Три години след избухването на Дизелгейт Volkswagen е на път да попадне във водовъртежа на нов грандиозен скандал. Публикация в авторитетното сп. Spiegel твърди, че между 2006 и 2018 г. компанията е продавала на нищо неподозиращи клиенти предсерийни автомобили, използвани за изпитания.
Такива тестови мулета служат за изпробване на всички системи в заключителния процес преди старта на серийното производство на всеки модел. С напредването на развойната дейност разликите между тях и крайния продукт се стопяват, тъй като откритите недостатъци се отстраняват, а след това колите по правило подлежат на унищожаване.
Проблемът е, че от Volkswagen са "забравяли" да уведомят клиентите, че се сдобиват с тестов, а не с нов автомобил. Така купувачите години наред са вярвали, че колите им са напълно серийни и с безупречен стандарт на изработката.
Spiegel твърди, че разполага с документи, според които през 2016 г. шефът на концерна Херберт Дис е бил уведомяван на няколко пъти за порочната практика и свързаните с нея рискове. Въпреки това са били нужни цели две години преди ръководството на Volkswagen да предприеме мерки и в началото на декември да се извини и да предложи на хиляди свои клиенти да изкупи обратно автомобилите им.
Според документацията, с която разполага Spiegel, между 2006 и 2015 г. в продажба са били пуснати почти 17 000 автомобила, описани като "проблемни" и "непреминали тестване и корекции". Вътрешен доклад констатира дори "ръчно" преномериране на тестови коли, за да съвпадат датите им на производство с такива след официалния старт на серийното сглобяване на модела.
През май тази година от Volkswagen са взели решение да се справят с проблема и 5 555 собственици на коли, които не са били предназначени за продажба, са получили предложение за обратно изкупуване. През септември компанията най-сетне е уведомила Федералната служба за моторни превозни средства (KBA), откъдето са наредили задължителна акция по отзоваване на засегнатите автомобили и са информирали ЕС.
От Volkswagen продажбата на предсерийни автомобили не е забранена от закона и се практикува от много други производители. От компанията отричат и обвиненията в манипулации на серийни номера.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 AUDI
Коментиран от #14
16:11 10.12.2018
2 123
16:12 10.12.2018
3 да да
16:14 10.12.2018
4 Maloznaiko
16:16 10.12.2018
5 ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ
16:17 10.12.2018
6 сектант
16:38 10.12.2018
7 Александър
16:48 10.12.2018
8 112
16:49 10.12.2018
9 д-р вагенолог
17:06 10.12.2018
10 ТВА ГО ПИСАХ ПРЕДИ ПОНЕ 8 ГОДИНИ
Коментиран от #19
17:09 10.12.2018
11 Антон
18:27 10.12.2018
12 ВАГ
18:40 10.12.2018
13 Моше
20:06 10.12.2018
14 Японеца
До коментар #1 от "AUDI":
Кой бре, ваг-та винаги смърди, лъже и живее на гърба на друг!20:52 10.12.2018
15 vasik atanasova
продават на ниска цена
същото го правят и мерцедес
Коментиран от #17
01:42 11.12.2018
16 Драйвър
Коментиран от #18
04:11 11.12.2018
17 Ся пак
До коментар #15 от "vasik atanasova":
И мерцедес ай стига пак немски производител07:07 11.12.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 123
До коментар #10 от "ТВА ГО ПИСАХ ПРЕДИ ПОНЕ 8 ГОДИНИ":
Ти в ред ли си? Като имат 5000 автомобила за пробутване. Да не мислиш, че ги пазят специално за БГ в продължение на 2-3 години, колкото ще отнеме на ФВ в България да продаде тази бройка. Просто, първите 5000 закупени са късметлиите - за 30 дена ги пробутват и край. В БГ я се продаде някоя бройка я не. Освен това, какво им е на тестовите - отстранени са всички проблеми и бонус, вече са разработени. Много интересно, че всички сте големи претенции, ама карате нов внос на почти милион, ама каран от баба пенсионерка само до пазара - по километраж на 130 000 км.Коментиран от #20
10:31 11.12.2018
20 въх
До коментар #19 от "123":
...даже слагат "бастун на бабата" на задната седалка и капелата на "дядото" на задното стъкло..Коментиран от #21
21:50 11.12.2018
21 1246
До коментар #20 от "въх":
Хахахахааа , верно ли?21:57 11.12.2018
22 вес
08:32 12.12.2018