26 320 49

Тествахме най-скъпата Skoda

Тествахме най-скъпата Skoda

Херес, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Докато в Европа тече т.нар. анти дизелова кампания и много от производителите се отказват от дизеловите двигатели, то чехите от Skoda вървят точно в обратната посока. В Испания те направиха първите динамични тестове на наточения си кросоувър Kodiaq RS. Любопитното е, че той се оборудва с един-единствен двигател - дизелов.

Двигател

Тествахме най-скъпата Skoda


Моторът на Kodiaq RS е обозначен като 2.0 biturbo TDI, а мощността му е 240 конски сили. По-важното обаче е, че разполага с чудовищен въртящ момент за четирицилиндров агрегат от 500 Нм. Моторът работи съвместно с модернизирана седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя. Това е вторият RS-модел от новата генерация на чешката марка след Octavia и разполага със свръхбогато базово оборудване. Още един интересен факт е, че същият двигател се интегрира и в далеч по-скъпите Tiguan Allspace, Audi Q5 и Porsche Macan. Моторът е динамичен и сравнително икономичен. При доста агресивно каране по време на теста, компютърът отчете под 9 литра на 100 километра пробег - постижение, което не е сред най-добрите що се отнася до дизелови мотори, но е перфектно за спортно ориентиран автомобил от този клас. Освен това една интересна система, наречена Dynamic Soun Boost, прави дизеловия мотор да звучи доста по-различно. Системата имитира спортен звук, който се чува както в салона, така и извън колата, като се променя спрямо избрания режим - Comfort, Normal и Sport. При последния, звукът естествено е най-изразителен.

Ходови характеристики

Тествахме най-скъпата Skoda


4х4 системата на Kodiaq RS работи с муфа на задната ос и с електронна имитация на контрол на векторната тяга. Благодарение на последното решение, въртящият момент може да се прехвърли до 85% на едно от колелата. Всичко това прави управлението на Kodiaq RS изключително прецизно, като това се усеща особено добре на път със завои с висока скорост. Динамичният контрол на шасито и по-твърдите амортисьори при спортен режим също играят роля за оптималното поведение на колата при по-агресивно шофиране. Кренът в завоите е минимален, а ускорението - забележително. Kodiaq RS разполага и с Launch control, благодарение на който колата достига до 100 км/ч за под седем секунди. С други думи динамиката на автомобила е повече от добра. Такова беше и нашето очакване още преди да седнем зад волана. Kodiaq RS е новият рекордьор сред седемместните кросоувъри, след като Сабине Шмит завъртя най-бързата обиколка на пистата Нюрнбургринг.

Интериор

Тествахме най-скъпата Skoda


Наточеният чешки кросоувър се предлага с пет и със седем места. Салонът е спортен, но в същото време много комфортен. Седалките са тапицирани с алкантара и лицева кожа с двойни червени декоративни шевове. Материалите са скъпи и това си личи, а сглобката е на доста високо ниво. Приборният панел е изцяло дигитален, уредите са информативни. Виртуалните прибори, които влизат в стандартната екипировка, са снабдени с допълнителен спортен режим, при който оборотомерът и скоростомерът се изобразяват в центъра на дисплея. В салона са налице оригинални екстри в стила Simply Clever, като най-интересна е опцията на секционните задни подглавници, които имат т.нар. функция "сън". Предните седалки са с интегрирани подглавници и алуминиеви вложки. При RS варианта на Kodiaq други различия в интериора в сравнение със стандартната версия са скосеният в основата волан и металните декорации на педалите.

Екстериор

Тествахме най-скъпата Skoda


Външните разлики не са чак толкова драстични, но все пак отчетливи. Освен интересните цветове, Kodiaq RS впечатлява с различна предна броня, с по-големи въздухозаборници, с ефектни 20-цолови джанти и с "прозиращи" под тях червени спирачни апарати. Радиаторната решетка е с вертикални елементи и е решена в черен лак, а логото RS е стилно и същевременно добре различимо. Задната броня е с интегрирани ефектни ауспухни накрайници.

Цена

Тествахме най-скъпата Skoda


Всъщност, това е най-скъпата Skoda, като цената й е по-висока дори и от най-наточения Superb. У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС. Въпреки това вносителят в България се похвали, че още преди старта на продажбите има три поръчки за Kodiaq RS. Що се отнася за Skoda, цената определено е висока, но за това, което получавате - тя може да се определи и като атрактивна. За тези пари ще се сдобиете с отличен спортен кросоувър, който е идеално пригоден и за ежедневна употреба. Дизеловият мотор е динамичен, поведението на колата - също, а комфортът при по-дълги пътувания е налице.

Тествахме най-скъпата Skoda

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Още по темата

  • Как изглежда най-бързата серийна Skoda

    Как изглежда най-бързата серийна Skoda

    Моделната линия на Skoda Octavia 2019 беше попълнена с едно свръх наточено изпълнение. Версията се нарича RS Challenge и на практика се явява ...
    4.02.2019
    14 090
    40
  • Най-малкият кросоувър на Skoda е готов

    Най-малкият кросоувър на Skoda е готов

    Чехите от Skoda публикуваха тийзър на своя предстоящ модел, който ще представлява субкомпактен кросоувър. Иновацията ще бъде показана през март, на ...
    16.01.2019
    15 299
    17

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор

  • 2 Ivan S

    8 4 Отговор

    До коментар #1 от "Метгонтан":

    :) За маминкото го знаех, а какво са брамболовете и водичкааа?

    Коментиран от #3

  • 3 Брат ми

    15 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ivan S":

    Пържени картофки и газирана вода.
  • 4 Брат ми

    42 9 Отговор
    Изглежда много добре.Но поне един голям бензинов двигател да имаше.
  • 5 269

    16 46 Отговор
    Един Сеат Атека е по добър. Бензинов мотор с 8 на сто градско .

    Коментиран от #10

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 Този коментар е премахнат от модератор

  • 8 Шкода

    64 17 Отговор
    За 100 бббона Да ама не Пълни глупости Предизвестена пазарна смърт....
  • 9 jadosan

    78 12 Отговор
    Доживяхме пластмасова Шкода за над 100 бона .... Какво ли ни очкава след това?!?
  • 10 незнайко

    32 14 Отговор

    До коментар #5 от "269":

    Сеат Атека бензин 150 к.с. , дизел 190 к.с. Кой от двата е по добър в сравнение с 240 к.с. Може би си начесахте ЕГОТО !!!
  • 11 Drittes Reich

    16 0 Отговор
    Тествали са екип на mobile.bg

    Коментиран от #12

  • 12 Марто

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "Drittes Reich":

    Следя ги отдавна, те тестват всички нови модели, които се продават у нас.

    Коментиран от #13

  • 13 Drittes Reich

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Марто":

    И заглавието трябва да стане "Тестваха". На мен ако някой ми открадне статия ще го пасирам в асансьор с метровка ръждив винкел.

    Коментиран от #14

  • 14 Караиванов

    18 0 Отговор

    До коментар #13 от "Drittes Reich":

    мобиле и факти са едно и също. в мобиле като влезеш в новини и те праща в авто секцията на факти
  • 15 Емил

    52 11 Отговор
    Дизел 2,0 л., битурбо, 240 к.с. - значи само едно - чудовищно натоварен мотор! Ако издържи 100 000 - браво, но се съмнявам! Вероятно е с алуминиев блок, а главата е 100 алуминий! Скъпа еднодневка.

    Коментиран от #28, #46

  • 16 Емил

    32 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Системата имитира спортен звук! Педе..ст.ята край няма, ама тая е фабрична!
  • 17 Антон

    54 8 Отговор
    Шкода за 100 хил.лв. и тези са си повярвали нещо с този модел, ама пазара ще ги вразуми.
  • 18 Бай Оня

    18 6 Отговор
    Е как да няма по добра Атека?? Невеж напиши Атека Купра и виж сам!!! 2.0 ТСИ ген.3 мотор 300кс дсг дкю 500 7 скорости лаунч контрол 0-100 км /ч 5,2с макс 252 км/ч цена в ДЕ от 42.850
  • 19 Андро

    38 1 Отговор
    Колеги, имам кодяк с 190 кс. Мотор и обурудване скаут, на цена 72900лв. За цената си не е нищо особено и сега ме е яд че съм дал тия пари за нещо подобно на пасат 6. На 33хил. Км. Смених 2 дюзи гаранционно.
  • 20 АЛ КУРОПАТКИН

    26 3 Отговор
    сменил си дюзи щото караш с бг нафта
  • 21 abv

    17 3 Отговор
    Мотор с много малък ресурс. Изстискан до край и носещ тежко купе. Мах 200000.
  • 22 fermera

    14 11 Отговор
    Тези от Шкода няма да спрат да ни тровят.Още преди да е изтекла гаранцията ще махнат ЕГР,ДПФ и АдБЛУ. Ама те от ВАГ само това имат.И нека всеки се замисли за това като стане пациент на онкодиспансера.Иначе по света има по чисти технологии като ЛЕКСУС НХ и ИНФИНИТИ QX50 и струват същите пари и са по бързи.
  • 23 комбайнер

    18 5 Отговор
    Отвратителен интериор!
  • 24 Гелям Даде

    20 7 Отговор
    Учудвате се, че бил само с дизел...Ами какво да му сложат завалиите нали са във ВАГ групата, дето ептен си таковаха мамата на продуктовата линия..Бензиновите ТФСИ двигатели са жива скръб - директно впръскване ала бала - на 100 000 км основен ремонт, че може и по-рано... Нали ВАГ сервиза е до нас и ги виждам... Дизелите пък не стига, че вредни ами и масово зимата не палят и правят други чакмаци... Изглежда само МЕРЦЕДЕС не са тъпунгери и не си скопиха така бензиновите двигатели - И НА НАЙ НОВАТА ЕС КЛАСА МОЖЕШ ДА СЛОЖИШ ГАЗ без проблем.... :))) Да се смее който иска, ама тва говори много. :)
  • 25 ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ

    24 7 Отговор
    Хаха тея са луди !!! Скромните за тази цена 240 коня при това изцедени от 4 цилиндрово моторче и това ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ШКОДА за 91 бона !!! Колко МЕГА КУХО парче требе да си играейки го гъзар да платиш почти 100 бона за шкода ! 100 БОНААА !!!! ТЕЯ КАПКА СВЯН НЯМАТ !!! 240 конски сили за 91 бона са СМЕШНИ ! За тези пари има нови автомобили с над 300 КС !!!!!

    Коментиран от #49

  • 26 Иван

    26 7 Отговор
    130 бона с екстрите. За 38-39.000 евро има уникални GLE350 на 2 години и 8-15.000км. с гаранция към Мерцедес. И въобще тия тримата дето са си поръчали Шкодата да идат да се прегледат в някое здравно заведение.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор

  • 28 Трипасата

    10 4 Отговор

    До коментар #15 от "Емил":

    За какво ти са 300 коня като не можеш да караш бързо по българските пътища? Обаче ускорението с 500 Нютон метъра дава уникално усещане за свободато

    Коментиран от #29

  • 29 фонзи

    8 16 Отговор

    До коментар #28 от "Трипасата":

    Брачед тея 500 нютона дето ги възхваляващ толкоз са НИЩО защото говорим за ТУРБОДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ! Ако беше бензинов можеше и да ме впечатлиш НОО сам знаеш ,че 500 нютона съпоставено в конски сили при бензинов мотор са все едно 700-800 при ДИЗЕЛОВ !Така ,че тея 500 нютона ги има всяко второ ауди 3.0 дизел модел отпреди 15 години !
  • 30 цацата

    14 4 Отговор
    "У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС." У нас само крадците от ГЕРБ, ДПС и ВОЛЯ ще могат да си го позволят! А.... забравих и оня комунистически син....Домусчиев!

    Коментиран от #33

  • 31 Toko

    9 8 Отговор
    New Hyundai Santa fe 2018 г 2.2 d струва колкото тази Шкода! Изглежда във пъти по добре . Като качество е космически години по напред . Този Кодиак изглежда като една обикновена по висока Фабиа.Не може да блесне със нищо! Едино Субару Форестер 2.0 турбо за 75 000 лева е по добрата оферта дори. Да не говорим за 4х4 задвижването. Там са не съпоставими.

    Коментиран от #42

  • 32 Софиянчето

    3 2 Отговор
    Абе хубаво ама яко скъпо...Сещам се като продавах един 2ст. тухла,преди време ми викаха,много пари му искаш :)) А тва стоянка струва.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор

  • 34 Телето

    9 3 Отговор
    Вече започнаха да ни лъжат и във въртящият момент.Тези виртуални 500НМ са точно толкова колкото е и заводският разход на тази повдигната октавия
  • 35 vasik atanasova

    2 8 Отговор
    много е хубава чисто расово ауди
  • 36 Жоро

    8 2 Отговор
    Имам пасат с този деигател. Ако 6 цилиндровите дизели, които харчат и вървят точно колкото този 4 цилидров, ви се струват скъпи, то тогава е добър вариант. Ако тъсите сериозна динамика се насочете към бензинови двигатели над 240кс. Пасата до 210 върви прилично за дизел, след това е гола вода. Преди това карах Мазда 6, отново 4x4 и аватомат, но 175кс и във всяка ситуация харчеше повече от Пасата и нейните 175кс се усещаха като 140.
  • 37 Overlord

    7 5 Отговор
    Тая цена някаква подранила първо априлска шега ли е? 100к за 4 цилиндъра? Мерси, следващата моля.
  • 38 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Сектант":

    Тя една малка гара те изпревари докато караше дъстъра
  • 39 гощо

    6 10 Отговор
    Убууууту си е убууууу а вие църкайте глупости тука и си карайте 20 годишните дръгели вероятно Рена и Цитроени някакви тцтцтцттцтц....
  • 40 С една дума

    6 3 Отговор
    Пластмаса за 100к...ужаст
  • 41 hater

    5 3 Отговор
    в бг дизелите са извадени от коша и смърдят-крайно време е вместо на шофьорите на нормални не дизел коли да плащат вместо тея да им сложат 1500 лв данък ако смърдят

  • 42 123

    6 0 Отговор

    До коментар #31 от "Toko":

    Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.
  • 43 ГОСТ

    2 4 Отговор
    Остаря Q серията на Ауди и стана Шкода.
  • 44 123

    5 0 Отговор
    Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.
  • 45 опя

    4 2 Отговор
    щом е ваг не става
  • 46 7878

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Емил":

    Евала Емо много ги разбираш. Няма мотор който да не ти е ясен. Кефиш ме
  • 47 Townboy

    6 4 Отговор
    На Фолксваген груп автомобилите може да са скъпи, но за сметка на това са некачествени и некомфортни. За тези пари може да се вземе страхотна Тойота например.
  • 48 M1 Yamaha

    2 1 Отговор
    Еййй нема управия! На крив у.й вълната му пречи! Всичко ви е криво.
  • 49 BAHKO

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ":

    ...с 8 цилиндров мотор и над 400 к.с. - Форд Мустанг например ...

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.