За пионер в класа на масълкарите се смята Pontiac GTO, който се появява на бял свят през далечната 1964 година. Първото поколение на GTO представлява спортна версия на купето Pontiac Tempest.
Возилото впечатлява с тристепенна механична трансмисия, по-твърдо окачване, скъсени пружини и с шестлитров V-образен осемцилиндров двигател, притежаващ мощност от 325 конски сили.
От модела се правят пет поколения. Последното GTO се появява на бял свят през 2004 година, стилизирано е в духа на Pontiac, но всъщност е базирано на Holden Monaro, което само по себе си е Opel Omega B.
За разлика от първите поколения, тук външността е безлична, но под капака се крие 5.7-литров двигател (в последната година от производство моторът е с обем шест литра), който може да ускори купето до 300 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #5
17:08 20.03.2019
2 Гост
17:18 20.03.2019
3 сектант
Коментиран от #18, #30
17:32 20.03.2019
4 Милчо
17:32 20.03.2019
5 Obey the law
До коментар #1 от "Караиванов":
Какво очакваш ? Всички марки, които са били част от GM бяха безвкусни и грозни. И ето на, Pontiac вече ги няма. Всички коли на GM бяха Опели с различни емблеми и бяха на една безбожна цена. GM фалира половината американски марки за 30 години.17:33 20.03.2019
6 Копчетата, речника
Коментиран от #17
17:59 20.03.2019
7 Японеца
Коментиран от #9, #25
18:04 20.03.2019
8 Borislav Popov
Коментиран от #11, #12, #32
18:04 20.03.2019
9 Порше са велики
До коментар #7 от "Японеца":
Most typical engine was a 1,582 cc (1.6 L; 96.5 cu in) 4-cylinder boxer air-cooled naturally aspirated Pushrod OHV 2 valves per cylinder valvetrain, with dual downdraft Zenith carburetors, producing 60 PS (59 hp; 44 kW) @ 4500 rpm and a maximum torque of 110 N⋅m (81 lb⋅ft; 11 kg⋅m) @ 2800 rpmКоментиран от #10
18:08 20.03.2019
10 ванката
До коментар #9 от "Порше са велики":
бяха велики преди да се намеси вагината където се захванат тия унищожават всичко хубаво...Коментиран от #26
18:16 20.03.2019
11 Random
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Хубави са, и какво?18:17 20.03.2019
12 NikNay
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Чайка, как ти звучи като начало?Коментиран от #15
18:44 20.03.2019
13 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
18:51 20.03.2019
14 Моля
19:45 20.03.2019
15 ДА ПИТАМ НЕЩО
До коментар #12 от "NikNay":
И като за начало и като за край никак не ми звучи с нейните 120кс,така че мълчи сиКоментиран от #16
22:23 20.03.2019
16 NikNay
До коментар #15 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":
V8 , 5,53 кубика 195 - 220 кс. в зависимост от модификацията - вземи и се скрий щом не можеш да черпиш информация от Google .Коментиран от #19
23:50 20.03.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ДА ПИТАМ НЕЩО
До коментар #16 от "NikNay":
325кс срещу 220кс от Чайка. И изобщо ти вземи се скрий,щом даваш за пример Руското автомобилостроене.А и Чайка е с двигател измислен от ушанките,колкото ти си СталинКоментиран от #20, #28
07:37 21.03.2019
20 NikNay
До коментар #19 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":
Производство 1959 срещу 1964 - хайде обратно в черупката. То и колелото някой друг го е открил . . . . .Коментиран от #22
08:15 21.03.2019
21 Гост
08:15 21.03.2019
22 ДА ПИТАМ НЕЩО
До коментар #20 от "NikNay":
Дай ми по пресен пример,да кажем от 21век?Коментиран от #27
08:26 21.03.2019
23 гост
08:43 21.03.2019
24 Fw190
09:16 21.03.2019
25 гост
До коментар #7 от "Японеца":
Важно е съотношението тегло/к.с., Което при кола от 1100кг. и 110кс е 10/1, и е същото при кола с 2200кг. и 220кс. Само че в завой физиката си казва думата и високото тегло е в голям минус, затова американските вървят бързо само направо и са пълен провал в завой и спиране, доскоро бяха на ресори отзад и барабанни спирачки. Та едно поршенце с 110кс може да отвее такъв мъсълкар на писта, по права линия обаче да изостава, само че въпросът е ти по какви пътища караш, със или без завои?Коментиран от #31, #34
09:45 21.03.2019
26 Зелено
До коментар #10 от "ванката":
Порше винаги са били фолксваген и обратното. Тези две марки са по- свързани от които и да са други две.10:46 21.03.2019
27 NikNay
До коментар #22 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":
В статията темата е за автомобили от 20ти Век.10:56 21.03.2019
28 Random
До коментар #19 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":
Хамерите още правят двигатели с разпред. вал в блока все едно сме 1930 година, тъй че не ни ги хвали. Само форд стават за нещо от тях и то само мустанга и пикапите.11:27 21.03.2019
29 Епитом на автомобил
Но Американския масъл кар е епитома на автомобил с ДВГ - бърз, мощен, красив, вълнуващ. По-добро от това няма, V-8 и ръчни скорости на пода. Но им им мина времето и сега си е класиката на славните отминали дни.
17:13 21.03.2019
30 Хайл
До коментар #3 от "сектант":
Ай стига с тая дачия,иди си купи един чаушеско и със здраве да си го ремонтираш13:18 22.03.2019
31 Хайл
До коментар #25 от "гост":
Книжка имаш ли? Големи разсъждения измъдри...първо помисли защо от 6 литра вадят само 300 коня и тогава пиши глупости13:21 22.03.2019
32 Ами
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Същите не разбираш от коли. Старите майстори казват отвори ли се 2ра клапа бягай. Сега с лаптопа по дискавъри на 1н клиент кара шевролет и майстор настройва 1во 1.1 к коня повече от бугати. Много после 900 коня много и накрая 700 идеален си вика. Има бутало и кубици.23:48 08.12.2019
33 Живко
09:14 15.12.2019
34 Иии
До коментар #25 от "гост":
От много време са си перфектни в управление и спиране, така че забрави за тези стари разсъждения. Освен това виждал ли си пътищата в Северна Америка и Австралия? Тези коли са именно за дълги пътища с прави участъци. Никой не може да ги бие от към надежност, дълготрайност и мощност, което е напълно необходимо за дълги карания с магистрални скорости. Тези европейските миксерчета ще издъхнат, ако ги караш по този начин в САЩ и трябва да пътуваш ежедневно по стотици километри или през уикенда хиляди.Коментиран от #35
17:16 04.05.2020
35 Иии
До коментар #34 от "Иии":
А и освен това да добавя, в последно време стана "модерно" европейските марки, да произвеждат големи купета, копирайки американския дизайн (примерно бмв м8 от шелби) и дори не спортните модели на ВАГ. Което е супер смешно при положение, че в Европа масово пътищата по градовете или извън наеселените места са тесни в сравнение със САЩ. Тези коли за Европа не са от най-удобните, но нали всички се кефим на американския лайфстайл, нормално да искаме да ни е широко като при тях. В САЩ тези коли се правят от 60-70 години големи, а в Европа едва последните 10. Вижте 60те европейските марки на какво приличат - буквално щайги и каруци, докато американските са просто с уникален дизайн, независимо дали е мъсъл кар или не.17:25 04.05.2020