20 Март, 2019 13:52 24 774 43

Измериха истинската мощност на най-бързата Lada

  • автоваз-
  • lada-
  • vesta-
  • vesta sport-
  • мощност-
  • динамометричен стенд

Vesta Sport не може да мери сили с еталоните в сегмента на бързите компактни модели, но определено е забележително събитие в руското автомобилостроене най-малко заради факта, че е първата Lada с цена над 1 млн. рубли (€13 694).

Според официалните данни на АвтоВАЗ мощността на 1.8-литровия атмосферен двигател на спортния седан е 144.9 к.с., а максималният въртящ момент - 184 Нм. Подобни характеристики трудно правят впечатление през 2019 г. Същото важи за ускорението от 0 до 100 км/ч за 9.6 сек. и максималната скорост, която така и не достига 200 км/ч (193 км/ч).

Много производители имат навика да завишават тези данни и собственик на Vesta Sport от Краснодарския край е решил да провери каква е истинската мощност на модела от първа ръка, преди да подложи колата си на тунинг. Реалната производителност на двигателя е измерена на динамометричен стенд както на маховика, така и на колелата.

Оказва се, че измерените параметри са близки до заявените от производителя. Според безпристрастната апаратура Vesta Sport разполага с 142 к.с. и 178 Нм. Автомобилът обаче е на едва 1 750 км и след като се разработи, двигателят най-вероятно ще добави още 2 к.с., така че обявените характеристики в общи линии съвпадат с реалните.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Lodkarq

    14 19 Отговор
    Тоз пък голям фен на лада.

    Коментиран от #40

  • 2 Не е лошо

    46 12 Отговор
    Ладата не е лоша, но 145 коня това трябва да е СТАНДАРТ а на спорта да и дадат 220 кончета и всичко ще заспи :)))

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    133 18 Отговор

    До коментар #2 от "Не е лошо":

    Кой производител ти предлага 140кс и приятна визия и средноразмерен седан за 25х.лв? Ти искаш 220кс, ама тези коне трябва да се спират, да завиват, да сменят скорости, всичко това трябва да се преработи и цената тогава със сигурност няма да е 25, а 35х.лв и тогава идва въпросът кой ще си я купи и ще обезпечи направените разходи за развойна дейност? Значи може да си купувате Октавия с 85кс и ускорение от 0-100 за 14сек за 30х.лв, но за веста с много по-добри характеристики и предпочитан атмосферен двигател не ви се дават по-малко пари. Кога станаха всички състезатели, че 140кс са им малко?

    Коментиран от #8

  • 4 Смях в залата

    35 90 Отговор
    Преди 30 години голфа ми беше 150кс … Руснак и техника - ужас и безумие ...

    Коментиран от #5, #6

  • 5 ШОПА

    36 21 Отговор

    До коментар #4 от "Смях в залата":

    Е па тоа - я продължавай в МАК ДОНАЛДС да миеш чиний бе ,кой те пусна да почиваш

    Коментиран от #14

  • 6 Е И В КОСМОСА ЛИ ША ИЗЛИТАШ С

    12 16 Отговор

    До коментар #4 от "Смях в залата":

    ТИЯ ТОЛКОЗ КОНЕ.ПРАГМАТИЗМА НА УШАНКИТЕ ВИЙ ЧУЖД.АМА КО ЛИ ДА ОЧАКВАШ ОТ ГОТОВАНЦИ ДЕТ ЯДЪТ С ЛЪЖИЦАТА КУПЕНА ОТ БАБА ИМ И СПЪТ В НЕЙНИЯ АПАРТАМЕНТ.......
  • 7 Запознат

    22 38 Отговор
    Уникален...боклук.

    Коментиран от #20, #25

  • 8 до гост

    22 70 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Тия ушанките щом на 142 коня слагат в името на модела SPORT и най-бързата им кола не може да вдигне 200 през 2019та година ,смятай на какво казват изтребител Сута , Мута и Мигове ... Всичката има техника е дръж се да не паднеш ... от смях и въздух под налягане... :)

    Коментиран от #11

  • 9 турбо

    15 35 Отговор
    Чудесен кокошарник бих направил с това нещо.
  • 10 Анонимен

    19 23 Отговор
    Че тя нашата kia ceed 2017 е 136 коня,па те тея руснаци викат,че 144 коня е спорт.Това по-скоро е за нормална кола,а не за спорт
  • 11 NikNay

    20 12 Отговор

    До коментар #8 от "до гост":

    Отворко , недей да пишеш глупости . Прочети нещо за "Mapussia" и тогава пак ела да коментираш.
  • 12 Jack Bauer

    61 12 Отговор
    Какви "нормални" коли със 140-150 к.с. бълнувате, вижте че масово новите коли нисък и среден клас са с три цилиндрови мотори (4 цилиндъра са екстра), 1.0-1.2 л., 75-100 к.с. и цените им са 25-35х. Изключенията са малко.
  • 13 сектант

    2 2 Отговор
    севидж
  • 14 До #5

    16 7 Отговор

    До коментар #5 от "ШОПА":

    Не чиний а чинии! Когато си прост-мълчиш!
  • 15 Кумчо Вълчо

    14 24 Отговор
    Сглобявано от пиян руснак....не благодаря!

    Коментиран от #22

  • 16 Николенко

    16 27 Отговор
    За всички русофили, застанали на амбразурата, да бранят поредния руски боклук, пожелавам да си купят такъв автомобил и да го карат дълго, но едва ли ?! Защо " едва ли", защото нито ще си купят, но дори и да го направят, няма да го карат дълго .

    Коментиран от #43

  • 17 Гост

    14 17 Отговор
    Преди два дена си извиках такси и за моя изненада пристига Лада 2172!!! Не знам как точно му викат на туй нещо( Веста ,гранта,мранта ама най точно е кранта!) На 80 000 км !!!! Карета дрънчат (не лопат) предницата имах чувството че ще падне , пластмасите скърцат чак радиото не се чува! А бакшиша като кара и постоянно бъркаше с ръка да оправя педала на газта ( не знам защо?) И като го попитах доволен ли е от нея само ми каза 14 месеца още ще я изплащам ,не знам как? Айде сега да попитам тук защитаващите ладите ,като са толкова хубави защо не ги карат?? И те които ги защитават защо не ги карат ,ами си карат западните "боклуци" ???
  • 18 Велев

    37 8 Отговор
    И за какво са ви нужни спортните автомобили?
    Да се фръцкате пред дамите ли?
    Винаги ще има някой с по-мощна или по-бърза кола.
    За нормална употреба дори 100к.с. са достатъчни.
    Имал съм Москвич - спортен нодел трактор с радио. Никакви проблеми с него.
    Имал съм Жигули. По пъргава, но и по нестабилна на мокро, кално и заснежено. Включително неудобни за водача и пътниците волан, педали и седалки.
    Имал съм Опел Рекорд 1.8, 90к.с. Изключително добре сметната трансмисия. Никакви проблеми ако изключим ръждата.
    Имал съм Опел Астра 1.4 60к.с. KNZ модификация на двигателя. Малко, икономично и пъргаво хулиганче. Отново безпроблемна с изключение на ръждата.
    Имал съм Ровър 45 1.4 103 к.с. Лежерен като английски лорд. Без големи ядове, но дребните са дразнещи. Удобен за всеки ден и дълъг път.
    Имаме Ровър 214 Si 103к.с. Картинг, хулиган за в града. Уморителен при дълъг път.
    Имам и Хюндай Санта Фе 2.4 146к.с. Идеален за нуждите ми. Просторен, удобен, сигурен с прекрасна проходимост за своя клас "паркетник". Тегли ремарке с маса до 2300кг. Никаква умора на дълъг път. За проходимоста може да видите в профила на AiKi 969 в YouTube. През ден минавам сутрин и вечер по 4км черен път, без значение от климатичните условия.
    Та за какво изобщо са нужни спортните модели? Малко са убити при катастрофи ли? Половината стават с причина "Виж как се прави!". Другата половина заради "Не се прави така. Сега ще ти покажа как."
    Дечковци...

    Коментиран от #30

  • 19 Велев

    2 3 Отговор
    Профила коректно е AiKi969
  • 20 Оня

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Запознат":

    Уникален всезнайко
  • 21 Трифон

    15 14 Отговор
    Минал цъм през две Лада Нива 1.7i и една УАЗ Хънтър 2.9. Ръждясаха от всякъде и не издържаха до 100000км. Сузуки Витарата издържа над 1 млн км. Не искам да чуя за нищо руско!

    Коментиран от #23

  • 22 мАЛЕЙЙЙЙЙЙЙЙ.... АКО ИДЕШ В ЗАВОД

    19 4 Отговор

    До коментар #15 от "Кумчо Вълчо":

    НА АВТОПРОИЗВОДИТЕЛ В ГЕРМАНИЯ ША ИЗБЯГАШ .САМО НАЧАЛНИЦИТЕ СА ГЕРМАНЦИ. НА ПОТОЧНАТА ЛИНИЯ СА САМО ЧАЛМИ ОТ КОЛ И ВЪЖЕ. ЩО СТИ ТОЛГОЗ ЗАБЛУДЕНИ......
  • 23 1 МЛН. КМ. ????? ТИ ДА НЕ СЕ НА

    6 7 Отговор

    До коментар #21 от "Трифон":

    ДВЕСТА ГОДИНИ...

    Коментиран от #33

  • 24 Валерий

    10 7 Отговор
    Как не са се усетили да вземат от FIAT двигатели,нали от тях взеха лиценза за Жигули и Лада!!
    Съвремените фиатовски двигатели са надеждни и идеално ще паснат на VESTA!!!!

    Коментиран от #28, #29

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Аспарух

    5 4 Отговор
    То в тоя модерен сервиз, с тази модерна апаратура, няма начин да не показва вярно ! 😁😂🤣😅😆😀😁😊
  • 27 Haha

    19 11 Отговор
    Имах 20 години лада 7- ца без никакви проблеми много здрав автомобил двигатела не беше отварян дано и тоя да е с това качество като на старите а могознайковците до си карат 30 годишните дизелчета и да не излизат от сервизите
  • 28 Random

    4 5 Отговор

    До коментар #24 от "Валерий":

    Мани ги и съвременните италиански боклуци. Нищо общо със старите им здрави двигатели. Кое да вземат - ТвинАер? Това което им трябва е да вдигнат блока и да сложат по-дълги мотовилки за да не се натоварват странично буталата и цилиндрите. Също и да си осъвременят производството щото качеството на отделните елементи куца, а не инженерите.

    Коментиран от #34

  • 29 Random

    4 7 Отговор

    До коментар #24 от "Валерий":

    Ладовият двигател няма нищо общо с фиатовския. Единствено лагерите са еднакви заради оборудването което са получили от сделката. Главата и блока са напълно различни
  • 30 майстора

    4 22 Отговор

    До коментар #18 от "Велев":

    Знаеш ли през къде ми е какви боклуци си имал ?? една кола трябва да е поне пет метра дълга да е около 2тона на кантара и да прави 0-100 поне за 5.5 секунди всичко друго е някакъв заместител ,подобие и всичко друго но не и кола ...

    Коментиран от #41

  • 31 Пълно с малоумници

    13 2 Отговор
    Политически побърканите и строго увредените от комунизма не вдяват, че тази Лада не е онази Лада и тази Русия не е онази Русия (съвестката)

    Коментиран от #32

  • 32 нервен

    3 7 Отговор

    До коментар #31 от "Пълно с малоумници":

    И ти не си този който си
  • 33 ДА ПИТАМ НЕЩО

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "1 МЛН. КМ. ????? ТИ ДА НЕ СЕ НА":

    Няма нужда да си на 200год.аз с моята лична кола минавам по 80 000км на година,та ти си направи сметка за колко год.минавам 1 000000км

    Коментиран от #37

  • 34 ДА ПИТАМ НЕЩО

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Random":

    Кажи ми за някой проблемен Фиятов мотор, без значение дали дизел или бензин от последните 10 год.
  • 35 Смех

    7 4 Отговор
    Смешна работа! Моят Меган /Рено/ 2000 година 2.0 двигател 140 коня от 0 до 100 - 8,6сек /188nM/ килограми 1150. Тази Руска кочина няма шанс а французите 2000 година са го правили докато спящите руснаци продължават да хъркат през 2019.
  • 36 Притежател

    8 3 Отговор
    Говорите абсолютно наизуст без да знаете за какво иде реч... В този сегмент няма по добър автомобил Веста е на пазара от 2017 края, така че на оня разхлопаното такси не е Веста, а Калина. Вестата е най добре като крос вариант, няма такава возия онова типичното за лада старото возене меко пружинно е запазено, на нито едно дърво от модерните го няма, колата разполага с редица екстри подгряващи седалки дори, няма преразход на масло няма големи харчове над двеста хиляди сменяш дискове и накладки, пали от раз на минус трийсет има система, абе нямате идея... Говорите наизуст, това е като обсъждате колко е дебела жената на приятеля ви и някоя манекенка а после ви видя на опашката в лидъла с вашата хубост от цели сто кила... С брада Веста е налице възкресява нето на Автоваз и това е факт, дизайнера и е носител на редица международни награди... Нямам думи

    Коментиран от #39

  • 37 Да питам питащият нещо

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":

    А табелка TIR има ли твоята кола? Не че нещо ама пробега на там води. Че аз имам стандартно ТИР - МПС. Върти по Балканите и за една година навърта около 70 к км. И работи ежеседмично, с изкл. на седмица лятото, по Коледа и сега - като пукне пролет.
  • 38 дедови

    4 1 Отговор
    Опелчето ми е със 50-60 коня и ми е достатъчно.За какво са ми 100 и нагоре коня не знам.
  • 39 Анонимен

    1 4 Отговор

    До коментар #36 от "Притежател":

    Новите рена, а веста е евтино рено, започват да се разпадат след десетата година, тамън поправиш едно и се повреди друго.

    Коментиран от #42

  • 40 Това е Рено-Нисан-Мицубиши

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "Lodkarq":

    Реално Лада е собственост на алианса Рено-Нисан-Мицубиши, дизайнера е Стив Мартин - негови са 4 модела на Мерцедес и 3 на Волво, 90% от акционерите са от Европа и Япония. Няма нищо случайно.
  • 41 Дачия логан

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "майстора":

    Ти не си добре как те пуснаха от психиатрията
  • 42 Дачия логан

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Анонимен":

    В голяма грешка си брато всяка кола се разпада ако не се поддържа правилно на моята за 12 г само амортисьори съм сменял защото я карам все едно че е джип и съединител защото жената когато взе книжка малко го попрецака а дачиите са рено
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.