13 Декември, 2018 10:59 38 442 73

Автомобилите с най-надеждни двигатели

  • carmd-
  • класация-
  • рейтинг-
  • статистика

Американската компания CarMD, специализирана в софтуер за автомобилна диагностика, публикува класация на надеждността, ремонтопригодността и разходите за ремонт на двигателите по марки и модели. Рейтингът е съставен въз основа на данните за обслужването на 5.6 милиона коли, произведени между 1996 и 2018 г., чиято контролна лампа "Проверете двигателя" е светвала поне веднъж в периода от 1 октомври 2017 г. и 30 септември 2018 г.

Без особена изненада пиктограмата "Check engine" е грейвала най-рядко в автомобилите на Toyota. Досадният символ светва малко по-често на приборните панели на Acura, Hyundai, Honda и Mitsubishi.

Доста по-неочакван е лидерът по безпроблемност при конкретните модели. Оказва се, че най-малко предупреждения за проблем с двигателя се появяват в Audi Q5 от 2016 г. На второ място е Subaru Crosstrek (XV), следвано от три модела на Honda: CR-V, HR-V и Civic.

Надеждността на двигателя обаче е едно, а разходите за ремонт - съвсем друго. Най-малко пари за поправка изискват моделите на Mazda. Средната сума, която оставят собствениците им в сервизите, е $286 (€251). На второ място се класира Kia с $320 (€281), а на трето - Dodge ($326/€286).

Сред конкретните модели най-евтини за поправка са Hyundai Tucson и Accent от 2017 г. със средна цена на ремонта $67 и $69 (€59 и €61). На евтина поправка могат да разчитат също собствениците на Kia Rio от 2016 г. ($70/€62) и Toyota Prius от 2014 г. ($83/€73).

Класацията завършва със забавна статистика за най-разпространеният и евтин ремонт, на който са подлагани 9 от 10 бюджетни автомобила. Оказва се, че това е "проверка или замяна на зле закрепен, пробит или липсващ (!) резервоар".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ванката

    177 14 Отговор
    голяма кубатура и нормални конски сили произведени до 2000г това се казва надежден двигател а не сегашните еднодневки

    Коментиран от #3, #6

  • 2 ценител

    118 5 Отговор
    Не виждам малолитражки с турбо, каква изненада.
  • 3 НИКИ ПИКИ

    117 10 Отговор

    До коментар #1 от "ванката":

    Абсолютно си прав! От немските касички след 2000г. нищо не става.

    Коментиран от #20, #63

  • 4 onq s konq

    23 141 Отговор
    Беенве и по спициално TDS !!! Те тва е наи здравя матор !!!

    Коментиран от #14, #35

  • 5 ДВГ

    64 19 Отговор
    По тъпа класация не бях виждал честно. В една кола може да има 5 двигателя как ще направиш такава класация ума ми не го побира????

    Коментиран от #64

  • 6 куку руку ку

    29 6 Отговор

    До коментар #1 от "ванката":

    Тъкмо се засилих да го напиша и някой ме е изпреварил :)
  • 7 Бесен Язовец

    68 30 Отговор
    Лъжа и измама, най надеждните са ладите и уазките, те май въобще нямат чек ! За какво им е те и без това не се чупят?
  • 8 Алди нема как да е надеждно

    21 5 Отговор
    ....
  • 9 сектант

    5 20 Отговор
    едно и пед де це и и за ремонти забрави
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 селски бек

    20 8 Отговор
    що ми няма БМВ-то ??????????????????????????????
  • 12 странно

    39 6 Отговор
    Само жълти марки :) защо ли?

    Коментиран от #13

  • 13 japan

    61 19 Отговор

    До коментар #12 от "странно":

    ми най надежния автомобил като цяло е тойота...и не от вчера ,вярно скучни са ама здрави...

    Коментиран от #19, #27, #56

  • 14 Опс

    44 3 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    Дето пукат глави 2.5 tds

    Коментиран от #16

  • 15 жалко че му отмина времето

    30 13 Отговор
    Голф2,мотор EZ-неразрушим.Е,вярно че и шофьорът е пич голям,нооооо факта си е факт.
  • 16 Random

    24 3 Отговор

    До коментар #14 от "Опс":

    Пукат глави като ги прегрееш. То и 2.0 TDI пукат глави, що не ги плюеш и тях? 1.9 BXE(105) пък пробиват блока с мотовилките. А 3.0 ТФСИ заминават в кофата за 6500км...

    Коментиран от #28

  • 17 Свиреп участник

    19 16 Отговор
    Иска ли питане руско и японско, естествено...Тия немците, при тях е традиция, докато кара та мине и през сервиза, че податлива работата там, дооста!

    Коментиран от #22

  • 18 Японеца

    62 7 Отговор
    USA е друг свят, ниски цени на храна, дрехи, битова електроника и коли.Високи цени на имоти, образование, ресторанти и др. удоволствия!Винаги може да изкараш много пари, ако ти се работи.
  • 19 Гост

    61 16 Отговор

    До коментар #13 от "japan":

    Хонда, мой, Хонда и Субару са най-здравите - доказано както в практиката, така и в Щатските класации, защото те са най-меродавни! В Германска класация ще видиш на първите места само немски легени. Никой не оспорва здравината на Тойота, но тя е слад Хонда и Субару.

    Коментиран от #60

  • 20 Антон

    27 18 Отговор

    До коментар #3 от "НИКИ ПИКИ":

    Ще бъдеш ли така любезен да кажеш какви изкарани от магазина немски касички си притежавал и карал. Ама не да ми говориш на един приятел, брат му имал жена, та на нейната сестра мъжа й имал колега който карал някаква немска кола със съмнителн произход. Кажи ми за твойте лични коли и тогава се изказвай толкова категорично.

    Коментиран от #33, #37

  • 21 Jack Bauer

    17 9 Отговор
    Дааа... и всички тези автомобили от тази класация се продават и карат масово у нас и в Европа ?!?!?!
  • 22 хахаха

    22 9 Отговор

    До коментар #17 от "Свиреп участник":

    Къде пък в класацията видя изобщо нещо "руско" бе, каскет?!? Те са извън всякакви класации за автомобили!
  • 23 AUDI

    16 16 Отговор
    Класация в САЩ , нямаща абсолютно нищо общо с Европа и колите произвеждани за там и тук. Да се извади една на Декра или някое по-евроейска асоциация и тогава да се види , кой къде и как стои с модели правени за тук.

    Коментиран от #69

  • 24 benz

    13 8 Отговор
    E290 TD
  • 25 vasik atanasova

    2 22 Отговор
    казах ви че е ауди ама вие сте дебели глави
    все за сервизи говорите
    )))))))

    Коментиран от #26

  • 26 Червената Шапчица

    45 10 Отговор

    До коментар #25 от "vasik atanasova":

    АУДИ и БМВ си оспорват приза за "Най-голям трошляк-премиум", ти ще ми ги даваш за най-здрави!? Приземяване, приземяване, приземяване!
  • 27 селянин от обеля

    21 6 Отговор

    До коментар #13 от "japan":

    Във USA колите са различни от Европа, там VW се прави в Мексико или Бразилия /а не в Германия/ и наистина е ненадеждна кола. В Европa нз кои коли са японски - Нисан примера и Алмера от Испания и Англия, Митсубиши от Холандия, Хонда от Англия, Мазда от Белгия, Сузуки от Унгария и Тойота от Истамбул Турция

    Коментиран от #32

  • 28 ФауВе

    16 4 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    А че разхлабва вериха като лудо и на топъл мотор не ще да пали?Всички Омеги Б 2,5 ТД са с ТДС мотор на БМВ и ги имат и двата проблема.Най-евтината Омега Б е с тоя мотор.Никой я неще.
  • 29 ФауВе

    16 30 Отговор
    Каквото и да говорите немските мотори са си здрави и са се доказали.Аз от моя опит по-чупливо от италианска кола не съм виждал.
  • 30 Va60

    22 13 Отговор
    Като чета коментарите ще да си взема нещо японско ама сърце ми го неще бе
  • 31 Rende

    8 8 Отговор
    Renault 5 mashina
  • 32 Miusuka Madoto

    26 6 Отговор

    До коментар #27 от "селянин от обеля":

    Пич, в Европа на са малко автомобилите, започващи с J на рамата, недей така. Моя Акордеон го взех на 66К реални км, щото го знам гърчето от преди да си я купи от магазина чисто нова в 2008г, а аз я взех през 2012 и досега освен едни предни дискове и акумулатор НИЩО Батко, само глезене с качествена поддръжка, едно нитче не е тракнало,затварям 170К..не знам какво е това сервиз! 2.4 бенз, 201кс. Никога няма да сменя марката, това е единственото сигурно нещо!

    Коментиран от #58, #59

  • 33 Спиро

    36 11 Отговор

    До коментар #20 от "Антон":

    Прав си.
    За немските коли се дават мнения от хора, които не са карали даже Шкода.
    Колата е огледало на собственика си. Ако е мърляч, то и колата му ще е вечно счупена, без значение каква е емблемата на радиаторната решетка
  • 34 Пак този

    10 1 Отговор
    Какви са тези кошници?Като им гледам годините....ми те в гаранция.То смяната на маслото им е повече пари.Тези разходи за автобус ли са?Преди 3 години смених ламбда....тези кихат на една година.Made in China....от евтината.
  • 35 a m g

    10 1 Отговор

    До коментар #4 от "onq s konq":

    ти па за какво рипаш, като те няма на стенограмата по- горе никьде, някьде да виждаш бнв, дори те няма в класацията .
  • 36 Волво

    9 4 Отговор
    Волво 850 5-цилиндрово 2.5 бензин. Един от най-здравите мотори. Сегашната ми Волво S40 1.9 T4 200 к.с. 1998г. Също адски здрав мотор и много мощ.
  • 37 селянин 1

    20 7 Отговор

    До коментар #20 от "Антон":

    Японците/оризниците,жълтурковците..според Антон,кушать картошку/показаха на вагаджиските касички..къде им е мястото..на дъното при утайките.
  • 38 никси

    3 23 Отговор
    виц; сьбра ли се всички свтовни автомобилни компании на някькьв форум в германия и по-точно в завода в щутгард започва всеки да си хвали стоката , директора на мерцедес ги ислушал всички и когато му дошьл неговия ред, тои калзал следното; немога да разбера всичките мои коеги от бранша ,защо неси карате ваще произведени автомобили ,а карате всичките директори мерседеси от висок клас ; и отговора ебил всичко трае и слунти. no-koment
  • 39 никси

    7 7 Отговор
    аз уважавам всички произведени автомобили защото тия инжинери дето са ги измислили и са ги сьздали са по умни и пограмотни от нас не визирам по горе мерцедес атова е просто един биц я си представете ченямате автомобил в семейството и ходите навсякьде пеш дс ходенето е полезно за нашето здраве но можели да натовариш цялото семеиство и багаш вьртеб пеш а някои сте се обдули маи имахора които немогат да си закарат децата на училище и жените на работа
  • 40 Киро

    9 4 Отговор
    Най здравия двигател е на Магарцедес, само задната малко се запъва на мост!!

    Коментиран от #43

  • 41 БАРС

    1 6 Отговор
    Тия американски статии нещто не се вързват ня го фолксфагена опела сеат шкода рено пежо фиат за додж съм съгласен.
  • 42 stukar

    2 8 Отговор
    Руски не виждам... Да "шашкат Америка". както бомбардировачите им. Ала и те явно толкоз...
  • 43 БАРС

    9 0 Отговор

    До коментар #40 от "Киро":

    Хвани му лоста и превключи на друга предавка
  • 44 Киро

    10 0 Отговор
    Жена ти ако имаш такава или приятелка могат и мен на ме хванат за кожения лост!!!!
  • 45 Гост

    14 1 Отговор
    Пълни глупости! Платени статии и напълно измислени класации! Всяка една съвременна кола,независимо от нейния бранд и място на производство, е съставена от стотици отделни части и компоненти,които са произведени от водещи производители с мултимилионни договори....Така например Делфи правят мултифункционални модули,ТРВ имат неизменна част в спирачната система,а Бош и Сименс произвеждат доста от инсталациите и модулите на двигателите....Тогава какво е некачествена кола!? Съвременните коли са “сбирщина” от големите концерни на части....Марките са просто дизайн...
  • 46 ВАГ

    11 2 Отговор
    Няма по-глупава статия ,типично американска за облъчен матриял. Поне да бяха извадили само двигателите ... и кои са тойотовите двигатели ?!! дето им ги правят Хонда и Ямаха , корейски матори има ли ?!!! Сега според мене ,най-добрите матори са : малки бензинови -японски , големи бензинови- немски и американски , малки дизели -френски ,големи дизели -немски.
  • 47 ХАХАХА

    5 6 Отговор
    Tesla Model S/3/X ги сложете далеч далеч най-отгоре и няма какво да спорим. Всичко друго е направено да се чупи непрекъснато!
  • 48 Порно

    12 1 Отговор
    То след като коли от 2017 имат статистика за аварии на двигател , за какво качество говорим
  • 49 Ориз

    5 5 Отговор
    Скрита реклама на "нес кафе" или ориза...отново.
    Наблюденията ми за Хуйдай силно се разминават с класацийте и качеството
  • 50 Владурката

    5 6 Отговор
    Не мога да повярвам в тази класация, и по специално за хонда и по точно за моделиоте след 2005г те имат един двигател който го слагат във всички модели 2,2 дизел на който на 120к км не му ли смениш веригата я къса а за дюзи на 200к са аут а едната дюза струва 800лв по 4 =?

    Коментиран от #53

  • 51 БеНве

    3 3 Отговор
    Къде е Бенве то ???
  • 52 Амаха

    6 0 Отговор
    Най-забавното е, че найчестият проблем при половината от "проблемите с двигателя" е незатегната капачка на резервоара. :-)
  • 53 Boxer

    3 0 Отговор

    До коментар #50 от "Владурката":

    Виж в ютуб - теория на заговора за нисан х-трайл . Така е когато икономистите се бъркат в работата на инженерите . И не е само там така...
  • 54 Ona s konja

    3 4 Отговор
    Ами оти нема Волво те са с едни от най железните мотори
  • 55 гощо

    2 6 Отговор
    Аз коли в класацията не видях?!?! Само миксери и кафеварки тцтцтццт....
  • 56 Скучно

    7 5 Отговор

    До коментар #13 от "japan":

    Скучно е да не ходиш до сервиза освен за смяна на масло, прав си. Скучноне да не доливаш масло и антифриз, прав си. Скучно е при -20°с само твоята да запали. Още по скучно е да накажеш някое напомпано BMW или някой чипосан дизел със 116 коньовата си селика .... скучнооо
  • 57 onq s konq

    6 2 Отговор
    Няма кола която да не се чупи ,както със сигурност има и море от коли които НЕ КЕФЯТ. А когато една кола не ти е "на сърце",започват да свидят и парите за ремонта й!

    Коментиран от #62

  • 58 Доктора

    2 3 Отговор

    До коментар #32 от "Miusuka Madoto":

    Абе аз с 50-60$ в сервиз за поправка на нещо не съм минавал НИКОГА.Тука ме дерат минимум петорно
  • 59 ЖПеец

    2 4 Отговор

    До коментар #32 от "Miusuka Madoto":

    Абе пич какъв е тоя Акордеон,че и на 170К не схващам.Това не есайт за музикални инструменти.
  • 60 Гостен-че

    1 11 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    ..Аре земи' съ' скрии...с Тея японски лигочи.Нали ги видях във средна Азия..трошат са' като клечки,за зъби...Трагедия и то пълна!
    тАяоти,зубарата -мубарата,..оНди..Всичко в кофата за Шрот и Мусор.
    Вземете се осъзнайте на балканския полуостров,Най накрая,че япончията'-Не струват!

    Коментиран от #65

  • 61 фак оф

    0 8 Отговор
    оризаджииска класация :) Пълен смях
  • 62 Ти бре

    4 0 Отговор

    До коментар #57 от "onq s konq":

    кон сложи си ръката на сърцето и кажи честно каква марка автомобил притежаваш.Убеден съм.че не е БМВ.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "ДВГ":

    Брейййй ти ги изкара за всяка гума двигател...в лудия макс имаше една с 2 мотора-единия просто така сложен
  • 65 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #60 от "Гостен-че":

    Офчи в средна азия карат само японки...японските са скъпи,ако нямаш пари за кола не се притеснявай- бедноста не е наследствена

    Коментиран от #68

  • 66 Мерцедес С250 тд

    1 5 Отговор
    Това е най здравия автомобил
  • 67 Путкин

    6 9 Отговор
    Най здравата кола на света е АУДИ 80,от 85/86год са по пътищата на милион километри и е пълно по градове и села, на всяко кръстовище като се огледаш и ще видиш някое "яйце" и чат пат някой голф от тия години и нито една японска, кочина без значение от марката, то японски от тея години и по музеите са рядкост. Японските грозно-кичозни буклуци ги купуват социално слаби, колхзници и бабички, всички милиардери и баровци карат германски коли! А руските курници са под всяка класация. Най добтите коли и двигатели участват в състезания като формула1, Париж-Дакар, ралита и др и никъде японците не са световни шампиони, от години...... така,че стига ги превъзнасяйте пък и сега Рено "глътна" няколко ипонски "гиганта"!
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "AUDI":

    Ти кво очакваш да пишат от ДЕКРА или аутобилд- че правят боклуци ли? Защо е впрегната цялата бюрократична машина да спаси фалиралия фолксваген,що платиха около 14 милиарда глоби и компенсации в америка-щото са хубави ли? БОКЛУЦИ СА НЕМСКИТЕ СЛЕД 95 Г
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Шлъоко

    1 1 Отговор
    opel corsa
  • 72 Гост

    1 0 Отговор
    Ами той check engine индикатора светва и като замине катализатора. Това какво общо има с двигателя?
  • 73 Умният

    1 0 Отговор
    Сглобените в Япония бензинови автомобили са много добри.