Шведската компания за бутикови суперколи Koenigsegg и консорциумът NEVS, който произвежда електрическа версия на Saab 9-3 в Китай, обявиха, че са подписали споразумение за стратегическо партньорство за съвместна разработка на масови електромобили. В рамките на постигнатата договореност NEVS ще инвестира в Koenigsegg €150 млн., а в замяна ще получи 20% от акциите на фирмата на Кристиан фон Кьонигсег.
В съобщение на сайта на шведската компания се уточнява, че партньорите ще създадат съвместно предприятие. 65% от собствеността върху него ще принадлежат на NEVS, а 35% - на Koenigsegg. Предполага се, че производителят на хиперколи ще предостави на китайците интелектуална собственост, ще сподели лицензи за технологиите си и ще заеме с дизайна на бъдещите електромобили.
Една от перспективните разработки на Koenigsegg, до която NEVS най-вероятно ще получи достъп, е двигател без разпределителен вал, проектиран от дъщерната фирма FreeValve. Шведите на свой ред се надяват да укрепят позициите си на пазара на бутикови автомобили и да навлязат в нови сегменти.
Консорциумът National Electric Vehicle Sweden (NEVS), 51% от чиито акции принадлежат на китайската Evergrande Group, откупи активите на Saab през 2012 г. Година по-късно компанията възобнови производството на модела 9-3, а през 2014-а започна продажби на територията на Швеция.
Миналия август NEVS обяви фалит и изгуби правата върху търговската марка Saab. В момента компанията произвежда електрически 9-тройки за китайския пазар, но под собствен бранд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дончо
Коментиран от #9
18:34 29.01.2019
2 onq s konq
Коментиран от #6, #13
18:41 29.01.2019
3 Зелено
19:04 29.01.2019
4 Я виж
19:21 29.01.2019
5 веселяк
19:56 29.01.2019
6 Мимюн
До коментар #2 от "onq s konq":
Конче единият + ти е от мен.20:26 29.01.2019
7 AUDI
Коментиран от #10
20:50 29.01.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Не бягат, купуват ги
До коментар #1 от "Дончо":
Никой не бяга при китайците, а китайците купуват автомобилните производители на килограм. Вече са си напазарували по част от почти всички автомобилни компании.22:38 29.01.2019
10 gvdff
До коментар #7 от "AUDI":
Покрай всички проблеми на сащ с китай, индия няма да се обедини с китай. Индия става новия китай, развиващ се пазар, развиваща се инфраструктура, ще развият икономиката.09:22 30.01.2019
11 Jack Bauer
10:07 30.01.2019
12 ФауВе
12:49 30.01.2019
13 Японеца
До коментар #2 от "onq s konq":
А пари за иновации и нови технологии от къде, винаги трябва мощен финансов гръб.15:06 30.01.2019