25 249 31

Комбито на Seat Leon стана по-мощно от Mercedes-AMG C63

Радослав Славчев

Германското тунинг ателие Siemoneit Racing представи нова програма за доработка на 4х4 комби версията на Seat Leon, която е с индекс ST Cupra. Четирицилиндровото моторче на Seat-а е толкова форсирано, че е по-мощно и от шестака на Audi RS4 (450 к.с.), и дори от осемцилиндровия мотор на Mercedes-AMG C63 (476 к.с.).

Стандартно, двигателят на комбито Seat Leon ST Cupra е с мощност 300 конски сили и с максимален въртящ момент от 380 Нм. След смяна на турбокомпресора, цялата изпускателна система, интеркулера и след основно препрограмиране на електрониката, мощността е увеличена до впечатляващите 522 конски сили.

Максималният въртящ момент пък нараства до 620 Нм. За да може да отговори на драстично повишената мощ, окачването също е модернизирано, спирачките са карбон-керамични и са заимствани от Audi RS3, а гумите са високоскоростните нископрофилни Michelin Sport Pilot Cup 2.

Така комплектован, наточеният Seat може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3.4 секунди - постижение, което е с 1.8 секунди по-добро от това на стандартната версия. Максималната скорост е 278 км/ч, но ако бъдат премахнати електронните ограничители, което се предлага от ателието, тя може да достигне до 304 км/ч.



Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Грешен код от картинката
    Отговор
    1 08:32  11.01.19
    И пак не му е конкуренция :)

    Коментиран от #30

  • Коментара
    Отговор
    2 08:34  11.01.19
    Ъмейзинг... от Сеатчето май не е останало кой знае какво...

    Коментиран от #29

  • 3 08:35  11.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • минаващ
    Отговор
    4 08:36  11.01.19
    Движи се с 1000 км/жизнен цикъл...

    Коментиран от #22


  • Бичето
    Отговор
    5 08:41  11.01.19
    Нени трябват Ф-16 и Грипени ..искаме по едно такова
  • гост
    Отговор
    6 08:59  11.01.19
    И стандартната версия с 300кс е напълно достатъчна за 55х.лв и двойно предаване и всичко необходимо.
  • CL500
    Отговор
    7 09:06  11.01.19
    Моторът му вече е бил стандартно с никак не лошите 300 коня, като дори и тогава е бил бая натоварен, 300 коня от 2000 кубика не е малко. Сега тези го натоварват изключително много до .. 522 коня. Само си представям, колко ще му е станал ресурса на тоя двигател преди основен ремонт. Материалите, които са използвани за клапани, валове, втулки, съединител, блокове и т.н., не са за такова термично и механично натоварване. Иначе заводското комби 4х4 има ускорение до 100 за 4.9 сек, т.е. 1.5 сек по-слабо, а не 1.8 сек, както пише в статията.
  • Тц тц
    Отговор
    8 09:22  11.01.19
    Големи разбирачи всичките ли работите в такива атилиета
  • Лопатата
    Отговор
    9 09:44  11.01.19
    На пазара това е най-доброто в съотношение цена/качество/скорост/сигурност/екстри. Има всичко, че дори и повече и струва 60К ново от магазина. На всичкото отгоре е 4х4, а двигателят е стар и отработен. Искам да кажа с изчистени проблеми. Семейно комби с огромен багажник, което прави смешни 90% от другите коли на пътя :)))
  • Антон
    Отговор
    10 09:58  11.01.19
    Това ще направи амг-то на едро-смляна лютеница

    Коментиран от #25

  • Plameni
    Отговор
    11 10:08  11.01.19
    Като става въпрос за тунингован двулитров мотор да го бяха сравнили с Mercedes A45 тунингован от друго германско тунинг ателие Posaidon там мощността е 550 кс.и 660 Nm.
  • Реалист
    Отговор
    12 10:22  11.01.19
    И кво от тва. Голям праз! Като тръгна по рязко и ще ми се разпилеят тухлите и ще се разсипе цимента
  • 123
    Отговор
    13 10:51  11.01.19
    и след 50 000км здраво мъжко каране ще гръмне и айде на вторични :) ако караш като баба ще изкара и 500 000, но с 522коня караш с 80 надали си в ред у главата
  • сектант
    Отговор
    14 11:30  11.01.19
    и какво от това ... бих взел амгто вместо това

    Коментиран от #17, #21

  • Гошо
    Отговор
    15 12:07  11.01.19
    Много по-добро от грозния Мерцедес, а и двигателя на Сеата не е на Рено

    Коментиран от #16

  • Plameni
    Отговор
    16 12:58  11.01.19

    До коментар #15 от "Гошо":

    Браво! Единственото правилно нещо което си писал досега, че Сеат не са с двигател на Рено.
  • Лопатата
    Отговор
    17 13:18  11.01.19

    До коментар #14 от "сектант":

    Ако нямаш ограничени в парите... може би. Иначе??? И аз бих взел едно Ферари, ама...
  • Бай Оня
    Отговор
    18 16:03  11.01.19
    Този мотор е 2.0 тси ген.3 0т 2014 -2018 и няма нищо общо с маслоядите 1.8тси и 2.0тси до 2013...В Русия отдавна има Шкоди РС ки 480-500коня извадени от същия мотор но по ниска мощност 230. Стейдж 3 става същото около 500 и Руснаците казват , че този мотор държи на сток желязо до 600коня.
  • 19 16:30  11.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Талъсъм
    Отговор
    20 18:30  11.01.19
    Ще дам на Ц63-ката газ и тоя Сеат ще го прата в Испания на заден ход ! Не 500 коня ....имената са важни и качеството !
  • Себастиан Фетъл
    Отговор
    21 19:07  11.01.19

    До коментар #14 от "сектант":

    Абонат на сервиза Ваг измамници ,това е за картичка на витрината в хола без дз се кара...В Гаранция до 10 000 km после експонат
  • Nazy
    Отговор
    22 19:46  11.01.19

    До коментар #4 от "минаващ":

    Не е верно -тук в Англия ги доработват срещу £5000 получаваш 631 КС двигателя е железен и държи без каквито и да е проблеми !
  • Биги
    Отговор
    23 20:09  11.01.19
    Сравнявате два различни класа, в което няма много логика. Ако става въпрос за избор то е ясно кой от двата автомобила ще осигури качество, комфорт, динамика, надеждност и т.н. но естествено гроздето е кисело :)
  • 24 21:00  11.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 25 21:35  11.01.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Жоро
    Отговор
    26 00:51  12.01.19
    Сеат... 2000 коня да е, пак е Сеат... Карам опелче и съм доволен. Осъзнавам, че не е Мерцедес, но това съм избрал. Заглавието на статията е... Знам ли?! Такива сравнения са неуместни... Тубата е пълна с голфчета, фиатчета и корсички, тунинговани до стотици коне, но... Не са Мерцедес! Хайде стига заблуди с тия коне! Класата си е класа - не сравнявайте испанската колица с едно от най-емблематичните имена в автомобилната индустрия!
  • Автомонтьор
    Отговор
    27 01:26  12.01.19
    Това след 40-50 к км е за кофата!

  • Бай Хой
    Отговор
    28 10:07  12.01.19
    На ГАЗ става ли ?
  • Pep
    Отговор
    29 19:50  12.01.19

    До коментар #2 от "Коментара":

    Те и за 1.9 тди арл казваха че след 100хил км е за кофата ама не стана 400хил км и всичко е ок
  • Pep
    Отговор
    30 19:52  12.01.19

    До коментар #1 от "Грешен код от картинката":

    Те и за 1.9 тди арл казваха че след 100хил км е за кофата ама не стана 400хил км и всичко е ок
  • Pep
    Отговор
    31 09:24  13.01.19
    Сеат, шкода са от група vag двигател, скоростна кутия окачване всичко е на wolgvagen

Напиши коментар:


Публикувай