Last news in Fakti

8 Март, 2019 18:57 15 424 37

7 стотинки на километър с Audi A3 G-tron

  • audi-
  • a3-
  • g-tron-
  • метан-
  • метанова уредба

Audi модернизира метановата версия на A3, която вече има нов двигател, повече мощност и допълнителен резервоар за втечнен природен газ. С добавянето на още една стоманена бутилка в хечбека могат да бъдат заредени общо 18 кг метан, които стигат за изминаването на 400 км.

Пресметнат в пари при цена на природния газ от около 1.45 лв., разходът от 4.5 кг на 100 км означава 0.07 лв. на километър, макар че от Audi декларират още по-оптимистична консумация от 3.5 кг/100 км. Допълнителен плюс са 25-те процента по-ниски емисии на въглероден двуокис в сравнение с бензиновите модификации.

Старият 1.4-литров двигател на A3 G-tron е отстъпил място на 1.5-литров TFSI с мощност 131 вместо предишните 110 коня. Когато метанът в бутилките свърши, системата превключва автоматично на бензин, с който могат да бъдат изминати още 160 км.

Базовата на Audi A3 G-tron в Германия е €30 600.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бай хой

    39 18 Отговор
    а феродовия диск струва 500 лв да го лапате

    Коментиран от #4, #29

  • 2 nasam natam

    15 17 Отговор
    китайските коли - най-добри!

    Коментиран от #20

  • 3 А мани тая работа

    44 15 Отговор
    И ако нещо излезе за ремонт-отиде икономията-гьрбене яко.А като ги знаем какви трошляци са...
  • 4 Гост

    12 30 Отговор

    До коментар #1 от "бай хой":

    Какъв феродов диск като вече никой не предлага ръчни скорости?

    Коментиран от #5, #14

  • 5 Ввв

    20 11 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Тва,че АлУди не предлагат,не означава,че другите не предлагат

    Коментиран от #12

  • 6 Японеца

    10 17 Отговор
    Не обичам Ауди, защото произвеждат конфекция, НО сега БРАВО!
  • 7 ланчия у

    39 7 Отговор
    е па мойта гори 6.3 ст и е на 17г баце , топлата вода е откриха
  • 8 anti vag

    18 7 Отговор
    Принципно ненавиждам VAG„но не мога да отрека добрата концепция при този модел.
  • 9 help

    43 2 Отговор
    какви са тия сметки за 1км? Всяка 1 кола на газ с разход под 7л/100км ще даде разход под 7ст, какво остава ако цената на газта е под 80ст както беше до преди няколко месеца или пък за разход на метан. И това на 10,15-20 годишните кошници дет караме,а ауди изобретили нова кола с разход кат старите. Хубавото в случая е че метан уредбата ще е сериина (но с каква поддръжка?)
  • 10 Пресмятане

    21 22 Отговор
    "Пресметнат в пари при цена на природния газ от около 1.45 лв., разходът от 4.5 кг на 100 км означава 0.07 лв. на километър"

    Тесла Модел 3, с разход 16квч/100км означава 0.02 до 0.035 лв на километър, без разходи за накладките заради теглото на допълнителната бутилка. За динамиката и максимална скорост и дума да не става да сравняваме.

    Коментиран от #11, #13

  • 11 Random

    24 8 Отговор

    До коментар #10 от "Пресмятане":

    Колко струва теслътъ и колко алудито? Също теслътъ е 2 тона и нещо и накладките и окачването ще ги правиш всяка година.
  • 12 Гост

    13 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ввв":

    Тогава какво коментираш под статия за Ауди, че феродовия диск е разход? Абе вие можете ли изобщо да четете???
  • 13 Аудито

    11 6 Отговор

    До коментар #10 от "Пресмятане":

    Човече няма как да ме убедиш за теслата,когато няма къде да я заредя и обслужа в бг.Няма вариант за теслата 65000€ с екстрите които са адекватни и 32-33000€ за аудито.Аз а3-ки не харесвам и за мен са фризьорски автомобили и съм имал три а4-ки,но за тази ще се замисля защото разходите са много добри,даже малко ми се струва невероятно.Ще бъде проверено дали е така,със здраве за всички.

    Коментиран от #19

  • 14 DSG 7

    11 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Роботизиран автомат с 2 съединителя предлаган от ваг

    Коментиран от #18

  • 15 Гост

    28 7 Отговор
    Вектрата ми дизел харчи 9ст на километър, струва 3000лв и е на 15 години. Умрял съм са ви дам 50к за едната емблема, ново салонче и стари технологии айде у лево
  • 16 ГостЪ

    16 2 Отговор
    Последната ми ежедневна кола алфа 145 1,6 боксер със всички ремонти до състояние на 90% нов автомобил изключая външният вид ми излезе около
    2500 лева и зимата при здраво шофиране
    Ми харчи точн 7 седем Лева метан на 100
    Тия от ауди откриха топлата вода .
  • 17 Ретро

    8 1 Отговор
    Абе друго си е 4.2 бензин ....... Па пука ли ми,!!!!!
  • 18 АLFA Q 4

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "DSG 7":

    АМИ ВАРИАНТА С ДЕНФЕР
    КВИ 500 лева
    Отиваш на хилка
    НО това е правилния подход за гориво, а не ТЕЯ трамвай на ток

    Коментиран от #32

  • 19 Пресмятане

    6 4 Отговор

    До коментар #13 от "Аудито":

    Нима се опитваш да ме убедиш, че зарядните за метан в България са повече, отколкото зарядните за електромобили? Нима се опитваш да ме убедиш че е по-лесно да си направиш у вас зарядна станция на метан, отколкото зарядна станция за електромобил, която представлява обикновен контакт? Най-евтиното Audi е около 30000 евро, а най-евтината Тесла 35000 долар в страните където се произвеждат. Разликата между цените в Европа идва от данъци и такси, а не от технологиите. Когато (ако) Ауди благоволи да произвежда и електромобили, аналогичен електромобилна А3 ще е с еднаква цена или дори по-ниска от метановата версия и ще е по-мощен.

    Коментиран от #31

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Taxi

    8 2 Отговор
    Къде му е иновацията? Карам такси Кия Рио на 5 години и разхода е същият. Баща ми караше Лада на метан и разхода беше 6кг/100км. Швабите трябва да излезнат с нещо наистина ново, или са в канавката.
  • 23 Ботев

    9 13 Отговор

    До коментар #21 от "SsCskaSofia":

    Колкото ЦСКА са футболен отбор, толкова и Ауди са автомобили, и двете бутафория.
  • 24 Ввв

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "SsCskaSofia":

    Хахаха,пич отивай ставай комик или може би вече си?
  • 25 И. Милетиев

    5 1 Отговор
    Пукнах се от смях, като чета малоумните коментари, особено на пенсионирани шмиргели, с 20годишни дараци.
  • 26 bmw

    9 3 Отговор
    На този ВАГ боклук му кажете разхода после в сервиза , ама включете и пътната помощ за да е по реална сумата.30 годишната ми астра на метан гори също толкова,а това ауди едва ли ще изкара и 10 години.Къде е напредъка незнам.
  • 27 Наблюдател

    7 1 Отговор
    Тази кола като дойде в България след 10-12 години ще е убита от каране и ремонтите няма да оправдават разхода. За нашите условия е по-добре да се купи кола на бензин и да се сложи газово в България. Метанова нововнос ще е на много повече километри, отколкото нововнос без АГУ или метан. Лично мнение.
  • 28 Гост

    6 3 Отговор
    Дотука чета постове на бедни Българи ко ти пука колко гори ако имаш пари да го купиш ново . Но явно нямате и тогава гроздето е кисело .
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Ужас

    3 5 Отговор
    Аз на пръдня кола не карам, както и бомба в колата си неща.
  • 31 Аудито

    1 4 Отговор

    До коментар #19 от "Пресмятане":

    Тук не е въпрос на кога и дали,а какво да караш сега.И да искам да кажа че зарядните метан станции в България са много повече от бързите зарядни за електромобили,но това даже е странно да го коментирам.Относно това да имам станция за зареждане на метан в гаража даже няма да го коментирам колко е безумно.Доводите не са ти релевантни за дискусията и няма общо с темата.Преди малко си конфигурирах модел 3 от сайта им в Германия и цената е 57000€ наистина с прилично оборудване.Незнам къде и как ги карат за 35000$ Но не е Европа и не е сега.Та това което искам да кажа е че ако някой не направи модел 3 на цената на това ауди т.е 30000€ но с качеството на аудито а не на теслата тогава вече има смисъл,но сега е просто абсурдно да го обсъждаме и най-малкото чисто идеалистично.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Atanas

    2 0 Отговор
    Аз пък си карам тойота. Аз синсложих метановата уредба и ми гори по - малко от 7 ст. За км.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 АLFA Q 4

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Admin":

    УДОВЛЕТВОРЕН ЛИ СИ БРЕ
  • 36 Фен на БМВ

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Admin":

    "трамваи", "батерии","завои","кои"
  • 37 мислещ

    1 1 Отговор
    Предпочитам KIA SPORTAGE 1.6 GDI 132кс - за 30000 лв по малко си над нещата, простор и много повече екстри от този компактен модел, където плащаш луди пари и за марката. скоро няма да се избие и половината разлика в цената от разхода- да не говорим , като почнат проблемите на АлУДИ