Last news in Fakti

20 Март, 2019 10:46 9 916 13

Субарожец - ЗАЗ с мотор от Subaru

  • заз-968-
  • subaru-
  • тунинг
Субарожец - ЗАЗ с мотор от Subaru - 1

Своеобразният тунинг, включващ основно замяната на стандартния двигател с друг, не е рядко срещано явление. В ЗАЗ-ките се интегрират какви ли не агрегати - от Toyota до Lada. Сега обаче ще ви разкажем за един подобен тунинг проект, но с доста по-различен двигател.

Става дума за ЗАЗ-968 с опозитен двигател от Subaru. Японският боксер е двулитров и ни е познат от Forester и Legacy. Японците го класифицират с индекс EJ202. Още по-любопитно е, че в качеството на трансмисия влиза скоростна кутия от дизелов VW Transporter. След като всички нови агрегати са по местата, започват пътните изпитания.

Субарожец - ЗАЗ с мотор от Subaru

Оказва се, че има проблем с охлаждането, защото този мотор от Subaru не е предвиден за монтиране отзад. Въпреки големите въздухозаборници на ЗАЗ-968 се налага монтирането на още два радиатора от Smart. За окачването и системите за задвижване са използвани агрегати от VW Golf 2, а кормилната рейка е от BMW.

Повечето мощ и динамика изискват и наличието на по-мощни спирачки. В случая те са дискови и са заимствани от Lada. Така се получава един задномоторен спорткар с визия на ЗАЗ, който ускорява до 100 км/ч за по-малко от седем секунди. Проектът е наречен с ефектното име Субарожец.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 а така

    19 3 Отговор
    Не е лошо!
  • 2 сектант

    19 5 Отговор
    перфектна кола ако си хипстър и се намираш в България!

    Коментиран от #8

  • 3 В ТЪЗ КОНСЕРВА ИМА ПОВЕЧЕ

    7 11 Отговор
    ЖЕЛЯЗО ОТ ПЕТ МОДЕРНИ КЕНЕФА.Ино ВРЕМЕ ИМАШЕ НАДПИСИ ПО ЗАЗКИТЕ ЧЕ ТЯХ И СМЪРТТА ГИ ЗАОБИКАЛЯ ОТ СТРАХ

    Коментиран от #6

  • 4 може още и

    5 8 Отговор
    ''ЗА-Суби''. Пътуващите в това чудо си играят със здравето.
  • 5 Boxer

    7 3 Отговор
    Навремето имахме ЗАЗ 968М, с оригиналният двигател , на втора имаше такова недозавиване, че позицията на волана почти нямаше значение, докато не отнемеш от газта. С тоя двигател, поне 100 кс, няма да има управляване. Освен с някой бордюр в багажника за тежест...
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Нямам Думи.

    10 2 Отговор
    ЗАЗ 968М, с оригиналният двигател строши коляновал,кога беше още нов,..та колелото се къса и тръгна и изпревари Жужи' из от преди по пътя!!!..Та предавките ли не губи и са заинатяваше, кат' Магаре на мост.
    Та Тия украинци Хохоли са ползвали ама Най -най долнопробната суровина и М'атрял да го сглобъ'т и подкарат.Вътре беше 110 Децибела-Направо Ужаас!
    Отмъщението на тоя Цървул Бай ти никита хрушчов (кукуруза) към Автомобилистите и СССР-то.Един (+) Беше като снегорин..пердашише и на 0.50-60 сантима нов сняг (само едни фарове са видиха).
    Трудно закъсваше,и минаваше почти навсякъде с тия тесни "джапанки"
  • 8 Крали Марко

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Има и по-добър вариянт за хипстъри, хипита и психари, който се произвежда в съседна Румъния.
  • 9 Морски

    4 4 Отговор
    ОПОЗИТЕН ДВИГАТЕЛ И БОКСЕР са две различни неща, обаче няма сила, която да накара драскача да не напише нещо, което му звучи добре...

    Коментиран от #10

  • 10 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Морски":

    Действително Opposed-piston-engine и opposed-cylinder-engine са две различни неча. А съвсем трето нещо е boxer-engine. При боксера за разлика от опозитните двигатели, всяка биела се закрепя на отделен лагер на коляновия вал, което води до по-балансирана работа на двигателя и намалени вибрации. При опозитния двигател се монтират две биели на един лагер.

    Коментиран от #12

  • 11 Ла Кюр Дьо Пети

    0 4 Отговор
    За нищо не става.
  • 12 Морски

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Е да де, но на афтура му звучи яко 😉
  • 13 гощо

    0 0 Отговор
    Виждал съм на такъв ЗА монтиран двигател от Варбург! Направо вдигапе предница при старт!