12 189 19

Колко харчи новата Skoda Karoq?

Колко харчи новата Skoda Karoq?
Радослав Славчев

Отговор на този въпрос ни дават експертите от Motor1, които правят тест драйв на различни автомобили, изпитвайки ги по един и същи маршрут. Така те определят точният разход на гориво, който е независим от показанията на борд компютъра. Маршрутът е с дължина 360 километра и се засича от "пълно до пълно".

Сега, в полезрението попада бензиновата версия на най-малкото (към момента, защото предстои премиерата на още по-компактен кросоувър с име Kamiq) SUV, носещо наименованието Karoq. Тестовият модел е с предно предаване, с 1.5-литров бензинов TSI мотор и с фирмената седемстепенна роботизирана DSG трансмисия. Компактният кросоувър с дължина 4.38 метра и с маса около 1.4 тона демонстрира доста приличен разход на гориво.

Средният разход, който показва след 360 километровият пробег е 5.25 литра на 100 километра. Това означава, че с един литър бензин, могат да бъдат изминати 19.05 километра. Как стои въпросната Skoda спрямо преките конкуренти? Оказва се, че разходът не е от най-ниските.

По същото трасе и със същата скорост "еднокласници" дават по-нисък разход. По-конкретно те са: Seat Ateca 1.0 TSI Ecomobil Advance (5.05 л/100 км или 19.8 км/л), Audi Q2 1.4 TFSI S tronic (5.03 л/100 км или 19.88 км/л), Opel Grandland X 1.2 (5 л/100 км или 20 км/л) и Hyundai Kona 1.0 T-GDI (5 л/100 км или 20 км/л).

Безспорен лидер до момента е Seat Arona 1.0 TSI с резултат 4.95 л/100 км или 20.2 км/л. Представителите на FCA - Fiat 500X Cross 1.3 T4 DDCT (6 л/100 км и 16.6 км/л) и Jeep Renegade 1.0 T3 (6.3 л/100 км или 15.8 км/л) харчат повече от бензиновия Karoq. Интересно е и сравнението с 4х4 дизеловата версия на Karoq. Тя е със същата мощност от 150 конски сили, но разходът и е 4.8 л/100 км или 20.8 км/л.



Още по темата

  • Най-малкият кросоувър на Skoda е готов

    Най-малкият кросоувър на Skoda е готов

    Чехите от Skoda публикуваха тийзър на своя предстоящ модел, който ще представлява субкомпактен кросоувър. Иновацията ще бъде показана през март, на ...
    16.01.2019
    12 250
    17
  • Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq

    Първи тест и БГ цени на Skoda Karoq

    Сицилия, Италия. Наш екип от мястото на събитието. Дългоочакваният пълноразмерен SUV на Skoda, носещ наименованието Kodiaq, вече все по-често се ...
    30.10.2017
    26 141
    36

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Рено Каптур
    Отговор
    1 11:21  11.02.19
    със сигурност няма да разбере, защото те манипулират всичко вагинясниците - купете си премиум кола на честна и социално отговорна марка като Рено, с класи над този скучен паркетник са

    Коментиран от #2, #4

  • AUDI
    Отговор
    2 11:24  11.02.19

    До коментар #1 от "Рено Каптур":

    ахахахахахахахаххахахахахахах
  • Иван
    Отговор
    3 11:46  11.02.19
    Тез надали са карали с повече от 90 и са ускорявали до там за 20 секунди. Сега ще се почне аз толкова аз онолкова правя.... Ей на давам старт: вчера след около 370 км 2/3 магистрала и 1/3 извънградско със спокойно каране в рамките на ограниченията и понякога съвсем малко отгоре 5,3 с 3,0 TDI и 287 кс...какво да ги гледаме тея 1,0 или другите мандавошки бензинови 1,2 1,4 1,5 и така нататък къде е на магарето к..ра къде на козата..п.та..

    Коментиран от #6

  • Читател
    Отговор
    4 11:47  11.02.19

    До коментар #1 от "Рено Каптур":

    Поздравявам те, за невероятното чувство за хумор, което притежаваш!

  • Смолата
    Отговор
    5 12:22  11.02.19
    Какъв е тоя резервоар - от пълно до пълно 360 км.
  • smeh
    Отговор
    6 13:01  11.02.19

    До коментар #3 от "Иван":

    Колега това по борд компютър, или го засича по колонка? Щото и при мене с 3.0тди кватро 300+кс, под 6/100 извънградско мога единствено, ако хвърля ласо да се закача към някой камион. И това ти говоря без резки ускорения. Обикновенно се въртя около 8.5 с моя стил на каране, а в града си е твърдо 12, че даже и малко отгоре ако реша, че на всеки светофар ще бъда първа кола :)

    Коментиран от #14

  • Киро
    Отговор
    7 13:04  11.02.19
    Най-добрия модел на шкода - остави я
  • гост
    Отговор
    8 13:23  11.02.19
    Това, което съм забелязал е, че немците на всичко дават крайно нереални данни за разход, а французите например си посочват реален разход. Гледаш по книжка 8л. смесено и колата харчи толкова, а ФВ го пишат 6л. смесено, колата обаче харчи 8-9л. в реални условия. Същото беше и с Грейт Уол: малките им коли бяха посочили над 7л смесен разход и хората викаха, че били лакоми, защото конкуренцията им харчела по 5л. Реално обаче излиза, че Волекс спокойно си кара със среден под 7л., докато едно поло със 100кс макар и да му е даден 5.5л среден, то не пада под 7л. Или честността при разхода се наказва с ниски продажби, а наглостта на немците, макар и доказана, си им носи печалбите.
  • 123
    Отговор
    9 15:30  11.02.19
    Хе, хе - преки конкуренти. Да бяхте сравнявали същите модели с по-големия двигател - 1.5-ци поне. Нормално е по-малкото двигателче, особено ако се кара на тест - тоест по-внимателно, да даде малко по-нисък разход. Иначе, интересно с какви гуми са провеждани тестовете, защото ако сега са го правили за Шкодата - тя е със зимни гуми и сто процента дава по-висок разход летен тест, при който гумите са летни. За бензинов двигател петичка е отличен разход надълго. Вероятно с ниска скорост и без пътници този модел спокойно слиза и под 5. За момченцата с 300+ коня, ако този модел беше с дизелов двигател щеше да слезе между 3 и 4. И също тук говорят за реален разход, а не по бордкомпютъра.

    Коментиран от #10, #11

  • Max
    Отговор
    10 15:58  11.02.19

    До коментар #9 от "123":

    Ами да дойда с една такава дизелова и ако успееш да и свалиш разхода до 3-4 направо ще ти я подаря!!! Айде стига с тия хуморески за разход като на платноходка.

    Коментиран от #13

  • гост
    Отговор
    11 15:59  11.02.19

    До коментар #9 от "123":

    Така е. Не може да се сравняват 1.0тси и 1.5тси, напълно адекватен разход дава за толкова голяма разлика в кубатура и тип двигател. Разликата е, че този един литър като го настъпиш и няма да има никой, а при 1.5л имаш едни 50кс отгоре и 50% въртящ момент повече на същата маса, което прави много голяма разлика при еластичност и доускорение. Моите наблюдения са, че кубатурата си е кубатура и повечето такава при еднакъв тип двигател, купе, гориво, скорости и т.н. разтоварва работата на двигателя и в реални условия е по-икономична, по-бърза и по-еластична. Например равнявате четирицилиндров редови с атмосферно пълнене с кубатура 2.0л и 2.5л. тогава ще разберете каква е разликата и къде е плюса на кубатурата.
  • Потребител
    Отговор
    12 17:19  11.02.19
    Не искам и да чувам даже за марки като .шкода сеат и темподобни .
  • 123
    Отговор
    13 17:39  11.02.19

    До коментар #10 от "Max":

    Давай, готов съм. С Октавия 1.9/2.0 - 105/140 к.с. съм правил 4.0/4.1 по резервоар. Новите дизелчета са още по-икономични. На климатик, но в рамките на ограниченията - 80-90. А аз какво да направя като с разни френско-италиански автомобили сте свикнали колата да гори поне 10.

    Коментиран от #15

  • Иван
    Отговор
    14 17:48  11.02.19

    До коментар #6 от "smeh":

    ти си най-вероятно с нещо по-тежко аз съм с А4 с ремапинг. нормално е...осебнно лятото при мен разхода при внимателно шофиране пада с 2 на сто спрямо зимата

    Коментиран от #17

  • smeh
    Отговор
    15 18:00  11.02.19

    До коментар #13 от "123":

    Такъв разход с двигателите които си споменал е постижим в много "идеални" условия и изключително плавно шофиране. В родната действителност, където единия кара с 40, а другия с 140, резките ускорения и спирания са неизбежни => разхода се вдига. Отделно спазвайки безсмислените ограничения тип 40/50км/ч, които са под път и над път с цел хранилки, а не реална безопасност, допълнително се утежнява сметката. Та затова казвам, съгласен съм, но с мнооого уговорки за този разход :)

    Коментиран от #19


  • Яииии
    Отговор
    16 19:55  11.02.19
    2.4/5/200кс.12на 100/газ/ градско/ 150км.ч /магистрал.
  • Гост
    Отговор
    17 20:13  11.02.19

    До коментар #14 от "Иван":

    Това, което пишеш са измислици-премислици. 3-литров дизел в София няма как да падне под 2 в час пик!
  • Бай Тошо
    Отговор
    18 22:07  11.02.19
    Каквито са хората, такива станаха и колите
  • 123
    Отговор
    19 08:54  12.02.19

    До коментар #15 от "smeh":

    Естествено, че при идеални условия и само извънградско. Там ограничения от 40-50 са рядкост. Също не казвам, че всеки път разходът ми е такъв. Но на Шкодите разходите не са много далеч от написаното в книжката, особено ако шофьорът е внимателен. При градско каране разликите се вдигат, особено в София, където сигнализацията няма никакво съобразяване с пътната обстановка и кръговите движения са екзотика само тук там.

Напиши коментар:


Публикувай