Last news in Fakti

8 Януари, 2019 18:46 8 196 28

Volkswagen: Гаражната доработка до Евро-6 е опасна

  • volkswagen-
  • дизелгейт-
  • модернизация-
  • доработка

Със затягането на екологичните норми и забраната за движение на стари дизели в централните части на много европейски градове една нова услуга става все по-популярна. Малки сервизи предлагат доработка на автомобили с екостандарт Евро-5 до актуалния Евро-6.

От Volkswagen, заради чиито манипулации избухна скандалът Дизелгейт, обаче гледат с подозрение към гаражните модернизации. От концерна предупреждават, че подобни вмешателства в оригиналната конструкция на автомобилите е не само неефективна, а може да доведе и до обратен на желания ефект.

Според немците дизелите от предишните поколения не са проектирани за работа с новите системи за пречистване на емисиите. Колите с такива двигатели, произведени в периода 2011-2015 г., когато бе в сила стандартът Евро-5, са снабдени с филтри за сажди, катализатори, системи за рециркулация на отработените газове и специален софтуер. Надграждането до Евро-6 обаче изисква още повече доработки, които не могат да бъдат извършени в гаражни условия без предварително изследване.

Модифицираните системи, които в момента се предлагат на пазара, са рискови, твърдят от Volkswagen и настоятелно съветват те да бъдат избягвани. Монтажът на такова оборудване водел до увеличаване на разхода с 6%, което влошавало допълнително екологичните показатели на двигателя.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 да полъжем за дизелите

    59 8 Отговор
    Всяко твърдение на ВАГ групата относно дизелите може да се подлага меко казано на сериозно съмнение !

    Коментиран от #11

  • 2 Alpha_Lone_Wolf

    28 61 Отговор
    Какво им харесвате на дизелите?
    Дизелът е за трактори и автобуси.
    Газта е за промишлени цели и за готвене става.
    А, колите се карат на бензин.

    Коментиран от #3, #19

  • 3 Японеца

    23 12 Отговор

    До коментар #2 от "Alpha_Lone_Wolf":

    Колко си изостанал!Тази гаражна максима е била за некадърниците!

    Коментиран от #6

  • 4 Миризлив пор

    61 3 Отговор
    Всеки "конвертиран" автомобил е един закупен автомобил по-малко. Какво искате да ви каже производителя? Че одобрява свиването на продажбите ли?

    Коментиран от #10

  • 5 2dw

    15 3 Отговор
    a на ся щом от вага го казват че е опасно е ясно че не могат да огънат кинтите. ич нищо страшно няма за колата и няма да арчи повече. Гаранция.
  • 6 Alpha_Lone_Wolf

    11 37 Отговор

    До коментар #3 от "Японеца":

    Японец ли си, китец ли си, все тая.
    Колата се кара на бензин, другото е бълвоч за бедните.

    Коментиран от #7

  • 7 Resistance

    17 6 Отговор

    До коментар #6 от "Alpha_Lone_Wolf":

    Извинявай , но не съм съгласен , че е за бедните.
    Дизела е по-скъп от бензина.
    Мисля , че и сам можеш да си направиш сметка кое е по скъпо.

    Коментиран от #8, #9

  • 8 Читател

    13 7 Отговор

    До коментар #7 от "Resistance":

    Заеби го тоя тъпанар.
  • 9 Гост

    26 6 Отговор

    До коментар #7 от "Resistance":

    Дизела е по-скъп от бензина само на бензиностанциите в България. А единствената причина поради, която се кара дизел е, че е икономичен. Това са фактите - както може да се съди по минусите, повечето карат дизели, но за жалост не ги поддържат, а държавата не ги контролира. На всички ни писна от пушеците на неизправни дизелови куруби, чиито собственици мислят, че някой им е длъжен да диша саждите им!

    Коментиран от #13

  • 10 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Самата истина.
  • 11 Даа

    15 2 Отговор

    До коментар #1 от "да полъжем за дизелите":

    Точно така! Ваг да дават съвети е меко казано цинично . Бих имал повече доверие на всеки квартален сервиз в сравнение с ваг оторизираните такива.
  • 12 Иве

    11 2 Отговор
    Точно тия измамници ли взеха да се обаждат, ами какво друго да кажат като това им бърка в джоба.

    Коментиран от #21

  • 13 Гражданин

    12 9 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Защо слагаш всички под един знаменател? Някои караме евро 6. Няма пушеци. За теб по-безопасен ли е смръдлив бензинов автомобил, изхвърлящ цялата менделеева таблица от ауспуха?
    Ако има по-ефективен контрол от страна на държавата, всички ще живеем малко по-добре.

    Коментиран от #14, #15, #16

  • 14 Бачо Киро

    11 5 Отговор

    До коментар #13 от "Гражданин":

    Май не си чел както трябва. Човекът казва: "На всички ни писна от пушеците на неизправни дизелови куруби, чиито собственици мислят, че някой им е длъжен да диша саждите им!".
    Ти къде точно се припозна в цитата?
  • 15 Гост

    13 0 Отговор

    До коментар #13 от "Гражданин":

    Къде видя да слагам всички под общ знаменател? Казвам, че дизел се кара единствено заради икономия, не защото е много хубав. А тези, които пушат като Кремиковци, показват единствено какви безмозъчни същества са, мислейки че са най-важните на света като не се съобразяват с другите!

    Коментиран от #17, #24

  • 16 Alpha_Lone_Wolf

    10 7 Отговор

    До коментар #13 от "Гражданин":

    Чувал ли си за дизелгейт?
    Аз за бензингейт, не съм!
    Доказа се, че дизелът е много по-вреден от бензина порови се в нета да се убедиш.
    На старата 20г бензинка може да сложиш газ, тогава това е умно. Ако искаш карай и евро10, пак мърсиш повече от нова бензинка.

    Коментиран от #18

  • 17 Гражданин

    4 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Извинявам се, не съм прочел правилно коментара ти.
    Специално аз не карам дизел заради икономия. Цената на автомобила е доста по- висока от тази на бензиновия.
    С моето каране ще ми трябват 5 години да избия първоначалната инвестиция.
  • 18 Гражданин

    6 0 Отговор

    До коментар #16 от "Alpha_Lone_Wolf":

    Това, че не се пише, не значи, че няма.
    Ако искам газ, ще си купя заводски автомобил на газ
  • 19 Boxer

    10 1 Отговор

    До коментар #2 от "Alpha_Lone_Wolf":

    Всяко задвижване си има приложение. Дизелът е за дълъг път, с високи, постоянни натоварвания ; газта и бензина за множество кратковременни интервали с променливи натоварвания ; ако добавим и често ползване на спирачките най-подходящи са хибридите с рекуперация ; а, при интензивен режим на тръгни/спри за къси разстояния - електричките. Има разнообразни купета и още по-разнообразни условия на експлоатация . Предпочитането само на един вид задвижване, гарантира проблеми , т.к. то ще е уместно само при ограничени условия...
  • 20 Иван

    3 1 Отговор
    Статията не е напълно коректна.За какви „гаражни“ доработки пише автора.Това може да се случи само в България.Ако това въобще стане трябва да бъде оторизирано от производителя и всеки сервиз ,който прави промяната ще трябва да бъде сертифициран за да може колата повторно да мине преглед.Засега всичко е на етап проучване и се говори за цена от около 3000 евро,но без труда предполагам....

    Коментиран от #23

  • 21 Ноп

    6 3 Отговор

    До коментар #12 от "Иве":

    Именно. Ваг ми станаха изключително противни и като цяло немското автомиболостроене - ненадеждни стоки и лъжат. В този ред на мисли Германия стана новия Китай.
  • 22 Край

    12 1 Отговор
    Яд ги е че във всеки гаражен сервиз може да се направи автомобила им по-добър отколкото са го направили те.
  • 23 Миризлив Пор

    5 1 Отговор

    До коментар #20 от "Иван":

    Статията е напълно коректна - обяснява се, че "според тях" но нищо конкретно, после "това е гаражна доработка" и се вменява вина на "селския тарикат който иска да удължи живота на автомобила и да не си купи нов". Реално нищо конкретно за да ги осъди но достатъчно много хора да си купят нов автомобил преди да е изтекъл ресурса на стария. Консуматорско общество какво да правиш.

    Коментиран от #28

  • 24 Язе

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    И аз карам дизел и мога да ти кажа,че хич не е евтино.Особенно да го държиш в изправност.
  • 25 ОТ ДИЗЕЛА

    4 1 Отговор
    дизела на ВАГ е супер до 2000г. просто няма чупене .За пушене пуши яко ,ама кво от това ,и без тва всички ша умрем ,вии да не мислите да живеете с орлите .Дори и да няма коли пак няма да изкарате до 100.Така че дишаите спокоино

    Коментиран от #26

  • 26 оояп

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "ОТ ДИЗЕЛА":

    До 2000ахах е добре де, дори и така да е. Сега сме 2019. Демек няма какви ваг-ове да си купи човек. За мен е абсурдно 2019 година да си купя кола преди 2005 дори, а какво остава преди 2000.
  • 27 ГостЪ

    0 0 Отговор
    Опасна е естествено . Намалява доходите на компанията .
  • 28 Иван

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "Миризлив Пор":

    Какъв селски тарикат колега?В Германия ако внесеш незаконни промени в конструкцията на колата най малкото ще те спрат от движение.........