Last news in Fakti

10 Декември, 2018 10:32 13 546 28

Електрическо VW или дизелов Golf - цената е еднаква

  • volkswagen-
  • i.d.-
  • neo
Електрическо VW или дизелов Golf - цената е еднаква - 1
Volkswagen ID Concept

Членът на управителния съвет на Volkswagen Юрген Щакман разкри информация за първата електрическа кола на марката от новата моделна линия I.D. Поръчките на новия хечбек, който най-вероятно ще получи името Neo, ще започнат от пролетта на следващата година, а цената му ще е съпоставима с тази на дизелов Golf.

Щакман публикува няколко поста в Twitter, в които разказва, че клиентите ще могат да избират автомобили от сайта на компанията, като още там ще посочват модел, цвят и желания пакет от опции. Любопитното е, че услугата е подобна на тази, която предлага Tesla, като в САЩ новите електромобили ще могат да се доставят директно на посочен адрес.

Електрическо VW или дизелов Golf - цената е еднаква
Volkswagen ID Concept

Въпросният нов автомобил VW I.D. Neo ще се предлага в няколко модификации, които ще са с батерии с различен капаците. Последният ще варира от 48 до 111 киловат часа, а максималният пробег (по цикъла WLTP) на топ версията ще е 550 километра. Цената ще е колкото на дизелов Golf - около 24 000 евро.

Постепенно семейството от нови електрически автомобили на VW, което се нарича I.D., ще се увеличи с още модели. Целта на Volkswagen е през 2020 година да продаде 150 000 електромобила с индекс I.D. Обемът на "зелените" Volkswagen-и ще нарасне до 550 000 на годишна база, като за целта в модернизирането на заводите ще бъдат инвестирани шест милиарда евро.

Електрическо VW или дизелов Golf - цената е еднаква
Volkswagen ID Concept


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Марто

    22 19 Отговор
    Бих си взел електрическо пред мръсен голф, така да знаете

    Коментиран от #21

  • 3 перничанин

    29 14 Отговор
    ел голф ми звучи като алуминиев винкел

    Коментиран от #16

  • 4 сектант

    5 16 Отговор
    бензинова дъстър или дизелова дъстър - цената е една и съща

    Коментиран от #5

  • 5 Антон 1

    11 2 Отговор

    До коментар #4 от "сектант":

    Ти си коня под прикритие ,наши ?:):):):):)

    Коментиран от #12

  • 6 Golfa 5

    18 15 Отговор
    Самооо 1.9 тди и тесни пи*ета
  • 7 лъжи лъжи

    18 10 Отговор
    Ще я видим цената, те и Porsche обещаваха да изкарат по-добра електричка от Model S с по-голям пробег за по-малко пари до края на тази година, ама наивните още чакат. А цената преди беше "от 75 000 долара за най-базовия модел", сега вече я пишат "luxury", тоест луксозен клас, точните цифри ги махнаха. Също голям бонус - на зарядните станции на VW/Porsche ще плащате почти същите пари като на бензиностанция. СМЯХ ГОЛЯМ! То това им е бизнес плана - да ви продадат нещо с малка печалба и после да ви дерат цял живот като с колите с ДВГ. Та този I.D. който ще струва колкото дизеловия Голф сигурно ще трябва да се зарежда на всеки 100 километра. И то на цената на бензин. За версията която може да се съревновава с Model 3 вероятно ще се плаща двойно.
  • 8 куртщрасе

    14 2 Отговор
    С тия гуми нископрофилни е тьман за хубавите улици в София-щрасе.
  • 9 Зорлем

    17 3 Отговор
    Бърз преглед на цените на разни ДВГ и електрически Хюндаи, Рена, че дори и ФВ Ъп ме навежда на мисълта, че или ФВ са открили някакъв свещен граал на батериите, или ще продават на/под себестойност. Като добавим обаче скорошната новина, че онова електрическото Ауди щяло да се забави, защото от ЛГ им поискали повече пари за батериите и нещо почва да ме съмнява ФВ изведнъж толкова да са дръпнали на тема батерии. С две думи - мъглива история...

    Коментиран от #10

  • 10 Антиелектрика

    15 6 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    Нали трябва да си запълнят квотата от статии за електромобили. То вече няма медия без предаване за "зелени" технологии или колонка за "комсомолска гордост". И този всичко това "напълно" безплатно и безкористно. Това какъв е този електрически VW, каква мощност има, за 48 или 100 kW батерия ли е цената, са все леки подробности, важното е 30% от статиите да са съобразени с решението на вождовете на ЕС за електрификация.

    Коментиран от #15

  • 11 Зорлем

    7 4 Отговор
    Верно, че имаше нещо за "комсомолска гордост" и "героите на социалистическия труд". Както казах под другата статия - нищо ново под слънцето.
  • 12 Чоко и Боко

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Антон 1":

    Тоя използва още 55 имена като драскач.
  • 13 гост

    7 1 Отговор
    Според сметка на ФВ тяхната кола ще харчи 20кв на 100км. Или за 24х.евро ще си купите най-простото оборудване с 48квч батерия и потенциални 240км, а реални към 200км пробег. Дизелов голф ще мине толкоз само на резерва. Хубавото на малък капацитет е, че на бърза зарядна се зарежда за броени минути, например 10мин до 80%.
  • 14 Driving pleasure

    5 0 Отговор
    Добрия стар лаф - Куги цъфнат налъмите :D
  • 15 Объркан си, както винаги

    9 2 Отговор

    До коментар #10 от "Антиелектрика":

    Вождовете на ЕС, са просто последователи които са 10 години назад и започнаха да се притесняват напълно основателно за това. Курсът към електрическа мобилност се задава от Америка и най-вече Китай, като е спорно кои са по-напред в технологиите и производството. Останалите просто се опитват да ги настигнат, но няма да им се получи, дори срещу тях да тичат. Вождовете просто казват на самозабравилите се европейски автомобилни производители, нещо което се вижда дори от слепец. Това че ако продължават в същия дух, ще отидат в историята само след една петилетка и ще бъдат изкупени от китайците за без пари, както Tesla купува заводите на general motors в момента.

    Коментиран от #19

  • 16 Chukan Kirilov

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "перничанин":

    И какво да не би да няма? Алуминият е материал, а винкелът е профил. Много хора, които работят с тях ги знаят, но явно ти не!
  • 17 Jack Bauer

    2 1 Отговор
    Ако наистина ги докарат на една цена си взимам електричката. Но силно се съмнявам да стане в близките 20-25 години.
  • 18 гост

    8 2 Отговор
    Значи първо не си въобразявайте , че ще се продава това от снимките !!! Първите неща , които ще отпаднат , ще са обратните врати без средна колона и панорамния покрив !! Второ след като продължават да ни плакнат очите със концепт , без реален модел , да не говорим за СЕРИЕН представен официално , производството ще тръгне НЯКОЯ пролет , но със сигурност нито следващата , нито дори по-следващата !! Трето цена 24 000 евро плюс транспорт и такси за САЩ става поне 27-28 000 евро или около 31 000 долара и то за гола базова версия с 48 квт батерия , а Нисан , Рено , Хюндай и Киа вече пускат сегашните (продаващи се вече години) модели със 60-64 квт батерия (Хюндай- 64 квт-510 км) на същата цена и с доста по-богато оборудване , видно и от сегашните модели , а и четирите марки при тестове показаха доста по-добра ефективност като разход плюс по-голяма батерия , значи 100-150 км по-голям пробег !! А цената на това с такава батерия и оборудване ще хвръкне над 40-45 000 долара , което вече е смешно , при положение , че толкова струва Модел 3 MR , която е друга бира !! Та още е доста рано за фанфарите на ВАГ , ама нищо ново де !!
  • 19 Димов

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Объркан си, както винаги":

    " Това че ако продължават в същия дух, ще отидат в историята само след една петилетка" Абе, аз разбирам ЕВ да бяха половината коли в света - да се пънете така. Барем четвърт да бяха. А то - на една ЕВ кола се падат 300 двг коли. Това са мижавите ~0.33% от автомобилите в света. Капка в морето. Нещо, дето е 300 пъти по-малко от двг, тръгнало да се заканва. Все едно, на един човек 1.80м да му се заканва една миризливка 9мм. Тя освен да смърди друго не може да направи. Смешна работа. Жалка направо.

    Коментиран от #20

  • 20 Правиш ли разлика

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "Димов":

    Ако от утре не се произвежда дори 1 автомобил с ДВГ, а само електромобили, поне 15 години ДВГ ще са повече. Ако обаче догодина немските компании продадат с 50 % по-малко автомобили, ги пиши фалирали. Твърде вероятно е и 30% да ги съборят. Това имам предвид да отидат в историята. Все някой ще ги купи, като Волво, но вече нищо няма да е същото.

    Коментиран от #28

  • 21 джеф безос спийкинг

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    Да ве, ама нямаш пари и ще караш голф 1, така да знаеш.
  • 22 Зорлем

    5 2 Отговор
    Както аз пък обичам да казвам, като излезе първото поколение на Приуса преди цели 20 години пак ги слушахме едни такива прогнози за това как след нам-си-колко години всички ще караме хибриди. Пък ей на - минаха си тези 20 години и греда! Сега дори и електрофилите гледат с пренебрежение към хибридите. Обаче същите тези електрофили са абсолютно убедени в скорошната доминация на електричките. На какво отгоре стъпва тази им убеденост е пълна загадка за мен, но това е, защото съм хейтър-русофил собственик на бензиностанция, масларница и магазин за резервни части...

    Коментиран от #24, #25

  • 23 Зорлем

    2 1 Отговор
    А да, освен това съм заклет герантофил, защото съм си лягал и ставал с мисълта за някакви "100-годишни"!
  • 24 Вервай си

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Зорлем":

    Ами сигурно не можеш да си го обясниш, защото същите тези електропили и тогава не са вярвали в хибридите, защото това е едно недоразумение. Че ще навлезнат масово разправяха същите онези антиелектрици, които все още вярват във водородния двигател на ДВГ, реактивния двигател в автомобилите, дядо Коледа и мармотите които завиват шоколадите в станиол. Самият аз още преди 40 години мечтаех да карам някога електромобил, но допреди пет години си мислех, че няма да им дойде времето докато съм жив, въпреки че още преди 10 години разправяха как правителствата ще подпомагат развитието им и по вестниците пишеше како още 2020 година масово ще се карат електромобили. Абсурдното в случая е, че вие се плашите от масовата електрификация, а всички електрофили знаем, че дори през 2030 година, по пътищата ще се движат над 90% ДВГ и дори тогава да забранят тяхното производство, през 2040 година все още над 50% от автомобилите по улиците ще са с ДВГ. Така че не се притеснявай за автосервиза и масларницата си. Бензинджийницата и тя ще върви. Да му мислят само производителите на петрол. Те са доста чувствителни дори при 5% в спад в производството, а първи ще се електрифицират точно тези които пътуват с най-много и харчат най-много гориво.

    Коментиран от #27

  • 25 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "Зорлем":

    Ужас, сега ще фалираме, защото миксерите нямат ходова част и летят с електрически реактивни двигатели :))) Аз пък явно съм голям карък, защото до сега не ми се е налагало да ремонтирам двигател, а все по ходовата част са се повреждали елементи. Пък и колко лошо е да се гори водород - мани бегай.

    Коментиран от #26

  • 26 Мармот

    2 2 Отговор

    До коментар #25 от "Антиелектрика":

    Отново сънуваш мармоти които завиват шоколада в станиол.
  • 27 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Вервай си":

    А не знам. Разберете се с "гост-хахаха" и другите, които навсякъде пръскат еуфорични полюции коя държава кога щяла да забранява ДВГ-тата и как всички съвсем скоро ще заживеем в свят изпълнен само с птички и пчелички.
  • 28 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Правиш ли разлика":

    Ако, мако.... нали знаеш за акото. Въобще не ме притеснява това, че нямало да бъде същото. Такава е същността на прогреса - да променя. Притесняваме това, че може да стане по-зле. И не е електрификацията причината, заради която не вярвам в електричките, а това, че тя ще е розовият параван, зад който индустрията ще замърсява още по-жестоко, докато обслужва същата тази електрификация. Но производителите на ЕВ разчитат на географското разделение между двете. Суровини ще се добиват и замърсяват надалеч, а тук ще се карат непушещи коли. Долно лицемерие.