3 572 77

Спират продажбите на евтините Tesla Model S и Model X

Радослав Славчев

Компанията Tesla реши да прекрати продажбите на най-евтините модификации от моделите Model S и Model X. Това са версиите със 75-киловатчасов акумулаторен блок, а продажбите им ще спрат от неделя, 13 януари.

Това написа в Twiter Илон Мъск, като поясни, че от другата седмица най-достъпните версии от тези два модела ще са оборудвани със 100-киловатчасови акумулатори. Цените на 75-киловатчасовите модификации бяха съответно $66 750 и $72 950 за Model S и за Model X.

След промяната в политиката на компанията, тоест от другата седмица, най-евтината Tesla Model S ще се предлага за $84 750, а базовият Model X ще струва $ 87 950. Експерти коментираха промяната с факта, че Мъск иска да наблегне на продажбите на бюджетната Model 3, която се продава в САЩ с базова цена от $45 000, а в Европа най-евтината Tesla бюджетната Tresla се предлага на цени от €53 500.



Още по темата

  • Илон Мъск: Tesla се произнася със "З"

    Илон Мъск: Tesla се произнася със "З"

    В едно интервю за телевизионния канал CBS, основателят на компанията Илон Мъск каза: "Аз произнасям името с кратко З - Тезла". ...
    10.12.2018
    4 225
    44
  • Tesla обяви европейските цени на Model 3

    Tesla обяви европейските цени на Model 3

    Американският производител на електромобили Tesla Motors оповести ценовата листа на най-евтиния си Model 3 с ляв волан за европейския пазар. На ...
    4.01.2019
    9 984
    108
  • Коя е най-бързата Tesla? (ВИДЕО)

    Коя е най-бързата Tesla? (ВИДЕО)

    В интернет е пълно с видеоклипове, в които тѐсли унижават всевъзможни автомобили с ДВГ. Понякога се срещат и двубои между два модела на американския ...
    8.01.2019
    2 446
    28
  • Къде в Европа се продава най-много Tesla

    Къде в Европа се продава най-много Tesla

    Само преди дни, в началото на годината, американският производител на електромобили Tesla Motors оповести ценовата листа на най-евтиния си Model 3 с ...
    10.01.2019
    4 688
    34
  • Tesla вече продава повече коли от Chrysler

    Tesla вече продава повече коли от Chrysler

    През миналата година Tesla отчита увеличение на продукцията от 50 000 на близо 200 000 автомобила, което подрежда компанията на 20 място в САЩ. С ...
    10.01.2019
    1 935
    35

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    1 14:30  10.01.19
    85 000 евро минимум в Европа!!!! Това могат да си го позволят Холандци и Норвежци и то след като калкулират безброй предимства които ще получат после като безплатен ток, безплатно паркиране, 0ви данъци, ползване бус лентата и т.н.
  • Driving pleasure
    Отговор
    2 14:36  10.01.19
    Те тия редимства ще са до време... и честно 3 новини за тая кочина днеска са прекалено много даже и за пропаганда!

    Коментиран от #3, #6

  • гост
    Отговор
    3 14:44  10.01.19

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    Ами ако се възползваш сега и следващите 5г. имаш по-ниски разходи отколкото на стандартен автомобил това според теб няма ли смисъл? В развитите страни фирмите държат на това какъв отпечатък оставя техния бизнес, следователно една тесла намаля този бизнес признак и за тях е смислена инвестиция наред с ниските експлоатационни разходи при много километри за служебни задължения. Забележете обаче, че преди 2г. 100квч модел Х струва 105х.долара, а сега се предлага за 87х.долара. Същото направиха с модел С и 60квч, спряха ги като на същата цена пуснаха 75квч. Просто предлагат повече за малко повече пари или увеличението в добавената стойност е много повече спрямо това на цената. Въпросът е защо след като се държи толкова на екологията продължава да има мита и такси върху електромобилите, а не вземат да паднат? Тогава единствената разлика ще е 2-3х.долара транспортни разходи и документация, и се получава цена на модел 3 от 40х.евро.

    Коментиран от #4, #9, #11

  • Driving pleasure
    Отговор
    4 14:55  10.01.19

    До коментар #3 от "гост":

    Ти уби вожда... фирмите нямат алтернатива на дизела! Една дизелова баничарка струва 15-20 хиляди евро за останалите 60 и кусур фирмата има да плаща десетилетия данъци и гориво и пак ще им хартисат пари!

    Коментиран от #49


  • Не четете между редовете
    Отговор
    5 15:03  10.01.19
    Напълно нормално е да спре производството на малките батерии, след като вече се готви да излезнат новите батерии от 125 киловатчаса. 100 киловатчаса ще стане най-малката батерия. Според мен, когато излезе новата батерия, ще свалят цените или ако ги запазят, ще добавят още екстри.

    Коментиран от #7

  • 6 15:07  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Driving pleasure
    Отговор
    7 15:11  10.01.19

    До коментар #5 от "Не четете между редовете":

    С други думи кочака не става по-икономичен, а просто му се монтира по-голяма батерия? Къде е тогава прогреса? Прогрес е ако започне с 60 кВч батерия да минава дистанцията, която преди това е минавал със 75, а не че е увеличил пробега като е сложилвместо 100 125 кВч!

    Коментиран от #10

  • Driving pleasure
    Отговор
    8 15:17  10.01.19
    Ако си сменя стандартния 55 литров резервоар с 80 литров и вместо 800 км с едно зареждане вече минавам 1200 значи ли че съм направил колата по-икономична? Щото това е логиката на ватманите! Вместо 100 ще зареждат 125 кВч (а всъщност пресмятайки захубите по пренос и зареждане поне 160 кВч) и са постигнали чутовен успех... мхм и ТЕЦа бълва черен пушак ама видиш ли на тях не им било под носа...

    Коментиран от #13, #14

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    9 15:19  10.01.19

    До коментар #3 от "гост":

    Защото това са нашите пари бе пич на всички. И субсидиите и неплащането на данъци ще означава да дойдат пари за държавата от други данъци. Само безплатни неща са ви в главата нали ви санираха панелките какво още ревете.
  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    10 15:20  10.01.19

    До коментар #7 от "Driving pleasure":

    Голямо удоволствие ти доставя да драйфаш под всяка статия за Tesla. Това което очакваш не се казва прогрес, а се казвам неграмотност. За да да увеличат пробегът без да увеличават употребената енергия, трябва да нарушат някой физичен закон, но при физичните закони не става да бутнеш някой рушвет и да минеш метър. Затова за всички останали е прогрес, да напъхат повече енергия в същият обем и тегло на батерията. На останалите понастоящем, не им се отдава да напъхат дори 100 kWh в повече килограми от батерията на Tesla произведена 2012 година.

    Коментиран от #15

  • Антиелектрика
    Отговор
    11 15:22  10.01.19

    До коментар #3 от "гост":

    Ами вземи прочети за какво се плаща екотаксата. Тя се плаща за рециклирането на автомобила за вторични суровини и няма нищо общо с това, което си мислиш. В този ред на мисли, екотаксата за електричка трябва дори да е по-висока заради батерията и теглото.

    Коментиран от #23

  • Пешо Келешо
    Отговор
    12 15:51  10.01.19
    Лелеее, имам само три дни да си купя "евтина" S-овица 8-)
  • Петко бре чети Петко бре учи
    Отговор
    13 15:56  10.01.19

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Бъркаш технологиите. При електродвигателите го няма този филм с намаляване на консумацията като водещ технологичен процес! Те са си с максимално КПД. В батериите е целия въпрос.
  • Гоше Гоше...
    Отговор
    14 16:01  10.01.19

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Електродвигателите на Тесла и сега са си с 90-95% КПД. Накъде ще го вдигаш повече бе, Гошо ли си там Пешо ли

    Коментиран от #16

  • Driving pleasure
    Отговор
    15 16:08  10.01.19

    До коментар #10 от "Драйфинг pleasure":

    Разбира се, че ми прави удоволствие да ви правя смешни! А ти нещо си се омешал с физичните закони. При изминаването на една и съща дистанция енергита нужна за това не е константа и никога не е била! За да увеличат пробега без да увеличават употребата на енергия е нужно да увеличат ефективността на задвижването. Традиционните марки непрекъснато увеличават ефективността на двигателя и трансмисията и сравниш един 2.0 литров мотор от 90те години и сега ще видиш, че при двойно повишена мощност имаш двойно намаление на изразходваното гориво - т.е. енергия!
  • Driving pleasure
    Отговор
    16 16:11  10.01.19

    До коментар #14 от "Гоше Гоше...":

    Електродвигателите може би... ама цялостната система на задвижване е с 60тина процента. А в горния ред на мисли - какво ще стане ако Св Илон вместо огромен 400 kW Ел. мотор нужен за задвижването на 2.5 тона кочина, който гълта по 20 кВч/100 монтира малко моторче 100тина кВ съответно с разход под 10 кВч и една трансмисия - още древните египтяни са знаели каква е ползата от зъбчатите колала, но очевидно това ценно знание все още не е стигнало до ватманите ;)

    Коментиран от #18, #20, #51

  • Кольо Камиона
    Отговор
    17 16:22  10.01.19
    С пикапа един резервоар е достатъчен за 1000км, ще си монтирам втори и с едно зареждане ще минавам 2000 км, бате, бате, ще съм много икономичен, чакам субсидии от държавата, ЕС, НАТО, ООН и извънземните.
  • гост
    Отговор
    18 16:28  10.01.19

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    "Свети Илон" вече Е постигнал автомобил , който прави смешни ВСИЧКИ твои любимци с любимите ти ве- осмаци със разход между 15 и 25 квт според скоростта , тоест равностоен на 1,1-2 л дизел !!!! Я да ни светнеш какъв е разхода на "уникално усъвършенстваните" ти ДВГ-та при тези условия ???

    Коментиран от #21

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    19 16:30  10.01.19
    Всъщност така и някои не можаха да разберат че основната идея е не да изминаваш 10 000 км с едно зареждане а да нямаш нужда да изминаваш много път с едно зареждане. Няма нужда да се превръщаш в бомба с много енергия като може по всяко време да отидеш където си искаш и за една минута да презаредиш!!!! Освен това съхранението на енергия означава тегло и от там ефективност!!!!
  • 20 16:32  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    21 16:34  10.01.19

    До коментар #18 от "гост":

    Само той ли?? Бре той незнам дали е светец ама ще излезе гений:). А отчиташ ли загубите при заряд,загуби от поддържане темп. на батерията?
  • Driving pleasure
    Отговор
    22 16:42  10.01.19

    До коментар #20 от "Драйфинг pleasure":

    Мдам... ама проблема остава докато стигнеш до тая скорост дето да я поддържаш... Защото за да задвижиш обект от спряло положение до достигане на константна скорост се изразходва воз бая енергия и нужната мощност зависи още от и от теглото съответно триенето с повърностите и съответно наклона на пътя. Така че имено тук не разбирам що пестят. Автомобила спокойно може да поддържа константната скорост и с малък мотор, но има нужда от мощност за ускорението, а тя мощност или идва от мотора или от редукцията на предавките. Та значи ел кочаците са неефективни поради простата причина, че могат да поддържат темпо с малко мощност, но им е инсталирано вероятно 4но над нужното за да могат да помръднат от място. И П.С. Гостенино, нали говорим за екология бе - или забрави? Малки батерии малко замърсяване при производство малко замърсяване при зареждане или викаш кой ти гледа замърсяването важно е 0-100 и пропагандата да лети?!

    Коментиран от #24, #26

  • гост
    Отговор
    23 16:59  10.01.19

    До коментар #11 от "Антиелектрика":

    Ако си мислиш, че нещо от екотакса платена към частна фирма ще отиде за рециклиране то си доста заблуден. Смяташ ли, че интелигентни хора са седнали, измислили са системата за стимули и тяхното прилагане и не са обмислили дали е полезно за обществото или не? Стимулите и ограниченията за коли с двг са с цел повишаване на общото здравословно състояние на хората в градовете, не са за задоволяване на нечие его. Развите страни водят статистики, огромна информация се съхранява и анализира, у нас нищо никой не знае и не може да ти каже. Отиди в един онкоцентър и питай служителите дали винаги е било толкова пълно, защото аз съм ходил и съм го правил това и затова ти казвам, че всичко е в концентрацията: едно вещество може да е лекарство или отрова в зависимост от приетата концентрация и количество. Е, ако един завод бълва емисии на 10км от града, а една престаряла дизеларка изпуши на метър от лицето на детето ти, кое според теб е по-отровно и оказва по-сериозно въздействие върху белите дробчета на детето ти?

    Коментиран от #36

  • 24 17:25  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ефективност
    Отговор
    25 17:43  10.01.19
    Малко информация за намаляване на разхода. Единия начин е увеличаване на ефективността на електромотора, което е много трудно, защото той е вече почти максимално оптимизиран. Вторият начин е намаляване теглото на автомобила. Именно тук роля играе плътността на батерията или иначе казано колко киловатчаса на килограм батерия. Колкото по-голяма е плътността толкова по-малка и по-лека е батерията, съответно автомобила.

    Коментиран от #29

  • Кольо Камиона
    Отговор
    26 17:43  10.01.19

    До коментар #22 от "Driving pleasure":

    Колеги, важна част от задвижването на Теслата е т.нар. Inverter, който черпи прав ток от батериите, обръща го в променлив и увеличава или намалява честотата и амплитудата на промеливия ток към електромотора и елиминира нуждата от скоростна кутия с различни предавки. Доколкото знам това е една силните страни на Тесла защото the inverter (за разлика от сглобката на купето) им е много добър според специалистите.

    Коментиран от #30, #31

  • Driving pleasure
    Отговор
    27 17:45  10.01.19
    Да се вуди тогава човек Светията що ги прави по 800 коня дръгелите като и с 80 можел... цъ цъ цъ...
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    28 17:59  10.01.19

    До коментар #24 от "Драйфинг pleasure":

    80 коня срещу 500 айде бееее, този старт 5 метра ли беше??? Ти знаеш ли изобщо какво означава мощност?????

    Коментиран от #33

  • Батерия
    Отговор
    29 18:03  10.01.19

    До коментар #25 от "Ефективност":

    А знаеш ли как увеличават плътността??? Не няма вълшебни химици просто изтъняват изолаторната подложка. Е да ама колкото по тънка по лесно се нарушава при слаб удар и късооооо.
  • Driving pleasure
    Отговор
    30 18:05  10.01.19

    До коментар #26 от "Кольо Камиона":

    И точно в инвертора при преобразуването на тока от прав към променлив се губят 15% от заряда. И признавам си не ми е съвсем ясен принципа на работа щото тая технология слабо ме интересува докато има ДВГ и той прави бръм, но както "колегата" каза има си физични принципи - за извършването на единица работа се нуждаеш от единица енергия (мощност). Ако образно казано да задвижиш 100 килограма тегло на 1 метър за 1 секунда ти трябва 1 кВ мощност то или инсталираш такава мщностили си служиш с хитрини като зъбчати колела. Дет се вика гостенина ако строи къща или ще подмята 50 кила цимент право нагоре до втория етаж или ако е малко по-умен от ватман ще тури скрипец че и система за да редуцира нужното усилие... С две думи казано спокойно може да инсталират малък ел мотор в кочака, само че тогава отпада единственото им предимство ускорението и как ша са рекламират тогава? Като екологични сигурно... да бе да...

    Коментиран от #32

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    31 18:08  10.01.19

    До коментар #26 от "Кольо Камиона":

    Кольо няма нужда от предавки заради Ел. моторът не заради инверторът. Може да се каже и обратното, ДВГто има нужда от предавки дължащи се на зависимостта на момента от оборотите на ДВГто

    Коментиран от #42

  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    32 18:21  10.01.19

    До коментар #30 от "Driving pleasure":

    И отново се издрайфа! "Зъбчатките" не променят нито мощността, нито необходимата енергия за извършване на единица работа и електромобилите нямат никаква нужда от смяна на предавки, защото инвертора определя какъв ще е въртящият момент и какви да са оборотите, като КПД на двигателя не се променя с оборотите, за разлика от ДВГ.

    Коментиран от #35, #38

  • Зомби ²
    Отговор
    33 18:35  10.01.19

    До коментар #28 от "Зомби с квадратно чело":

    Ами виж с очите си, само гледай да не ти станат и те квадратни като челото към края на клипа. Нали не мислиш, че от Volkswagen са решили да правят антиреклама на единия от своите модели?

    Коментиран от #34, #45

  • 34 18:36  10.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Driving pleasure
    Отговор
    35 18:45  10.01.19

    До коментар #32 от "Драйфинг pleasure":

    Ъъъъ зъбчатките не променят мощността? От куги бе?! Вържи един 10 кс ел мотор право към задвижващ вал и без да смятаме загубите имаш 10 кс на колелата. Сложи между тях задвижващи колела с 2:1 предавателно отношение и имаш 20 коня на колелата... Въобще идиотията ти е безкрайна. Ако четеше малко повече щеше да знаеш че вече има и напълно готова за продукция 2 степенна кутия специално за електрически кошници от Кеисел. Има електрички позвани в моторните спортове с 3 степенна при това механична кутия! А електрическите скутери масово ползват планетарни предавки с различни предавателни отношения - тва че ватманите сте ментално ощетени е съвсем друга работа! И въобще не знам за кво се занимавам да ви обяснявам - в случая тръгнахме от там че слагате по-голяма батерия и твърдите че имате напредък в пробега - още една ватманска щуротия!
  • Антиелектрика
    Отговор
    36 18:50  10.01.19

    До коментар #23 от "гост":

    А ти знаеш ли, че едни още по-интелигентни хора са установили, че електричките отделят 15 повече ФПЧ от ДВГ, които са основния фактор за високата заболяваемост в градовете? И хайде стига с тези миризливи дизели, защото държавата е виновна за безхаберието на пушляците по пътя и не взема мерки да ги спре. Това не е слабост на технологията, а на държавата. И не ми говори колко били умни МакАрон и Меркел щом са решили да има субсидии за миксерите, защото май сте на еднакво интелектуално ниво! Та вземи научи за какво се плаща екотаксата и не ми излизай с тъпизмите, че не отивали по предназначение, а в същото време да искаш субсидии за миксерите!
  • Димов
    Отговор
    37 18:54  10.01.19
    Електрофилите твърдяха, че с времето технологията на сапунерките ще се подобри така, че батериите им ще стават все по-малки и по-малки, което щяло да допринесе за намаляване на вреднодобиваните елементи и въглеродните емисии, при производството им. А то - точно обратното - махат малките батерии и ще правят още по-големи. До тук: Тесла с-у екологията = 1:0.

    Коментиран от #40

  • Димов
    Отговор
    38 19:01  10.01.19

    До коментар #32 от "Драйфинг pleasure":

    Половината е вярно, а останалото - грешно. Ако погледнеш кривата на КПД, на ел мотор на Тесла, ще видиш как рязко пада след средните обороти. Имам ги на pdf, не знам как да ти ги покажа.

    Коментиран от #59

  • Driving pleasure
    Отговор
    39 19:14  10.01.19

    До коментар #34 от "Зомби ²":

    Ква е тая порнография дето си пуснал бе :D Това е толкова измислено, че няма на къде повече. На е-Ъп ускорението се мери с календар, мисля че беше 13 сек, на сериен GTI е под 7 сек... А и това не беше GTI камо ли 530 коня кола! Много тъп да аргументираш електро-мобилността с някви творчески извращения българския вносител на ФауВе :D Разбирам, че и те опитват да пробутат ел кочака на някой баламурник ма а недей да влизаш в тия филми :D
  • А не е ли така?
    Отговор
    40 19:20  10.01.19

    До коментар #37 от "Димов":

    От същите 500 кг материали, с които Тесла правеше 100квч батерии, сега ще прави батерии 125квч. Батерията на Ауди 2019г е 95 квч и тежи 750кг. Кое според тебе е по-екологично използване на материалите? Не се ли намаляват теглото и материалите за 1квч батерия? С новите клетки 100киловатчасовата батерия ще олекне и ефективността на автомобила ще се повиши. Да не говорим, че и вътрешното съпротивление на новите батерии е по-ниско, което означава по-бързо зареждане, по-малко загряване и съответно по-голямо КПД.

    Коментиран от #41

  • Driving pleasure
    Отговор
    41 19:26  10.01.19

    До коментар #40 от "А не е ли така?":

    Обаче, за да изминеш 100 км все още се нуждаеш от същите 20 кВч колкото и при стария модел - значи напредък йок.
  • Кольо Камиона
    Отговор
    42 19:35  10.01.19

    До коментар #31 от "Зомби с квадратно чело":

    Може би говорим за едно и също нещо, ДВГ има много малък въртящ момент на ниски обороти (и оттам почти никаква мощност, тъй като тя е равна на въртящия момент умножен по оборотите) и трябва да компенсира с предавките в скоростната кутия, докато при ел.мотора е обратното.

    Коментиран от #43

  • Driving pleasure
    Отговор
    43 19:43  10.01.19

    До коментар #42 от "Кольо Камиона":

    Да де това е ясно, но, ако инсталираш мотор с половината от нужната мощност за задвижване и добваиш предавки ще намалиш и общото потребление на енергия т.е с еднаква батерия ще минаваш повече разстояние... в електричките няма (за сега) скоростна кутия просто защото може да мине и така, не защото е по-добре.
  • Driving pleasure
    Отговор
    44 19:46  10.01.19
    И всъщност сега се сещам... ми те хахалигавите ватмани всъщност имат "скорости" мисля, че повечето, поне по-мощните варианти имат редуктор - тоест с цялата си глъмавост са обърнали процеса - сложили са ненужно голям мотор, на който редуцират мощността при потегляне иначе ще изпоизкриви кардани и т.н. вместо да сложат малко моторче и да му удвоят мощностт а сподходящи предавателни числа... мдам ментално ощетено племе :D

    Коментиран от #46

  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    45 19:54  10.01.19

    До коментар #33 от "Зомби ²":

    Ти бъзикаш ли се, какво да видя?
  • Немаш ли поне един свестен съплеменник..
    Отговор
    46 20:03  10.01.19

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    ...да ти направи услуга да те поправи, за да спреш да драйфаш глупости? Редуктора на Тесла е с отношение 9.73:1 и като всеки редуктор просто УВЕЛИЧАВА въртящият момент 9.73 пъти, но НЕ ПРОМЕНЯ МОЩНОСТТА
  • Заразен
    Отговор
    47 00:14  11.01.19
    Driving pleasure смешния си ти и говориш пълни глупости :) Първо, както ти казаха електродвигателите имат изключително високо КПД над 90 % пестенето на енергия не е приоритет, както при двг, където двигателя няма и 50 %КПД, смешна работа просто,увеличения капацитет на батерията е единствено за удобство поради бавното зареждане което е единствения значим минус на електеомобилите и въпреки всичко по големия капацитет на батерията изненада за теб значи че и автомобила ще е по-икономичен понеже батерията е усъвършенатвана и с еднакво тегло имаш повече енергия за по голям пробег. Примера който даде с по големия резервоар в такъв случай е глупав тъй като добавяш допълнително тегло към бараката си с гориво, което ще и дигне разхода ;) усещаш ли колко грешиш ако не значи си безнадежден случай. Следващия момент, който застъпваш с предавките, кошницоте с двг имат нужда от предавки не защото двигателя им е много мощен XD а защото няма достатъчно въртящ момент да задвижи автомобила (пробвай да тръгнеш на 5та предавка) освен това ДВГ имат просто смешни механични характеристики спрямо ел.дв. тяхната максимална мощност е при определени обороти и то в много тесен диапазон другата причина заради която се нуждаят от предавки. Ел.двигателите имат почти неизменен момент от развъртането си до мксималната си скорост затова и нямат нужда от предавки ( заради предавките също се губи енергия) затова и електрическите коли имат най-голямо ускорение ;)
  • Перпетум мобиле
    Отговор
    48 07:59  11.01.19
    "Ъъъъ зъбчатките не променят мощността? От куги бе?! Вържи един 10 кс ел мотор право към задвижващ вал и без да смятаме загубите имаш 10 кс на колелата. Сложи между тях задвижващи колела с 2:1 предавателно отношение и имаш 20 коня на колелата... Въобще идиотията ти е безкрайна. " Колеги, запознайте се с нобеловия лауреат, измислил светият граал -перпетум мобиле. Вместо колела, на другият край на редуктора като се сложи още един електродвигател, може да захранва единия с 10 киловата а другия ще произвежда 18 киловата. Чак сега разбрах защо Тесла са толкова мощни. Ами те задвижват автомобилите си с 50 киловата електродвигатели, а после с редуктора вдигат мощността на колелата до 500 kW.
  • 49 09:02  11.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • незнайко
    Отговор
    50 10:26  11.01.19
    Никой от коментиращите тук не направи сравнение с двигателите на електровелосипедите . Защо двигателите им имат ПЛАНЕТАРНИ РЕДУКТОРИ вградени в конструкцията ??? Просто питам тези които мислят, че тягата при колите на ТЕСЛА Е ДИРЕКТНО КЪМ КОЛЕЛАТА !!!

    Коментиран от #57

  • незнайко
    Отговор
    51 10:38  11.01.19

    До коментар #16 от "Driving pleasure":

    Вие господине сте напълно прав. След като доказа какво могат колите му, Илон Мъск ще намали мощноста на двигателите, ще сложи автоматични предавки и тогава вместо 500 км. пробег, ще прави 1000 км. пробег с една и съща батерия ! Разликата ще е в ускорението КОЕТО СЕГА Е БЕЗСМИСЛЕНО и максималната скорост !!! ЗЕМИСЛЕТЕ СЕ НАД ТОВА !!! Последното изречение е за Вашите опоненти !!!

    Коментиран от #53, #54

  • Зорлем
    Отговор
    52 12:33  11.01.19
    За мен словосъчетанието "евтина Тесла" е оксиморон. "По-евтина" би било по-правилно да се каже.
  • Язе
    Отговор
    53 14:30  11.01.19

    До коментар #51 от "незнайко":

    И по този начин все повече се доближава до кола с ДВГ.Какво толкова е доказал Мъск ако може да споделиш.
  • Зомби с квадратно чело
    Отговор
    54 14:51  11.01.19

    До коментар #51 от "незнайко":

    Серийна електричка със СК (в смисъл със много предавки) няма да има!! Има такива за състезания където предимството е мин. но за състезание всяка сек е важна. Не си заслужава за сериен автомобил.
  • Не издържал
    Отговор
    55 15:30  11.01.19
    Относно ел. автомобили имам един въпрос. Някой зареждал ли е в България ел. автомобил на външна станция, а не от собствен битов източник. Колко се таксува, колко време се зарежда. Честно казано, това което прозира, е че докато се изгради инфраструктура за да се ползват ел. автомобили свободно от потребителите, зареждането няма да е много по-евтино от досега познатите варианти - но при много по-висока първоначална цена. Моля някой запознат да посочи стойности!?

    Коментиран от #56

  • Сметки
    Отговор
    56 15:46  11.01.19

    До коментар #55 от "Не издържал":

    Тесла 3 средно по АПА 27kWh/100mi. Ако закръглим цената на kWh на 20 ст тоест става: 160км за 5.40лв, за нощна е по евтино. За супермаркетите тока е безплатен но зареждането е бавно мисля че е почти като в къщи.
  • Заразен
    Отговор
    57 16:29  11.01.19

    До коментар #50 от "незнайко":

    Редукторите се ползват за да намалят оборотите на електродвигателя до стойности удобни за екаплоатация, като по този начин се вдига и въртящия момент. Ако направим съпоставка и с двг те също имат главно предавателно число на скоростните си кутии и след това различни предавателни числа за отделните предавки. Разбира се, че с по-малък електродвигател консумацията ще е по-малка за сметка на скорост и ускорение съпоставка с двг сложи по-малолитражен двигател едвам ще се движиш но ще минаваш повече с един и същ резервоар и какво доказваме?. Управлението на скоростта на електродвигателите се усъществява честотно защо да се слага скоростна кутия, която ще губи енергия заради триенето на зъбните колела ?

    Коментиран от #58

  • Димов
    Отговор
    58 17:47  13.01.19

    До коментар #57 от "Заразен":

    Защото КПД на една зъбна двойка (евулвентно зазепване) е около 98%, а на търкалящ лагер е 99%. Демек, една повишаваща предавка към електромотора, ще му смъкне КПДто с макс около 5%, но ще го задържи в обороти, където то е с поне 25% по-високо, отколкото при по-високи обороти, необходими за същата скорост на движение, но без редуктора. Ще има една предавка за ниски/градски скорости, и втора, за високи/извънградски. Смятам, че така ще се намали ел разхода при движение извън града, и може да се повиши пробега с едно зареждане, че и да се вдигне средната, икономична скорост на електромобила.
  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    59 22:02  13.01.19

    До коментар #38 от "Димов":

    Ти нямаше ли на PDF кривата на мотора на Тесла? Не знам за каква крива говориш, но ако погледнеш картата на КПД, ще видиш че към високите обороти то се повишава. Аз също имам PDF на изследване, необходими ли се предавки на електромобил. В него има една табличка на общото КПД на двигател и инвертор. Разликата беше колосалните 1%. ЕДИН ПРОЦЕНТ. А кпд-то в двата случая беше около 90% за двигател и инвертор. Откъде ги измисли тези 25% разлика само за двигателя не знам, след като в най-лошия случай КПД на двигателя беше около 90%, а при някои двигатели достигаше до 97% и то над средни към високи обороти. Дай го този PDF да го видим. Просто ми копирай заглавието му, а аз сам ще си го намеря.

    Коментиран от #60

  • Димов
    Отговор
    60 10:46  14.01.19

    До коментар #59 от "Драйфинг pleasure":

    Говоря глупости! Излъгах те - извинявам се за което. Не КПДто му, а въртящият момент пада рязко след 3000 об. Имената на файловете са: graph1.pdf; graph2.pdf; efficiencyvsspeed_0.pdf. И понеже те подведох с КПД вместо с въртящ момент, си направих труда да потърся сайт, в който има такива: http://www.racky.wz.cz/tesla/index.html От графиката за въртящ момент се вижда, че при скорости над 45-50км/ч той почва да пада драстично. Една повишаваща предавка би върнала оборотите на мотора в диапазна на макс въртящ момент и да намали натоварването му при висока скорост. От графиката за консумация на ток, при Модел-S, се вижда, че най-ниската консумация на ток е при скорост от 20-25 мили/ч (~32-40km/h). А при скорост от 80 мили/ч (~130km/h), тя е двойно по-висока. Една повишаваща предавка за високи скорости ще върне електромотора в обороти на макс върт мом, което би намалило и консумацията, а от там би увеличило обсега с едно зареждане.

    Коментиран от #61

  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    61 15:10  14.01.19

    До коментар #60 от "Димов":

    Още един, който ще вдига мощност със помощ на скоростна кутия? Стига бе хора, не е сериозно това!

    Коментиран от #63

  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    62 15:16  14.01.19
    "От графиката за консумация на ток, при Модел-S, се вижда, че най-ниската консумация на ток е при скорост от 20-25 мили/ч (~32-40km/h). А при скорост от 80 мили/ч (~130km/h), тя е двойно по-висока." Не знам от къде го гледаш това, но и то не е вярно! Физически не е възможно консумацията да е САМО два пъти по-ниска. Тя зависи не от оборотите, а от необходимата мощност за преодоляване на челното съпротивление. Тази мощност се вдига на квадрат, при удвояване на скоростта. Помисли си какво прави повишаващата предавка? Увеличава или намалява въртящия момент?

    Коментиран от #64, #65, #67

  • Димов
    Отговор
    63 18:04  14.01.19

    До коментар #61 от "Драйфинг pleasure":

    Научи се да правиш разлика между мощност и въртящ момент! Поне да не се излагаш с тъпи умозаключения. Въобще, чете ли поста ми? Къде в него пише дума за мощтност? Или за тебе те са едно и също?
  • Димов
    Отговор
    64 18:15  14.01.19

    До коментар #62 от "Драйфинг pleasure":

    Няма нужда да го мисля. И средношколците го знаят. Гледам графиката за energy consumption, от сайта за Теслата, който ти пратих. Челното съпротивление е голям фактор при разхода, особено при високи скорости, но не е единствен фактор. С повишаваща предавка ще загубиш малко върт мом от предавката, но ще спечелиш повече, защото си влязъл в обороти с по-висок момент. Ако подбереш предавателното число правилно, ще стане както ти казвам. Ако подбереш неподходящо число, ще стане както ти прогнозираш.

    Коментиран от #69

  • Димов
    Отговор
    65 18:34  14.01.19

    До коментар #62 от "Драйфинг pleasure":

    Виж колко рязко пада върт мом на графиката, след 3000 об. Ако спадаше по-бавно, нямаше да има файда от повишаваща предавка. Но той пада много рязко. Струва си да се пробва с една двойка ЗК. Мисля, че ще има файда.
  • бай Мюмюн
    Отговор
    66 18:40  14.01.19
    Гледам я Теслата и 50 000 гущера за тая барака няма да дам.Първо това са 85000лв. за тях си вземам една нова КИА сиид с всички екстри с отстъпката 40 бона.По 15000км. на година плащам 1 тон бензин около 2000лв. За 7 г. 14000лв.+40 ще платя 54000лв. и ми остават 31000лв.Накрая ще я продам за 10 бона и пак нова кола.А теслата грозна и отвътре и отвън.За цена до 20 бона чисто нова може и да се излъжа, но с много условия.
  • Димов
    Отговор
    67 19:02  14.01.19

    До коментар #62 от "Драйфинг pleasure":

    При графиката за консумация на енергията, освен кривата на общата консумация, има още 4 криви под нея, на отделните й причинители/съставни. Както (може би) виждаш, при макс скорост Тесла Модел-S изразходва 83кВт мощност, като от тях: 56кВт (или 67%), отиват за преодоляване на въздушното съпротивление, при макс скорост; 20кВт (или 24%), отиват за силовият агрегат и трансмисията; 7кВт (или под 1%) са за съпротивлението на гумите с пътната настилка; ~1кВт (или 0,012%) са за захранване на допълнителни енергопотребители в автомобила, като е доста спорно какво са включили и какво не, при измерването. Та, както казах: Челното съпротивление е голям фактор, но не е единствен. А и не е единствената съставна на аеродинамиката, на едно МПС. Но не искам да изпадам в полемика. По-интересен ми е въпросът, дали наистина ще има файда от една повишаваща предавка в електрокара, и с колко ще е по-добре?
  • Димов
    Отговор
    68 19:14  14.01.19
    Виж графиката за върт мом. Дадени са за трите разновидности на Mодел-S, ама да вземем най-келевата - S60. Както отново (може би) виждаш, той остава максимален и постоянен при скорости до 45мили/ч, а именно - 430НМ. От там, нагоре, той почва стемглаво да се срива, и като ускориш до 120мили/ч, спада на смешните 80НМ. Да речем, че боцнем една повишаваща предавка с отношение 2/1. Тогава, при скорост 120мили/ч, ще разтовариш оборотите наполовина, и според графиката, моторът ще влезе в режим, където върт мом е 310НМ. ОБАЧЕ!!! Както ти съобразително отбеляза, повишаващата предавка ще смъкне момента. При отношение 2/1, тия 310НМ на колелата ще паднат на 155НМ, което пак си е доста по-добре от оригиналният вариант с 80НМ, както и да го погледнеш. Сега разбираш ли ме?
  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    69 19:20  14.01.19

    До коментар #64 от "Димов":

    Не знам какво гледаш и какво четеш, защото линк не си дал, а такива PDF-и не мога да открия. Казах ти какво да потърсиш Tesla motor efficiency map. Явно не си потърсил или не си намерил и затова и ти драйфаш глупости. След като не променяш мощността със скоростната кутия, за какво ти е тя? КПД така или иначе е най-високо във високите обороти. Ето ти една картинка за онагледяване: https://docplayer.net/docs-images/71/64747945/images/34-2.jpg а ето ти и един PDF и за efficiency map и на други електромобили https://estore.ricardo.com/wp-content/uploads/2015/09/tesla- Model-S-60_Benchmarking-Overview_v2-Preview.pdf

    Коментиран от #70

  • Димов
    Отговор
    70 08:50  15.01.19

    До коментар #69 от "Драйфинг pleasure":

    Линкът съм го постнал в пост #60. Пълен е с тагове за графики, на Тесла Модел-S. Явно не четеш, а си търсиш играчка за езика. Скоростна кутия/редуктор/мултипликатор, само намалят мощността. Не могат да я вдигнат. Ако можеха, щяхме да им викаме перпетуум мобиле.

    Коментиран от #71

  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    71 11:51  15.01.19

    До коментар #70 от "Димов":

    Линка който си дал няма нито една графика. Освен това доколкото разбрах говориш за въртящ момент, а високият въртящ момент не означава високо КПД, а както виждаш от графиките които съм ти постнал е точно обратното. Отвори ли поне един от линковете за да видиш къде КПД е най-голямо? При положение че във високите обороти е най-голямото КПД, защо трябва да ползваш ниските обороти с ниско КПД, което допълнително да намалиш с предавки. Единствено във Формула Е ползват скоростни кутии с две скорости, но правят точно обратното на което препоръчваш - използват високите обороти на двигателя, и с намаляваща предавка увеличават въртящия момент при ниски скорости. Там тези един два процента са от значение при взимане на завоите, защото времето се мери в стотни от секундата. За нормален електромобил 1-2% увеличаване на пробега не са от такова значение, че да се усложни конструкцията, надеждността и начина на управление на електромобила.

    Коментиран от #72

  • Димов
    Отговор
    72 16:36  15.01.19

    До коментар #71 от "Драйфинг pleasure":

    Електрика, за пореден път: НЕ ГОВОРИМ ЗА КПД, а за нещата, които водят до него! При Ф1 нещата са съвсем различни. Целта там е друга. Моторът е с различна х-ка, от на ежедневките. Нищо общо с целта, за която говоря. Ако имаш една повишаваща предавка 2/1 в електрокарите, вместо мотор с 6000 об, ще можеш да сложиш мотор с 3000 об, и да върши същата работа, при по-малка мощтност и консумация. Това е! И в линкът ми има графики - на таговете са. Но няма значение, защото и твоите показват същото.
  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    73 20:24  15.01.19
    "Ако имаш една повишаваща предавка 2/1 в електрокарите, вместо мотор с 6000 об, ще можеш да сложиш мотор с 3000 об, и да върши същата работа, при по-малка мощтност и консумация." Намираш ли логика в написаното? За да движиш едно купе с определена скорост ти трябва точно определена механична мощност, приложена на оста на колелата, независимо от вида на задвижване. Да речем, че е необходима мощност 20 киловата, за да поддържаш 100 километра в час. Нека това е точно средата на оборотите на електродвигателя, а КПД там да е 96%. Двигателя ще се нуждае от 20,83 киловата електрическа мощност, за да достави 20 киловата механична мощност. Разиграй ми различен сценарий и ми кажи каква икономия можеш да постигнеш за да доставиш необходимите 20 киловата механична мощност?

    Коментиран от #74, #75


  • Димов
    Отговор
    74 09:42  16.01.19

    До коментар #73 от "Драйфинг pleasure":

    Електрокарите на Тесла имат мощтност в излишък. Не просто в %, а в пъти. И вместо да я използват, за да увеличат пробега, което им е най-слабото място, те я ползват за самолетно ускорение - за фукня. Кажи ми, че Илон не е комплексирано гъзенце. Сценарият със сметки, ти го разиграх в пост 68. БАРЕМ ЕДИН ПОСТ ДА БЕШЕ ПРОЧЕЛ ДОКРАЙ.
  • Димов
    Отговор
    75 09:50  16.01.19

    До коментар #73 от "Драйфинг pleasure":

    "Да речем, че е необходима мощност 20 киловата, за да поддържаш 100 километра в час." ...... и ако сложиш 21квт мотор, както ти правилно сметна за нужно, ще имаш заряд за към 1300км автономен пробег. НО НЕ! Тогава се явява Илонизатора и разпорежда, че не 20, ами 300квт електромотор ще сложим, за да натривал носа на разни роудстъри. Ще жертваме 70% от пробега, и ще осакатим удобният автомобил, ама ще сме гъзари.

    Коментиран от #76

  • Драйфинг pleasure
    Отговор
    76 11:59  16.01.19

    До коментар #75 от "Димов":

    "Да речем, че е необходима мощност 20 киловата, за да поддържаш 100 километра в час." ...... и ако сложиш 21квт мотор, както ти правилно сметна за нужно, ще имаш заряд за към 1300км автономен пробег. НО НЕ! " Би ли подкрепил твърдението си с елементарни математически сметки, защото си остава просто твое мнение, съмненията са като задника, всеки ги има? И аз имам и задник и мнение, та по мое мнение 1. Мощността на двигателя няма никакво значение за консумацията му при поддържането на 100 километра в час с едно и също купе. 2. За изминаването на 1300 км при КПД 100% тоест без никакви загуби, при консумация от 20 киловата за поддържане на 100 км/ч ще е необходима батерия 260квч. 3. Със 90 киловатчаса батерия, Тесла модел Х и Тесла модел S изминават по 500 км. Audi итрон с 95 киловатчаса батерия и по-слаб електродвигател не може да мине толкова, въпреки, че е по-малък и по-лек, така че недей се опитва да изкараш Илон Мъск прост. Останалите са простаци, защото от 100 години се занимават с автомобили и не могат да постигнат ефективността на Tesla.

    Коментиран от #77

  • Димов
    Отговор
    77 19:21  16.01.19

    До коментар #76 от "Драйфинг pleasure":

    Публикувано във факти.бг: "Мощността на двигателя няма никакво значение за консумацията му при поддържането на 100 километра в час с едно и също купе." ...... и нататък просто няма нужда да чета.

Напиши коментар:


Публикувай