Last news in Fakti

20 Март, 2019 15:38 9 380 9

Бизнесмен искал да купи хиляди коли, за да спаси завод на GM

  • general motors-
  • chevrolet-
  • cruze-
  • завод-
  • фаблика-
  • лордстаун-
  • бърни морено

Уважаван предприемач от гр. Кливланд е предложил на General Motors да изкупува по 1 000 бройки Chevrolet Cruze през следващите 5 години, за да осигури работа на завода на концерна в Лордстаун, щата Охайо, където се произвежда моделът, съобщава The Vindicator. Фабриката затвори врати на 6 март заради катастрофалния спад в търсенето на някогашния бестселър в гамата на компанията.

Затварянето на завода остави на улицата 1 500 служители, които даже устроиха молебен пред стените на бившата си работа с надежда, че производството все пак ще продължи. Бърни Морено, който притежава дялове в представителства на марки като Rolls-Royce и Mercedes-Benz, се трогнал от съдбата на хората и решил да им помогне с каквото може.

Предприемачът изчислил, че ако изкупува по 1 000 "круза" на година, ще осигури достатъчно натоварване на мощностите, за да има работа за две смени до 2024 г. Морено смятал да използва автомобилите за таксиметрови услуги.

Предложението на бизнесмена обаче изобщо не заинтересувало ръководството на General Motors. От концерна преценили, че сегментът, в който попада Chevrolet Cruze, не е жизнеспособен в дългосрочна перспектива и производството ще продължи само извън пределите на САЩ за пазарите в Китай и Южна Америка.

Заводът на GM в Лордстаун отваря врати през 1965 г. и до неотдавна дава хляб на 4 500 души. Главоломният спад в продажбите на традиционни леки коли за сметка на кросоувъри и SUV-та в Щатите обаче направи производството нерентабилно.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    31 3 Отговор
    Ето колко струват корпорациите, не стига че ги подхранваха с много милиарди, а сега на пук на цялата помощ затварят заводи. Сега се води разследване дали затварянето е легално понеже получените субсидии са били обвързани с клауза за запазване на работните места, което реално ГМ не прави. Тесла предложи да купят завода и да го преоборудват за техните нужди, но и това не се приема. Тръмп ги скастри, че трябва да обмислят други варианти за употреба на завода, а не затваряне и уволнение на толкова много хора зависещи от месечната си заплата, ама пак никой не чува. ГМ са нагли до небето. Другите производители също. Тесла уволянват защото назначиха много персонал в началото на производството на модел 3 и сега при висок капацитет и производителност хората са ненужни, затова и са наети през агенции и подизпълнители. Ама инак заплатата на мениджърката добави няколко милиончета, за успешен мениджмънт вероятно.
  • 2 сектант

    19 14 Отговор
    Това може да се реши само когато Дачия отворят завод в Детройт за да правят румънски мускули

    Коментиран от #3, #5, #6, #7

  • 3 Крали Марко

    24 4 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Те хамериканците не се славят като много рационални, когато си харчат парите, ама не са и чак толкова глупави, че да си купят Дачия.
  • 4 ВЕСКО

    0 0 Отговор
    АБЕ ,И АЗ СИ ПАЗЯ МОИТЕ ,ХЮНДАЙ-ПОНИТА 30 ГОД .2БРОЯ...ЗА ДА СПАСЯ ЛЕГЕНДАРНАТА МАРКА.....ВЕСКО
  • 5 АКО ТИ ИЛИ НЯКОЙ МИ ПОКАЖЕ ИЛИ

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    ДОКАЖЕ ЧЕ КРАВАР СИ Е КУПИЛ ДАЧИЯ НЯКОГА ИЛИ ЗА В БЪДЕЩЕ ША ГО ЧЕРПЯ С ЛЕМОНАДА ДОКЪТ Е ЖИВ
  • 6 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Дали няма да се купува дачията за 6-7х.долара? И там си имат икономични коли и не всеки кара такава с голям двигател. Дачия си има 1.6 атмосферка с 115кс, а може да набутат и 2.0 с 140кс и автомат. Дали няма да се редят на опашка за кола струваща 99долара месечно на лизинг?
  • 7 321

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "сектант":

    Искал си да кажеш румънски мамули. Абе за Дачия е по-добре да не продава в щатите. Ще вземат много да я харесат и ще последва торене с обогатен уран на нивите около заводите в Румъния.
  • 8 12345

    3 0 Отговор
    Сега разбирате ли защо регулаторите в САЩ жулят милиардни глоби на европейските автопроизводители? Защото американските такива яко го закъсаха. ГМ продаде Опел, закрива заводи. Фиат изкупи Крайслер. И най-лесно се брани националното автомобилостроене, като се удари по имиджа и джоба на конкуренцията.
  • 9 kjl

    6 0 Отговор
    1000 коли на година?! За завод ли говорим или за цехче? 1500 работници на две смени, да произвеждат по 84 коли на месец??! Доста не рентабилно ми изглежда. Ако американски работник взема по 2000 долара заплата, това прави 3 милиона долара само за заплати месечно. 36 милиона на година. Колко струват 1000 коли като крайна цена? Да кажем 20 000 долара на кола, което е едва 20 милиона долара. Да, пак сметките не излизат! Нещо в цялата статия куца. Ама много куца.