Last news in Fakti

6 Април, 2019 10:30, обновена 8 Юни, 2022 13:13 113 010 81

Какъв Opel (Astra H) да изберем и колко струва у нас

  • автомобилът на старо-
  • opel-
  • astra h
Какъв Opel (Astra H) да изберем и колко струва у нас - 1

Ще спрем вниманието ви на един от масовите автомобили "втора ръка", продаващи се на нашия пазар. Става дума за бестселъра на Opel, обозначен като Astra с индекс H. Това е третото поколение на Astra, което се произвежда през периода 2004 - 2009 година. У нас немалка част от продажбите на Astra H се пада на дизеловите модификации, в което няма нищо чудно. С избора на нафтова модификация обаче трябва да се внимава.

1.9-литровият CDTi с мощност 120 или 150 к.с., създава много грижи. Ангренажният му ремък задвижва водната помпа и ако тя излезе от строя, повредите по двигателя могат да бъдат много тежки. Не особено надеждни при този мотор са клапанът за рециркулация на изгорелите газове (EGR), клапите на всмукателния колектор и турбокомпресорът. Освен това нерядко възникват проблеми със запушен филтър за сажди, неизправности на алтернатора и маховика.

Какъв Opel (Astra H) да изберем и колко струва у нас

Оплаквания от по-малкия 1.7-литров CDTi, с който са оборудвани най-голяма част от колите на вторичния пазар, се чуват значително по-рядко. Най-сериозното от тях е свързано с дефекти на маслената помпа, чиято повреда води до глад за смазка в мотора и всички потенциални последствия от него.

Най-популярни сред бензиновите версии са 1.6-литровите мотори със 105 к.с. Срещат се и модификации, оборудвани с най-малкия мотор с обем 1.4 литра (90 коня). По-скоро рядкост са обявите за коли с 1.8- и 2.0-литрови двигатели (125/140 и 170/200/240 к.с.).

Какъв Opel (Astra H) да изберем и колко струва у нас

Всички бензинови агрегати, с изключение на най-големия са от семейството TwinPort. Практиката показва, че най-безпроблемни са 1.6- и 1.8-литровите двигатели. На обратния полюс е най-малкият мотор, известен с апетита си към маслото. Какви екземпляри от модела Astra H се предлагат у нас, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    14 36 Отговор
    1.6 турбо 180 коня, това е двигателя
  • 2 jambazina

    36 6 Отговор
    Произвежда се до 2014, успоредно с новия модел, но след 2010 се продава само в тарамбушки държави.
  • 3 Angel

    20 34 Отговор
    1,4
    90 конски сили.
  • 4 Онзи

    55 154 Отговор
    НИКОГА ОПЕЛ !!!

    Коментиран от #62

  • 5 Рамбо

    28 98 Отговор
    ко - ко НИЕ никога повече ткъв гнилоч !

    Коментиран от #35

  • 6 Иванчо l-ви

    44 9 Отговор
    Тези дизели не са ли Италиански MultyJet ?
    Така съм чувал но не е споменато в статията.
    Питам защото се чудя дали да не взема Зафира или такава Астра.

    Коментиран от #7, #17, #55, #73

  • 7 Чавдар войвода

    72 8 Отговор

    До коментар #6 от "Иванчо l-ви":

    1,9 са фиат. 1,7 е исузу.

    Коментиран от #24

  • 8 Опел сервиз

    27 18 Отговор
    И когато гръмне ЦИМ модула зад волана 1200лв. Честитооо 😃
  • 9 посерко

    32 100 Отговор
    Никакъв е отговора. Не знам кой би купил това грозилище. Двувратата е готина отвън, но интериора на всичките е ужасен.
    А и не вървят ако не е ОПЦ.
    Гадна кола бе.
  • 10 Umrel

    25 39 Отговор
    1,6 бензин 116 коня пълен боклук , супер калпава електроника и висок разход на гориво
    9на 100 извънградско, 10 на 100 градско
  • 11 Paxnas

    30 38 Отговор
    Ваксинирани ли са против ръжда.
  • 12 По-добре

    23 84 Отговор
    По-добре вместо този модел опел си купете Skoda Octavia или Skoda Fabia. Ще ви вършат в пъти по -добра, надеждна, качествена и безпроблемна работа. А относно цените еднакви и същото се отнася и към цените на поддържането.

    Коментиран от #61

  • 13 Крушка

    54 10 Отговор
    Дано не ви са налага да сменяте крушки на предни фарове защото е истинска мъка. Има едно пластмасово капаче до предната гума което се маха , след това още едно гумено и чак след това ако имаш дълги и слаби ръце ще можеш да бръкнеш по навътре и ще можеш да смениш крушката. С едно изречение мисията невъзможна

    Коментиран от #19

  • 14 Paxnas

    24 16 Отговор
    Опел,да но от 70 година
  • 15 Опелджия

    34 11 Отговор
    Купувайте само 1.8 140к. бензин .Данъка вече е 100 лв на тези коне върви прилично и харчи малко и не се чупи и може да се слага ГАЗ ,а на по новите газ и бензин харчи едновременни 30% бензин и 70% газ така че с тези цени на горивата мерси за по нов модел
  • 16 Камьонджията

    24 207 Отговор
    Опел, са най гадните коли на земята, даже по гадни и от японските а още по гадни са тези които ги карат! Едно време най гнусните шофьори бяха тези с москвичите, сега са тези с опелите.

    Коментиран от #18, #20, #25, #45, #60

  • 17 Kirumo

    42 14 Отговор

    До коментар #6 от "Иванчо l-ви":

    1.9 е JTD (MultiJet) и е отличен двигател в италианските автомобили и СААБ.

    Коментиран от #72

  • 18 Пешо

    30 29 Отговор

    До коментар #16 от "Камьонджията":

    Японските са най- добрите

    Коментиран от #79

  • 19 МРАЗЯ ГЕЙБАРАСТИ

    11 43 Отговор

    До коментар #13 от "Крушка":

    Кви са тия предни фарове бе мен-сменял съм крушка на късите-никакви капачета не се махат,а иначе колата не си заслужава най-лошия автомобил,който съм карал и имал!
  • 20 Опел

    63 5 Отговор

    До коментар #16 от "Камьонджията":

    Още по гадни са тия дето ги карат. Пффф смешен си,камЬОнджио

    Коментиран от #33, #34

  • 21 Читател

    54 2 Отговор
    Просто идвам да прочета хейтърските коментари. Много разбирачи, много нещо..
  • 22 Недко

    20 13 Отговор
    Със сигурност не и дизел колегата има такъв и от 6000 покупка вече е хвърлил към 5000 за ремонти по тоя кошник.
  • 23 Jivko87

    19 15 Отговор
    2.0 турбо от бензините.Всички други пълен ташак,горят не вървят и на газ не изкарват дълго,защото са с механични повдигачи и прогарят клапаните.
    Дизела само проблеми,ако изключим 1.7 и при закупуване сменим маслената помпа,както си и пише.
  • 24 Жеко

    27 2 Отговор

    До коментар #7 от "Чавдар войвода":

    1.9 (120,150кс.) са съвместна разработка на GM и Фиат също така се вграждат и в други марки на GM като Сааб.
  • 25 Оня с опела

    63 6 Отговор

    До коментар #16 от "Камьонджията":

    В момента имам два опела и никак не са гадни. Всъщност почти винаги съм имал повече от една кола и едната е била опел, обаче ти сложих ,,+,, заради шофьорите, защото аз съм един много,много гаден шофьор, всъщност съм по-гаден от двете си коли взети заедно! Дано не ме срещаш на пътя за да не ти е гадно!
  • 26 Опел астра H sport

    49 5 Отговор
    Много хейтари много разбирачи, аман но какво да кажа какъвто народа такава и държавата
  • 27 Палячо

    80 7 Отговор
    Когато Фау Ве сектата се активизира пред компютъра и почне да плюе по опелчето, а в същото време гоУфо или алдито стои в сервиза с поредния нелеп ремонт 😂
  • 28 С болка на сърце

    17 29 Отговор
    1,9 - 120 или 150 к.с. Фиат. 0,6 литра масло на 1000 км. по книжка. Затова са честите проблеми с EGR клапана и DPF-а. Тия сажди трябва да отиват някъде. Имах. Благодарим. Караш по магистралата и по всяко време като ти светне лампата скачаш да наливаш масло. DPF нов 2600лв. Върви много. Наистина върви много, но благодарим. Повече не ми трябва Опел, без да съм Фолксваген маниак. Същите дървета.

    Коментиран от #31

  • 29 It is good

    90 3 Отговор
    Купих такъв нов от магазина през 2007.1.6 бензин 115 к.с..Разход 7-8/100 км.Никакви проблеми за 7 години.Продадох го и до ден днешен новия собственик си го кара с кеф.Разни измислени коли с незнайна история са отделен въпрос.Дали бих си купил Опел отново-без да се замисля даже,струва си парите.
  • 30 тест

    13 14 Отговор
    Супер глупава или нагласена статия. Не носи удоволствие карането на тази кола с малък двигател 1.7.
  • 31 Kirumo

    22 6 Отговор

    До коментар #28 от "С болка на сърце":

    Явно от Опел (GM) са развалили хубавото JTD защото при Алфа, Lancia и Фиат е един от най-добрите 4-цилиндрови дизели.
  • 32 Иво

    26 3 Отговор
    Имам Астра Н, 2011, 1,7 дизел, за две години каране хвърлих dpf. Другото е консумативи. Колата си е съвсем наред по мое мнение.
  • 33 Алфа Ромео

    72 7 Отговор

    До коментар #20 от "Опел":

    Колкото и да е гадна пак е по-здрава от VW и Алди.
  • 34 Алфа Ромео

    7 0 Отговор

    До коментар #20 от "Опел":

    Грешка, към ония с камиона ми беше коментара.
  • 35 Кико

    19 1 Отговор

    До коментар #5 от "Рамбо":

    1,4 бензин е 91к.с. Моята, производство 2008г.вече повече от 10г.няма проблем с маслото. Никъде няма ръжда. Извън техническото обслужване смених дисковете на предните спирачки и се изхлузи от болтовете екрана над гърнето.
  • 36 Алфа Ромео

    30 1 Отговор
    Куките караха повечето от предните Астри 1.4 викаха че били корави.
  • 37 ОПЕЛ

    4 45 Отговор
    Опел никога както си караш така гасне
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Алфа Ромео

    40 1 Отговор

    До коментар #38 от "bmw":

    Планета-пайнер пича, по-леко с амфетите опасни са за здравето!
  • 40 Опел фен

    61 3 Отговор

    До коментар #38 от "bmw":

    Щото собствениците на БМВ не са най големите тикви :) . Опел са си много добри, за цената си предлагат много повече неща от другите марки.
  • 41 Аоо

    46 3 Отговор
    Карай си бмпвето гори като газка и зил.
  • 42 Гост

    3 31 Отговор
    Най- добре НИКАКЪВ и за мен изобщо това не е марка.
  • 43 Някой

    5 36 Отговор
    Каквото и да направят това е Опел само ядове
  • 44 Някой

    6 34 Отговор
    Днес се кефиш и караш утре те теглят към сервиз
  • 45 Лайнингер

    14 2 Отговор

    До коментар #16 от "Камьонджията":

    След такова изхождане ставаш пациент на специализирани клиники!!
  • 46 Иво

    2 27 Отговор
    Евтин кенеф997
  • 47 Опелджия

    35 4 Отговор
    От 2 месеца карам Opel Astra H, обслужих я с качествени консумативи, слагам само хубава нафта и съм много доволен от колата... Евтина за поддръжка и надеждна... Моторчето е 1.7 CDTI на Isuzu, и въпреки, че не е първа младост, е много пъргав...
  • 48 Ало ало

    27 1 Отговор
    Карам корса д 2008 1,3д фиат мотор,купувана нова сега е на 380х.
    Сменен съединител верига 4 комплекта дискове 1главина разход 5,5-6,5.Отличен опел
  • 49 Орляк

    6 18 Отговор
    Дано всеки има късмета да живее в такова кола. От как съм с опелята нито една ми не е вързала
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 ОПЕЛ

    31 1 Отговор
    Карам доста години вече 1.4 90 к.с. и никога не е горила масло.Не знам от къде е тази измислица.Иначе колата е много здрава,с много евтина подръжка и икономична / може да се газифицира/ Идеална е за БГ
  • 52 Аз и тя

    20 2 Отговор
    Имам астра х от 4 г. 1.9 150к комбара. Колата си има проблеми да, но коя няма. За общо 120к км за 4 г. Съм сменил маховик съединител, премахване на вих.клапи и DPF филтър. Това са ремонти те. Не пипа масло извън града 5.5/100 в града 7.5/100 и упъва с над 300 ню.м. За мен колата си е добре
  • 53 hienata

    11 1 Отговор
    Преди 4г бях собственик на Корса С 1,2бензин/газ мод.2005г .Направих му 220 000км. За тези км съм сменил 1път тампони (големи и малки) на носачите,1 път биалетки , 1 блок бубина,1път верига, 1 път съединител и консумативи. Корсата отдолу и праговете са поцинковани и ръжда няма. Продадох я с оригиналните гърнета (макар че я карах на газ). Разход на газ 6,5-7 на 100км. извънградско и особенно на магистрала малко повече около 7,5-9 на 100. Продадох я защото навъртя много километри и не ми се искаше при мен да започнат скъпите ремонти. Като цяло съм доволен и бих взел пак, но само ако съм сигурен в реалните километри. Тази я купих от човек ,който изплащаше лизинга .

    Коментиран от #54

  • 54 hienata

    21 0 Отговор

    До коментар #53 от "hienata":

    Исках да кажа, че като цяло съм доволен от Опел и бих взел отново. Дали ще е Астра или Корса, без значение,само да е бензин.
  • 55 ПИД

    12 2 Отговор

    До коментар #6 от "Иванчо l-ви":

    1.9 са на Fiat.Много са здрави и жилави.Слагат ги и в Зафира след 2005 година.
  • 56 ОРЛЯКА

    2 23 Отговор
    Махнете ги тия опелс. Имат проблем с климатика и нишките, аине става за живеене
  • 57 Миро Антонов

    29 1 Отговор
    Старите Астри "F" от 91 до 98г. с вечния двигател 1,6 бензин,от 75 до 90 к.с бяха по-красиви и по-здрави. От новите модели-Астра J се опитва да върне старата слава.Но факт е-българите харесваме Опел.

    Коментиран от #58

  • 58 Алфа Ромео

    14 1 Отговор

    До коментар #57 от "Миро Антонов":

    Имал съм Ф-ка седан 1.8 моно 90 коня, 92 г. имаше вентилирани дискове отпред и ABS, принципно здрава и вървеше много добре но много ръждяса, германка беше. Ако не беше ръждата не бих я махнал лесно, за 4 години никъде не ме остави, един господ знае колко и бяха реалните километри.
  • 59 майстора

    4 16 Отговор
    Няма какво да се избира на тая коруба !!!! Казъл съм ви 100 пъти ..Омега ако търсите нещо от тая марка и то само шест цилиндрови бензини ....никви дизели
  • 60 jdm

    15 7 Отговор

    До коментар #16 от "Камьонджията":

    Японските коли са най-добрите. И в здравина и в бързина. Немските имат само малко по-хубав интериор, но ти да караш ли си се качил или да си търкаш кайсиите в седалките. Ама за българина ако не е немско е боклук...
  • 61 Гост

    28 0 Отговор

    До коментар #12 от "По-добре":

    Хайде цените за поддръжка да не са едни и същи! Шкодата е със доста по скъпа поддръжка. За справка виж цени на накладки, дискове, ангренажен к-кт, водна помпа и т.н. Много моля като не сте запознати да не пишете глупости.
  • 62 Нено Ненов

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "Онзи":

    Евала, брат!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Гост

    19 0 Отговор
    От година карам зафира б, двигателя е 1.9 /150 кс. Никакви проблеми с двигател не съм имал. Много върви малко гори това е. Това ми е втори Опел, първия е Астра 1992г . Опел са си доста добри за сигмента си коли. Зад кормилото устройство като не е в ред каквато и кола да е ще дефектира.
  • 65 Townboy

    6 1 Отговор
    1,8 бензин 125 к.с.
  • 66 никси

    3 0 Отговор
    като я гледам тая централна конзола на таблото ми напомня на Mercedes w204 c-klasa. и навигацията излиза като пиле из джеп,ане като по новия с вградената в таблото навигация.
  • 67 Astra H 1.7 CDTI 100к.с.

    19 0 Отговор
    Карам Astra H 1.7 CDTI 100к.с. 2008г., закупена чисто нова от представителство в София и поддържана винаги в оригинален сервиз. Сега е навъртяла около 160,000км. Мога да кажа, че е супер надежден автомобил. През годините единствените по-сериозни ремонти са били смяна на комплект съединител и някаква клапа. Всичко останало е само филтри и масло и чат-пат накладки и дискове, когато си им дойде времето. За ръжда и дума да не става. За тези, които имат лошо мнение за астрата от лично предубеждение - погледнете обективно, пробвайте и ще видите, че не е лош автомобил, а тези, които имат лошо мнение, защото са закупили въпросния автомобил с незнайни километри и история и са се сблъскали с всякакви проблеми поради тази причина - недейте да плюете останалите само, защото сте нацелили лош екземпляр. Естествено е,че има по-престижни марки и по-добри съревнователи, но за това, което е си е чудесна кола. В моя конкретен случай - надеждна, икономична и адекватно евтина за поддръжка.

    Коментиран от #68

  • 68 Кръвна група Ауди

    4 20 Отговор

    До коментар #67 от "Astra H 1.7 CDTI 100к.с.":

    Не е ли Алди не го хвали

    Коментиран от #69

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Дими Иванов

    1 6 Отговор
    Карах няколко години една от модификациите на Астра, основните проблеми ;охлаждането ; респективно прегряването ; Алуминиевата глава , която при високоскоростните обтичания (кавитация) ерозира и от там група белички,доре проектиран но незадоволително изпълнен модел. Но за мъртвите или добро ,или нищо.
  • 71 Ивайло

    2 0 Отговор
    1.9 150,за сега нямам проблеми, а за вървежа няма какво да говорим, спорт бутона усезаема разлика но да опел е дървен е но съотношение цена кола мисля си че си струва
  • 72 непознат

    6 0 Отговор

    До коментар #17 от "Kirumo":

    Точно. 1.9 jtd, пунто 400 000км,без 1 гр.масло да харчи, просто няма такъв двигател, най-добрият
  • 73 Имам такава

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Иванчо l-ви":

    1.9 150 к. с. Показва, че е на 250, аз лично съм навъртял 100. Скоро и смених ангренажа за трети път. Преди десетина хиляди смених шайбата на коляновия вал (не знам, тя ли е маховикът). Други проблеми не съм имал. Но кола на старо винаги е на късмет. Да, двигареля е италиански, слага се и на някоя алфа, но аз си го харесвам. Мощна кола, вусик въртящ момент, средният ми разход е около 6/100, живея в град под 50000 жители.
    Има една приказка:след седмата година всяка кола става опел, само частите и са по-скъпи.
    А, още нещо: имах преди това астра ф и астра г. На тях им се изпотяваха прозорците, на тази не. Отстеанили са проблема.
  • 74 Хулиган

    2 1 Отговор
    Глупости.
    Моторът 1.9 дизел 120 коня е много як.
    Автоматът AISIN ( японски ) също.
  • 75 Дългия

    7 0 Отговор
    През 2010 купих два нови с 1.6-115 кс за служебни. Вече на 330 000 абсолютно никакви проблеми едната е с газ другата само бензин. Учудващо за мен тая с газ не пипа грам масло но се кара само градско. Бензиновата на 10 000 км 1 литър но там е яко каране и настъпване извън града. ДОВОЛЕН съм от германския москвич.
  • 76 Опел вектра а

    14 1 Отговор
    Забележете всички сбственици имат добро мнение. А лошите са недоказани от хора, които имат предубеждения, но не и опит
  • 77 Опел Джия

    2 1 Отговор
    това е модела 1.6 101к.с. бензин...

  • 78 Astrata

    7 0 Отговор
    От 3 години си карам Астрата H 1.4 90 ks икономичен, пъргав и масло не яде нямам оплаквания
  • 79 Xaxaxa

    1 7 Отговор

    До коментар #18 от "Пешо":

    Гнилочи ха ха ха,двигател за две кучета ама като няма каде да сложиш седалката , мерси,
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.