9 Април, 2019 11:03 16 576 26

BMW обвинени в картел с VW и Mercedes

  • bmw-
  • mercedes-benz-
  • volkswagen
BMW обвинени в картел с VW и Mercedes - 1

Европейската комисия може да глоби BMW с един милиард евро, ако докаже обвинението си за това, че компанията е в картелни отношения с други германски автомобилни производители.

По-конкретно става дума за това, че BMW се е договорила тайно с Volkswagen и с Daimler за ограничаването на разработката на по-екологични автомобили. Обвинения срещу BMW, Daimler и Volkswagen бяха повдигнати през септември миналата година.

Все още нищо не е доказано, но от BMW смятат, че ще им бъде наложена огромна финансова санкция в размер на един млрд. евро. От Daimler разчитат на снизходително отношение и липса на финансова санкция.

Ръководството на Mercedes-Benz смята, че ще се размине със санкцията, защото компанията сама е съобщила на еврокомисията за картелните отношения, а от концерна Volkswagen са на мнение, че ще се разминат с минимална глоба.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ами сега

    41 4 Отговор
    Хм, интересно! То е ясно, че големите концерни отдавна се разбират помежду си за някои неща, съвсем разбираемо е че тези три марки няма да бързат с масовото въвеждане на електрически модели!
  • 2 сектант

    41 6 Отговор
    КАРТЕЛГЕЙТ! Защото Дизелгейт се изтърка!
  • 3 сектант

    49 23 Отговор
    време е за евро 8 и нови джендър закони за да прокарваме тъпите и безполезни електрички, които все още са напълно неразработени и за нищо не стават

    Коментиран от #15, #25

  • 4 Антиелектрика

    39 12 Отговор
    Ще глобяват някой, защото не иска да прави електрички? Да живее СССР, пардон ЕС.

    Коментиран от #6

  • 5 Townboy

    39 4 Отговор
    Вероятно акционерите (собствениците) и на трите компании са едни и същи евреи.

    Коментиран от #22

  • 6 Изнудващи

    28 12 Отговор

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    изнудващия октопод ЕС е време да се разпадне май май с тия закони които ги прокарват само да смучат наляво и надясно от малки от големи.. само пари е в тоя ЕС нищо друго не ги интересува

    Коментиран от #19

  • 7 111

    22 12 Отговор
    Нормално е да се договарят когато държат стотици хиляди работни места, под тези фирми има още хиляди фирми поддоставчици на различни компоненти. Само една от тези три фирми да тръгне да прави основно електромобили, сътресенията за немската икономика ще са огромни, а немците не обичат риска и непредвидимостта.

    Коментиран от #11

  • 8 Българина

    41 4 Отговор
    Картела е естественото състояние на глобализма. Няма какво да ми разследват. Фв притежава 10 марки, бмв поне 4, мерцедес поне 3. Сиреч до преди 30 г независимите производители са били поне с 20 повече. А сега са трима. Между 3 и 20 разликата е почти 7 , т.е. Глобализма е убил 7 пъти конкуррнцията в името на ЕФЕКТИВНОСТТА УЖ, от която обаче колите не станаха по евтини, напротив, струват колкото един апартамент а живота им се скъси до 10 г макс.резултата е световен глобален контрол на стоки и технологии. А като тръгнат да фалират държавата ги спасява щото били големи! Че кой ги направи големи, точно държавата!
  • 9 лайнари

    37 7 Отговор
    Значи от мерцедес освен че развалиха марката са и предатели.

    Коментиран от #13

  • 10 tarikat

    12 6 Отговор
    Европейската комисия може да *****
  • 11 Да да

    11 6 Отговор

    До коментар #7 от "111":

    Ами договаряха се. Сега обаче други, които не са в картела извадиха хибриди,елки ,зелки и какво ли не ,а тези останаха на опашката. И ако скоро не се осъзнаят,ще им се наложи да затварят,пред риска от фалит.Колко работни места ще загубят тогава? В САЩ и Китай не спят. Пазара е конкуренция. Или се адаптираш или умираш. Нали точно така тези купиха фирмите под тяхната шапка.
  • 12 Random

    18 3 Отговор
    Мерцедес май са големи порти...
  • 13 Plameni

    16 1 Отговор

    До коментар #9 от "лайнари":

    Преди време като разкриха ,че има картел между големите производители на камиони да държат високи цени само MAN се отърваха без санкции ,защото оказали съдействие. Изпяли всичко !
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Никой

    7 11 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Новите джендър закони са за да се стимулира разработката на по-чисти форми на транспорт. Иначе както виждаш без тях големите ще продължават да си правят техните неща, вързани за доставчици и петролни компании. Трябва да се разбие този 100 годишен монопол и в момента точно на най-големите им е трудно да се отърват. Ама бай ганьо да продължава да плюе по закони, които ще осигурят чистота в градовете, ние тук ще си останем в свинщината. И дали за нищо не стават електричките, изглежда ти си си го решил без никакъв опит в сферата.

    Коментиран от #17

  • 16 Баро кар

    12 5 Отговор
    Опа и кои са пак най-големите парентий Mercedes и по-малките двата кенефа
  • 17 Антиелектрика

    17 5 Отговор

    До коментар #15 от "Никой":

    А ти пък кой си, че да квалифицираш кой е бай Ганьо и кой не е? По-чисти форми на транспорт с токсичните и леснозапалими батерии ли става? Ако на някой му пукаше за чистота, първо щеше да се пробва да се гори спирт или газ вместо бензин и дизел, а с парите от акцизите за горива, щеше да залесява за преработване на СО2. Чистота в градовете едва ли ще се постигне с мискери, които се оказва, че отделят повече фини прахови частици, но ти явно си готов за Брюксел, защото си завършен лъжец и популист!
  • 18 onq s konq

    4 4 Отговор
    Не знам кой точно я назначава тая "Европейска комисия" и за какво вземат заплати членовете й,но въпросното Решение спада КЪМ НАЙ-ТОКСИЧНИТЕ,непокриващо нормите дори на "Евро-1".На практика Комисията съзира следния проблем:"Отличниците" ВИНОВНО МОГАТ,НО НЕ ИСКАТ,докато останалите НЕВИННО ИСКАТ,НО НЕ МОГАТ.А след изграждането на подобна "База за виновност",вече съвсем лесно е ДА СЕ ВЗЕМЕ ОТ ТОЯ КОЙТО ИМА...защото до сега няма случай някой да е откраднал "на босия цървулите"!
  • 19 Големия Хур

    3 6 Отговор

    До коментар #6 от "Изнудващи":

    Прав си. Само с русия напред...към мизерията
  • 20 Няма значение

    0 4 Отговор
    Все пак собствениците на Мерцедес и БМВ са двама брата.
  • 21 Един

    5 0 Отговор
    Колко трябва да си тъп,за да мешаш Русия в скандал с екологията на колите?
    Не вярвах че и в статий за коли пак има Тролове!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 гощо

    0 1 Отговор
    Миналата седмица четох че БМВ и Мерцедес правят общи проекти за модели,платформи и т.н. Сега нова тема?!?!
  • 24 Тошо

    4 12 Отговор
    Нищо не става от тия немски кочини. Карам си Хонда Джаз и си ми е добре!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 hahahah

    0 0 Отговор
    от бенц още пред 90те когато илън мъск е сукал майчиното си мляко, разработиха ц-класа w202 електромобил и разбраха че е пълен ташак тая технология. Ако беше супер яко, най-големия бранд вече щеше да има серийна електричка отдавна..