Статистиката на focus2move за продажба на нови автомобили в Европа не показва сериозни изменения в челната тройка. За изминалия месец февруари най-продаваната кола е Volkswagen Golf, който въпреки спада в продажбите си с цели 17% спрямо аналогичния период от 2018-а, отново държи лидерството.
На второ място е Renault Clio, което също бележи спад, но само с 3.7%. Тройката се допълва от новото VW Polo, което, за разлика от първите два модела е с ръст в продажбите от 9.1%. На четвърта позиция се класира едно германско SUV, което също е дело на Volkswagen.
Става дума Tiguan (-3.2%). Петицата затваря Skoda Octavia, но също със спад в продажбите от 7.9%. Натам следват Citroen C3 (-3.6%), Peugeot 208 (-7.5%), Ford Focus (+6.1%), Toyota Yaris (+2.4%) и Nissan Qashqai (-13.3%). Прави впечатление, че от челната десетка ръст в продажбите имат само VW Polo, Ford Focus и Toyota Yaris, а SUV-тата са само две, а останалите автомобили са от компактния и субкомпактния клас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #3, #16, #19
11:19 26.03.2019
2 GOLF R
Коментиран от #4
11:29 26.03.2019
3 смотльо
До коментар #1 от "Марто":
Няма нормален човек, който да предпочита стара кола пред нова! В България ситуацията ни налага да караме старите бракми на западняците. Последни сме във всички класации по стандарти на живот, какво очакваш да правят хората!Коментиран от #6
11:30 26.03.2019
4 GOLF R
До коментар #2 от "GOLF R":
... да те виждам в огледалото за задно обаче ХАХАХАХА11:30 26.03.2019
5 Ивайло
11:51 26.03.2019
6 Random
До коментар #3 от "смотльо":
Кое им е по-хубавото на новите? Че ти знаят дори теглото, къде ходиш, откъде минаваш. Мултимедията, автопилот, автоматично спиране? Че защо караш, вземи автобуса или влака, ще те возят, кеф ти игра на смартфона, кеф ти филми.12:00 26.03.2019
7 Jezza
12:01 26.03.2019
8 Borislav Popov
Коментиран от #9, #10, #12, #14
12:07 26.03.2019
9 Гост
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Ти пък кога си бил в Германия или Европа та да видиш колко са колите Голф по улиците?13:13 26.03.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Тираджията
14:40 26.03.2019
12 Ганьо style
До коментар #8 от "Borislav Popov":
Вместо да пишеш глупости, вземи си стегни 20 годишния Opel, че с това мислене дълго време ще го караш.14:56 26.03.2019
13 РЕАЛИСТ
15:51 26.03.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Гост
Коментиран от #17
21:52 26.03.2019
16 Напушляк
До коментар #1 от "Марто":
Винаги ще предпочета стар премиум с екстри, возия, качествени материали,широк комфортен мощен автомобил пред малка пластмасова кутийка.Сега всички имбицили ще ме оплюят,защото сме голфаджийска нация, но качете се на който и да е хидравличен Ситроен минете по някое разбито околовръстно или по павета,след това се качете на много по новия голф,корола,поло или друг подобен клозет и проумейте,че вашето е каруцаКоментиран от #18
21:54 26.03.2019
17 Все тая
До коментар #15 от "Гост":
Бягай бе, бягай да си играеш. След като е най-продаваната кола в европа толкова години, явно е кола. След като е на второ място в света след королата на тойота, значи е кола. Кат не ти харесва не го купувай и си трай.00:22 27.03.2019
18 Все тая
До коментар #16 от "Напушляк":
Еми ти се качи на която и да е ес класа и ще разбереш, че хидравличния ти сутиен, опс ситроен е талига. Нима сравняваш хечбек автомобил със седан или лимузина? Това показва колко си наясно. Вземи си някоя кю7 на хидравлика и ще разбереш че от сутиена опс ситроен(ще все ги бъркам?) не става за нищо.Коментиран от #21, #22
00:35 27.03.2019
19 Чичу Ади
До коментар #1 от "Марто":
Веднъж вече съм обяснявал тази тема, но явно си достатъчно бавен и имаш нужда от повтаряне. Европейците имат огромни застраховки и данъци на големите, скъпи и мощни премиум автомобили. Именно заради тази причина, избират да карат масово малки пластмасови щайги, поради в пъти по-малките разходи за тях. В БГ разликата е минимална, да не кажа, че няма такава. Как може данъка на една нова Ярис да е по-висок от този на 20 годишен 250к.с. Мерцедес Ес-клас. От там като прибавим и минималната разлика в застраховките, излиза, че разходите са ти еднакви. Естествено поддръжката на Ес-клас е доста по-скъпа, но ние и за това сме помислили. Части втора употреба, на цената на новите части за Ярис! Отделно в кварталния гараж бай Грую взима по 50 лева за основен ремонт... Не искам да влизам в подробности, за това какви са разходите на една Ес-клас в западна европа, без значение дали е нова или 20 годишна. Именно това обуславя ниската им вторична цена, защото никой не ги иска. Когато в БГ застраховките станат по 1000-5000 лева, а данъците се обърнат и новите са по 50 а старите по 1000 лева, тогава може да се промени и ситуацията унас. До тогава е 100 пъти по-добре да караш голям, мощен, сигурен и удобен автомобил на 10 години, вместо Дачия Сандеро от магазина на същата цена. Да не говорим и за гаранционното обслужване и смяната на масло за 4-500 лева в официалните сервизи на новите щайги...00:37 27.03.2019
20 Па4о70
11:57 27.03.2019
21 Напушляк
До коментар #18 от "Все тая":
Ми,не ти говориш на изуст господин оригинален.Баджанака е с s-класа подържана фанатично,моят ситроен се кара на доизживяване,имам доста приятели с нови премиуми,ами не возят така.Имай предвид ,че дълги години Ролс Ройс си плащат на Ситроен за да използват окачването им.Та не се изказвай неподготвен и на изуст,особенно визирайки ауди,защото няма ваген дето да вози,всичките друсат,а ти вземи се повози в читав ситроен на свери засилен по павета после се качи на каквото си решиш най най новия премиум на любимата си немска марка и ако не си кон с капаци и си приглътнеш гордостта ще признаеш ,че Ситроена вози по добре.Този спор сме го водили и сме тествали s-класа 2010 на въздух и E-60 срещу гнила Ксантия 94 с 80 по много криви павета, ами не могат да се закачат и си го признаха.Че качество на материали екстри и ниво на изработка не са на нивото на немците някак си ще се съглася, за возия, явно не си се возил.20:28 27.03.2019
22 Напушляк
До коментар #18 от "Все тая":
И, още нещо, каде споменах малък хечбек не разбрах? Нима C6 или ако върнем едно поколение назад XM не са лимузини,нима са по-малко луксозни от немският си еквивалент? Че DS е най-иновативният автомобил в автомобилната история не според мен а според Джеръми Кларксън и Джей Лено които вярвам са се докосвали до повече коли от теб.Мое сравнение след като един след друг имах Пасат и Ситроен в един и същт клас и една и съща година.Пасата не може да се закачи по нищо нито возия,комфорт,материали, екстри, ергономия ,обезшумяване на салона,да не говорим за стабилност защото разликата е от небето до земятаКоментиран от #23
20:34 27.03.2019
23 Все тая
До коментар #22 от "Напушляк":
Хааахахахахаххаха ще умра от смях. Вуйчо ми имаше bx19 на хидравлика. Това подобие на кола в момента в който завали и гаснеше в движение. В момента в който застудее падне ли вдигане няма и тогава по-добре с каруцата да се возиш. Я ми кажи колко баровци със сутиен опа ситроен си видял? Я ми кажи френския президент с каква кола се вози? В сутиен ех пак сбърках ситроен или с мерцедес? Та да се върнем на темата от статията. Ти ми сравняваш голф(хечбек) с сутиен С6 или да се върнем на зад с ХМ(лимозини, поне така се водят)???? Я да видим голф и саксо или С2, С3. Ми нали вътре си като в кибритена кутийка. Вярно возят малко по меко, но пък си абонат на магазините и сервизите за предница. Къде ми сравняваш немските коли с тея френски отрепници. Има една приказка. Японците (изключение е нисан гтр) дс си правят суши и харакири, италянците спагети, французите кавали сещай се за другото, шведите тройки, а германците коли.00:19 28.03.2019
24 гост
13:18 28.03.2019