Last news in Fakti

20 Март, 2019 17:00 9 437 35

Първият масълкар в света

  • pontiac-
  • gto-
  • масълкар
Първият масълкар в света - 1
първо поколение

За пионер в класа на масълкарите се смята Pontiac GTO, който се появява на бял свят през далечната 1964 година. Първото поколение на GTO представлява спортна версия на купето Pontiac Tempest.

Първият масълкар в света
второ поколение

Возилото впечатлява с тристепенна механична трансмисия, по-твърдо окачване, скъсени пружини и с шестлитров V-образен осемцилиндров двигател, притежаващ мощност от 325 конски сили.

Първият масълкар в света
трето поколение

От модела се правят пет поколения. Последното GTO се появява на бял свят през 2004 година, стилизирано е в духа на Pontiac, но всъщност е базирано на Holden Monaro, което само по себе си е Opel Omega B.

Първият масълкар в света
четвърто поколение

За разлика от първите поколения, тук външността е безлична, но под капака се крие 5.7-литров двигател (в последната година от производство моторът е с обем шест литра), който може да ускори купето до 300 км/ч.

Първият масълкар в света
пето поколение


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    106 6 Отговор
    Показаните генерация илюстрират цялото автомобилостроене. Вижте как с всяка следваща, колите стават по-грозни и неизразителни. Едно време са били уникати, а сега са конфекция. Първото GTO кърти просто, а последното ако ще и 500 да вдига - няма душа. Така са всички коли в днешно време.

    Коментиран от #5

  • 2 Гост

    17 3 Отговор
    Ех тия масЪлчета
  • 3 сектант

    16 24 Отговор
    а знаехте ли, че името на първият мъсълкар в европа е Дачия 1300

    Коментиран от #18, #30

  • 4 Милчо

    43 1 Отговор
    Ето това е кола, ама за съжаление с тези миксери и прахосмукачки дето ги правят днес, децата ни никога няма да се докоснат до истински мускулест автомобил. Добре, че поне има статийки като тази, та да прочетат малко и да ги видят на картинка.
  • 5 Obey the law

    13 11 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Какво очакваш ? Всички марки, които са били част от GM бяха безвкусни и грозни. И ето на, Pontiac вече ги няма. Всички коли на GM бяха Опели с различни емблеми и бяха на една безбожна цена. GM фалира половината американски марки за 30 години.
  • 6 Копчетата, речника

    13 17 Отговор
    Отворих тълковния речник и на думата " масълкар" нямаше нищо. Така и не разбрах какво е. Масова кола ли, какво е?

    Коментиран от #17

  • 7 Японеца

    14 6 Отговор
    A porche са били костенурки със 112к.с. бухаха.....

    Коментиран от #9, #25

  • 8 Borislav Popov

    16 13 Отговор
    Русофилистиците да сравнят това с която и да е съветска таратайка от същата година и да си кажат мнението.

    Коментиран от #11, #12, #32

  • 9 Порше са велики

    2 8 Отговор

    До коментар #7 от "Японеца":

    Most typical engine was a 1,582 cc (1.6 L; 96.5 cu in) 4-cylinder boxer air-cooled naturally aspirated Pushrod OHV 2 valves per cylinder valvetrain, with dual downdraft Zenith carburetors, producing 60 PS (59 hp; 44 kW) @ 4500 rpm and a maximum torque of 110 N⋅m (81 lb⋅ft; 11 kg⋅m) @ 2800 rpm

    Коментиран от #10

  • 10 ванката

    13 6 Отговор

    До коментар #9 от "Порше са велики":

    бяха велики преди да се намеси вагината където се захванат тия унищожават всичко хубаво...

    Коментиран от #26

  • 11 Random

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Хубави са, и какво?
  • 12 NikNay

    9 13 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Чайка, как ти звучи като начало?

    Коментиран от #15

  • 13 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    3 20 Отговор
    3 тона непотребна ламарина
  • 14 Моля

    5 3 Отговор
    второто поколение е най-доброто!
  • 15 ДА ПИТАМ НЕЩО

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "NikNay":

    И като за начало и като за край никак не ми звучи с нейните 120кс,така че мълчи си

    Коментиран от #16

  • 16 NikNay

    4 4 Отговор

    До коментар #15 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":

    V8 , 5,53 кубика 195 - 220 кс. в зависимост от модификацията - вземи и се скрий щом не можеш да черпиш информация от Google .

    Коментиран от #19

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ДА ПИТАМ НЕЩО

    6 2 Отговор

    До коментар #16 от "NikNay":

    325кс срещу 220кс от Чайка. И изобщо ти вземи се скрий,щом даваш за пример Руското автомобилостроене.А и Чайка е с двигател измислен от ушанките,колкото ти си Сталин

    Коментиран от #20, #28

  • 20 NikNay

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":

    Производство 1959 срещу 1964 - хайде обратно в черупката. То и колелото някой друг го е открил . . . . .

    Коментиран от #22

  • 21 Гост

    2 2 Отговор
    Не е ли Москвич ??? Спортен модел на трактор ЮМЗ!!! Еее ушанкопоклонниците,я им обяснете Мако. Искат да ви вземат първото място.
  • 22 ДА ПИТАМ НЕЩО

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "NikNay":

    Дай ми по пресен пример,да кажем от 21век?

    Коментиран от #27

  • 23 гост

    3 0 Отговор
    Второто поколение е класиката, а четвъртото е чудесно: големи гуми, висок клиренс, твърдо окачване и перфектни извивки стил 80те.
  • 24 Fw190

    6 0 Отговор
    Първият Musclecar е Oldsmobile 442...... не е GTO
  • 25 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #7 от "Японеца":

    Важно е съотношението тегло/к.с., Което при кола от 1100кг. и 110кс е 10/1, и е същото при кола с 2200кг. и 220кс. Само че в завой физиката си казва думата и високото тегло е в голям минус, затова американските вървят бързо само направо и са пълен провал в завой и спиране, доскоро бяха на ресори отзад и барабанни спирачки. Та едно поршенце с 110кс може да отвее такъв мъсълкар на писта, по права линия обаче да изостава, само че въпросът е ти по какви пътища караш, със или без завои?

    Коментиран от #31, #34

  • 26 Зелено

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "ванката":

    Порше винаги са били фолксваген и обратното. Тези две марки са по- свързани от които и да са други две.
  • 27 NikNay

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":

    В статията темата е за автомобили от 20ти Век.
  • 28 Random

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "ДА ПИТАМ НЕЩО":

    Хамерите още правят двигатели с разпред. вал в блока все едно сме 1930 година, тъй че не ни ги хвали. Само форд стават за нещо от тях и то само мустанга и пикапите.
  • 29 Епитом на автомобил

    4 0 Отговор
    Фен съм на електричките и на екологията, щото искам да живея на тази планета.
    Но Американския масъл кар е епитома на автомобил с ДВГ - бърз, мощен, красив, вълнуващ. По-добро от това няма, V-8 и ръчни скорости на пода. Но им им мина времето и сега си е класиката на славните отминали дни.
  • 30 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Ай стига с тая дачия,иди си купи един чаушеско и със здраве да си го ремонтираш
  • 31 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    Книжка имаш ли? Големи разсъждения измъдри...първо помисли защо от 6 литра вадят само 300 коня и тогава пиши глупости
  • 32 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Същите не разбираш от коли. Старите майстори казват отвори ли се 2ра клапа бягай. Сега с лаптопа по дискавъри на 1н клиент кара шевролет и майстор настройва 1во 1.1 к коня повече от бугати. Много после 900 коня много и накрая 700 идеален си вика. Има бутало и кубици.
  • 33 Живко

    0 0 Отговор
    Моя кум имаше такава от последното поколение, дори същия цвят. Вярно, не е много красива, но палеше гумите при тръгване, а какъв климатик имаше - лятото почваш да трепериш от студ. Лошото е, че той е малко луд и бързо и видя сметката, блокира ли, не знам какво стана и какво я направи. Не можах да я покарам поне веднъж да се покефя.
  • 34 Иии

    2 0 Отговор

    До коментар #25 от "гост":

    От много време са си перфектни в управление и спиране, така че забрави за тези стари разсъждения. Освен това виждал ли си пътищата в Северна Америка и Австралия? Тези коли са именно за дълги пътища с прави участъци. Никой не може да ги бие от към надежност, дълготрайност и мощност, което е напълно необходимо за дълги карания с магистрални скорости. Тези европейските миксерчета ще издъхнат, ако ги караш по този начин в САЩ и трябва да пътуваш ежедневно по стотици километри или през уикенда хиляди.

    Коментиран от #35

  • 35 Иии

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Иии":

    А и освен това да добавя, в последно време стана "модерно" европейските марки, да произвеждат големи купета, копирайки американския дизайн (примерно бмв м8 от шелби) и дори не спортните модели на ВАГ. Което е супер смешно при положение, че в Европа масово пътищата по градовете или извън наеселените места са тесни в сравнение със САЩ. Тези коли за Европа не са от най-удобните, но нали всички се кефим на американския лайфстайл, нормално да искаме да ни е широко като при тях. В САЩ тези коли се правят от 60-70 години големи, а в Европа едва последните 10. Вижте 60те европейските марки на какво приличат - буквално щайги и каруци, докато американските са просто с уникален дизайн, независимо дали е мъсъл кар или не.