12 Април, 2019 15:57 8 308 67

Mazda крои шапка на Golf GTI

  • mazda-
  • mazda3-
  • mps

Новата "тройка" на Mazda ще получи спортна версия с традиционния индекс MPS, твърди британското сп. Autocar. Японският модел няма да се цели в най-екстремните представители на класа, а ще бъде по-скоро горещ хечбек за ежедневието.

Задвижването на модификацията ще бъде поверено на 2.5-литровия четирицилиндров двигател от CX-9. Той развива 250 к.с., което не е никак много по днешните стандарти в сегмента, но пък компенсира умерената мощност с въртящ момент от 420 Нм.

Новата Mazda3 MPS най-вероятно ще бъде разработена в изследователско-развойния център на марката в Лос Анджелис. Основен конкурент на злата японка ще бъде Volkswagen Golf GTI.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1111

    57 65 Отговор
    Каква шапка ще скрои, когато тази марка има годишни продажби колкото VW прави на час.

    Коментиран от #3, #6, #9, #51

  • 2 Мазна

    58 16 Отговор
    много добра кола!
  • 3 Ввв

    84 42 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    Така е,но тази марка е в пъти по-качествена и авантгардна от безразличните кошници на VAG

    Коментиран от #19

  • 4 гост

    44 8 Отговор
    ГТИ 5 излезе с 200кс и 10г. по-късно го вдигнаха до 230кс. Конете не са всичко в една кола, ако този 2.5 го запазят високооборотен атмосферен, а не турбо, то със сигурност ще е голямо приключение да се кара. Карам такъв и като влезе над 6х.оборота и има един много приятен и дрезгав звук, ако го направят да върти до 8х.оборота ще е песен и с добър виншен вид, лсд и само предно ще е страхотна количка.

    Коментиран от #5, #56

  • 5 гост

    29 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Сега проверих и този вариант е с турбо, но пък го хвалят, че не няма лаг и ускорявал чудесно и то в цх9, а в малкото купе на 3-ката трябва да лети.
  • 6 онзии

    58 16 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    Това че ВАГ произвеждат в пъти повече от мазда не ги прави до добри и качествени !!
  • 7 AUDI

    32 20 Отговор
    Кой на кого кроял шапка не знам , но нещо всеки път кат осе говори за хотхеч и всеки с Голф го сравнява. Защо ли?

    Коментиран от #23, #34, #41

  • 8 Ганьо

    15 3 Отговор
    250 коня за хечбек не са никак малко. Такъв автомобил ще превърта гуми и на 3-та. Лошото е че идват от четирицилиндров мотор, вибрациите ще са доста.
  • 9 $$$

    23 8 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    Дали няма да скрои шапката на голфа,с този мотор,с този екстериор и интериор????как мислиш???
  • 10 Антон

    18 34 Отговор
    Хехе, голфовете не ги следя, ама онзи ден имаше статия за новия голф кйто отива към 400 коня. Не знам точно тази маздичка каква лапка му крои ама разлика от 150 коня е много. Ама те дръпнатите толкова си могат

    Коментиран от #11, #13, #21

  • 11 Мазна

    16 3 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    не винаги конете са всичко

    Коментиран от #14

  • 12 Ракия

    15 2 Отговор
    7-мата серия на ГТИ е доста добре балансирана с 230к.с, кутията с двоен съединител и отделно има много добър шпер диференциал. Но от Мазда наистина ако се напънат могат доста да компенсират с този 2.5 литров мотор откъм нютони.
  • 13 голф

    15 1 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    Голф ГТИ е с 230кс. Това за което ти говориш е голф ЕР, който пак е с двулитров турбомотор, но към момента е стандартно с 300кс и двойно предаване, съвсем различно е. Към момента най-мощнен хечбек е хонда тайп 3 с 320кс на предната ос и това се смята за предел на мощността. Старата Мазда 3 МПС имаше проблем с укротяването на мощността, понеже имаше значителен торкстийр на волана.

    Коментиран от #15, #38

  • 14 Антон

    5 7 Отговор

    До коментар #11 от "Мазна":

    За коли в един клас 150 коян е огромна разлика
  • 15 Антон

    4 10 Отговор

    До коментар #13 от "голф":

    Ок за инфото. Тези малките бегачки никога не са ми били интересни, признавам си
  • 16 ВАГ

    9 24 Отговор
    Естествено ,всички копират ,подражават и се съревновават с най-добрите . Както казах под една друга помивка (жълта измислица) на факти , нама ВАГ няма автомобилостроене.

    Коментиран от #35

  • 17 Стоян

    19 4 Отговор
    2020год.излиза новата Alfa Gulieta. С мотор 2.0 турбо.280кс.с задно предаване. С нея щее удоволствие

    Коментиран от #24

  • 18 jap

    36 9 Отговор
    Двигател 2.5-евала на Японците.Не е като насъсканите TSI масларки на VW.

    Коментиран от #20, #40, #55

  • 19 Random

    8 9 Отговор

    До коментар #3 от "Ввв":

    И на мене ми харесва, ама пък и ФВ не са лоши на външен вид. Не са безразлични, а делови.
  • 20 Random

    3 9 Отговор

    До коментар #18 от "jap":

    2.0 на Поло(-клас) е по-яко от 2.5 на Голф-клас.
  • 21 Госта

    10 1 Отговор

    До коментар #10 от "Антон":

    Ти все си “в час” и все не знаеш къде се намираш,чел бил,чул бил,някой му казал....трагедия

    Коментиран от #22, #29

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Жълтури

    10 14 Отговор

    До коментар #7 от "AUDI":

    Защото основателя на този клас е Голф 1 ..цял живот всички с него се мерят и нищо не се случва вече до голф 7 , а сега и 8 като излезе ,пак ще е същото.

    Коментиран от #36

  • 24 Фактитее

    6 19 Отговор

    До коментар #17 от "Стоян":

    2020 та излиза Golf 8R 400 коня , там ще е интересно кой фокус, астра или мазда ще му се противопостави

    Коментиран от #25

  • 25 Plameni

    7 7 Отговор

    До коментар #24 от "Фактитее":

    Само Mercedes A 45 AMG може да му се противопостави .Още лятото на 2019 г. излиза с над 400 кс. Според слуховете около 420- 430 кс.През 2020 може да се очаква юбилеен А 50 AMG
  • 26 Японеца

    28 6 Отговор
    От японското по здраво НЯМА !!!

    Коментиран от #30

  • 27 Баи онзи

    5 27 Отговор
    До ВВВ личи си от километри че имаш mazda или подобен жьлт боклук. Мазда може само да се надупи на vw. И нищо повече.

    Коментиран от #54

  • 28 Голфуу

    9 2 Отговор
    Предпочетам старите МПС с 2.3 турбоо
  • 29 Антон

    5 22 Отговор

    До коментар #21 от "Госта":

    Пиши си пиши си , ама ваг групата постоянно вдига летвата и все с нейните коли се сравняват жълтите кенчета. И постоянно са догонващи.

    Коментиран от #47

  • 30 Random

    4 7 Отговор

    До коментар #26 от "Японеца":

    Има - немско му викат. Иначе най-дуракоустойчиво е руското поради почти пълната липса на инфраструктура(пътища, сервизи, части, кофти бензин).

    Коментиран от #44

  • 31 onq s konq

    12 8 Отговор
    Карам 6-цилиндрово БМВ и Голф са ми смешни.Е да,ама ако наистина се случи да построят в БГ завода си който ще бълва по 1000 коли НА ДЕН/според инфото/...няма как да не ми станат симпатични КАТО БЪЛГАРИН,МИЛЕЕЩ ЗА БЪЛГ. ИКОНОМИКА!Всъщност искам да кажа че японското си е японско,но ...сиренето е с пари:)

    Коментиран от #33, #37

  • 32 Мани бегай

    6 20 Отговор
    Най-важния въпрос е дали някой ще си спомня за тази мазда след да речем 8-9 години когато гниенето я догони. Исконния проблем за всички японки.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Просто е

    20 4 Отговор

    До коментар #7 от "AUDI":

    Всичко се сравнява с Голф, защото това е автомобила с възможно най-ниското допустимо качество. По-надолу не бива.

    Коментиран от #46

  • 35 Чойек ти бохав ли си

    5 1 Отговор

    До коментар #16 от "ВАГ":

    Искам да знам
  • 36 Бачо Киро

    16 3 Отговор

    До коментар #23 от "Жълтури":

    Къде не се случва? Затова ли при всички тестове голфът печели по разни точки като "тапицерията под задната седалка е с цвета отгоре, а не черен" и подобни глупости? Редовно губи от СТ на Форд по показатели и тн... Май много AMS четем, а? Те са като брошура на ФВ... Ако при хот хач няма да гледаме окачване, мощност, поведение, то при 1.6 дизел ли ще ги гледаме? ГТИ от много години не е спечелил един тест по критерии за хот хач... Лошо няма в ГТИто, но що се отнася до спортната част, там отдавна е назад. Още през 2005та Форд го отнесе с МК2 СТ, а от тогава насам са доста.... Не, че едно време Ескорт RS turbo не плющеше голф 1/2 също, за Косуърт въобще няма да говорим, голф нямаха въобще еквивалент. Предният MPS 3 също биеше ГТИ, логично, беше 260 коня и с блокаж. Единствено дизайнът може да е фактор, защото предната не ми харесваше на вид въобще, както не ми харесва последният Тайп Р. Та в този смисъл - не винаги е важно кой е по-бърз за една покупка, но не можеш да отричаш фактите.

    Коментиран от #39

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 123

    10 2 Отговор

    До коментар #13 от "голф":

    Като че ли 320 на предната ос са твърде много? Преди години четох за СААБ, от периода когато бяха 'сила', че макса на предното е 220 - 240 кс.. Говорим за безопасно ежедневно ползване, не състезание!
    Ако Мазда сложи на такова купе прословутото си 4×4, старото, не новото, плюс завиващия си заден мост, ооооо, това вече ще е яко....
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 голф 7R

    8 4 Отговор

    До коментар #18 от "jap":

    Признавам, че съм фен на японските автомобили, даже карам мазда, но познавам човек, който по стечение на обстоятелствата има два Голфа 7 R. Возил съм се в по новия 2018 - е няма такава качествена машина, всичко му е премислено като интериор и екстериор, развърта като откачен, DSG-то сменя ненормално, 4 motion-a чупи врата като му скочиш на педала, даже в момента е с чипове и на мотора и на кутията, към 380 коня и си кара и кара. Колко ще издържи не знам, но с безкомпромисна поддръжка изглежда, че ще държи.

    Коментиран от #42, #43

  • 41 АLFA Q 4

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "AUDI":

    ЗАЩОТО НИ ПРОПИЛИХА ГЛАВИТЕ С ТОЯ ГРОЗЕН ВАРЕЛ

    Коментиран от #60

  • 42 АLFA Q 4

    10 2 Отговор

    До коментар #40 от "голф 7R":

    НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 100 000
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 АLFA Q 4

    17 2 Отговор

    До коментар #30 от "Random":

    НЕМСКО МУ ВИКАХА ДО,, 1995,,,, ОТ ТАМ НА ТАТЪК СА БООООКЛУЦИ, ТРОШЛИВИ

    Коментиран от #52

  • 45 Tangens

    1 3 Отговор
    Трудно може да се сравни с i40sw....
  • 46 Golf R

    3 3 Отговор

    До коментар #34 от "Просто е":

    То и ти си направен от материал с възможно най-ниско качество!
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Иван

    3 0 Отговор
    Аз имам 2018 cx-9 и двигателя 2.5 турбо се справя перфектно, обаче той не става за спортна кола в сегашния си вид. Има огромен въртящ момент в ниските обороти но след 5к оборота вече мощноста намалява рязко. Наподобява турбо дизел. Идеален е за всекидневно позлване, но не мисля че ще е добре за спортна кола.
  • 49 гощо

    3 10 Отговор
    Трябва да е по ефтина за да си купи някой Мазда пред Голф! Аз имах своят японски период,но определено съм бил заблуден в този момент!
  • 50 незнайко

    9 0 Отговор
    Мазда отдавна си я има тази тройка, 260 к.с. МPS от 2006 г. !!!
  • 51 2222

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "1111":

    Фолксваген отдавна нямат толкова големи продажби така че коментарът ти е неуместен. За да пробие дадена марка в даден сигмент на пазара тря ва да се експериментира.
  • 52 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "АLFA Q 4":

    за тия до 95-та имаш пари, за това ги пееш тия за новите.

    Коментиран от #53, #58

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Merc

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "jap":

    Не, не............. Жълтурковците изобщо не обичат да пият масло :D
  • 56 КЛЛ

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    Еи много коли сам имал и даже повече със предно още от втората,ма първата кво да и броя задното Лада 1600,та вече съм и улегнал,отдавна не ме влекат скорости и изпълнения,но за мен лично колата трябва да е със задно,всичко от 200 ,че и 180 коня е достатъчно,просто да я бива ,не ,че ще се състезаваш или гониш,просто самото усещане е специфично
  • 57 БЪЛГАРИН БУДИСТ

    5 0 Отговор
    ТАЯ БЕГАЧКА Е В ПЪТИ ПО ДОБРА ОТ НЕМСКИТЕ(ПРАВЕНИ ОТ АФГАНИСТАНЦИ) ТАЛИГИ ХАХАХАХАХА
  • 58 АLFA Q 4

    4 0 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    ШВАБИТЕ ДО 1995 ИМАХА КОЛИ С КАЧЕСТВО
    М ката която имах е в пъти по скъпа от сегашната конфекция
    АБСОЛЮТНО ТРОШЛЯЦИ
  • 59 АLFA Q 4

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "AUDI":

    ОЩЕ МАЛКО НАПЪВАНЕ И ЩЕ ТИ СЕ
    РАЗБЕРЕ, КАКВО ИСКАШ ДА КАЖЕШ
    АКО ИСКАШ НЕЩО ДА ИЗЛАЕШ ЗА. Mjet
    ЗНАЙ ЧЕ Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРИЗНАТЕЛНО АВТОМОБИЛЧЕ
  • 60 Ганьо

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "АLFA Q 4":

    Хахаха, не забравяй и Опелото Астра. Цигания братче.
  • 61 Безмислен Голф R

    5 0 Отговор
    Мазда е малка бутикова фирма в сравнение с Ваген,защо Ваген- защото най-малкото е Фолкс в момента,бил е някога с евтините Голф 1 ,Голф 2 и започнало с костенурката.
    Мазда затова ги уважавам- до последно единствено те произвеждаха Ванкелов двигател,чува се че не са се отказали.Първи от всички започнаха (това може да си го проверите) да произвеждат купета от лека високоякостна стомана,когато всички се хвърляха на алуминий.Сега всички вече произвеждат купетата си от такава лята под свъхвисоко налягане стомана!Мазда е фима в която основната цел е удоволствието от шофирането и се гордеят с това!Хора от Хирошима,изпипват си нещата,технически безгрешни са им колите,много държелива ходова част и двигател, с къси скорости много добре напаснати към двигателя!Нямат толкова пари за развойна дейност както гиганта Ваген,но пък имат нови идеи и ги прилагат.Две са фирмите в Света които произвеждат серийно(не състезателни версии)със степен на сгъстяване на бензиновите си двигатели 14:1- Ферари и Мазда.Затова покажете малко уважение,имат знания и се стараят да създадат неще различно,ново!Имах възможност да си купя и Ваген ,и т.н...,но се спрях на Мазда 3(2010) чисто нова - карана джелатската,за 9 години нищо не съм сменил,за ръждата мита свърши преди 10год.,няма грам ръжда по-купето,проблема го решиха.Ако е на цена около 55000-60000 лв(при това със всички екстри) ще се продава и гарантирано ще е по-бърза от друга кола със същата мощност.Колко струва Голф 7R със същите екст
  • 62 Безмислен Голф R

    3 0 Отговор
    Голф Р С всичките екстри е над 87000 лв.вие си помислете дали си стува ,при ппложение че за същите пари 90000 лв може даси вземеш Мерцедес Ц или БМВ3 с глезотийки и возийка!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Боян

    1 0 Отговор
    Сбогом ВАГ...Тази мазда ще ви върне в предучилищната
  • 65 ОНДЗИ

    0 0 Отговор
    90% от коментиралите няма да си купим тази кола, а ще продължим да си караме бараките !

    п.с. Вдигам гири и защитавам Японското, докато не го вкарам в сервиз !
  • 66 Ford

    0 2 Отговор
    Мазда 3 да не се окаже пак някой фокус, и зимата да не запали.
  • 67 Ford

    2 1 Отговор
    Мазда 3 да не се окаже пак някой фокус, и зимата да не запали.