Своеобразният тунинг, включващ основно замяната на стандартния двигател с друг, не е рядко срещано явление. В ЗАЗ-ките се интегрират какви ли не агрегати - от Toyota до Lada. Сега обаче ще ви разкажем за един подобен тунинг проект, но с доста по-различен двигател.
Става дума за ЗАЗ-968 с опозитен двигател от Subaru. Японският боксер е двулитров и ни е познат от Forester и Legacy. Японците го класифицират с индекс EJ202. Още по-любопитно е, че в качеството на трансмисия влиза скоростна кутия от дизелов VW Transporter. След като всички нови агрегати са по местата, започват пътните изпитания.
Оказва се, че има проблем с охлаждането, защото този мотор от Subaru не е предвиден за монтиране отзад. Въпреки големите въздухозаборници на ЗАЗ-968 се налага монтирането на още два радиатора от Smart. За окачването и системите за задвижване са използвани агрегати от VW Golf 2, а кормилната рейка е от BMW.
Повечето мощ и динамика изискват и наличието на по-мощни спирачки. В случая те са дискови и са заимствани от Lada. Така се получава един задномоторен спорткар с визия на ЗАЗ, който ускорява до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Проектът е наречен с ефектното име Субарожец.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 а така
10:53 20.03.2019
2 сектант
Коментиран от #8
10:55 20.03.2019
3 В ТЪЗ КОНСЕРВА ИМА ПОВЕЧЕ
Коментиран от #6
11:15 20.03.2019
4 може още и
11:27 20.03.2019
5 Boxer
13:19 20.03.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Нямам Думи.
Та Тия украинци Хохоли са ползвали ама Най -най долнопробната суровина и М'атрял да го сглобъ'т и подкарат.Вътре беше 110 Децибела-Направо Ужаас!
Отмъщението на тоя Цървул Бай ти никита хрушчов (кукуруза) към Автомобилистите и СССР-то.Един (+) Беше като снегорин..пердашише и на 0.50-60 сантима нов сняг (само едни фарове са видиха).
Трудно закъсваше,и минаваше почти навсякъде с тия тесни "джапанки"
14:43 20.03.2019
8 Крали Марко
До коментар #2 от "сектант":
Има и по-добър вариянт за хипстъри, хипита и психари, който се произвежда в съседна Румъния.17:58 20.03.2019
9 Морски
Коментиран от #10
20:17 20.03.2019
10 Гост
До коментар #9 от "Морски":
Действително Opposed-piston-engine и opposed-cylinder-engine са две различни неча. А съвсем трето нещо е boxer-engine. При боксера за разлика от опозитните двигатели, всяка биела се закрепя на отделен лагер на коляновия вал, което води до по-балансирана работа на двигателя и намалени вибрации. При опозитния двигател се монтират две биели на един лагер.Коментиран от #12
08:20 21.03.2019
11 Ла Кюр Дьо Пети
08:24 21.03.2019
12 Морски
До коментар #10 от "Гост":
Е да де, но на афтура му звучи яко 😉13:17 21.03.2019
13 гощо
06:57 22.03.2019