип. Минава отвсекъде. Животът му е най-малко 20 г.

    Коментиран от #36

  • Разбирача
    Отговор
    36 23:54  03.12.18

    До коментар #35 от "шофьора":

    Да бе минал е покрай джиповете.Я го изкарай на офроуд малко да видиш що за жип е.
  • dfgdfg
    Отговор
    37 00:13  04.12.18

    До коментар #34 от "VikiVarna":

    108 117 e Tuarega с 286 коня по ценова листа - ти си писал 154 000 152 461 е Q8 с 286 коня по ценова листа - ти си писал 177 000 Тия разлики, дето си ги надписал бакшиш за тебе ли са?

    Коментиран от #38

  • VikiVarna
    Отговор
    38 02:18  04.12.18

    До коментар #37 от "dfgdfg":

    Touareg V6 TDI BMT 4MOTION изел / 3.0l / 210кВт/286к.с. / 8АТ tiptronic BGN 154 065,- Допълнително оборудване Head-Up Display IQ Light - Матрични LED-фарове: Innovision Cockpit: Security & Service Plus за 3 год. Алармена система с обемен датчик Алуминиеви джанти "Montero" 9Jx20 с гуми Бонус "Blue Pack" Бонус "Red Pack" Вместимост на резервоара от 90 литра Въздушно окачване с управление на Дизайн пакет "Atmosphere": Доп. помощ при затваряне на вратите ЗИМЕН ПАКЕТ II: Затъмнени задни стъкла, до 82% поглъщане Климатроник "Air Care Climatronic", Кожено оборудване "Savona" с ергономични Отопление на предното стъкло ПАКЕТ "Светлина и видимост" II: Пакет "Easy Open / Easy Close": Пакет "Памет": Предни седалки с функция за "Масаж" и Секретни болтове Система за самопаркиране "Park Assist" с Тапицерия на тавана в черно Щори на страничните прозорци на задните Серийно оборудване 8 високоговорителя отпред и отзад EPB - електронна ръчна спирачка с функция "Auto Hold" ISOFIX подготовка за закрепване на две детски седалки на задната седалка LED-фарове за къси и дълги светлини с LED-дневни светлини iPod/iPhone съвместим USB вход Автоматична блокировка на диференциала Автоматично включване на фаровете Алуминиеви джанти "Cascade" 8Jx18 Антена Аптечка и светлоотразителен триъгълник Асиметрично делими задна седалка и облегалка със заден подлакътник Асферично странично огледало от страната на водача Безконтактно запалване "Keyle

    Коментиран от #39

  • 123
    Отговор
    39 07:07  04.12.18

    До коментар #38 от "VikiVarna":

    При това оборудване 'бавареца' знаеш ли на колко ще дойде? Те са германци, плащаш за всяко копче и лост в повече, което е над базата.
  • гощо
    Отговор
    40 08:05  04.12.18
    Малко на Хюндай бие отзад. Лично съм фен на Х5 от първото още.Макар разумният човек да трябва да си купи КУАТРО споциално за Х5 може да се постъпи НЕразумно.
  • 41 08:07  04.12.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Цецо
    Отговор
    42 08:39  04.12.18

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Купи си пак кола на старо
  • И13
    Отговор
    43 09:35  04.12.18
    Егаси натоварващите коли. Кола ли търсят или бунгало.
  • Bgman
    Отговор
    44 10:25  04.12.18
    Имам чувството, че производителите вече се напреварват да правят грозни коли (с малки изключения). Предишният модел ми харесва много повече. Същото важи и за Mercedes ML. За арматурното табло да не говорим - пълна олигофрения. Като добавим и цялата ненужна електроника - да ни е честито "новото технологично" време.
  • nike
    Отговор
    45 10:52  04.12.18

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Ако се смени маслото на автомата, а не се чака да се счупи, понеже го водят несменяемо, няма да да заминат скорстите. Иначе са така. Малко рано са се случили тези ремонти. Обикновенно са към 200000 км:)))
  • Jack Bauer
    Отговор
    46 12:09  04.12.18

    До коментар #19 от "мдааа":

    Отдавна са се кооперирали, 1.6 ХДИ двигателя се слага на Мини Купър от 100 години
  • mateo
    Отговор
    47 14:10  04.12.18
    Това е ако е джип ще си отрежа главата, ето това е истинският джип!!!

  • LCD
    Отговор
    48 14:14  04.12.18
    Имиджова кола. Ни риба ни рак... След 5 години ще е може да се купи за без пари, а има разни други марки, които държат сериозни цени. И има защо!

    Коментиран от #50

  • Един друг
    Отговор
    49 17:01  04.12.18
    Рубриката "Комбита се цапат в плитка кал" има ново попълнение.
  • Луд
    Отговор
    50 18:16  04.12.18

    До коментар #48 от "LCD":

    Купи си Х5 2007 година за без пари лаяч,нямаш пари за 1.9 TDI тръгнал да обяснява ,как тази кола ще е без пари след време тАпанар

    Коментиран от #51

  • LCD
    Отговор
    51 19:39  04.12.18

    До коментар #50 от "Луд":

    Кой е тАпанар се вижда от начина по, който пишеш. А мен не ме мисли :) Явно си поредния киселяк с X5 или друго бмв, който е дал 30к и се мисли за голямата работа.

Напиши коментар:


Публикувай