Голямата немска тройка в луксозния клас обяви продажбите си за изминалата година. От публикуваните данни става ясно, че големият губещ е Audi, а BMW и Mercedes-Benz отбелязват ръст.
Най-много коли от трите компании е продала Mercedes-Benz, която отчита увеличение от 0.9% спрямо резултатите си за 2017 г. На второ място е BMW, но ръстът при баварците е двойно по-голям и достига 1.8%. Точно обратната динамика се наблюдава при Audi, която е продала 3.5% по-малко коли.
В Инголщад регистрират най-сериозен срив в Европа, където през 2018 г. са успели да пласират 13.6% по-малко автомобили. Най-чувствителен е спадът във Франция - цели 19.2%. Марката бележи ръст единствено в Китай, където са купени 10.9% повече "аудита".
Марка | Продажби през 2018 г. | Продажби през 2018 г. | Разлика |
Audi | 1 812 500 | 1 878 100 | -3.5% |
BMW | 2 125 036 | 2 088 283 | +1,8% |
Mercedes-Benz | 2 310 185 | 2 289 344 | +0.9% |
BMW Group отчита най-голямо увеличение на продажбите при Rolls-Royce (+ 22.2%), Motorrad (+ 0.9%) и M GmbH (+ 27.2%), но марката MINI е завършила годината на минус с 2.8%. Със 792 590 продажби автомобилите от X-семейството на баварците отчитат увеличение от 12.1% в сравнение с 2017 г.
С 2 310 185 продадени автомобила Mercedes-Benz е безспорният властелин на луксозния сегмент през 2018 г. Абсолютен бестселър в щутгартската гама е C-Klasse с 397 000 продадени бройки. За разлика от M GmbH обаче, AMG отчита спад от 10.4% в сравнение с 2017-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 huha
Коментиран от #2, #15, #22, #25
14:15 11.01.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 sotko
14:23 11.01.2019
4 Само Дъстър
Коментиран от #6
14:35 11.01.2019
5 AUDI
Коментиран от #19
14:36 11.01.2019
6 321
До коментар #4 от "Само Дъстър":
А, а къде е Дачия в тази таблица. Оппа - тя е водач само в класациите за най-чупливи автомобили.Коментиран от #11
14:37 11.01.2019
7 Нормално
14:38 11.01.2019
8 гост
"Bъпpocът e дaли Теѕlа e Аррlе нa aвтoмoбилнaтa индycтpия и дaли ycтaнoвeнитe пpeмиyм бpaндoвe щe ce пpeвъpнaт в Nоkіа и Вlасkbеrrу", ĸaзвa Πaтpиĸ Xюмeл oт UВЅ.
Коментиран от #9
14:48 11.01.2019
9 Гостоприемен
До коментар #8 от "гост":
И кой беше тоя Патрик Хюмел?Коментиран от #10, #12
14:52 11.01.2019
10 гост
До коментар #9 от "Гостоприемен":
Еми един "незнаещ" , дето управлява няколко милиарда , въобще къде ще се мери с теб , ххахах !!!14:55 11.01.2019
11 дали?
До коментар #6 от "321":
Ако това което твърдиш е вярно тогава защо почти всички таксиджийски коли са или Дачия или Шевролет? Ще ти кажа ако не си се сетил/а, отговорът е защото не се чупят и ако дори се развали нещо по колата е евтино! П. С. не съм фен нито на Дачия нито на Ауди.15:17 11.01.2019
12 гост
До коментар #9 от "Гостоприемен":
Бизнес книгата на Клейтън Кристиансен The Innovator's Dilemma предупреждава, че традиционните оператори често отпадат отпадат от състезанието на разрушителната фаза при иновациите, защото те имат необходимост от генериране на достатъчна възвръщаемост и това води до съсредоточаване върху подобряването на съществуващите продукти на масовия пазар. Докато точката на инверсия на S-кривата означава, че новите технологии могат да започнат да генерират атрактивна възвращаемост, която да отговаря на очакванията на новите участници, фокусирани единствено върху „хващането на вълната“.През октомври 2018 г. главният изпълнителен директор на немската автомобилна фирма Volkswagen предупреди, че традиционните производители са реагирали "твърде късно" на появата на електромобилите - въпреки че, дали това е изцяло признание за предстоящо поражение, или политическо позициониране, за да се избягват по-строгите емисионни стандарти чрез изброяване на различните заплахи за индустрията и последващите загуби на работни места, не е напълно ясно. Така или иначе, рафинериите за средни дестилати трябва да бъдат нащрек, защото и те не са подготвени.
15:26 11.01.2019
13 гост
Коментиран от #14, #16, #20
16:14 11.01.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 ИИО
До коментар #1 от "huha":
И трите марки продават боклуци!19:13 11.01.2019
16 onq s konq
До коментар #13 от "гост":
Ха ха!Който е извадил парите за въпросните премиум марки,значи ВЕЧЕ се е "усъвършенствал" и е изпълнил препоръките ти.Не казваш обаче колко Рена и Пежа е необходимо да се строшат от собствениците им за да се извисят накрая до бленуваното "самоусъвършенстване":)Коментиран от #17
20:07 11.01.2019
17 Коня тиии
До коментар #16 от "onq s konq":
Научи се да пишеш на български.До кой клас си ходил на школото?20:31 11.01.2019
18 a m g
21:04 11.01.2019
19 селянин 1
До коментар #5 от "AUDI":
Те и ауди,едно време бяха коли,сега са като бидета,от идеалстандарт..21:28 11.01.2019
20 0000
До коментар #13 от "гост":
За начало може си купиш буквар да се самоОсъвършенстваш.после си вземи френски нужник да се разпилееш от ремонти и ще ти останат пари другия път.точно никога03:45 12.01.2019
21 Audi
13:21 12.01.2019
22 ...
До коментар #1 от "huha":
Тия дето могат , да си го позволят и разбират от коли бе Бай Ганьо , карай си Голф 2ката на газ и подминавай.13:59 12.01.2019
23 асддса
16:33 12.01.2019
24 Авто Мото
17:08 12.01.2019
25 баба
До коментар #1 от "huha":
Отличниците сине, отличниците!22:48 13.01.2019
26 много зле
18:39 14.01.2019