16 Януари, 2019 17:16 4 342 10

Китайци влагат $2 млрд. в електрически Saab

  • saab-
  • nevs-
  • evergrande

Китайската бизнес група Evergrande - доскорошен собственик на голям дял от фалиралия производител на електромобили Faraday Future - откупи контролния пакет от акции на консорциума NEVS, който произвежда електрическа версия на Saab 9-3. Инвестициите в проекта са в размер на около $2 млрд. (€1.75 млрд.), съобщава Electrive.

След банкрута на Saab през 2012 г. активите на компанията, която тогава влизаше в състава на General Motors, бяха купени от шведския бизнесмен с китайски произход Кай Йохан Цзян, оглавяващ консорциума National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS).

Под ръководството на новия собственик бе разработена електрическа версия на модела 9-3, която се сглобява в Тиендзин. В момента NEVS строи втори завод н Шанхай.

След сделката с Evergrande собственост на Кай Йохан Цзян ще останат 49% от акциите на компанията. Новият собственик ще плати за ценните книжа $930 млн. (€816 млн.) и ще отпусне на NEVS заем в размер на $1.1 млрд. за срок от 3 години.

NEVS вече има големи поръчки за електрическите си "сааби". Миналата година концернът сключи договор за $1 млрд. доставката на 20 000 коли с китайската компания Volinco, а през 2015-а лизинговата компания Panda New Energy поръча 150 000 коли. Инвестициите на Evergrande Group трябва да помогнат на NEVS да разшири производството до 200 000 електромобила годишно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    12 8 Отговор
    скоро и дачиа логан PHEV за 12000 лева без ддс
  • 2 AUDI

    17 4 Отговор
    Тея от Фарадей кога произведоха кола ,че ги наричате "производител" и кога успяха и да фалират ? :D

    Коментиран от #3, #8

  • 3 ммммм

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    Малко бъркаш!Грешката им е че се мъчиха да направят мн.здрава и издръжлива кола която се оказа. скъпа
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Иван там

    10 3 Отговор
    те тоа сааб ке утепе продажбите, тъй да знаете
  • 6 Димов

    13 3 Отговор
    Ауууу! Това е удар срещо илонизацията. Ама, как може? Каква наглост и безочие.

    Коментиран от #10

  • 7 Зорлем

    2 3 Отговор
    Мен лично би ме било срам да афиширам, че съм инвеститор във Фарадей Фючър и сега пак ще пробвам да инвестирам в същата сфера, но може би затова нямам милиарди за губене...
  • 8 Кимов

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "AUDI":

    А ти защо се наричаш Ауди ?

    Коментиран от #9

  • 9 AUDI

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Кимов":

    Защото съм голямо момче и мога да избирам :D:D:D:D
  • 10 Електричар

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Димов":

    Вместо да дрънкаш глупости се замисли за "илонизацията"!
    Ако не беше Тесла, от другите фирми още щяха да припяват мантрата - ... ми то, то такова, нали знаеш, те електромобилите... най-доброто за света е ДВГ... И така, докато цената на дребно на горивата стане около 20 лв на литър, по сегашните стойности на валутата лев.
    Добре, че заради стремежа да захапят пазарен дял от сегмент, който самите те са игнорирали нарочно почти век и половина, се засилиха и се появиха плахи опити да направят нещо в посока екология и икономика. Ако извадят от шкафовете и технологиите за направа на евтини и издръжливи батерии с голям капацитет и чаршафите само, като си платят за електричеството за поддръжка на Бурж ал Араб и ще фалират...