11 Януари, 2019 14:11 12 190 26

Audi, BMW и Mercedes: Кой е продал най-много през 2018-а?

  • audi-
  • bmw-
  • mercedes-benz-
  • продажби-
  • статистика-
  • класация

Голямата немска тройка в луксозния клас обяви продажбите си за изминалата година. От публикуваните данни става ясно, че големият губещ е Audi, а BMW и Mercedes-Benz отбелязват ръст.

Най-много коли от трите компании е продала Mercedes-Benz, която отчита увеличение от 0.9% спрямо резултатите си за 2017 г. На второ място е BMW, но ръстът при баварците е двойно по-голям и достига 1.8%. Точно обратната динамика се наблюдава при Audi, която е продала 3.5% по-малко коли.

В Инголщад регистрират най-сериозен срив в Европа, където през 2018 г. са успели да пласират 13.6% по-малко автомобили. Най-чувствителен е спадът във Франция - цели 19.2%. Марката бележи ръст единствено в Китай, където са купени 10.9% повече "аудита".

Марка Продажби през 2018 г. Продажби през 2018 г. Разлика
Audi 1 812 500 1 878 100 -3.5%
BMW 2 125 036 2 088 283 +1,8%
Mercedes-Benz 2 310 185 2 289 344 +0.9%

BMW Group отчита най-голямо увеличение на продажбите при Rolls-Royce (+ 22.2%), Motorrad (+ 0.9%) и M GmbH (+ 27.2%), но марката MINI е завършила годината на минус с 2.8%. Със 792 590 продажби автомобилите от X-семейството на баварците отчитат увеличение от 12.1% в сравнение с 2017 г.

С 2 310 185 продадени автомобила Mercedes-Benz е безспорният властелин на луксозния сегмент през 2018 г. Абсолютен бестселър в щутгартската гама е C-Klasse с 397 000 продадени бройки. За разлика от M GmbH обаче, AMG отчита спад от 10.4% в сравнение с 2017-а.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 huha

    15 66 Отговор
    Кой продължава да ги пазарува тия пачници?

    Коментиран от #2, #15, #22, #25

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 sotko

    19 2 Отговор
    Има грешка - втората колонка с данни е за 2017
  • 4 Само Дъстър

    31 27 Отговор
    Какво очакват от аудито се пак е ВАГ.

    Коментиран от #6

  • 5 AUDI

    23 14 Отговор
    Те и Тойота продават най-много в света , ама малко като Видими Идеал стандарт (кенефи)

    Коментиран от #19

  • 6 321

    32 7 Отговор

    До коментар #4 от "Само Дъстър":

    А, а къде е Дачия в тази таблица. Оппа - тя е водач само в класациите за най-чупливи автомобили.

    Коментиран от #11

  • 7 Нормално

    27 18 Отговор
    Кой ти кара 4-те кръга на ада...
  • 8 гост

    9 13 Отговор
    Да де , ама пак са пропуснали най-важното !!! И трите марки имат сериозен спад и в Европа и в САЩ , от порядъка на 4-6% !!! Единствения ръст е в Китай , за тяхно щастие достатъчен , че да компенсира сериозните спадове на уж "традиционните" им пазари !!! И при новите условия в Китай , следващите години предстои същото и там !!! Не случайно и трите имат огромни спадове в борсовите котировки последните години !!! Меrсеdеѕ-Веnz пocтигa нoв peĸopд пpeз 2018 гoдинa, блaгoдapeниe нa пoвишeниe нa пpoдaжбитe oт 11 пpoцeнтa в Kитaй - нaй-гoлeмият aвтoмoбилeн пaзap в cвeтa. Πpoдaжбитe в CAЩ и Eвpoпa пaдaт c 6,3 пpoцeнтa и 2,3 пpoцeнтa, cъoтвeтнo. ВМW, Аudі и Меrсеdеѕ-Веnz дъpжaт тaзи чacт oт пaзapa oт дeceтилeтия, нo aнaлизaтopитe пpeдyпpeждaвaт, чe пoпyляpнocттa нa eлeĸтpoмoбилитe мoжe дa oтвopи вpaти зa нoви ĸoнĸypeнти, ĸaтo нaпpимep aмepиĸaнcĸия пpoизвoдитeл Теѕlа.

    "Bъпpocът e дaли Теѕlа e Аррlе нa aвтoмoбилнaтa индycтpия и дaли ycтaнoвeнитe пpeмиyм бpaндoвe щe ce пpeвъpнaт в Nоkіа и Вlасkbеrrу", ĸaзвa Πaтpиĸ Xюмeл oт UВЅ.

    Коментиран от #9

  • 9 Гостоприемен

    5 9 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    И кой беше тоя Патрик Хюмел?

    Коментиран от #10, #12

  • 10 гост

    15 5 Отговор

    До коментар #9 от "Гостоприемен":

    Еми един "незнаещ" , дето управлява няколко милиарда , въобще къде ще се мери с теб , ххахах !!!
  • 11 дали?

    3 13 Отговор

    До коментар #6 от "321":

    Ако това което твърдиш е вярно тогава защо почти всички таксиджийски коли са или Дачия или Шевролет? Ще ти кажа ако не си се сетил/а, отговорът е защото не се чупят и ако дори се развали нещо по колата е евтино! П. С. не съм фен нито на Дачия нито на Ауди.
  • 12 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Гостоприемен":

    Бизнес книгата на Клейтън Кристиансен The Innovator's Dilemma предупреждава, че традиционните оператори често отпадат отпадат от състезанието на разрушителната фаза при иновациите, защото те имат необходимост от генериране на достатъчна възвръщаемост и това води до съсредоточаване върху подобряването на съществуващите продукти на масовия пазар. Докато точката на инверсия на S-кривата означава, че новите технологии могат да започнат да генерират атрактивна възвращаемост, която да отговаря на очакванията на новите участници, фокусирани единствено върху „хващането на вълната“.



    През октомври 2018 г. главният изпълнителен директор на немската автомобилна фирма Volkswagen предупреди, че традиционните производители са реагирали "твърде късно" на появата на електромобилите - въпреки че, дали това е изцяло признание за предстоящо поражение, или политическо позициониране, за да се избягват по-строгите емисионни стандарти чрез изброяване на различните заплахи за индустрията и последващите загуби на работни места, не е напълно ясно. Така или иначе, рафинериите за средни дестилати трябва да бъдат нащрек, защото и те не са подготвени.
  • 13 гост

    9 11 Отговор
    Купувайте си Рено и Пежо, а другата половина от парите ги инвестирайте, дарете, използвайте за самоосъвършенстване.

    Коментиран от #14, #16, #20

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 ИИО

    5 18 Отговор

    До коментар #1 от "huha":

    И трите марки продават боклуци!
  • 16 onq s konq

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ха ха!Който е извадил парите за въпросните премиум марки,значи ВЕЧЕ се е "усъвършенствал" и е изпълнил препоръките ти.Не казваш обаче колко Рена и Пежа е необходимо да се строшат от собствениците им за да се извисят накрая до бленуваното "самоусъвършенстване":)

    Коментиран от #17

  • 17 Коня тиии

    3 4 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Научи се да пишеш на български.До кой клас си ходил на школото?
  • 18 a m g

    2 2 Отговор
    двама се карат ,а третия печели ,хахаха
  • 19 селянин 1

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "AUDI":

    Те и ауди,едно време бяха коли,сега са като бидета,от идеалстандарт..
  • 20 0000

    3 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    За начало може си купиш буквар да се самоОсъвършенстваш.после си вземи френски нужник да се разпилееш от ремонти и ще ти останат пари другия път.точно никога
  • 21 Audi

    2 5 Отговор
    Тук всички дето коментирате в кола след 2010 май не сте се качвали елате да ви повозя у q8-ка пък после си хейтваите
  • 22 ...

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "huha":

    Тия дето могат , да си го позволят и разбират от коли бе Бай Ганьо , карай си Голф 2ката на газ и подминавай.
  • 23 асддса

    2 0 Отговор
    На БМВ новите модели още не са излезли. През 2019 ще дръпнат, никой не иска да купува като знае, че след няколко месеца може да вземе новото. Така през няколко години при обноваването се въртят победителите по продажби.
  • 24 Авто Мото

    5 0 Отговор
    Естествено ,че БМВ отчита най-голямо увеличение при Ролс Ройс . Щом и Бенчо Самарянина от БСП коалицията и той завалийката си купи Ролс Ройс , как няма да се увеличат продажбите.
  • 25 баба

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "huha":

    Отличниците сине, отличниците!
  • 26 много зле

    0 0 Отговор
    На мерцедес ръста се дължи на това, че почнаха да влагат двигатели от дачия.Ха ха.