Last news in Fakti

26 Март, 2019 11:16 8 557 24

Бестселърите за 2019-а: Golf отново е на върха

  • продажби-
  • автомобили-
  • европа-
  • volkswagen-
  • golf
Бестселърите за 2019-а: Golf отново е на върха - 1

Статистиката на focus2move за продажба на нови автомобили в Европа не показва сериозни изменения в челната тройка. За изминалия месец февруари най-продаваната кола е Volkswagen Golf, който въпреки спада в продажбите си с цели 17% спрямо аналогичния период от 2018-а, отново държи лидерството.

На второ място е Renault Clio, което също бележи спад, но само с 3.7%. Тройката се допълва от новото VW Polo, което, за разлика от първите два модела е с ръст в продажбите от 9.1%. На четвърта позиция се класира едно германско SUV, което също е дело на Volkswagen.

Става дума Tiguan (-3.2%). Петицата затваря Skoda Octavia, но също със спад в продажбите от 7.9%. Натам следват Citroen C3 (-3.6%), Peugeot 208 (-7.5%), Ford Focus (+6.1%), Toyota Yaris (+2.4%) и Nissan Qashqai (-13.3%). Прави впечатление, че от челната десетка ръст в продажбите имат само VW Polo, Ford Focus и Toyota Yaris, а SUV-тата са само две, а останалите автомобили са от компактния и субкомпактния клас.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    35 22 Отговор
    Европейците не са глупави, за разлика от 90% от нашенците, които предпочитат стар премиум, вместо по-нова компактна количка.

    Коментиран от #3, #16, #19

  • 2 GOLF R

    10 14 Отговор
    АЛФА КЮ 4 докарай тая твоята черна софийска катафалка комби пак на околовръстното, че нещо 7ма скорост на дсг-то ми заяжда може и да имаш шанс да те виждам все още след 4, 5 км

    Коментиран от #4

  • 3 смотльо

    44 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Няма нормален човек, който да предпочита стара кола пред нова! В България ситуацията ни налага да караме старите бракми на западняците. Последни сме във всички класации по стандарти на живот, какво очакваш да правят хората!

    Коментиран от #6

  • 4 GOLF R

    7 7 Отговор

    До коментар #2 от "GOLF R":

    ... да те виждам в огледалото за задно обаче ХАХАХАХА
  • 5 Ивайло

    24 11 Отговор
    Немаш ли гоуф, немаш нищо!!!
  • 6 Random

    7 22 Отговор

    До коментар #3 от "смотльо":

    Кое им е по-хубавото на новите? Че ти знаят дори теглото, къде ходиш, откъде минаваш. Мултимедията, автопилот, автоматично спиране? Че защо караш, вземи автобуса или влака, ще те возят, кеф ти игра на смартфона, кеф ти филми.
  • 7 Jezza

    19 5 Отговор
    Голямата новина всъщност тук е, че има спад с цели 17%, което е много. Да предположим, че се дължи на факта, че сегашното 7-мо поколение е вече към края си. Въпроса е, дали този спад ще продължи и след излизането на "новото" 8-мо поколение, до колкото изобщо може да се нарече ново...
  • 8 Borislav Popov

    23 21 Отговор
    А стига с тоя Голф бе . Що в Германия не се вижда масово по улиците ? Май само някакви комплексари из провинцията го купуват това чудо ?

    Коментиран от #9, #10, #12, #14

  • 9 Гост

    18 9 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Ти пък кога си бил в Германия или Европа та да видиш колко са колите Голф по улиците?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Тираджията

    10 0 Отговор
    Хора които не са ходили по Европа да не пишат подобни коментари !!!
  • 12 Ганьо style

    10 3 Отговор

    До коментар #8 от "Borislav Popov":

    Вместо да пишеш глупости, вземи си стегни 20 годишния Opel, че с това мислене дълго време ще го караш.
  • 13 РЕАЛИСТ

    5 17 Отговор
    ТОЙОТА КАРОЛА Е НОМЕР ЕДНО
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Гост

    0 8 Отговор
    Хахах смешници туй Гоуфа кора ли е или каруца хахахх

    Коментиран от #17

  • 16 Напушляк

    5 6 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Винаги ще предпочета стар премиум с екстри, возия, качествени материали,широк комфортен мощен автомобил пред малка пластмасова кутийка.Сега всички имбицили ще ме оплюят,защото сме голфаджийска нация, но качете се на който и да е хидравличен Ситроен минете по някое разбито околовръстно или по павета,след това се качете на много по новия голф,корола,поло или друг подобен клозет и проумейте,че вашето е каруца

    Коментиран от #18

  • 17 Все тая

    5 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Бягай бе, бягай да си играеш. След като е най-продаваната кола в европа толкова години, явно е кола. След като е на второ място в света след королата на тойота, значи е кола. Кат не ти харесва не го купувай и си трай.
  • 18 Все тая

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Напушляк":

    Еми ти се качи на която и да е ес класа и ще разбереш, че хидравличния ти сутиен, опс ситроен е талига. Нима сравняваш хечбек автомобил със седан или лимузина? Това показва колко си наясно. Вземи си някоя кю7 на хидравлика и ще разбереш че от сутиена опс ситроен(ще все ги бъркам?) не става за нищо.

    Коментиран от #21, #22

  • 19 Чичу Ади

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Веднъж вече съм обяснявал тази тема, но явно си достатъчно бавен и имаш нужда от повтаряне. Европейците имат огромни застраховки и данъци на големите, скъпи и мощни премиум автомобили. Именно заради тази причина, избират да карат масово малки пластмасови щайги, поради в пъти по-малките разходи за тях. В БГ разликата е минимална, да не кажа, че няма такава. Как може данъка на една нова Ярис да е по-висок от този на 20 годишен 250к.с. Мерцедес Ес-клас. От там като прибавим и минималната разлика в застраховките, излиза, че разходите са ти еднакви. Естествено поддръжката на Ес-клас е доста по-скъпа, но ние и за това сме помислили. Части втора употреба, на цената на новите части за Ярис! Отделно в кварталния гараж бай Грую взима по 50 лева за основен ремонт... Не искам да влизам в подробности, за това какви са разходите на една Ес-клас в западна европа, без значение дали е нова или 20 годишна. Именно това обуславя ниската им вторична цена, защото никой не ги иска. Когато в БГ застраховките станат по 1000-5000 лева, а данъците се обърнат и новите са по 50 а старите по 1000 лева, тогава може да се промени и ситуацията унас. До тогава е 100 пъти по-добре да караш голям, мощен, сигурен и удобен автомобил на 10 години, вместо Дачия Сандеро от магазина на същата цена. Да не говорим и за гаранционното обслужване и смяната на масло за 4-500 лева в официалните сервизи на новите щайги...
  • 20 Па4о70

    0 0 Отговор
    Истински автомобили се правеха някъде до 2000г.След това се прави "конфекция".Дизаин,а техника,механика,компютри и т.н.са капут.Немеца има възможности и на 3-та година я сменя.Ако не е успял на 5-та г. гледа да се отърве от нея.Знае ,че проблемите му започват.И те така с новите "автомобили".Тази индустрия трябва да произвежда за да печели, а ние просто сме КОНСУМАТОРИ
  • 21 Напушляк

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Все тая":

    Ми,не ти говориш на изуст господин оригинален.Баджанака е с s-класа подържана фанатично,моят ситроен се кара на доизживяване,имам доста приятели с нови премиуми,ами не возят така.Имай предвид ,че дълги години Ролс Ройс си плащат на Ситроен за да използват окачването им.Та не се изказвай неподготвен и на изуст,особенно визирайки ауди,защото няма ваген дето да вози,всичките друсат,а ти вземи се повози в читав ситроен на свери засилен по павета после се качи на каквото си решиш най най новия премиум на любимата си немска марка и ако не си кон с капаци и си приглътнеш гордостта ще признаеш ,че Ситроена вози по добре.Този спор сме го водили и сме тествали s-класа 2010 на въздух и E-60 срещу гнила Ксантия 94 с 80 по много криви павета, ами не могат да се закачат и си го признаха.Че качество на материали екстри и ниво на изработка не са на нивото на немците някак си ще се съглася, за возия, явно не си се возил.
  • 22 Напушляк

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Все тая":

    И, още нещо, каде споменах малък хечбек не разбрах? Нима C6 или ако върнем едно поколение назад XM не са лимузини,нима са по-малко луксозни от немският си еквивалент? Че DS е най-иновативният автомобил в автомобилната история не според мен а според Джеръми Кларксън и Джей Лено които вярвам са се докосвали до повече коли от теб.Мое сравнение след като един след друг имах Пасат и Ситроен в един и същт клас и една и съща година.Пасата не може да се закачи по нищо нито возия,комфорт,материали, екстри, ергономия ,обезшумяване на салона,да не говорим за стабилност защото разликата е от небето до земята

    Коментиран от #23

  • 23 Все тая

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Напушляк":

    Хааахахахахаххаха ще умра от смях. Вуйчо ми имаше bx19 на хидравлика. Това подобие на кола в момента в който завали и гаснеше в движение. В момента в който застудее падне ли вдигане няма и тогава по-добре с каруцата да се возиш. Я ми кажи колко баровци със сутиен опа ситроен си видял? Я ми кажи френския президент с каква кола се вози? В сутиен ех пак сбърках ситроен или с мерцедес? Та да се върнем на темата от статията. Ти ми сравняваш голф(хечбек) с сутиен С6 или да се върнем на зад с ХМ(лимозини, поне така се водят)???? Я да видим голф и саксо или С2, С3. Ми нали вътре си като в кибритена кутийка. Вярно возят малко по меко, но пък си абонат на магазините и сервизите за предница. Къде ми сравняваш немските коли с тея френски отрепници. Има една приказка. Японците (изключение е нисан гтр) дс си правят суши и харакири, италянците спагети, французите кавали сещай се за другото, шведите тройки, а германците коли.
  • 24 гост

    1 1 Отговор
    Абе само не мога да разбера ,кой болен мозък би си купил форд фокус ? Нито цените му са добри , нито изработката ,нито нищо ! Форд по цени се конкурира с фоксваген а няма място за сравнение между двете фирми ! Абее нагласена работа е това !