8 873 27

Най-уникалният автомобил на ХХ век

Най-уникалният автомобил на ХХ век

McLaren F1 се произвежда от 1993 до 1998 година и се смята за най-уникалният спортен автомобил на миналия век. От модела се произведени само 106 бройки, от които едва 65 са за цивилната мрежа.

Доста от тях вече не са "сред живите" и точно поради тази причина цената на останалите екземпляри непрекъснато расте. До 2005-а британският суперкар държи титлата за най-бърз автомобил, сертифициран за движение по пътищата за общо ползване.

Най-уникалният автомобил на ХХ век

Оборудван е с 6.1-литров V12 на BMW с мощност 627 к.с. и въртящ момент 651 Нм. Ускорява до 100 км/ч за 3.3 сек. и развива 372 км/ч. Странно е, но е факт, че днес болшинството нови суперкари с атмосферни мотори все още не могат да достигнат динамичните характеристики на култовия ветеран от 1994 година McLaren F1.

Най-уникалният автомобил на ХХ век

Автомобилът се характеризира и с особена формула на креслата в салона. Водачът е централно разположен, а двамата пасажери са от двете му страни, леко изнесени назад. Днес, моделът Speedtail се смята за идеологически наследник на легендата F1.

Най-уникалният автомобил на ХХ век

Speedtail има същата триместна архитектура на салона, но е оборудван с бензин-електрическа силова установка на базата на битурбинирания V8 от състезателния 570S GT4. Наследникът Speedtail e проектиран от българина Александър Алексиев.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Марто

    41 23 Отговор
    С мотор от BMW, разбира се ;)

    Коментиран от #7, #15

  • 2 ооо

    35 2 Отговор
    И след още 25 години колата ще бъде супер.И сигпрно ще струва 10 милиона

    Коментиран от #8

  • 3 Бенц

    24 22 Отговор
    Единственият супер автомобил. Всички Ферари са имитация. 😊😜

    Коментиран от #5, #14

  • 4 Никой

    7 7 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: Странно е, но е факт, че днес болшинството нови суперкари с атмосферни мотори все още не могат да достигнат динамичните характеристики" Динамични характеристики не са само 0-100 и максимална скорост.
  • 5 Plameni

    24 5 Отговор

    До коментар #3 от "Бенц":

    Да не забравяме Mercedes CLK GTR и състезателният Mercedes CLK LM ,който е създаден за да спре доминацията на McLaren F1 който несамо спира McLaren F1 ами и целия шампионат GT1 като побеждава във всеки старт в продължение на две години.
  • 6 Журналяя

    16 0 Отговор
    За пореден път,"уникален" не се степенува! Учи Радославе! Четиии....нито е срамно,нито е болезнено! Поздрави. Чичо Боби

  • 7 ванката

    15 9 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    точно така колега баварските мотори са едни от най-добрите редом със щутгарските но виждам че до момента 10 човека завиждат яко на факта че двигателя е баварски а е записал дългогодишна история като номер1...

    Коментиран от #10

  • 8 асддса

    16 1 Отговор

    До коментар #2 от "ооо":

    Колата отдавна е минала 10те милиона.
  • 9 Вальоо

    5 18 Отговор
    Май забравихте DS-a който излезе през 50те години и все още е най-уникалната кола заради возията,визията,системите за безопасност и ред други? Заглавието е подвеждащо...Напишете го правилно другия път или уточнете..

    Коментиран от #11

  • 10 Хайл

    12 3 Отговор

    До коментар #7 от "ванката":

    Никой не завижда,просто тогава се правеха здрави двигатели,не само от бмв...сега всичко е боклук
  • 11 Гост

    17 8 Отговор

    До коментар #9 от "Вальоо":

    Какъв DS бе пич? Тук говорим за състезателен шедьовър за цивилно ползване. Къде вреш смешните френски боклуци при хипер автомобилите? Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак - аре скрий се някъде!

    Коментиран от #13

  • 12 Random

    12 4 Отговор
    "Великите британци" са толкова велики че един двигател не могат да направят. Тцтцтцтц...
  • 13 Хайл

    11 14 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    Бугати е френска кола ако не знаеш...информирай се преди да подковеш жабата

    Коментиран от #16

  • 14 АLFA Q 4

    4 8 Отговор

    До коментар #3 от "Бенц":

    ЗАТОВА НАЙ СКЪПИЯ АВТОМОБИЛ В СВЕТА Е ФЕРАРИ 4153 GT

    Коментиран от #22

  • 15 ГОСТ

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    те и на F1 са с добри двигатели само факта че са за еднократна употреба ме плаши (да си купя такова) :)
  • 16 Гост

    12 5 Отговор

    До коментар #13 от "Хайл":

    Тъй ли било? Ами защо тогава всичко в нея е на VW? Бугати е толкова френско, колкото Бентли е английско. Пък за представянето на Бугати на писта, изобщо няма да коментираме. Карай си френския дизелов боклук с 130 к.с. и си мисли, че е връх на технологиите!

    Коментиран от #17

  • 17 АLFA Q 4

    3 12 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    ДОРИ И КЛЮЧА НЕ Е НА VW ОСВЕН МЕНИДЖМЪНТА НИЩО НЕМСКО НЯМА В КОЛАТА АМА НИЩООООО

    Коментиран от #18

  • 18 Гост

    11 4 Отговор

    До коментар #17 от "АLFA Q 4":

    Дали? А двигателят, окачването, трансмисията, активния спойлер да не са френски или италиански? Сигурно Шкода и Сеат и те са чешки и испански и в тях няма нищо на VW, нали? Италианците може да имат супер кари, но французите нямат! Примерът с Бугати беше абсурден!

    Коментиран от #19, #20, #25

  • 19 АLFA Q 4

    2 8 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    ПОЧВАШ ДА НАЛУЧКВАШ КАПСУЛАТА( КОКПИТА) Е ОТ ФЕРАРИ СКОРОСТНАТА КУТИЯ Е АНГЛИЙСКА ДОРИ И ФАБРИКАТА НЕ Е В ГЕРМАНИЯ

  • 20 АLFA Q 4

    2 7 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    НИТО БОЯ НИТО СГЛОБКА Е В ГЕРМАНИЯ НИЩО ОТ ТОЗИ СУПЕРКАР НЕ Е НЕМСКО НИИИЩО
  • 21 PlimP

    3 0 Отговор
    кола направени от инженери, а не лешпери, сбирщайн пълен, джойстик за ел. огл. от вектра А, копчета за ел. стъкла от е36,е34 и т.н., не няква дизайнерска фушня, хората са сложили квото имат под ръка за неважните неща, а там къде трябва са се раздали, като за последно и макината вдига 391км/ч, доказано на писта, даже един японец и се радваше и беше турбо охилен докато и дав газчица до ламарината
  • 22 Plameni

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "АLFA Q 4":

    Има по- скъпи.Безценни, който не се продават на никаква цена.

    Коментиран от #24

  • 23 vasik atanasova

    0 7 Отговор
    и за какво е това лагерна количка и стоиш в един леген на първата дупка и си ти
  • 24 АLFA Q 4

    1 4 Отговор

    До коментар #22 от "Plameni":

    80 000 000 долара е това ферари Втората най скъпа е също, такова ферари
  • 25 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    "Оборудван е с 6.1-литров V12 на BMW с мощност 627 к.с. и въртящ момент 651 Нм." Къде видя,че двг-то е на VW?Още малко ще кажеш,че и Ламбо взима ДВГ от VW.По сериозно ако може.Ако не,здраве да е.

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Язе":

    А ти къде видя да казвам, че двигателят в този McLaren е от VW? Проследи хронологията и ще разбереш какво съм имал предвид към собствениците на френски лагерни колички.

    Коментиран от #27

  • 27 АLFA Q 4

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    ЛАГЕРНИТЕ КОЛИЧКИ СЕ ИЗРАБОТВАТ В ААААЙЗЕНАХ

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.